Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Skrillex 2012 was echt he gaafste dance act ooit! Niet normaal haha. Maar achteraf gezien ook wel creapy..

The Strokes ga ik pas serieus nemen als ze een tweede datum aankondigen.

Linkin Park op vrijdag zal mooi zijn want die dag ben ik er niet haha! Rij met busje die dag op en neer naar nederland ivm diploma uitrijking dus kom maar op de vrijdag ;).

Foo Fighters is het denk ik op zondag als ik het zo bekijk met Jack White en Kasabian er voor. Goed dagje heb je dan!

Die aankondiging uitstelling word ik wel echt moe van zeg.. sxhiet nou eens op!

Ohja en iemand zei wat over Boy&Bear, grote kanshebber. Is dan in de buurt en is een mooie Barn opvulling.

Fuck yes stuur the strokes maar direct door voor of na AM zou perfect zijn en Damon Albarn die wat solo wat van blur en wat van gorillaz doet in the barn zie ik ook wel zitten.

@mynoseknows

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Excuus Shaverion. @Dr. Hannibal

Haha ik was al helemaal terug aan het zoeken wat ik nou weer gezegd had toen je rustig jong zei om te zien waar je op reageerde voordat ik verder las xD

Nu zit ik mij ook af te vragen wat ik verkeerd gezegd heb... Iets over Arctic Monkeys en Foo Fighters? Ik weet eerlijk gezegd niet wat er zo raar was aan wat ik daarover zei.

Verder doe je alsof ik de Foo's probeer af te kraken om Muse te promoten ofzo. Maar dat is onzin, hoewel ik Muse liever zie ben ik ook fan van de Foo's. Ik wil ze ook graag zien, alleen ik probeer wel de mogelijkheden te bespreken. En in dit geval ben ik van mening dat de aankondiging van Firefly voor de Foo Fighters zowel in het voordeel als in het nadeel kan gaan werken. Dat is alles wat ik zeg. Dus volgens mij ben jij zelf degene die even rustig moet doen, 'jong'...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
Hee, Florence + The Machine in Warschau. Dat is ook een mooie sub, ik zie ze wel komen…

Ik verwacht ze er eerder 1 onder de sub of onder 2 headliners

Was in 2012 ook al het geval dus met een beetje een sterk album lijkt me sub wel mogelijk, toch grappig in 2010 stonden ze nog in de tent van pinkpop meen ik me te herinneren.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dr. Hannibal wrote:</div><br>
Hee, Florence + The Machine in Warschau. Dat is ook een mooie sub, ik zie ze wel komen…

Ik verwacht ze er eerder 1 onder de sub of onder 2 headliners

Was in 2012 ook al het geval dus met een beetje een sterk album lijkt me sub wel mogelijk, toch grappig in 2010 stonden ze nog in de tent van pinkpop meen ik me te herinneren.

klopt, als er een goed album komt is sub goed te doen.

The Strokes met een live comback in juni in de VS dus. Misschien even mooi door voor een paar mooie optredens in europa? Ik zie ze glastonbury nog wel headlinen, hebben ze nog niet gedaan volgens mij namelijk. Werchter mogen ze van mij ook zeker headlinen, maar denk dat de gemiddelde persoon ze liever als sub ziet. Mag van mij ook zeker, ik ben aanwezig!

Check http://lineup.hangoutmusicfest.com

Hier kunnen we uit leren dat The Killers toch iets van plan zijn dit jaar. Of ze ook naar Europa komen is niet duidelijk, maar ook niet kansloos nu.

Check http://lineup.hangoutmusicfest.com

Hier kunnen we uit leren dat The Killers toch iets van plan zijn dit jaar. Of ze ook naar Europa komen is niet duidelijk, maar ook niet kansloos nu.

Klopt, maar het zal zeker geen volledige tour worden. Waarschijnlijk enkele shows op 'random' plekken. Voor Nederland verwacht ik sowieso niets, daar zijn de in 2013 al 3x geweest. Belgie en dus Werchter maakt iets meer kans, maar niet veel denk ik.

The Killers en The Strokes zijn allebei niet echt geschikt voor die zondag headline spot denk ik, dus kunnen ze samen met Linkin Park vechten om de spot onder AM? :)

The Killers kunnen onder muse of met AM lijkt mij. Strokes zouden dan weer heel goed met AM en onder Foo Fighters passen. Linkin Park past eigenlijk het best onder Metallica, maar die kans is volgens mij nihil.

The Killers kunnen onder muse of met AM lijkt mij. Strokes zouden dan weer heel goed met AM en onder Foo Fighters passen. Linkin Park past eigenlijk het best onder Metallica, maar die kans is volgens mij nihil.

Ah ja, The Killers onder Muse op zondag (als, dan)! Is alleen een beetje veel gevraagd misschien, ik denk dat we alleen een dubbele headliner op de vrijdag kunnen verwachten. Linkin Park onder Metallica lijkt mij ook geen kans, met Placebo als sub erbij en Skrillex als afsluiter is het al volle bak op main. Aan de andere kant, als je tot pakweg 3u doorgaat... Hopen mag!

Maar ik denk eerlijk gezegd dat The Killers, The Strokes, Linkin Park of andere bands van die grootte alleen nog samen met Arctic Monkeys zouden kunnen, en dat zou ook heel mooi zijn vind ik. Eerst was er natuurlijk spraks van QOTSA op die plaats, dus het kan alleszins. Of natuurlijk een combi van twee van die namen op zondag, als de grote namen niet lukken. In hun eentje het festival afsluiten is voor deze bands (zeker The Strokes) teveel gevraagd.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

Ah ja, The Killers onder Muse op zondag (als, dan)! Is alleen een beetje veel gevraagd misschien, ik denk dat we alleen een dubbele headliner op de vrijdag kunnen verwachten. Linkin Park onder Metallica lijkt mij ook geen kans, met Placebo als sub erbij en Skrillex als afsluiter is het al volle bak op main. Aan de andere kant, als je tot pakweg 3u doorgaat… Hopen mag!

Maar ik denk eerlijk gezegd dat The Killers, The Strokes, Linkin Park of andere bands van die grootte alleen nog samen met Arctic Monkeys zouden kunnen, en dat zou ook heel mooi zijn vind ik. Eerst was er natuurlijk spraks van QOTSA op die plaats, dus het kan alleszins. Of natuurlijk een combi van twee van die namen op zondag, als de grote namen niet lukken. In hun eentje het festival afsluiten is voor deze bands (zeker The Strokes) teveel gevraagd.

Helemaal mee eens. Ik zou niet op The Killers rekenen, die kans is wel zo klein, maar The Strokes en Linkin Park kunnen wel lijkt mij.

Laat florence and the machine The Barn maar afsluiten op donderdag. Ik wil een goed alternatief voor Metallica en laatste jaren is Barn afsluiter op donderdag erg goed. Eentje niet zal misstaan op Main Stage.

Maar anderzijds, en dat kan gewoon mijn perceptie zijn hoor, is de populariteit van Skrillex snel véél gedaald na 2012, niet? Ik was, tot vlak voor de aankondiging voor Werchter, volledig vergeten dat hij bestond. Ik heb hem in heel 2013 niet één keer gehoord op de radio, terwijl hij in 2012 niet weg te slaan was.

Muziek, en zeker deze elektronische variant, veranderd tegenwoordig zo snel dat de dubstep anno 2014 al “passé” genoemd zou kunnen worden. Nu is het meer de dancehall en house van pakweg Major lazer, Disclosure en Martin Garrix die helemaal “hot” is. En volgend jaar zal het wel weer iets anders zijn.

Klopt hoor, hij is zeker minder populair. Maar Skrilex kan met gemak de Main afsluiten, als hij Klub C doet verwacht ik dat het nog steeds veel te druk zal zijn. Ook al is die tent wat groter.

Jongens vergeet niet dat een nieuw Skrillex-album eraan komt. En als iemand echt twijfelt of deze naam de main kan afsluiten, kijk dan even naar de 14 milj (!) likes op Facebook (Pearl Jam heeft er 9m, Arctic Monkeys 4, Placebo 2) en het feit dat Skrillex tegenwoordig de macht heeft om artiesten aan de top te brengen. Dit heeft hij laten zien met A$AP Rocky. Die plaat 'Wild For The Night' (zieke plaat btw) is kapot gedraaid en heeft een aantal weekjes in de grote charts gestaan.

Van dat Skrillex album wordt vrij veel verwacht. De man heeft natuurlijk een behoorlijke naam gemaakt de afgelopen jaren, waardoor hij kan samenwerken met bijna alle artiesten. Op de EP Bangarang stonden al collabs met Elle Goulding en (de overgebleven) The Doors, nu mag je wel wat grotere namen verwachten. Denk aan Kanye West, Boys Noize en (weet ik veel) Miley Cyrus of wie dan ook. Kortom, ik denk dat deze zomer één van de grote hits van Skrillex afkomt.

Ik kwam ook nog dit interessante filmpje tegen waarin hij metal verwerkt in zijn muziek samen met Boys Noize, ook vertelt hij groot fan te zijn van Metallica!

Florence & the Machine gaat echt the barn niet doen. Te klein voor geworden volgens mij. Bovendien vind ik dat ze op de main stage nog meer iets magisch kan creëeren, van mij mag ze meteen komen

Users who are viewing this thread