Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik zou allemaal niet te hard van stapel blazen :-) als jullie goed opgelet hebben, staat er niet bij dat ze afsluiter zijn, dus gewoon headliner net zoals vorig jaar voor Blur :-) Dit is volgens mij een teken dat ze nog steeds bezig zijn met de afsluiter, maar toch al wel wat tickets wouden verkopen voor zondag :-) en ff eerlijk, met hun nieuw album op zak zijn ze dit jaar toch terecht co-headliner dan vorig jaar ;-)

de afsluiter zal wel een grote naam zijn maar meer een dance-act volgens mij. Niet echt typisch voor een zondagavond af te sluiten maar toch.. Het lijkt op zoiets uit te draaien. Als ze toch elk jaar dezelfde bands boeken zal het wel Netsky worden zeker. Ik ben lichtjes gefrustreerd

De krant De Morgen titelt dan wel dat ze afsluiten, Werchter zelf zegt dit nergens en volgens mij hadden ze dit er wel bijgezegd indien het zo was

Nou ik mag inderdaad hopen dat ze een co-constructie met Muse ofzo in hun hoofd hebben, om deze blunder enogszins goed te maken! KoL had gewoon ver weg moeten blijven vsn de festivalweide, no matter what.

Ik zou allemaal niet te hard van stapel blazen
icon_smile.gif
als jullie goed opgelet hebben, staat er niet bij dat ze afsluiter zijn, dus gewoon headliner net zoals vorig jaar voor Blur
icon_smile.gif
Dit is volgens mij een teken dat ze nog steeds bezig zijn met de afsluiter, maar toch al wel wat tickets wouden verkopen voor zondag
icon_smile.gif
en ff eerlijk, met hun nieuw album op zak zijn ze dit jaar toch terecht co-headliner dan vorig jaar
icon_wink.gif

Quote van de site: "High time we added something to the already impressive list of names for Rock Werchter 2014. This time, another headline act. Kings of Leon, the kings of Werchter, top the bill on Sunday 6 July."

In principe hebben ze idd meer recht dat vorig jaar vanwege een nieuwe album, maar had ze dan in 2013 lekker thuis gelaten, nu is het echt overkill.
Ik durf te wedden dat de zondag kaarten nu echt geen boost krijgen. Zelfs de dagjes mensen die normaal KoL wel interessant vinden gaan niet meer omdat ze al verwend zijn de laatste 7 jaar.

Denk ook dat The Barn nu zal uitpuilen tijdens KoL ongeacht welke act daar staat. Daar krijg je waarschijnlijk een meer originele act dat op de main stage.

Ik hoop dat zondag nu uberhaupt niet gaat uitverkopen, zou wel een mooi signaal naar de organisatie zijn. Mochten ze inderdaad alleen headlinen.

Is de laatste headliner Kings of Leon? Headliner?? Geen meer ff of muse?? Wat is dit?? Die heb ik al 3x gezien op Werchter, die bewegen voor gene fuck, spelen hun liedjes en gaan weg. Saai.

En mocht het nu een interessante band zijn om naar te kijken. Ik zeg niet dat elke band moet staan rondspringen constant, maar 90% van de tijd staat hij daar gewoon emotieloos te wezen. Je kunt daar wel eens van genieten, maar na een tijd stopt het ook

Niet te hoopvol worden jongens. Misschien dat er nog een dance act (The Prodigy is vrij en in de buurt) bij komt, maar Muse/FF kan je nu echt de vuilbak in smijten.

Haha en wij hier op het forum KoL even vermelden van ach die komen sowieso niet nóg eens. Wel dus

Ik vond dat Editors vorig jaar al een anti climax was als afsluiter, maar dit is nog vele malen erger. Wat een zwakke afsluiting van Werchter, mocht dit de afsluiter zijn. Nu maar hopen dat we nog een co-headliner krijgen.

Verwacht toch niet dat ze alleen gaan headlinen. Dit werd vorig jaar ook zo over Depeche Mode bekent gemaakt. Die stonden uiteindelijk ook onder de Editors. Sowieso is van de site van werchter en de bekendmakingen van de organisatie zelf niks uit te halen dat ze alleen headlinen of dat ze afsluiten.

Kings of Leon was uberhaupt al veel van bekend voor de komende zomer. Lijkt me sterk dat de onderhandelingen waarover de organisatie zich uitsprak 'nog wel even duren' als de data van de band al duidelijk zijn. Dan gaat t enkel om t geld lijkt mij. (neontiger meldde dit aan mij).

Eveneens zie ik ze inderdaad de zondag niet uitverkopen. Een constructie met Muse lijkt me nu echter wel onwaarschijnlijk. Foo fighters daarentegen passen nog wel, twee amerikaanse bands. Hoewel de muziek van KOL wel wat softer is, zie ik dit nog wel gebeuren.

In ieder geval hoop ik op nog een mooi 'afsluiter-waardige' naam.

Jongens, ik zie een geheel nieuw doel voor de Festileaks knokploeg: zondag vooraan bij mainstage met een flinke voorraad rot fruit, eieren en modderkluiten.

Dit is wat ik maanden geleden al vertelde: ze boeken in het begin een plan b, die zowel kan headlinen als lagere band zijn in de co-headlinesituatie, en ondertussen gaan ze onderhandelen met een act die ze niet met zekerheid binnen halen. Aangezien KoL nu pas bekend gemaakt wordt, zonder iets beter erbij, lijkt het me dat ze het plan b geworden zijn als extra headliner.

Dat er nergens bij staat dat ze afsluiten wil natuurlijk niets zeggen. Dance act erbij lijkt logisch, om te vermijden dat de wei halfleeg is bij het einde van KoL en het vuurwerk.

Nu weten we trouwens ook waarom Stromae de Barn en niet KluB C headlined. Daar gaat veeeeeeeeeeel volk staan.

KoL heeft wel wat leuke nummers en de hele weide zingt wel met een paar mee wat nummers maar ze staan echt als de straatmuziekant waar Hans Teeuwen het over had: "Lalalala geld"

Verwacht toch wel wat fatsoenlijks ervoor want denk niet dat er nog iets na komt, misschien hetzelfde als vorig jaar waar Editors als huisband afsloot terwijl de grotere act ervoor staat. KoL is ook als huisband aangekondigd dus zou zomaar kunnen. Maar dan word het natuurlijk geen Muse of FF meer :(

EDIT: Het is trouwens wel grappig om naar twitter te kijken, gewoon geen enkele positieve reactie op KoL xD Volgens mij zagen ze dat de combi's te snel gingen dus moesten ze de verkoop ff afzwakken :P

Stop maar met hopen. Ben zeer bang dat dit de ECHTE afsluiter wordt! Grote domper. Als eem CD opzet en opblaaspoppen in de vorm van de band merkt niemand het. Laten we hopen op een goede co-headliner!

EDIT: Het is trouwens wel grappig om naar twitter te kijken, gewoon geen enkele positieve reactie op KoL xD Volgens mij zagen ze dat de combi’s te snel gingen dus moesten ze de verkoop ff afzwakken
icon_razz.gif
Ik wilde het net zeggen! Ik heb echt nog nooit zoveel negatieve berichten op Twitter/Facebook gezien over een artiest die ze aankondigde. Lijkt me een duidelijke bevestiging dat ze plank misslaan.

Laten we ons maar concentreren op het goede nieuws uit dat bericht: "More festival news to come soon." Misschien moeten ze die aankondiging maar verplaatsten naar vanmiddag om het slechte nieuws te verdoezelen xD Was misschien wel beter geweest als ze KoL samen met een flinke lijst namen hadden gegeven, ergens in het midden van bericht: "<span style="font-size: x-small;">owja KoL komt afsluiten</span>"

Users who are viewing this thread