Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Heart heeft gezegd in gesprek te zijn met grote Europese festivals om daar te spelen, zou leuk zijn als RW daar ook bij hoort.

Ik denk dat heel veel van de kleine namen die hier genoemd worden afgesnoept gaan worden door Les Ardentes, Dour en Pukkelpop. Bij Werchter zijn ze helaas niet echt helden in het boeken van dit soort acts... (ik denk aan The War On Drugs, Mogwai, Broken Bells, Tokyo Police Club)

Sow zat ik even fout dan. Dacht dat Kravitz zijn popariteit flink was geslonken. Nee dus haha.

@Kereltje mee eens, en dat is jammer ook. Ik heb liever dagvulling in de vorm van kleine bandjes, met klappers van headliners in de avond, dan dat ik overdag naar een Kesha of een 30stm sta te kijken. Maargoed, afgelopen jaar waren bands als Palma Violets en the Hives er ook bij, dus ik hoop dat er dit jaar flink wat van die middelgrote, maar wel interessante namen worden geboekt. De hoop op écht kleine bands heb ik ook niet zo als ik aan werchter denk idd...

Damon Albarn, zanger van Blur, brengt op 3 maart een soloalbum uit. Ook een kanshebber misschien? Zal me alleen benieuwen welke spot...

Ik weet dat Miles Kane al genoemd is. Maar het zou leuk zijn als Miles Kane komt en dan samen met Alex Turner als 'The Last Shadow Puppets'. Daar zou ik zeker een kijkje nemen en ik denk dat zodra mensen weten dat het een Alex en Miles combi is dat er wel meer mensen komen kijken.

Volgens mij zei er iemand op dit forum eens dat Portishead toen voor Coldplay stond en dat het hele vak vol stond met Coldplayfans die Viva la Vida gingen zingen terwijl Portishead aan het optreden was.

Volgens mij zei er iemand op dit forum eens dat Portishead toen voor Coldplay stond en dat het hele vak vol stond met Coldplayfans die Viva la Vida gingen zingen terwijl Portishead aan het optreden was.

Ja dit.

En Damon Albarn zie ik graag langskomen, vind hem echt goed live, erg leuk om naar te kijken.

Holographic Micheal Jackson, Jimi Hendrix, Bob Marley, Kurt Cobain, Stevie Ray Vaughan, Elvis Presley best line up ever.. Holografische optredens :') Als dat maar geen toekomst wordt.

Sorry maar dat vind ook echt heel aso ...

Beetje respect voor de optredende band ook al vind je het niets of is het niet je ding..

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>

Sorry maar dat vind ook echt heel aso …

Beetje respect voor de optredende band ook al vind je het niets of is het niet je ding..

Ga dat ook maar even vertellen tegen de Metallica fans..

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div><br>

Sorry maar dat vind ook echt heel aso …

Ga dat ook maar even vertellen tegen de Metallica fans..

Zou het ook zeker doen als mensen zoiets doen in mijn omgeving...

Het is gewoon eigen aan grote headliners die op zichzelf heel wat tickets kunnen verpatsen. Daardoor krijg je een groep mensen die specifiek voor 1 act komen en al de rest als 'voorprogramma' zien waar ze niet in geinteresseerd zijn. Heb al gelijkaardige toestanden meegemaakt bij Pearl Jam, Metallica, Rammstein, Muse en Kings of Leon (op hun hoogtepunt, toen ze nog geen flauwe herhaalact waren). En er zwerven ook zulke verhalen rond over Foo Fighters, Eminem, Bruce Springsteen, en ga zo maar verder.

Op een festival draait alles rond de hoofdacts (daar tel ik voor het gemak ook even subs en sommige Barn-afsluiters bij), die zijn zeker van een groot en goed publiek. Alle andere acts zijn bijkomstig en kunnen alleen maar hopen dat ze een deel van dat headlinerpubliek ook voor zich kunnen winnen.

Users who are viewing this thread