Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
@kereltje Kunnen we daar uit aannemen dat Werchter ook inziet dat Kraftwerk met 3D show op de mainstage zetten een onmogelijke opgaven is?

Geen idee eigenlijk. Ik denk dat Kraftwerk pas vrij laat met festivalplannen gekomen is, dus het kan ook gewoon zijn dat alle afsluiters toen al vast lagen. In principe is het mogelijk want ze hebben ook het hoofdpodium op Roskilde gedaan.

Ik denk dat het probleem eerder ligt bij de act zelf. Ik heb het al eens kunnen meemaken -het is een briljante show- maar je moet Kraftwerk eerder zien als een headliner om van te genieten dan op te dansen. En de vraag is in welke mate daar de jongere generaties op gaan afkomen die onder 'elektronisch' een Netsky, Deadmau5 of Skrillex verwachten.

@LuudGoossens HAIM is dit jaar ongelofelijk in populariteit gestegen, dus die zouden(als ze zouden komen dit jaar) een hogere spot krijgen dan afgelopen jaar. Saint Raymond is wel een geweldige band, maar ik denk dat ze te klein/te onbekend zijn bij het Werchterpubliek/organisatie, maar wie weet.

Eigenlijk is Saint Raymond maar alleen, de rest zijn allemaal ingehuurd ;)
Ik denk ook dat ze te klein zijn, maar misschien mogen ze toch komen

@neontiger8 oh ik dacht dat de band gewoon naar de leadzanger vernoemd was :P. Dat wist ik dan weer niet, anyways, ik zou er maar niet op hopen voor Werchter. Als we het dan toch hebben over Kraftwerk en pro-dance/techno muziek. Wat denkt men hier van Moby? Nieuw album uit, en het bevalt me wel moet ik zeggen. Er gaan ook geruchten over een (wereld)tour in 2014, maar ik weet niet wat we van hem mogen verwachten als hij evt. naar Werchter zou komen: sub-headliner waardig? lang niks meer van gehoord namelijk, dus zijn ooit zo inmense populariteit is flink afgenomen.

@neontiger8 sow lekkere muziek hoor! Bedankt ken ik die ook weer! @mynoseknows heeft wel gelijk qua hogere spot. Die zullen er zeker 2 stijgen. Maar Saint Raymond zal niet hoger staan dan bijv Fidlar.

@kereltje als jij zegt dat het zo'n act is ben ik er zeker voor. Maar denk dat we het dan toch in de 'dansbaren' dance acts moeten zoeken.

Ik ben al lang blij als Saint Raymond komt. Maar ik denk dat hij op BKS of DTRH staat.
Ik weet niet waar de naam vandaan komt, maar die gast heet Callum Burrows :P

Ik weet dat hij ook al zeer vaak op Werchter is geweest, maar Elbow zou ik toch graag nog eens zien komen dit jaar. Ik heb hem nog nooit kunnen meepikken. Hij brengt altijd enorm veel sfeer en een unieke rust over de wei, ideaal op de main in de vooravond. Staat op BKS net als de Pixies dus misschien krijgen ze hem ook wel weer binnen.

Ik zie wel dat hij al een concert geeft in juni, maar dat zou niet echt een probleem mogen zijn, kijk maar naar The National vorig jaar.

Elbow is volgens mij echt zo'n band die je alleen maar op een festival wil zien, ik denk dat hij veel beter is om te spelen voor een volle weide dan in een zaal. Vandaar dat ik ook hoop dat hij Werchter aandoet, naar het concert in juni gaan spreekt me niet zo aan en de examens laten dat niet toe :p

Verschil met Elbow em The National is dat ( sorry als ik het nu niet goed zeg ) The National in een zaal van 3000 man stond en Elbow speelt in een zaal met ruimte voor 16000 man. Dus ook voor hun is de kans zeeeer klein.

Ik weet dat hij ook al zeer vaak op Werchter is geweest, maar Elbow zou ik toch graag nog eens zien komen dit jaar. Ik heb hem nog nooit kunnen meepikken. Hij brengt altijd enorm veel sfeer en een unieke rust over de wei, ideaal op de main in de vooravond. Staat op BKS net als de Pixies dus misschien krijgen ze hem ook wel weer binnen.

Ik zie wel dat hij al een concert geeft in juni, maar dat zou niet echt een probleem mogen zijn, kijk maar naar The National vorig jaar.

Elbow is volgens mij echt zo’n band die je alleen maar op een festival wil zien, ik denk dat hij veel beter is om te spelen voor een volle weide dan in een zaal. Vandaar dat ik ook hoop dat hij Werchter aandoet, naar het concert in juni gaan spreekt me niet zo aan en de examens laten dat niet toe :p

Dat concert is dacht ik aangekondigd als Belgische exclusive. In ieder geval is er wel een verschil met The National, aangezien Elbow in een zaal van 15.000 man ipv 2.000 man (The National) staat.

EDIT: Haha oeps, Luud was me voor. In ieder geval, vreemde situatie daar, want net nu we met een gebrek aan subs zitten doet Elbow dan zoiets vlak voor Werchter.

Damn, das wel jammer. Bedankt voor de info. Ben alvast heel benieuwd welke subs we gaan krijgen, want als ik er zo wat opnoem in mijn hoofd, dan kom ik altijd weer uit bij namen van vorig jaar, of namen die niks doen/ergens anders al staan

Haha ja je moet er snel bij zijn kereltje

Zitten inderdaad dunnetjes in de subs. Helemaal nu gezegd is dat KoL gootste van dr dag is, dus krijgen we waarschijnlijk geen grote oude naam ervoor als vorig jaar. Ook valt voor iedere Sub bijna wel een tegenargument te verzinnen. Snow patrol: geen data bekend. Jay-Z; nooit een hiphop act als sub. Linkin Park: meer iets als een co headline constructie en weet niet hoe betrouwbaar dat plaatje was dat ze op de dag van AM spelen(?). The National: herhaling. Elbow: zaal show. Aerosmith: meer voor graspop of ander festival. FATM: sub waardig..?

Dusja zo schieten we niet veel op

Lijstje namen waar ik hier weinig over lees, maar die voor Rock Werchter een nieuw album uitbrengen en mij kanshebbers lijken:

The Fray, Foster the People, Schoolboy Q, Maximo Park, The War on Drugs, Iggy Azealia, Example, Lily Allen, Christina Perri (tourt met Birdy in april/mei), Katy B, Bombay Bicycle Club, Within Temptation, Young the Giant, Alcest, Warpaint, James Vincent McMorrow.

Gebaseerd op albums die binnenkort uitkomen. Veel acts die in The Barn/Klub C kunnen. Damien Jurado zou ook tof zijn.

Foster the people zag ik inderdaad ook wel als kanshebber na de aankondiging van een nieuw album.

Een aantal maanden hoorde ik op de radio ook iets over Lily Allen, dat zij bijna een zekerheid zou zijn voor heel wat zomerfestivals (kdenk dat ze trouwens zelf ook gezegd had van festivals te doen deze zomer), dus werchter, waarom niet, lijkt me leuk :)

Over Kraftwerk: in 2009 stonden ze op Pukkelpop op mainstage. Maar ik denk niet dat dit op Rock Werchter mogelijk is (daarvoor zijn ze toch te 'speciaal'/'minimalistisch'. In 2005 heb ik Kraftwerk gezien in de Marquee op Werchter (met die beelden van een jonge Eddy Merckx bij Tour de France), en als dat toen kon, zal dat nu ook kunnen. Ideaal als afsluiter in The Barn vind ik. Ik hoop er alleszins sterk op.

Over Moby: één van mijn beste Werchtershows ooit (2008) komt van deze man. Maar intussen is hij een veel alternatievere weg opgegaan, hij doet eigenlijk zijn eigen zin met zijn muziek en maakt geen hippe, radiogevoelige muziek meer. In 2008 mocht hij op mainstage afsluiten (na The Verve en Neil Young, wat een dag), maar ik weet niet of hij nu nog zo populair is...

Over die subheadliners van drie posts geleden: Lenny Kravitz kan ook nog.

Over die subheadliners van drie posts geleden: Lenny Kravitz kan ook nog.

Nja, als het kan graag! Maar ik twijfel of hij zelf tevreden zal zijn met een sub-plaats. Hij had alvast zelf aangegeven België aan te doen dit jaar, maar ik verwacht dan toch mee op boutique/classic, of gewoon een eigen concert.

James Vincent Mcmorrow, Foster The People, The Fray, Maximo Park en Lilly Allen zie ik allen eigenlijk wel komen, en zijn naar mijn mening goede aanvullers!

Young The Giant heeft toch nog geen datums vast staan? Maar als die zoals je zegt met een album komt: Graag!

Bombay Bicycle Club komt inderdaad met een nieuw album maar heb hier iemand zien zeggen dat die alleen de UK aandoen? Geen idee of dat klopt maar zou ook een welkome aanvulling zijn. De rest heb ik echt totaal geen idee van haha.

Lenny Kravitz ben ik inderdaad vergeten, maar hier wordt gezegd of die het wel doet voor een sub headline plek. Ik vraag me eerder af of die nog wel groot genoeg is voor een Sub plek..? Zal eerder wat voor TW classic zijn.

James Vincent Mcmorrow, Foster The People, The Fray, Maximo Park en Lilly Allen zie ik allen eigenlijk wel komen, en zijn naar mijn mening goede aanvullers!

Young The Giant heeft toch nog geen datums vast staan? Maar als die zoals je zegt met een album komt: Graag!

Bombay Bicycle Club komt inderdaad met een nieuw album maar heb hier iemand zien zeggen dat die alleen de UK aandoen? Geen idee of dat klopt maar zou ook een welkome aanvulling zijn. De rest heb ik echt totaal geen idee van haha.

Lenny Kravitz ben ik inderdaad vergeten, maar hier wordt gezegd of die het wel doet voor een sub headline plek. Ik vraag me eerder af of die nog wel groot genoeg is voor een Sub plek..? Zal eerder wat voor TW classic zijn.

In 2008 stond Lenny sub voor REM. Het kan dus. Maar het kan idd evengoed TW Classic zijn.

Groot genoeg is hij zeker wel, als ik me niet vergis heeft hij na 2008 nog Sportpaleis gedaan en uiteraard co-headliner samen met Sting op TW Classic. Ik verwacht hem eigenlijk eerder op Rock Werchter dan Classic omdat er subs tekort zijn en Classic ook niet zo snel acts herhaalt.

@Everyknight het is wel een klein verschilletje of je staat te subben voor REM of voor een KoL waar niemand op zit te wachten. Verder geloof ik sws niet dat hij naar Werchter komt. Hij heeft te veel status(en ik denk dat hij dat zelf op de eerste plaats vind) om te gaan subben, en al helemaal op een matige dag. Die man kan gemakkelijk Werchter Boutique of Classic trekken. @LuudGoossens dat was ik over Bombay Bycicle Club, maar die UK-tour is volgens mij gepland voor Maart/April, dus de mogelijkheid is er wel degelijk.

@Gloeilamp, naar aanleiding van jouw verhaal over albums die in 2014 op de planning staan ben ik eens gaan kijken, en warempel, er bestaat en Wikipediapagina over artiesten die met een album komen in 2014. Staan leuke artiesten tussen ook:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_2014_albums

Ik ken niet alle artiesten, maar ik zie zo al switchfoot, alcest, warpaint, Mogwai, Young the Giant, Within Temptation, Limp Bizkit, Blondie, Maximö Park, Broken Bells, Bombay Bycicle CLub, The GLitch mob(leuke dance artiest, heb ik compleet over het hoofd gezien), Beck(!!!), Russian Red, Foster the People, Tokyo Police Club, The War on Drugs, Kaiser Chiefs en Kasabian tussen staan die ik kan plaatsen. De rest kunnen jullie zelf bekijken, kom maar met suggesties over wat relevant is en wat niet(in het lijstje wat ik hier heb getypt zitten wss ook een hoop namen die niet van toepassing zijn, te klein etc.)

@Everyknight het is wel een klein verschilletje of je staat te subben voor REM of voor een KoL waar niemand op zit te wachten. Verder geloof ik sws niet dat hij naar Werchter komt. Hij heeft te veel status(en ik denk dat hij dat zelf op de eerste plaats vind) om te gaan subben, en al helemaal op een matige dag. Die man kan gemakkelijk Werchter Boutique of Classic trekken. @LuudGoossens dat was ik over Bombay Bycicle Club, maar die UK-tour is volgens mij gepland voor Maart/April, dus de mogelijkheid is er wel degelijk.

@Gloeilamp, naar aanleiding van jouw verhaal over albums die in 2014 op de planning staan ben ik eens gaan kijken, en warempel, er bestaat en Wikipediapagina over artiesten die met een album komen in 2014. Staan leuke artiesten tussen ook:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_2014_albums

Ik ken niet alle artiesten, maar ik zie zo al switchfoot, alcest, warpaint, Mogwai, Young the Giant, Within Temptation, Limp Bizkit, Blondie, Maximö Park, Broken Bells, Bombay Bycicle CLub, The GLitch mob(leuke dance artiest, heb ik compleet over het hoofd gezien), Beck(!!!), Russian Red, Foster the People, Tokyo Police Club, The War on Drugs, Kaiser Chiefs en Kasabian tussen staan die ik kan plaatsen. De rest kunnen jullie zelf bekijken, kom maar met suggesties over wat relevant is en wat niet(in het lijstje wat ik hier heb getypt zitten wss ook een hoop namen die niet van toepassing zijn, te klein etc.)

Precies, ik heb dat lijstje ook gezien en de namen die hier weinig/niet besproken worden even neergezet. Er staan veel leuke bandjes tussen, hopelijk gaat The Barn een mooi programma krijgen. Warpaint, Broken Bells, Alcest, Mogwai, Beck, The War on Drugs en Foster the People zouden alvast te gekke namen zijn voor die tent.

Nog een naam voor een mooie plekje op de main stage; Wolfmother. Tot zo ver 1 datum bekend voor een festival tour, 27-29 Juni in Rusland. Maar daar zal het niet bij blijven denk ik

Users who are viewing this thread