Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Thijs wrote:
Ik blijf bij de constructie:<br>
Linkin Park – Arctic Monkeys<br>
en<br>
(The Strokes) – Kings Of Leon – The Prodigy of Netsky

http://festileaks.com/users/mynoseknows/@mynoseknows

Lijkt me niet te duur deze constructies. Als je de headliners van vorig jaar hiermee vergelijkt. vrijdag: Kings Of Leon en Blur, lijkt met Kings Of Leon en Linkin Park te wegstrepen. Daarnaast Depeche Mode en Editors, die The Prodigy en Arctic Monkeys wegstrepen. Tevens ga ik er nog steeds vanuit dat ze een hoger budget hebben dan normaal, aangezien ze U2, Muse en David Bowie hebben geprobeerd. Niet bepaald de goedkoopste bands… Ik zit Linkin Park in ieder geval alvast in mijn Rock Werchter 2014 afspeellijst en blijf duimen!

Ik denk dat je toch wat voorbarig bent, aangezien de laatste officiele LP datum momenteel nog steeds een maandje voor Werchter is. Zou niet de eerste keer zijn dat ze begin juni Pinkpop/RaR doen en dan voor Werchter alweer terug weg zijn. In ieder geval verwacht ik LP -als ze komen- op zondag, want de ticketverkoop van vrijdag heeft zo’n co-headlinerconstructie wss niet eens nodig.

Wat die uitspraken over het budget betreft: tja, wat is ‘proberen’? Voor hetzelfde geld hebben ze gewoon eens gevraagd of die acts beschikbaar waren, en zijn ze niet eens tot aan discussies over het budget geraakt.

En The Strokes is geen optie voor de geruchten zo lang Governor’s Ball hun enige datum is. Heeft alle schijn van een exclusive.

Ik weet uit 'bronnen' dat die onderhandelingen erg serieus waren. We zullen zien (;

Dropkick Murphys is misschien nog een leuke naam?
Zitten in juni toch in Duitsland en hebben vorig jaar nieuw album gebracht...
Sfeer gegarandeerd!

@Thijs wat ik bedoel, is dat als ze nog wat van de zondag willen maken, dat bands als lp dan niet voor arctic monkeyc moeten gaan staan. Kol kost dus al een miljoen, metallica en pj snijden we ook flink in, en lp is ook niet se goedkoopste. Dan is er echt geen ruimte voor een leipe headliner op zondag over, dus ik Ven eerder van mening dat lp op de zondag staat, of ze dan afsluiten of niet(als ze komen). Am verkoopt toch wel.

ik denk dat we compact disc dummies ook mogen verwachten op RW op een plaats gelijkaardig als black box revelation in 2012?
die hun plaatjes worden ziek gedraaid op studio brussel + belgisch?

1 en 2 juli is Metallica samen met Volbeat en Alice in Chains in Milaan. Kunnen we Volbeat wederom noteren als sub headliner voor Metallica? Zal wel goed passen qua muziek...

1 en 2 juli is Metallica samen met Volbeat en Alice in Chains in Milaan. Kunnen we Volbeat wederom noteren als sub headliner voor Metallica? Zal wel goed passen qua muziek…

Volbeat is al headliner van Graspop, dus nee. Alice in Chains is nog wel mogelijk.

We kunnen vandaag of morgen dus wel weer iets verwachten, hoewel er al veel mag gebeuren om dat van gisteren door te spoelen.

De mensen die denken dat er nog iets echt grootst komt voor of na KoL kunnen dat wel vergeten, ze hebben duidelijk hun best gedaan om daar iets grootst neer te zetten maar dat is zo te zien niet gelukt. Ze presenteren KoL duidelijk als headliner en een grote band gaat het niet accepteren dat ze co-headliner zijn. Misschien dat ze nog met een band komen van vergelijkbare grote als KoL maar dan hebben ze die op dit moment nog niet vastgelegd. Je gaat niet KoL aankondigen als headliner terwijl je weet wat voor kritiek je daarop krijgt zonder door te laten schemeren dat er nog een co-headliner bij komt als je die hebt.

Als je dan toch vanaf een positieve kant wilt kijken bedenk dan dat ze dit wel zullen proberen te compenseren. Je wilt toch een mooi affiche hebben op je jubileum editie en daar zijn ze ook druk mee bezig geweest als ik de geruchten hoor. Dus ik denk dat zondag op de headliner na wel een sterke dag gaat worden.

We kunnen vandaag of morgen dus wel weer iets verwachten, hoewel er al veel mag gebeuren om dat van gisteren door te spoelen.

Pak maar eerder volgende week, 'snel' is bij de Werchter-organisatie rekbaar tot 1 à 2 weken, en we hebben al 2 aankondigingen gehad deze week. Op zaterdag zijn er trouwens nooit aankondigingen.

Daar heb je een punt :)

Rock werchter reageerde hierop trouwens nog 'Alles is relatief!'. Of hier een betekenis achterzit met betrekking tot de aankondiging van gisteren weten we niet, maar we kunnen maar hopen :)

1 en 2 juli is Metallica samen met Volbeat en Alice in Chains in Milaan. Kunnen we Volbeat wederom noteren als sub headliner voor Metallica? Zal wel goed passen qua muziek…

Waar wil je Placebo dan hebben? Als dat geen subheadliner is weet ik het ook niet meer..

De mensen die denken dat er nog iets echt grootst komt voor of na KoL kunnen dat wel vergeten, ze hebben duidelijk hun best gedaan om daar iets grootst neer te zetten maar dat is zo te zien niet gelukt. Ze presenteren KoL duidelijk als headliner en een grote band gaat het niet accepteren dat ze co-headliner zijn. Misschien dat ze nog met een band komen van vergelijkbare grote als KoL maar dan hebben ze die op dit moment nog niet vastgelegd. Je gaat niet KoL aankondigen als headliner terwijl je weet wat voor kritiek je daarop krijgt zonder door te laten schemeren dat er nog een co-headliner bij komt als je die hebt.

Als je dan toch vanaf een positieve kant wilt kijken bedenk dan dat ze dit wel zullen proberen te compenseren. Je wilt toch een mooi affiche hebben op je jubileum editie en daar zijn ze ook druk mee bezig geweest als ik de geruchten hoor. Dus ik denk dat zondag op de headliner na wel een sterke dag gaat worden.

Het kan toch gewoon goed zijn dat Rock Werchter nog niet laat doorschemeren dat ze co-headliner zijn, omdat ze nog geen tweede co-headliner hebben?! Tevens is Kings Of Leon weldegerlijk bereid te co-headlinen, dat hebben ze vorig jaar al gedaan. En omdat ik je toch een klein beetje gelijk moet geven (de kans is niet heel groot, maar ook niet heel klein) noem ik telkens The Prodigy op de dag van KoL, dat trekt behoorlijk wat publiek en is een grote en sterke naam + een super afsluiter van het festival. Ik geloof niet dat KoL het alleen gaat doen. Daar komt heus nog wel een sterke naam bij staan, te denken aan Linkin Park, The Prodigy of The Strokes

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>

Het kan toch gewoon goed zijn dat Rock Werchter nog niet laat doorschemeren dat ze co-headliner zijn, omdat ze nog geen tweede co-headliner hebben?! Tevens is Kings Of Leon weldegerlijk bereid te co-headlinen, dat hebben ze vorig jaar al gedaan. En omdat ik je toch een klein beetje gelijk moet geven (de kans is niet heel groot, maar ook niet heel klein) noem ik telkens The Prodigy op de dag van KoL, dat trekt behoorlijk wat publiek en is een grote en sterke naam + een super afsluiter van het festival. Ik geloof niet dat KoL het alleen gaat doen. Daar komt heus nog wel een sterke naam bij staan, te denken aan Linkin Park, The Prodigy of The Strokes

Daar ben ik ook zeker van. De zondag gaat nooit goed lopen als het bij KoL blijft, het Werchterpubliek heeft die band al een paar keer gezien en was vorig jaar niet echt geliefd. Er moet haast wel een grote naam bijkomen op de zondag.

Snap niet dat mensen het nu nog verder in de herhalingen gaan zoeken. Vampire Weekend, Biffy Clyro, Volbeat touren dan allemaal wel maar ze gaan nu echt geen sub headliner meer als herhaling zetten ( Volbeat ). The National zou eventueel nog kunnen, maar zou me zeer verbazen. Als er nog iets op herhaling komt gaan dat kleinere namen zijn die nog populairder zijn geworden: Jake Bugg, Two Door Cinema Club, Rudimetnal, C2C, Disclosure en HAIM zijn eigenlijk de enigste drie die ik als herhalings kanshebber acht. En daar van zie ik eigenlijk ook alleen Rudimental en Jake Bugg komen.

Two Door Cinema Club? Die zie ik niet nog een keer komen, en zijn er ook niet bepaald populairder op geworden. Ook geen nieuw album voor zover ik weet.

Vandaar dat ik ze ook niet bij de acts zet die ik op herhaling zie komen. Maar ze zijn wel degelijk populairder geworden, Changing of the Seasons stond in oktober nog in de Belgische en Nederlandse top 40, en het een aantal nummers van Beacon ( dateert ondertussen van 2012 ) zijn helemaal kapot gedraaid, tot ver na het uitkomen van het album. Maar zoals ik zei ik zie ze ook niet op herhaling komen, maar eerder als iets als Vampire Weekend/Volbeat. Geef mij trouwens maar gewoon wat vernieuwds..

TDCC komt wel met een nieuw album in 2014 maar weet niet precies wanneer en ze hebben ondertussen ook de Changing of the Seasons EP gehad.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>

Volgens mij is dat precies wat ik zei, iig wel wat ik bedoelde. KoL is idd bereid om te co-headlinen maar een grote band (ik zie nog steeds grote namen als FF en Muse langs komen) accepteren een co-headline constructie misschien niet. En een band die wat kleiner is en dat dus wel accepteert zou nog wel kunnen maar precies zoals jij ook zegt hebben ze die dan nu nog niet vastgelegd want anders lieten ze dat wel doorschemeren.

Nog een keertje C2C lijkt me echt heerlijk, ga wel zorgen dat ik er op tijd sta dan want op Pinkpop klapte de tent bijna uit elkaar (mede door de dikke bassen, maar het aantal mensen was ook ziek hoog)

Nog een keertje C2C lijkt me echt heerlijk, ga wel zorgen dat ik er op tijd sta dan want op Pinkpop klapte de tent bijna uit elkaar (mede door de dikke bassen, maar het aantal mensen was ook ziek hoog)

C2C zou echt heel tof zijn!!

Users who are viewing this thread