Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">RobertDelft wrote:</div>

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thijs wrote:</div>
Dat zou ik echt heel erg fijn vinden, Linkin Park in combinatie met Arctic Monkeys. Dan heb je weer die co-headliners. Daar zal Arctic Monkeys ook niet zo moeilijk over doen dus lijkt me vrij realistisch.

Trouwens, die Pharrel Williams doet ook opvallend veel festival deze zomer. Ieder jaar heeft RW weer 1 of 2 popsterren aan de haak geslagen. Zou dit jaar zomaar eens Pharrel Williams kunnen zijn. Wat mij betreft stuk betere pop dan Ke$ha, Pink en Wiz Khalifa…

Pharrel Williams zou ik totaal geen problemen mee hebben

Katy Perry?
Beter komt John Mayer dan mee

nIEmAnd wrote:
ik denk niet dat linkin park tevreden is met subheadliner hoor

Kings of Leon en Depeche Mode zijn ook dikke headliners, maar vonden het ook prima vorig jaar. Werchter is daar wel goed in, ik zie niet waarom het niet zou lukken met LP.

Daarom worden het ook 'Co-Headliners' genoemd. 2 headliners op één dag. Dan zijn beide bands tevreden. Linkin Park zou dan wel moeten accepteren dat ze voor Arctic Monkeys spelen, maar geld is macht...

Subheadliner niet, maar wel co-headlinen met Arctic Monkeys. Zoals hierboven vermeld, net zoals Depeche Mode - Editors en Kings of Leon - Blur.

<div class="d4p-bbt-quote-title">RobertDelft wrote:</div>

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thijs wrote:</div>
Dat zou ik echt heel erg fijn vinden, Linkin Park in combinatie met Arctic Monkeys. Dan heb je weer die co-headliners. Daar zal Arctic Monkeys ook niet zo moeilijk over doen dus lijkt me vrij realistisch.

Trouwens, die Pharrel Williams doet ook opvallend veel festival deze zomer. Ieder jaar heeft RW weer 1 of 2 popsterren aan de haak geslagen. Zou dit jaar zomaar eens Pharrel Williams kunnen zijn. Wat mij betreft stuk betere pop dan Ke$ha, Pink en Wiz Khalifa…

Katy Perry?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class="d4p-bbt-quote-title">nIEmAnd wrote:</div>

Kings of Leon en Depeche Mode zijn ook dikke headliners, maar vonden het ook prima vorig jaar. Werchter is daar wel goed in, ik zie niet waarom het niet zou lukken met LP.

Helemaal mee eens. Ik heb Depeche Mode toch wel een stuk hoger staan dan LP en KoL en LP zijn wel van hetzelfde niveau dus het zou mij niet verbazen. Maar liever heb ik ze helemaal niet op RW (of waar dan ook waar ik heen wil).
Precies ik zie het wel gebeuren eigenlijk... DM is gewoon een wereldband, ze zijn misschien minder populair hier in de benelux (en uk ook niet zo) maar in andere landen zijn ze heel populair, dus het was vrij unieke situatie dat hun co/sub headliner waren.
Dus ik zie het wel gebeuren dat Linkin' Park sub is voor Arctic Monkeys.

Sub of Co wtf is the difference. Je staat gewoon als één na laatste op de mainstage. Denk je nu echt dat bands het uitmaakt hoe je die positie noemt, kom op zeg!

RobertDelft wrote:

Thijs wrote:

Katy Perry?

Haha als dat een serieuze suggestie is; Katy Perry is vele malen te groot om 's middags even langs te hoppen bij Rock Werchter. Zelfde geldt voor namen als Miley Cyrus, One Direction, Justin Bieber, Rihanna, Lady Gaga, BEP enz. Die zouden dan toch een hoge spot moeten krijgen. Rihanna en Beyoncé zijn tegenwoordig zelfs gewaardeerde festival-headliners. (en stiekem zie ik die twee bloedmooie vrouwen ook wel graag op het podium staan) maar de rest mag gewoon thuisblijven. Al met al, een popact zal zoiets zijn als: Pharrel Williams, Robin Thicke of Jessie J

Even erbij vermelden dat Depeche Mode zelf heeft gevraagd om niet als laatste act te spelen, de macht van Werchter is dus ook niet zo groot dat ze DM onder Editors kunnen dwingen.

Sub of Co wtf is the difference. Je staat gewoon als één na laatste op de mainstage. Denk je nu echt dat bands het uitmaakt hoe je die positie noemt, kom op zeg!

Het is niet alleen de naam, een co-headliner mag langer spelen dan een sub en staat groter op de affiche. Dat zijn dingen die voor een band weldegelijk meespelen.

WeckoJ wrote:

RobertDelft wrote:

Thijs wrote:

Katy Perry?

Haha als dat een serieuze suggestie is; Katy Perry is vele malen te groot om ‘s middags even langs te hoppen bij Rock Werchter. Zelfde geldt voor namen als Miley Cyrus, One Direction, Justin Bieber, Rihanna, Lady Gaga, BEP enz. Die zouden dan toch een hoge spot moeten krijgen. Rihanna en Beyoncé zijn tegenwoordig zelfs gewaardeerde festival-headliners. (en stiekem zie ik die twee bloedmooie vrouwen ook wel graag op het podium staan) maar de rest mag gewoon thuisblijven. Al met al, een popact zal zoiets zijn als: Pharrel Williams, Robin Thicke of Jessie J

Ik zeg ook niet dat als ze komt ze ergens in de middag gepropt wordt. Wat ik wilde zeggen is dat het een pop-act is á la Pink. Die stond niet lang geleden ook op PP als afsluiter van 3fm. Dus waarom zou een Katy Perry niet op RW kunnen staan?

WeckoJ wrote:

Het is niet alleen de naam, een co-headliner mag langer spelen dan een sub en staat groter op de affiche. Dat zijn dingen die voor een band weldegelijk meespelen.

Ja, dat uiteraard wel maar dat is wat anders dan welk naampje je er aan hangt. Natuurlijk maakt het bands wel uit hoe groot ze op de posters staan en hoe lang ze mogen spelen.

Het gaat er dan om hoe groot de naam of de affiche en poster van het festival staat, ik denk dat het ego van linkin park en arctic monkeys zich grote zorgen zullen maken wanneer de één er groter op staat dan de ander

Thijs wrote:

WeckoJ wrote:

RobertDelft wrote:

Thijs wrote:

Katy Perry?

Haha als dat een serieuze suggestie is; Katy Perry is vele malen te groot om ‘s middags even langs te hoppen bij Rock Werchter. Zelfde geldt voor namen als Miley Cyrus, One Direction, Justin Bieber, Rihanna, Lady Gaga, BEP enz. Die zouden dan toch een hoge spot moeten krijgen. Rihanna en Beyoncé zijn tegenwoordig zelfs gewaardeerde festival-headliners. (en stiekem zie ik die twee bloedmooie vrouwen ook wel graag op het podium staan) maar de rest mag gewoon thuisblijven. Al met al, een popact zal zoiets zijn als: Pharrel Williams, Robin Thicke of Jessie J

Ik zeg ook niet dat als ze komt ze ergens in de middag gepropt wordt. Wat ik wilde zeggen is dat het een pop-act is á la Pink. Die stond niet lang geleden ook op PP als afsluiter van 3fm. Dus waarom zou een Katy Perry niet op RW kunnen staan?

Qua fans is Katy Perry een hele grote act, dus die gaat niet voor een lage plek op het affiche. Ook is Pink een pop-artiest met een tintje rock erin. Dat kan door vele bezoekers meer gewaardeerd worden dan de valse noten (of playbackshow) van Katy Perry..

<div class="d4p-bbt-quote-title">xSam__ wrote:</div>
lees overigens net dat Foo Fighters blijkbaar ook aangegeven hebben 1 festival te doen in USA en 1 festival in Europa. Blijkbaar is dat Glasto voor europa.

Waar heb je dat gelezen?

Ik las het op FOK forum. dus even wachten dat die persoon zegt, maar denk dat ze het in een interview verteld hebben ofzo. als ik meer weet dan zal ik het wel even vermelden weer.
Dat van Glasto gaat al tijdje rond, dat ze daar misschien zouden staan, dus het kan zijn dat de enigste festival is.
Sorry als ik misschien iets te snel zo overgenomen heb, maar goed, ik dacht ik meld het even hier. :)

WeckoJ wrote:

Thijs wrote:

WeckoJ wrote:

RobertDelft wrote:

Thijs wrote:

Katy Perry?

Qua fans is Katy Perry een hele grote act, dus die gaat niet voor een lage plek op het affiche. Ook is Pink een pop-artiest met een tintje rock erin. Dat kan door vele bezoekers meer gewaardeerd worden dan de valse noten (of playbackshow) van Katy Perry..

Misschien is het een guilty pleasure van mij dan. Ik vind Katy Perry het bekijken wel waard. Al zie ik liever een goede rockband maar dat terzijde. Als er dan toch een popnaam moet komen dan het liefst Katy Perry.

En Pink een beetje rock? Hmm dan hoor je andere dingen dan ik. Ik vind er weinig aan aan Pink.

Katy Perry?

Misschien is het een guilty pleasure van mij dan. Ik vind Katy Perry het bekijken wel waard. Al zie ik liever een goede rockband maar dat terzijde. Als er dan toch een popnaam moet komen dan het liefst Katy Perry.

En Pink een beetje rock? Hmm dan hoor je andere dingen dan ik. Ik vind er weinig aan aan Pink.

Haha ja Katy Perry is zeker een mooie verschijning, maar haar live-performance is zo goed als die van Ke$ha. Ik zou er vast even gaan kijken als ze komt, maar wat je zegt liever een fijne band. Al helemaal als ze een hoge spot moet krijgen.

En Pink, ja ik ben het er ook niet mee eens, ik haat die stomme pot. Maar Pink wordt door veel 'kenners' geassocieerd met een pop-artiest met een rock-tintje. Ze wordt ook de 'Rock-chick' genoemd en zulke dingen... Liever Katy Perry dan Pink, daar geef ik je sowieso gelijk in! (;

Ha, P!nk is toch wel een van de betere pop artiesten hoor. zeker kwa performance. Ja, klopt wel er zit beetje gitaar in de liedjes van P!nk. :P
Nee, maar ik zie liever geen pop act als headliner op een festival, dat trekt ook irritant volk hoor...
Katy Perry vind ik helemaal niet zo. En de rest kan ook thuis blijven :P (Beyoncé is ook wel goed overigens, maar nee niet op RW aub.)

@Shaverion rustig jong. Als je eens fatsoenlijk leest zie je dat ik de zaak van twee kanten belicht. Ik zeg niet dat FF zich iets aan moeten trekken van AM, ik zeg alleen dat er meer bands zijn die halverwege de oversteek maken. Of dat nu van VS naar EU is of andersom maakt geen ruk uit natuurlijk, ik snap ook wel dat AM niet uit Amerika komt. Verder zijn jij(of anderen) geen idee, even enthousiast over Muse, terwijl dat ook niet zeker is. Ik heb hier lang niks gezegd, dus er komt een naam vrij, plus een datum voor de Fighters. Dan zeg ik wat ik denk, en ik belicht de kant van twee zaken... Niks mis mee als je het mij vraagt. Dat Stromae in z'n eentje aangekondigd werd was een teleurstelling voor mij(en voor veel anderen), omdat ik niet had gedacht dat hij per ongeluk zo vroeg zichzelf bekend zou maken.

Verder zag ik dat MGMT dus op open'er staan. Van mij mogen ze langs komen, maar ik vind hun nieuwe materiaal persoonlijk tegenvallen. Iemand vroeg het hier ook al eerder: Moby, what about him. Hij heeft ook een nieuwe plaat idd, en is toch een redelijk grote naam(misschien wel sub?). Ik zou het wel vet vinden, in de richting van de electronische muziek/experimentele techno.

Users who are viewing this thread