Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
en bombay bycicle club geen nieuw album, ook niet in de maak en gaan hoogstwaarschijnlijk uk-exclusive doen. Broken Bells mogen zeker wel doorgestuurd worden. Geweldig album uit 2011(als ik het me goed herinner)
BBC zijn wel degelijk met een nieuw album bezig, komt 3 februari al uit ;)

Als ik verder even naar de amerikaanse festivals kijk met bands die waarschijnlijk de oversteek daarna wel zullen maken, denk ik dat we Kaiser Chiefs ook wel op de main kunnen verwachten. Verder hoop ik dat Cage the Elephant, Portugal. The man, Sleigh Bells en zeker Broken Bells ook komen. Die nieuwe nummers klinken echt prachtig

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Niks mis met Birdy. Leuk meisje om te zien, die ook best prima liedjes maakt. Ik ga denk ik wel even kijken, ook omdat ik erg benieuwd ben naar haar liveshow.

MGMT vind ik maar een klotenaam, live erg slecht en het laatste album was ook erg saai. De eerdere albums vond ik erg tof, maar die gasten zijn diep gezakt. Ik ben minder benieuwd naar Ellie Goulding en de Crystal Fighters. Matige namen in mijn ogen, en ik ben vooral benieuwd naar de spot van Ellie Goulding. Babyshambles vind ik ook een vette naam, daar ga ik sowieso kijken! Best een aardig rijtje namen dus, maar ik hoop dat we binnenkort meer en betere namen zullen krijgen. Daar ga ik eigenlijk wel vanuit.

zei je nou birdy en liedjes maken in 1 zin?
icon_surprised.gif

Jij kent zeker alleen haar eerste album? ;) Fire Within is gewoon zelfgeschreven namelijk, voor wat dat tegenwoordig inhoud.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
en bombay bycicle club geen nieuw album, ook niet in de maak en gaan hoogstwaarschijnlijk uk-exclusive doen. Broken Bells mogen zeker wel doorgestuurd worden. Geweldig album uit 2011(als ik het me goed herinner)

BBC zijn wel degelijk met een nieuw album bezig, komt 3 februari al uit
icon_wink.gif

ik wou net zeggen, staat een vrij groot artikel in Q over het nieuwe album :P

Zit er nu een beetje door heen te bladeren, mss nog wat namen die met een nieuw album komen:
Paolo Nutini, april en New Shoes blijft een leuk liedje :P
Paloma Faith, lente, ken ik verder niet
Jimi Goodwin, 24 maart, nog nooit van gehoord
Manic Street Preachers, mei
Everything Everything, in de zomer dus ik denk dat het net te laat is
Beck, februari
Palma Violets, april, laat maar komen :)
St Vincent, 24 februari, geen idee wie het is

Weet iemand eigenlijk of Jack White ook nog kans maakt om te komen naar Rock Werchter of toch niet?
Die kans is er ja, hij staat 6 Juni op een festival in Amerika en denk dat ie nog wel meer festivals gaat doen. Had in 2012 een goed optreden, dus ik zou het erg fijn vinden als hij terug komt

Ik weet niet of het hier al gevallen is, maar 28 juni staat biffy clyro in Ierland. Grote kans dat ze weer langs belgie passeren? :)

Om nog even terug te komen op Franz Ferdinand. Deze was vorig jaar een van de headliners op Pukkelpop en daar heeft men geen spijt van gehad. Ze hebben goede nummers, zijn zeer populair hier bij ons (al van jaren geleden, dan even stilgevallen, en nu plots weer terug), en ze brengen zeer veel sfeer. Ik zou ze dan ook eerder, en terecht, op de Main Stage verwachten.

Pixies zou ik ook liever op Main Stage zien maar daar vrees ik voor.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>

BBC zijn wel degelijk met een nieuw album bezig, komt 3 februari al uit
icon_wink.gif

Als ik verder even naar de amerikaanse festivals kijk met bands die waarschijnlijk de oversteek daarna wel zullen maken, denk ik dat we Kaiser Chiefs ook wel op de main kunnen verwachten. Verder hoop ik dat Cage the Elephant, Portugal. The man, Sleigh Bells en zeker Broken Bells ook komen. Die nieuwe nummers klinken echt prachtig

Excuseer, ik heb jullie verkeerd geïnformeerd. Dat was wat ik ervan gehoord had, maar na het even op te zoeken komen ze idd met een nieuw album, en de Uk-tour is gepland voor maart/april, dus ze komen wel degelijk in aanmerking voor een spot op werchter. Cage the ELephant doet zo te zien in het voorjaar de VS, en met Melophobia hebben ze een dijk van een album uitgebracht, dus die mogen zeker door. Broken Bells komen toevallig 4 februari met een nieuw album, dus die zie ik ook wel langs komen. Lijken ook in het voorjaar VS/Canada te doen, al zijn er nog maar een handvol data geprikt. Ik hoop het

Om nog even terug te komen op Franz Ferdinand. Deze was vorig jaar een van de headliners op Pukkelpop en daar heeft men geen spijt van gehad. Ze hebben goede nummers, zijn zeer populair hier bij ons (al van jaren geleden, dan even stilgevallen, en nu plots weer terug), en ze brengen zeer veel sfeer. Ik zou ze dan ook eerder, en terecht, op de Main Stage verwachten.

Pixies zou ik ook liever op Main Stage zien maar daar vrees ik voor.

Zoals ik al eerder gezegd heb: Franz Ferdinand is nu ongeveer even populair in België als Bloc Party vorig jaar, en ze hebben in het verleden al bewezen dat het feestje in de tent nog groter is dan op main stage. Als er een degelijke sub op main stage staat gaat FF gewoon voor Stromae spelen.

Ik denk dat beady eye en noel gallagher gezamelijk komen gewoon weer als oasis dat zou me toch een stunt zijn. Eerst wordt al hun muziek op spotify gezet en nu blijkt ook dat hun ruzie is bijgelegd op een of andere bruiloft het gaat dus de goede kant op haha http://www.timeslive.co.za/entertainment/celebrity/2014/01/08/liam-and-noel-gallagher-reportedly-end-feud-to-open-a-bar die ziet zeker niemand aankomen.

Ok nu weer serieus, jack white zie ik wel komen heeft volgens mij z'n album zo goed als afgerond, the dead weather heeft ook een nieuwe single uit dus daar lijkt ook wat aan te komen. Dus ik denk ofwel jack white solo of met the dead weather (persoonlijk zie ik liever the dead weather komen dan :) ). Beck komt met een nieuw album en is op tour hem zie ik wel een dag the barn afsluiten juich ik ook toe ook. Voor de rest zie ik nog wel komen thee oh sees, the horrors, lana del ray, warpaint, modest mouse (vorig jaar goed komen maken) en als the strokes niet komen misschien julian casablancas solo. Zullen vooral artiesten voor in the barn zijn en van allemaal is bekend dat ze met een nieuw album komen/ album is er al.

^

http://www.demorgen.be/dm/nl/1010/Muzieknieuws/article/detail/1773227/2014/01/13/Reunie-Oasis-komt-er-in-2016.dhtml

Misschien voor binnen 2 jaar, zou heel fijn zijn.

Pfffffffffff Werchter...

Sinds ze dat nieuw podium erbij hebben gesmeten zijn er veel te veel one-hit wonders die telkens afkomen... Men had het nieuwe podium er gezet om kleine opkomende bands te kunnen programmeren, niet om de zoveelste zangeres met 1/2 hits er te laten koekeloeren.

Momenteel ziet het er voor mij zo uit:
Zeker zien: Metallica, Pearl Jam, Black Keys, Jack Johnson, Pixies, Triggerfinger
Mee met maten: Arctic Monkeys, KoL, Babyshambles, Major Lazor
Eens van ver checken: Stromae, MGMT, Birdy
Zegt me niets: Crystal Fighters, Franz Ferdinand, Ellie Goulding, Skrillex, Placebo

Die aankondiging van KoL heeft mij trouwens toch doen twijfelen om ticket te verkopen en nog snel 1 te kopen voor Hellfest ( beste hardrock/classic metal line up ever )

Naar mijn gevoel zal er effectief nog een Prodigy na KoL spelen, maar meer moet je niet verwachten. FF en Muse moet je echt niet meer over discussieren, Killers en Strokes mag je ook afschrijven. Worst case scenario is effectief
30stm-Linkin Park-KoL-Netsky als laatste dag op de mainstage.

Ik zag hier
- Manic Street Preachers voorbijkomen, DAT is een leuke naam!

Andere oudere namen liggen dan eerder in de aard van
- The Specials: 1 vd meest legendarische optredens ooit in 2010, ook meeste pickpockets dat ik heb geweten...
- Madness: Zeer leuke act om rond 16.00 uur te plaatsen of een voorlaatste spot op te eisen in de Barn.
- Chemical Brothers: toch terug 2011 geleden, altijd feest!
- Alice in Chains: topoptreden in 2010
-
Nieuwe namen dat ik nog zie/hoop komen:
- Jacky de witten
- Kaiser Chiefs ( misschien laatste dag KC-Editors-KoL om er heel mee te lachen :D )
- Seasick Steve
- Blink 182 ( touren dacht ik, lijkt me wel plezant rond 15-16 uur )
- Wolfmother ( altijd top rock n roll! )
- 2manydjs

btw er hebben het hier veel mensen over Beck, ik hoop dat jullie Jeff Beck bedoelen...?
Die andere Beck is toch een enorme nestzeiker!?

btw er hebben het hier veel mensen over Beck, ik hoop dat jullie Jeff Beck bedoelen…?<br>
Die andere Beck is toch een enorme nestzeiker!?

De Beck van het album Modern Guilt uit 2008, nieuwe gaat Morning Phase heten
En van dat heerlijke nummer Loser

Ga je mond spoelen we doelen gewoon op Beck, hij heeft fantastische muziek gemaakt en als ik naar 1 album uitkijk dit jaar dan is het wel van Beck. Zie ik 100 keer liever komen dan het eentonige seasick steve, het verschrikkelijke blink182 of dezoveelste keer kaiser chiefs die sinds hun eerste album helemaal niets noemswaardigs meer uitgebracht hebben. Beetje raar als je zegt dat er teveel onehitwonders komen en dan gaat zeggen dat een degelijke muzikant een nestzeiker is wat wil je dan?

Zegt me niets: Franz Ferdinand, Placebo

Ik zou Franz Ferdinand en Placebo zeker even gaan zien. Allebei fantastische bands.

30STM speelt overigens 2 juli in Oostenrijk en 4 juli in Roemenië. Die 4e juli is voorlopig hun laatst geplande optreden dus 30STM past perfect op zondag 6 juli als subheadliner!

hou toch op, het zou een schande zijn mocht 30STM terugkomen, laat staan als subheadliner voor een headliner waar iedereen al op braakt..

<div class="d4p-bbt-quote-title">Pink_Floyd wrote:</div>
Zegt me niets: Franz Ferdinand, Placebo

Ik zou Franz Ferdinand en Placebo zeker even gaan zien. Allebei fantastische bands.

30STM speelt overigens 2 juli in Oostenrijk en 4 juli in Roemenië. Die 4e juli is voorlopig hun laatst geplande optreden dus 30STM past perfect op zondag 6 juli als subheadliner!

Dan breng ik mijn laatste dag Werchter huilend op de camping door, pils drinkend tot ik alles ben vergeten. Een katerige maandag is nog leuker dan zo'n zondag...

Even mezelf quoten:

"Nieuwe namen dat ik nog zie/hoop komen:"

Blink, Kaiser Chiefs, Seasick Steve hoef ik echt niet te zien, maar de kans dat ze komen is realistisch ;-)

Ga dus eens je ogen reinigen :D

Users who are viewing this thread