Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Mwa, best leuke namen dit maar het maakt kutKoL nog niet bepaald goed voor mij. De namen zijn wederom weinig origineel, niet heel spannend. Alleen Birdy is wel een beetje een opvallende naam, maar aan de andere kant ook weer zo'n one-hit radiowondertje. Muzikaal niet heel geweldig, maar wel een heerlijke stem zoals @niekvondeling al opmerkt. Ik ga bij haar wel even kijken denk ik zomaar. De rest van de vijf zie ik wel, als er niks anders leuks is ga ik wellicht eventjes langs maar om nu te zeggen: "Daar wordt ik blij van?" Nee.

Ben wel benieuwd wat we uit het naar beneden schuiven van Franz Ferdinand kunnen opmaken. Zouden ze niet subben? Dat zou betekenen dat er misschien nog een co-headliner en een grote sub aankomen voor de zondag... Dan FF ervoor, of The Barn afsluiten misschien, en Stromae KluB C? Dat klinkt aan de andere kant ook weer onlogisch, misschien zegt het wel niet al te veel. Ik hoop in ieder geval dat RW zich goed realiseert dat ze met KoL iedereen zwaar teleurgesteld hebben en een goeie compensatie zoeken...

Ook ben ik best benieuwd wat er op donderdag nog bij gaat komen, nu de meest lege dag... Ik denk dat we op deze Metallica dag nog het meeste harde werk mogen verwachten, dus als er inderdaad nog een Billy Talent, een Rise Against, of eventueel een Slash gaat komen, dan zal dat die dag zijn. Alice in Chains zie ik ook nog wel zaterdag staan in combinatie met Pearl Jam.

@Dr. Hannibal Slash, daar zeg je me wat! Ik heb me totaal niet beziggehouden met die man het afgelopen jaar. Hem zou ik zeker graag zien staan op het affiche van Rock Werchter, op welke spot dan ook(sub lijkt mij persoonlijk wat hooggegrepen). Dit in tegenstelling tot heel Guns 'n Roses, maar die hoeven we ook niet te verwachten. Icm met Myles Kennedy(wellicht toch sub-waardig), manman, dat zou gaaf zijn. Zie wel dat ze sws vanaf 14 juli alweer in amerika staan, en in mei op de Filipijnen, dus of dat haalbaar is...

Fuck Yeah, Babyshambles. Mgmt is ook zeker tof, alleen laatste album viel tegen(naar mijn smaak). Babyshambles vooraan, dat weet ik wel ;). @neontiger8 als je van de killers houd zou ik babyshambles maar eens gaan luisteren. Ongeveer hetzelfde, wel anders, maar ik denk dat je het wel tof vind
icon_smile.gif

niet slecht, maar kan niet zeggen dat ik ze meteen gaan zien op rw

Wat denken jullie van Bombay Bicycle Club? Komen met nieuw album.. Nieuwe single ook niet verkeerd, ook niet super.

Volgens mij doen die een Uk-exclusive tour komend jaar, dus ik weet niet of je ze kunt verwachten. Ook geen nieuw album ofzo(ook niet verwacht)

Ben wel benieuwd wat we uit het naar beneden schuiven van Franz Ferdinand kunnen opmaken. Zouden ze niet subben? Dat zou betekenen dat er misschien nog een co-headliner en een grote sub aankomen voor de zondag… Dan FF ervoor, of The Barn afsluiten misschien, en Stromae KluB C? Dat klinkt aan de andere kant ook weer onlogisch, misschien zegt het wel niet al te veel. Ik hoop in ieder geval dat RW zich goed realiseert dat ze met KoL iedereen zwaar teleurgesteld hebben en een goeie compensatie zoeken…

FF zou nooit gesubd hebben, ongeacht de namen, dat heb ik al eerder gezegd. En Stromae is Barn afsluiter, dus FF is late namiddag Main Stage of voorlaatste act Barn.

Ik verwacht trouwens dat Ellie Goulding de Barn headlined, is minstens even populair als Ben Howard.

Ben zeer tevreden over de namen. Het lijkt er inderdaad dat Ellie Goulding The Barn headlined, en Stromae de zondag met eventueel Franz Ferdinand er voor. Twijfel toch gezien de volgende van artiesten op de site ( ook al is het niet helemaal duidelijk wat voor waarde we er aan kunnen hechten ) of Pixies The Barn ook headlined. Anders verwacht ik Noel Gallagher en of White Lies als Barn headliners. Maar nogmaals zeker geen slechte namen naar mijn mening!

@Dr. Hannibal Slash, daar zeg je me wat! Ik heb me totaal niet beziggehouden met die man het afgelopen jaar. Hem zou ik zeker graag zien staan op het affiche van Rock Werchter, op welke spot dan ook(sub lijkt mij persoonlijk wat hooggegrepen). Dit in tegenstelling tot heel Guns ‘n Roses, maar die hoeven we ook niet te verwachten. Icm met Myles Kennedy(wellicht toch sub-waardig), manman, dat zou gaaf zijn. Zie wel dat ze sws vanaf 14 juli alweer in amerika staan, en in mei op de Filipijnen, dus of dat haalbaar is…

Waar zie jij die data, op zijn site zie ik niets staan? Anyway, Myles Kennedy tourt natuurlijk ook met Alter Bridge, maar Graspop een week voor Werchter is hun laatste datum, dus als hij een weekje later met Slash verder tourt, zou dat zeker kunnen. Dan kunnen ze daarna naar de VS afreizen, als ze daar idd 14 juli staan. Heel waarschijnlijk is het misschien niet, maar als RW het ook wil zouden ze de mannen best hebben kunnen overtuigen denk ik zo.

Ik vind de reacties wel grappig van de mensen die zeggen dat dit weer allemaal voorspelbaar is :-) geen van deze nieuwe acts heeft de afgelopen jaren op werchter gespeeld, en ik heb, op MGMT na, hun namen in dit forum niet echt vaak zien vallen denk ik ;-) dus dat is gewoon gezever om niks! En KoL is niet de enige headliner op zondag, daar ben ik 100 % zeker van, enkel de constructie valt nog af te wachten

Ik lees hier twee posts eerder: Noel Gallagher. Zeker welkom, maar geen nieuws over nieuw album of eventuele tour. Dus daar reken ik niet op.

Ellie Goulding zal wel in vooravond op mainstage staan. Barn headlinen is die dag toch weggelegd voor Jack Johnson?

Zeer blij met Babyshambles en MGMT. Ellie Goulding OK. Crystal Fighters en Birdy, mja, vind ik maar niets.

Ik vind de reacties wel grappig van de mensen die zeggen dat dit weer allemaal voorspelbaar is
icon_smile.gif
geen van deze nieuwe acts heeft de afgelopen jaren op werchter gespeeld, en ik heb, op MGMT na, hun namen in dit forum niet echt vaak zien vallen denk ik
icon_wink.gif
dus dat is gewoon gezever om niks!

Niet helemaal. Alle namen zijn hier eigenlijk wel voorbij gekomen, Ellie Goulding en MGMT wat meer dan de anderen, maar daar gaat het niet eens om. Het gaat mij er tenminste meer om dat het namen zijn die in de lijn der verwachting liggen: onopvallende muzikanten die een paar radiohitjes hebben gescoord. Niks verrassends aan, het standaardwerk waarmee de festivaldagen elk jaar weer opgevuld worden.

Wat overigens niet wil zeggen 'slecht'. Maar om nu te zeggen dat het een verrassende keuze is, nee. Werchter speelt weer eens op safe.

Ach, op zich ook logisch dat er veel mensen niet tevreden zijn met de namen die gedropt zijn. Het zijn dan ook allemaal relatief kleine namen die voor een select publiek leuk zijn, maar niet voor het grote volk. Babyshambles moet goed worden, speelden gisteren blijkbaar een vrij goeie show in de AB volgens De Morgen. MGMT is natuurlijk geen kleine naam, al stellen ze live wel vaak teleur blijkbaar. Crystal Fighters heeft pukkelpop vorig jaar in vuur en vlam gezet dus da's wel een logische keuze om ze dit jaar door te boeken. Ellie Goulding & Birdy, nou ja, da's 2 keer niets in mijn ogen, opvulling voor het top 40 publiek, of hoe je dat dan ook noemt. Iets grotere kleppers als Kasabian, White Lies en Foals mag je wel nog verwachten deze maand volgens mij, want ze moeten nu stilletjes aan de affiche wel eens gaan opvullen. Heb er echt totaal geen idee van wie ze nog als sub-headliners gaan boeken voor de rest, en al zeker niet als ze niet in herhaling willen vallen. Verder mag je volgens mij Ed Sheeran, Katy B, Broken Bells, Bombay Bicycle Club, Warpaint, etc. wel verwachten in The Barn & Klub C.

Ellie Goulding zal wel in vooravond op mainstage staan. Barn headlinen is die dag toch weggelegd voor Jack Johnson?

Jack Johnson is echt geen Barn-headliner. Is nergens zo gecommuniceerd en hij is hier echt niet zo populair als Ben Howard, Sigur Ros, Pixies, ...

Niks mis met Birdy. Leuk meisje om te zien, die ook best prima liedjes maakt. Ik ga denk ik wel even kijken, ook omdat ik erg benieuwd ben naar haar liveshow.

MGMT vind ik maar een klotenaam, live erg slecht en het laatste album was ook erg saai. De eerdere albums vond ik erg tof, maar die gasten zijn diep gezakt. Ik ben minder benieuwd naar Ellie Goulding en de Crystal Fighters. Matige namen in mijn ogen, en ik ben vooral benieuwd naar de spot van Ellie Goulding. Babyshambles vind ik ook een vette naam, daar ga ik sowieso kijken! Best een aardig rijtje namen dus, maar ik hoop dat we binnenkort meer en betere namen zullen krijgen. Daar ga ik eigenlijk wel vanuit.

Niks mis met Birdy. Leuk meisje om te zien, die ook best prima liedjes maakt. Ik ga denk ik wel even kijken, ook omdat ik erg benieuwd ben naar haar liveshow.

MGMT vind ik maar een klotenaam, live erg slecht en het laatste album was ook erg saai. De eerdere albums vond ik erg tof, maar die gasten zijn diep gezakt. Ik ben minder benieuwd naar Ellie Goulding en de Crystal Fighters. Matige namen in mijn ogen, en ik ben vooral benieuwd naar de spot van Ellie Goulding. Babyshambles vind ik ook een vette naam, daar ga ik sowieso kijken! Best een aardig rijtje namen dus, maar ik hoop dat we binnenkort meer en betere namen zullen krijgen. Daar ga ik eigenlijk wel vanuit.

zei je nou birdy en liedjes maken in 1 zin? :o

@Dr. Hannibal als je op de site van myles Kennedy kijkt)ik weet niet of het zijn site is, maar iig zij tourdata. Kan nu geen bron weergeven, zit op mobiel) is te zien dat hij daar samen mee en de Vs staat. Ik ben benieuwd of werchter ze gaat proberen te halen. Ik vind het persoonlijk een erg leuke combinatie .@paradisiac es sheeran deed dacht ik alleen Vs, en bombay bycicle club geen nieuw album, ook niet in de maak en gaan hoogstwaarschijnlijk uk-exclusive doen. Broken Bells mogen zeker wel doorgestuurd worden. Geweldig album uit 2011(als ik het me goed herinner)

Users who are viewing this thread