Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
30STM is eigenlijk een enorme verspilling van Jared Leto's tijd. Hij zou beter focussen op acteren, want hij is een veel beter acteur dan een artiest (check fight club of, recenter, dallas buyers club).

Is Arcade Fire geen optie? Ze worden weinig vermeld, hoewel ze o.a. op pinkpop staan. Verder hoop ik dat Elbow en Jack White zeker nog komen. Kasabian zou fantastisch zijn als ze spelen als in 2011, 2012 was een redelijke teleurstelling. Maar ze zouden goed passen op vrijdag (Kasabian - Jack White - AM, mogelijk?). Van Beady Eye heb ik nog niets gehoord over tournee, maar als ze komen is het waarschijnlijk headlinen in The Barn.

Ik zag arcade fire ook wel nog enigszins bij de kanshebbers, afsluiter waardig, zorgen ongetwijfeld voor veel sfeer en de ticketverkoop voor zondag zou zeker goed lopen!
Zie ze zeer graag komen, maar ja kheb ook geen glazen bol :)

Arcade Fire is al uitgesloten. Roskilde (valt in het zelfde weekend als RW) liet weten dat AF al in de VS zit dan.

Arcade Fire is a really great band. We know as we’ve had the pleasure of their visit back in 2007. We would have loved to have them play [Roskilde Festival 2014 as well, but unfortunately they’re going back over the pond before our weekend.

Ik denk dat we een beetje onterecht ervan zijn uitgegaan dat Muse of op Werchter of op Roskilde komt. Ik bedacht met net dat dat concert van ze in Bremen, in hetzelfde weekend plaatsvindt als Hurricane/Southside.

Is er inmiddels al duidelijkheid wat betreft de vraag of KoL afsluit?

Is er inmiddels al duidelijkheid wat betreft de vraag of KoL afsluit?

Niet echt. Het enige wat ik gezien heb is dat ze vorig jaar bij de aankondiging van editors er wel degelijk bij plaatsten dat ze het festival afsloten, en bij kings of leon dat ze headliner waren (hoewel blur nog afsloot na hen).

Persoonlijk zou ik verwachten dat ze bij de afsluiter van het gehele festival er wel iets bij zouden zetten dat ze wel degelijk afsluiten. ;)

Portishead mag zeker komen fantastisch vorig jaar op bks
Na 2011 gaat Portishead voorlopig niet meer naar RW komen.

Ook had ik gedacht aan The Prodigy eventueel na Kol, ik acht dit niet onmogelijk zo zal er toch nog een feestje zijn om af te sluiten
Dat zou ook betekenen dat KoL deels zou spelen voor het donker wordt, aangezien het op zondag altijd om 1 uur al is afgelopen. KoL zal een grote lichtshow meebrengen, net als vorig jaar, dus ik reken erop dat ze gewoon afsluiten. Een grote act ervoor kan eventueel wel.

<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonske122 wrote:</div>
Ook had ik gedacht aan The Prodigy eventueel na Kol, ik acht dit niet onmogelijk zo zal er toch nog een feestje zijn om af te sluiten

Dat zou ook betekenen dat KoL deels zou spelen voor het donker wordt, aangezien het op zondag altijd om 1 uur al is afgelopen. KoL zal een grote lichtshow meebrengen, net als vorig jaar, dus ik reken erop dat ze gewoon afsluiten. Een grote act ervoor kan eventueel wel.

KoL heeft nog nooit volledig in het donker gespeeld op Werchter hoor. Bij al hun passages, ook in meer succesvolle dagen, hebben ze altijd nog een act na hun gehad.

Portishead zal inderdaad niet gebeuren, Geoff Barrow heeft echt jaren zijn gal gespuwd over het incident in 2011. Kan niet anders dan dat die man Werchter quasi haat.

<div class="d4p-bbt-quote-title">JBU wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>juw wrote:</div><br>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Fonske122 wrote:</div><br>

KoL heeft nog nooit volledig in het donker gespeeld op Werchter hoor. Bij al hun passages, ook in meer succesvolle dagen, hebben ze altijd nog een act na hun gehad.

Portishead zal inderdaad niet gebeuren, Geoff Barrow heeft echt jaren zijn gal gespuwd over het incident in 2011. Kan niet anders dan dat die man Werchter quasi haat.

Productie van KoL is wel een stuk groter geworden in 2011 en 2013, daarnaast speelden ze toen op dagen die langer doorgingen. Vorig jaar stond Depeche Mode ook grotendeels met daglicht te spelen, net als Snow Patrol een jaar eerder; dit komt omdat de zondag minimaal een uur eerder af is dan de andere dagen. Als er nog iets na KoL zou komen is hun set wel degelijk grotendeels voordat de zon onder is.

<div class="d4p-bbt-quote-title">JBU wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>juw wrote:</div><br>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Fonske122 wrote:</div><br>

Er is met de komst van the barn wel iets veranderd denk ik op werchter bands als portishead kun je nu aanbieden om the barn af te sluiten, komen ze veel beter tot hun recht en staan er alleen mensen die het echt interesseert de rest staat bijvoorbeeld op dat moment bij kol. Werkte vorig jaar prima voor mij genieten bij sigur ros terwijl het grootste deel van het publiek bij green day stond.

Er is met de komst van the barn wel iets veranderd denk ik op werchter bands als portishead kun je nu aanbieden om the barn af te sluiten, komen ze veel beter tot hun recht en staan er alleen mensen die het echt interesseert de rest staat bijvoorbeeld op dat moment bij kol. Werkte vorig jaar prima voor mij genieten bij sigur ros terwijl het grootste deel van het publiek bij green day stond.

De Barn is er inderdaad gekomen om dit soort situaties op te lossen, maar de vraag is of de band zelf het ook wil natuurlijk. De manier waarop ze er in interviews over gesproken hebben doet me vermoeden dat het iets is dat is blijven hangen, en sinds dat ene optreden heeft Portishead enkel nog maar op kleinere en meer alternatieve festivals gespeeld waar ze wel passen (op Glastonbury na, maar dat is een apart geval).

Sigur ros was inderdaad schitterend. Nooit zo blij geweest als toen ik zag dat zij het alternatief waren voor Greenday. Achtereenvolgens The National, Bloc Party (met uitzonderlijk goed concert), Sigur ros en Netsky, een van de beste werchter dagen die ik al heb meegemaakt :)

Wat denken jullie van James Arthur? Hij heeft de X Factor gewonnen in Engeland, en heeft net een debuutalbum uit. Veel pop/rock achtige nummers, maar hij heeft een geweldige stem. Zou zeker niet misstaan in The Barn.

@Gloeilamp James Arthur mag van mij langskomen, net als John Newman. Leuke stem idd. Helaas nog geen tourdata/plannen bekend volgens mij. Zijn allebei ook wel groot genoeg voor een spot in de barn of klubC(tegen de avond ofzo?)@JBU Kol begon hun set vorig jaar net iets voor 10u savonds. Toen was het echt nog niet donker:

http://www.youtube.com/watch?v=Z-DWCG69Ifs.

KoL heeft het 'charisma' en de energie niet(en dit jaar de populariteit al helemaal niet) om Rock Werchter af te sluiten. Dat begrijpt de Werchterorganisatie ook wel. We kunnen er echt wel op rekenen dat er nog iets geliefds(met een goeie liveperformance) na staat. Prodigy lijkt me inderdaad het meest logisch, al zie ik ze zelf niet graag.

@Gloeilamp James Arthur mag van mij langskomen, net als John Newman. Leuke stem idd. Helaas nog geen tourdata/plannen bekend volgens mij. Zijn allebei ook wel groot genoeg voor een spot in de barn of klubC(tegen de avond ofzo?)@JBU Kol begon hun set vorig jaar net iets voor 10u savonds. Toen was het echt nog niet donker:

http://www.youtube.com/watch?v=Z-DWCG69Ifs.

KoL heeft het ‘charisma’ en de energie niet(en dit jaar de populariteit al helemaal niet) om Rock Werchter af te sluiten. Dat begrijpt de Werchterorganisatie ook wel. We kunnen er echt wel op rekenen dat er nog iets geliefds(met een goeie liveperformance) na staat. Prodigy lijkt me inderdaad het meest logisch, al zie ik ze zelf niet graag.

James Arthur heeft tourdata staan tot maart 2014, daarin tourt hij door Europa. Misschien daarna een festivalzomer? Ik zou het erg tof vinden in ieder geval. John Newman mag zeker ook komen, en lijkt me ook een dikke kanshebber.

Of KoL nu in het donker start of niet maakt toch helemaal niet uit voor de band zelf?
Ze nemen tamelijk wat lichten mee, welke dan ook voor meer effect zullen zorgen naarmate de show verder verloopt. Tegen 22.30 uur is het al redelijk donker, en komt die lichtshow reeds tot zijn recht. Iron Maiden speelde toch ook 2/3 van de set 'overdag', toch viel de show ( welke bij een IM show véééél belangrijker is dan bij KoL ) zeer goed mee.

Btw op 10 juli staat Kraftwerk op het 'Pohoda' festival in Slovakije.
Er zijn voor hun zomer tournee ( wss Oost-Europa ) nog maar 3 data beschikbaar, vallende van 10/07 tot 02/08. Je weet nooit hé, zou wel een lekkere naam zijn om na KoL te plaatsen.

Binnenkort kunnen we ook het 'positivus' festival in de gaten houden, valt van 18-20 juli en er zijn frequent middelgrote en kleine bands dat op beide affiches staan.

Oh wist ik niet, dacht tot Januari. Mij lijkt het ook tof. Ik weet alleen niet of ik James Arthur een festivalartiest vind, maar dat ligt waarschijnlijk aan het x-factor imago dat hij bij mij heeft :p. Ik ga iig eens kijken of hij er ook daadwerkelijk wat van bakt, als hij langskomt :p. En het probleem van John Newman is natuurlijk dat hij met zijn hele livegebeuren/blaasband een beetje moeilijk in een tent past, maar misschien een micro-uitvoering van zijn show ofzo :p. Geweldige stem heeft die kerel. Doet mij in de verte zelfs een beetje denken aan Elvis, en niet alleen vanwege zijn haar :p

@Pink_Floyd ik heb ze hier ook al eens genoemd, maar toen kwam iemand met het redelijk steekhoudende argument dat dat lastig word, omdat er dan aan een complete festivalweide 3D-brilletjes uitgedeeld moeten worden. Ik weet verder neit of ze ook sets doen zonder 3D-show, maar dat lijkt me toch wel een belangrijk aspect van hun performance.

Oh wist ik niet, dacht tot Januari. Mij lijkt het ook tof. Ik weet alleen niet of ik James Arthur een festivalartiest vind, maar dat ligt waarschijnlijk aan het x-factor imago dat hij bij mij heeft :p. Ik ga iig eens kijken of hij er ook daadwerkelijk wat van bakt, als hij langskomt :p. En het probleem van John Newman is natuurlijk dat hij met zijn hele livegebeuren/blaasband een beetje moeilijk in een tent past, maar misschien een micro-uitvoering van zijn show ofzo :p. Geweldige stem heeft die kerel. Doet mij in de verte zelfs een beetje denken aan Elvis, en niet alleen vanwege zijn haar :p

Plaats moet geen probleem zijn hoor, Kyteman Orchestra en Kaizer's Orchestra hebben vroeger ook allebei perfect in de marquee gestaan met een volledig orkest, en die tent was kleiner dan de KluB C.

Ik heb Arthur een keer live gezien, en ik was eerlijk gezegd ook een beetje bang voor zo'n liveshow. Maar hij heeft me echt overtuigd, dit is een hele andere artiest dan andere winnaars van talentenjachten. Hij zet een goede performance neer, klinkt live nog beter dan op cd, en eigenlijk een hele normale gast. Hij was duidelijk zenuwachtig, maar dat was eigenlijk nergens voor nodig. Ik denk dus dat het op een festival goed tot zijn recht zal komen. Ik weet ook niet hoe zijn populariteit in Belgie is, in Nederland worden zijn singles regelmatig op 3FM gedraaid. Zie hem daarom ook nog best Pinkpop doen.

Kraftwerk: Inderdaad de 3D brilletjes. Het lijkt mij echt ongelofelijk vet om die show eens te zien, maar ik heb geen idee hoe ze dat dan willen aanpakken op een megafestival als Werchter. Ik zou het erg toejuichen in ieder geval, maar zie ze eigenlijk niet komen.

@Pink_Floyd ik heb ze hier ook al eens genoemd, maar toen kwam iemand met het redelijk steekhoudende argument dat dat lastig word, omdat er dan aan een complete festivalweide 3D-brilletjes uitgedeeld moeten worden. Ik weet verder neit of ze ook sets doen zonder 3D-show, maar dat lijkt me toch wel een belangrijk aspect van hun performance.

Als ze Kraftwerk in The Barn zetten tijdens KOL en gewoon de mensen die bij The Barn aankomen een bril geven?? ja ik zeg maar wat hoor.
Ik hoop wel op Kraftwerk want die 3D Show is echt heel gaaf.

Users who are viewing this thread