Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Dit is een bericht van vorig jaar:

Zojuist heeft festivalbaas Herman Schueremans van Rock Werchter op 3FM de komst van Sigur Ros en Alt-J bevestigd. Beide namen stonden hoog op de geruchtenlijstjes. Herman Schueremans sleepte gisteravond nog de ‘Lifetime Achievement Award’ in de wacht tijdens de ‘European Festival Awards’. Vandaag zette hij deze uitverkiezing kracht bij door twee prachtige namen aan de affiche van Rock Werchter 2013 toe te voegen. Rock Werchter verwelkomt in 2014 (dus niet dit jaar) ook haar vierde podium. Dit nieuwtje bracht Schueremans na ontvangst van de award naar buiten. Volgende week verwachten we een nieuw officieel blik met verse namen voor Rock Werchter. We keep you posted!

Vanavond heeft zijn de European Festival Awards er weer en mocht hij weer winnen dan zal hij ongetwijfeld vandaag of morgen namen vrij geven. Van dat 4e podium is ie afgestapt denk ik?

Trouwens U2 heeft dit weekend zijn eerste show sinds 2011 gegeven. Waarschijnlijk niet noemenswaardig, en ik hoef ze ook absoluut niet te zien, maar toch. Verder heeft daft punk gezegd op te treden bij de Grammys met... Stevie Wonder!! Giorgio Moroder zei ook nog dat hij een tour met Daft Punk wel zag zitten, dus om maar eens oude koeien uit de sloot te halen. Wat betreft Metallica: ik zag iemand schrijven dat het jammer was voor Skrillex, maar ik denk dat die kerels dan het voorvak al uit zijn. Die willen zoals al vaker gezegd toch idd alleen maar Metallica zien. Voor placebo zou het inderdaad wel jammer zijn. Jammer dat de security en de organisatie daar niks aan kunnen doen... Zou ook een beetje discriminatie zijn natuurlijk ;).

Trouwens U2 heeft dit weekend zijn eerste show sinds 2011 gegeven. Waarschijnlijk niet noemenswaardig, en ik hoef ze ook absoluut niet te zien, maar toch. Verder heeft daft punk gezegd op te treden bij de Grammys met… Stevie Wonder!! Giorgio Moroder zei ook nog dat hij een tour met Daft Punk wel zag zitten, dus om maar eens oude koeien uit de sloot te halen. Wat betreft Metallica: ik zag iemand schrijven dat het jammer was voor Skrillex, maar ik denk dat die kerels dan het voorvak al uit zijn. Die willen zoals al vaker gezegd toch idd alleen maar Metallica zien. Voor placebo zou het inderdaad wel jammer zijn. Jammer dat de security en de organisatie daar niks aan kunnen doen… Zou ook een beetje discriminatie zijn natuurlijk ;).

Metallica fans verdienen dat. Dan is het geen discriminatie meer :D De Metallica fans zullen na Metallica wel weer zo snel mogelijk de weide af gaan. Die hebben niet zoveel met Skrillex lijkt me (mocht hij inderdaad afsluiten).

@NiekVondeling jup 4e podium is geschrapt. Waarschijnlijk volgend jaar in de vorm van een nachtpodium dacht ik. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Rock Werchter de festival awards weert wint... Werchter was niet heel speciaal afgelopen jaar ofzo. Redelijke line up(het was geweldig, begrijp met niet verkeerd). Dat er komende dagen namen komen kan natuurlijk altijd, en ik geloof er nogsteeds in met die losse zelfbevestiging van Stromae per ongeluk. Ik geloof niet dat hij zich een week of iets in die richting in de datum vergist.

Zonet heeft Hangout festival in Amerika namen bekend gemaakt... Outkast, Qotsa, black keys, en The Killers!! Dacht nochtans dat zij een pauze hadden? Zouden ook zeker niet misstaan!

Er wordt zo vaak gerefereerd naar de momenten/dagen waarop vorig jaar namen bekend zijn gemaakt. Maar tot nu toe is er nog geen een moment/dag hetzelfde geweest als voorgaande jaren. Er valt dus ook geen bal van te zeggen wanneer de namen komen.
Ik denk dat ze nogal verrast zijn door de zelfbevestiging van Stromea en vanwege het feit dat de zaterdag uitverkocht is. Maar naar mijn inziens is dit geen reden om maar meteen een blik nieuwe namen open te gooien. Dus ik verwacht nog niet te veel de komende dagen. Geduld is een schone zaak.

@Gloeilomp mee eens. Anders trekken we een security pakje aan en vragen we ze vriendelijk op te rotten ;). Mooi trouwens dat die fans weg zijn bij SKrillex, dat is iig iets. Je kunt vanalles zeggen over zijn muziek, en die is ook kut, maar een feestje bouwen kan hij wel

Dat The Killers daar staan snapt niemand uit de reacties van andere fans te lezen, maar er zijn er veel die er heel blij mee zijn

@MeukiJam dat zal @neontiger8 wel leuk nieuws vinden, die was verwoed van van the Killers dacht ik :p. Geen idee of ze gaan touren, maar ze mogen van mij wel een hitjestour doen ofzo. Altijd leuk om eens te gaan luisteren. @Gloeilamp sorry voor de misspelling -.-, al is Gloeilomp ook wel een leuke voor een knokploeg :p

Er wordt zo vaak gerefereerd naar de momenten/dagen waarop vorig jaar namen bekend zijn gemaakt. Maar tot nu toe is er nog geen een moment/dag hetzelfde geweest als voorgaande jaren. Er valt dus ook geen bal van te zeggen wanneer de namen komen.<br>
Ik denk dat ze nogal verrast zijn door de zelfbevestiging van Stromea en vanwege het feit dat de zaterdag uitverkocht is. Maar naar mijn inziens is dit geen reden om maar meteen een blik nieuwe namen open te gooien. Dus ik verwacht nog niet te veel de komende dagen. Geduld is een schone zaak.

Dat niet. Maar het is heel erg opvallend dat er nog geen nieuwsbericht is verschenen. Als ze langer zouden willen wachten met het bekendmaken van namen hadden ze al wel een nieuwsbericht de wereld ingeslingerd. Dat is niet gebeurd waardoor we best mogen verwachten dat er heel snel iets aankomt. Daarnaast zegt de organisatie zelf ook dat er snel nieuwe namen komen. Genoeg bewijs lijkt me zo.

Trouwens U2 heeft dit weekend zijn eerste show sinds 2011 gegeven. Waarschijnlijk niet noemenswaardig, en ik hoef ze ook absoluut niet te zien, maar toch. Verder heeft daft punk gezegd op te treden bij de Grammys met… Stevie Wonder!! Giorgio Moroder zei ook nog dat hij een tour met Daft Punk wel zag zitten, dus om maar eens oude koeien uit de sloot te halen. Wat betreft Metallica: ik zag iemand schrijven dat het jammer was voor Skrillex, maar ik denk dat die kerels dan het voorvak al uit zijn. Die willen zoals al vaker gezegd toch idd alleen maar Metallica zien. Voor placebo zou het inderdaad wel jammer zijn. Jammer dat de security en de organisatie daar niks aan kunnen doen… Zou ook een beetje discriminatie zijn natuurlijk ;).

Haha dat was ik...
die dat zei en met de reden: Metallica is echt wel een top acht (in de metal) en hun show qua belichting en eventueel vuurwerk komt best uit als het heel donker is.... als Skrillex nog na hun spelen moet Metallica spelen terwijl het klaar is, dat neemt heel vee show weg..

Overigns zeer blij dat de kans op Linkin Pakr groter en groter word!!!
hoop het echt!

@MeukiJam dat zal @neontiger8 wel leuk nieuws vinden, die was verwoed van van the Killers dacht ik :p. Geen idee of ze gaan touren, maar ze mogen van mij wel een hitjestour doen ofzo. Altijd leuk om eens te gaan luisteren. @Gloeilamp sorry voor de misspelling -.-, al is Gloeilomp ook wel een leuke voor een knokploeg :p

ik vind t heel leuk, maar er klopt iets niet want er was een duidelijke break aangekondigd...
I'll keep you posted

@Pc-Freak dat had ik niet begrepen ;). Als skrillex rond een uur of half 1 geprogrammeerd staat(dan heeft hij nog een uur, en langer zal hij niet spelen) dan zou Metallica er tot ongeveer half 12 staan. Rond 10u is het ongeveer donker, dus dan zullen ze toch nog wel anderhalf uur in het donker staan en een half uur in de schemering(ik ga er vanuit dat hun set 2u duurt, Metallica speelt meestal lange sets). Wat mij betreft zou dat best samengaan, aangezien het vuurwerk meestal de tweede helft pas echt komt(of je moet Rammstein zijn).

Ze schijnen tijdens de break de vorige keer wel vaker een random festival te doen dus de kans op Werchter is nog heel klein. Maaruh ik ga even tot iedere mogelijke god bidden dat ze komen ;)

Zou Modest Mouse niet kunnen afkomen. Ik vind dat een fantastische band en ze gingen vorig jaar ook al langskomen, maar hebben hun tour toen moeten cancelen omdat ze aan het nieuwe album wilden werken. Dit jaar een nieuwe kans dan maar?

Ik verwacht morgen of overmorgen zeker nieuwe namen. Werchter organisatie tweette dat ze "zeer binnenkort" met nieuwe namen gingen komen. En als de organisatie al over "zeer" spreekt, zal dat wel echt niet zo lang zijn.

Het is dit jaar trouwens de eerste keer dat ik zo (veel) mee speculeer over nieuwe Werchternamen. Maakt het lange wachten wel aangenamer. :-)

RW donderdag gaat altijd tot minstens 02:30 uur door. Soms zelfs tot 04:00 uur. Mijn eerste RW eindigde REM rond 01:00 en kwam daarna Chemical Brothers nog eens.

Linkin Park mag van mij alleen op vrijdag. Op zondag wil ik toch echt de klapper als Muse, FF of anders U2 als we toch met geld gaan smijten. Tickets zijn dit jaar niet voor niets weer duurder.

RW donderdag gaat altijd tot minstens 02:30 uur door. Soms zelfs tot 04:00 uur. Mijn eerste RW eindigde REM rond 01:00 en kwam daarna Chemical Brothers nog eens.

Linkin Park mag van mij alleen op vrijdag. Op zondag wil ik toch echt de klapper als Muse, FF of anders U2 als we toch met geld gaan smijten. Tickets zijn dit jaar niet voor niets weer duurder.

Die duurdere tickets hebben niets te maken met grotere acts hoor, alleen dat de acts jaar na jaar meer gaan vragen. U2 gebeurt 100% niet, waarom blijven we die noemen?

En hoezo 4u? Ik dacht dat de avondklok van Werchter ergens tussen 2-3u lag.

Damn das balen... Casablancas mag trouwens ook wel solo langskomen, niks mis mee :p. Ik zie tussen die namen van Hangout trouwens ook Wiz Khalifa staan. Manman als die maar aan de andere kant van de oceaan blijft, die zal toch niet meer langskomen na die aanfluiting in 2012? Doe mij maar andere hiphopnamen dan(Childish Gambino, Chance the Rapper, A$ap Mob). Ik wil trouwens dEUS nog even noemen. Het ging over belgische namen, maar ik heb deze nog niet voorbij zien komen. Toch een grote band, die tot mei aan touren dacht ik(dan zijn ze iig nog in Utrecht, NL om te spelen). Nieuwe single in 2013, laatste album uit 2012, al hebben ze toen ook voor het laatst op Werchter gestaan.

Users who are viewing this thread