Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
@robin78 Werchter vorig jaar was 1u-half2 afgelopen met Netsky en Bloody Beetroots. half 3 kan dit jaar misschien, maar 4u: echt niet

Damn das balen… Casablancas mag trouwens ook wel solo langskomen, niks mis mee :p. Ik zie tussen die namen van Hangout trouwens ook Wiz Khalifa staan. Manman als die maar aan de andere kant van de oceaan blijft, die zal toch niet meer langskomen na die aanfluiting in 2012? Doe mij maar andere hiphopnamen dan(Childish Gambino, Chance the Rapper, A$ap Mob). Ik wil trouwens dEUS nog even noemen. Het ging over belgische namen, maar ik heb deze nog niet voorbij zien komen. Toch een grote band, die tot mei aan touren dacht ik(dan zijn ze iig nog in Utrecht, NL om te spelen). Nieuwe single in 2013, laatste album uit 2012, al hebben ze toen ook voor het laatst op Werchter gestaan.

Wiz Khalifa staat een week voor Werchter in Luxemburg, komt over dus ;)
En dEUS wordt hier niet genoemd omdat ze aangekondigd hebben maar 1 Belgisch optreden te doen in 2014 (en dat is in maart).

Trouwens, ik denk dat Pusha T wel van de geruchtenlijst mag, die doet een zaalshow in juni.

Mijn eerste RW eindigde REM rond 01:00 en kwam daarna Chemical Brothers nog eens.

Was ook mijn eerste Rock Werchter. Nog steeds het beste jaar voor mij qua line up. Die was belachelijk goed: R.E.M., Chemical Bros, Lenny Kravitz, Radiohead, Neil Young, Grinderman, The National, Sigur Ros, The Verve, dEUS, Underworld, Slayer, Beck en Jay Z. Damn.

@Kereltje nondeshit dan is wat mij betreft Wiz Khalifa de eerste naam waar we Slayer kunnen gaan staan roepen. Wat een douchebag is dat. Belachelijk dat zoiets nog tot de mogelijkheden behoort als je het mij vraagt, maargoed, er zijn natuurlijk altijd mensen die het wel tof vinden ;). Van dEUS wist ik niet, wel jammer. Ik had ze graag nog eens gezien. Kan iemand trouwens vertellen wat dat is met White Lies en zelfbevestiging/leak? Heeft festileaks een bron, want ik kan niks vinden over een zelfbevestiging(sorry als ik eroverheen gelezen heb, maar er is zoveel gepost sinds gisteren...)

Aan de tegenstanders van Skrillex in de Marquee, even vermelden dat die tent ondertussen vervangen is door een groter exemplaar met meer ruimte in en rond. Dus het zou wel kunnen dat hij daar staat en niet op de main. Als hij wel op de main staat speelt Metallica ofwel vroeg, ofwel wordt het een lange nacht :p

@Kereltje nondeshit dan is wat mij betreft Wiz Khalifa de eerste naam waar we Slayer kunnen gaan staan roepen. Wat een douchebag is dat. Belachelijk dat zoiets nog tot de mogelijkheden behoort als je het mij vraagt, maargoed, er zijn natuurlijk altijd mensen die het wel tof vinden ;). Van dEUS wist ik niet, wel jammer. Ik had ze graag nog eens gezien. Kan iemand trouwens vertellen wat dat is met White Lies en zelfbevestiging/leak? Heeft festileaks een bron, want ik kan niks vinden over een zelfbevestiging(sorry als ik eroverheen gelezen heb, maar er is zoveel gepost sinds gisteren…)

Denk dat dat door dit bericht komt: http://festileaks.com/2013/12/rock-werchter-geruchten-update-met-muse-foo-fighters-en-white-lies/

Aan de tegenstanders van Skrillex in de Marquee, even vermelden dat die tent ondertussen vervangen is door een groter exemplaar met meer ruimte in en rond. Dus het zou wel kunnen dat hij daar staat en niet op de main. Als hij wel op de main staat speelt Metallica ofwel vroeg, ofwel wordt het een lange nacht :p

Dan nog. Het was niet normaal, en buiten de tent stonden er ook nog een paar duizend. Ik heb die Marquee nog nooit zo vol gezien, de organisatie moet daar ook wel van geschrokken zijn. Ik kreeg een beetje Pukkelpop 2011 herinneringen, toen was de Dance Hall ook zo gevaarlijk vol. Nooit meer.

<DIV class=d4p-bbt-quote-title>jefferke wrote:</DIV>
<P>Aan de tegenstanders van Skrillex in de Marquee, even vermelden dat die tent ondertussen vervangen is door een groter exemplaar met meer ruimte in en rond. Dus het zou wel kunnen dat hij daar staat en niet op de main. Als hij wel op de main staat speelt Metallica ofwel vroeg, ofwel wordt het een lange nacht :p </P>
<P>Dan nog. Het was niet normaal, en buiten de tent stonden er ook nog een paar duizend. Ik heb die Marquee nog nooit zo vol gezien, de organisatie moet daar ook wel van geschrokken zijn. Ik kreeg een beetje Pukkelpop 2011 herinneringen, toen was de Dance Hall ook zo gevaarlijk vol. Nooit meer.</P>
Dat klinkt een beetje als Beastie Boys in de Marquee een x aantal jaren terug. Mijn god, wat was dat druk. Het lukte me maar tenauwernood om de tent uit te komen toen ik het iets te benauwd kreeg...

Ik verwacht Skrillex overigens op de main.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<DIV class=d4p-bbt-quote-title>jefferke wrote:</DIV><br>
<P>Aan de tegenstanders van Skrillex in de Marquee, even vermelden dat die tent ondertussen vervangen is door een groter exemplaar met meer ruimte in en rond. Dus het zou wel kunnen dat hij daar staat en niet op de main. Als hij wel op de main staat speelt Metallica ofwel vroeg, ofwel wordt het een lange nacht :p </P>

<P>Dan nog. Het was niet normaal, en buiten de tent stonden er ook nog een paar duizend. Ik heb die Marquee nog nooit zo vol gezien, de organisatie moet daar ook wel van geschrokken zijn. Ik kreeg een beetje Pukkelpop 2011 herinneringen, toen was de Dance Hall ook zo gevaarlijk vol. Nooit meer.</P>

Dat klinkt een beetje als Beastie Boys in de Marquee een x aantal jaren terug. Mijn god, wat was dat druk. Het lukte me maar tenauwernood om de tent uit te komen toen ik het iets te benauwd kreeg…

Ik verwacht Skrillex overigens op de main.

Het was echt doodeng, en dan ben ik heel serieus. Het kon niet drukker, en als er iets fout was gegaan was het ook vreselijk mis gegaan. Uiteindelijk is het gelukkig goed uitgepakt. Maar het scheelde echt heel weinig> Pukkelpop 2011 is het engste moment uit mijn leven, maar dit was ook heel erg. Daarom ben ik in 2012 ook niet meer in de Marquee geweest.

Dan nog. Het was niet normaal, en buiten de tent stonden er ook nog een paar duizend. Ik heb die Marquee nog nooit zo vol gezien, de organisatie moet daar ook wel van geschrokken zijn. Ik kreeg een beetje Pukkelpop 2011 herinneringen, toen was de Dance Hall ook zo gevaarlijk vol. Nooit meer.

Maar anderzijds, en dat kan gewoon mijn perceptie zijn hoor, is de populariteit van Skrillex snel véél gedaald na 2012, niet? Ik was, tot vlak voor de aankondiging voor Werchter, volledig vergeten dat hij bestond. Ik heb hem in heel 2013 niet één keer gehoord op de radio, terwijl hij in 2012 niet weg te slaan was.

Muziek, en zeker deze elektronische variant, veranderd tegenwoordig zo snel dat de dubstep anno 2014 al "passé" genoemd zou kunnen worden. Nu is het meer de dancehall en house van pakweg Major lazer, Disclosure en Martin Garrix die helemaal "hot" is. En volgend jaar zal het wel weer iets anders zijn.

@mattman kijk naar de djmag top 100: de populairste dance chart, en hij is dit jaar weer met 9 plaatsen ofzo gestegen. Dubstep mag dan uit zijn, DnB blijft wel, en word zelfs groter. Skrillex verplaatst zich gewoon een beetje naar de mainstream shit(nu zelfs met hiphop, A$ap Rocky) en je hoort hem weer ergens. Bovendien treed er herkenning op. Ook al hebben mensen er even niet van gehoord, het is een bekende naam. Ik durf te wedden dat er weer 2012 taferelen gaan afspelen als ze hem in de Barn zetten.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Maar anderzijds, en dat kan gewoon mijn perceptie zijn hoor, is de populariteit van Skrillex snel véél gedaald na 2012, niet? Ik was, tot vlak voor de aankondiging voor Werchter, volledig vergeten dat hij bestond. Ik heb hem in heel 2013 niet één keer gehoord op de radio, terwijl hij in 2012 niet weg te slaan was.

Muziek, en zeker deze elektronische variant, veranderd tegenwoordig zo snel dat de dubstep anno 2014 al “passé” genoemd zou kunnen worden. Nu is het meer de dancehall en house van pakweg Major lazer, Disclosure en Martin Garrix die helemaal “hot” is. En volgend jaar zal het wel weer iets anders zijn.

Klopt hoor, hij is zeker minder populair. Maar Skrilex kan met gemak de Main afsluiten, als hij Klub C doet verwacht ik dat het nog steeds veel te druk zal zijn. Ook al is die tent wat groter.

Bizar, nu hebben ze ook The Strokes nog toegevoegd aan de affiche van Governor's Ball, waar Julian Casablancas al stond. Voorlopig uitgaan van een exclusive?

Weeral aankondigingen in de VS! Governer's Ball Festival in NYC 6-8 Juni heeft oa Outkast , Vampire Weekend , Jack White , The Strokes ( !!! ) , Damon Albarn... Julian Casablancas speelt ook solo daar , dus The Strokes helemaal afschrijven hoeft niet :-)

De drukte bij Skrillex is ook maar gewoon afhankelijk van de act die je op hetzelfde moment er tegenover stelt he...

Weeral aankondigingen in de VS! Governer’s Ball Festival in NYC 6-8 Juni heeft oa Outkast , Vampire Weekend , Jack White , The Strokes ( !!! ) , Damon Albarn… Julian Casablancas speelt ook solo daar , dus The Strokes helemaal afschrijven hoeft niet
icon_smile.gif

Jaaaa Jack White! Laat hem maar heel snel het vliegtuig pakken deze kant op. Denk dat z'n show in 2012 toch wel een van mijn favoriete festival shows is.

Weeral aankondigingen in de VS! Governer’s Ball Festival in NYC 6-8 Juni heeft oa Outkast , Vampire Weekend , Jack White , The Strokes ( !!! ) , Damon Albarn… Julian Casablancas speelt ook solo daar , dus The Strokes helemaal afschrijven hoeft niet
icon_smile.gif

Dus geen Strokes en Vampire Weekend op Pinkpop :(

Users who are viewing this thread