Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
En hetgeen dat tegen Foo Fighters spreekt is niet het budget, maar Kings of Leon. Als ze een kans hadden gehad op FF zouden ze nooit zo’n dure herhalingsact boeken en eerst bekendmaken. Met FF zouden de tickets zo snel weggaan dat je zou wegkomen met Jack White of Kasabian als subs, dusja.

Ja, maar je weet nooit wat er achter de schermen speelt waardoor een festival voor een onlogische volgorde van bekendmakingen kiest. Of wellicht zijn ze nog in onderhandeling en kan het nog Linkin Park of de Foo Fighters worden. Of wellicht staan ze inderdaad op Glastonbury en is van daaruit de vraag gekomen te wachten met de aankondiging. Allemaal vergezocht, maar er zijn zoveel redenen te verzinnen waardoor eerst KoL bekendgemaakt zou worden.

Aan de andere kant, het feit dát ze überhaupt geboekt zijn is wel een slecht signaal. Maar misschien wilde de Foo's niet afsluiten, en hebben ze daarom hun 'huisband' als afsluiters gevraagd. Of heeft RW ze alvast geboekt mochten de Foo's niet doorgaan om als combi met Linkin Park neer te zetten. Weten wij veel.

Zeker nog steeds vergezocht allemaal, maar ik wil maar zeggen dat speculeren over de beweegredenen van de organisatie glazen-bol werk is. Dus het feit dat KoL geboekt staat en bekend gemaakt is hóeft niets te betekenen, maar kán een slecht teken zijn...

Van ‘The Sound Of..’ zijn Sam Smith, Chance The Rapper, MNEK & George Ezra echt wel potentiële namen. Op Eurosonic was Ezra voor veel mensen een hoogtepunt, Sam Smith was de winnaar van The Sound Of & ik denk dat beiden echt wel in de belangstelling van Werchter staan.

Ik ben erg benieuwd wat er nog aan HipHop/Dance komt. Iemand redelijke ideeën daarover? Ben bang dat een ‘grote’ HipHop-act er niet in zal zitten. Eminem zou voor het eerst in lange tijd een hele sterke naam zijn, maar die zie ik echt niet meer komen tho’..:(

Gelukkig maar. Dat scheelt een hoop vervelende fans en een playbackshow. Ik zie als hiphop namen Chance the Rapper, Childish Gambino, A$AP Rocky en vooral Macklemore als grootste kanshebbers. Iggy Azealia zie ik ook zeker komen, zoals er in 2013 een naam stond als Azealia Banks.

Van ‘The Sound Of..’ zijn Sam Smith, Chance The Rapper, MNEK & George Ezra echt wel potentiële namen. Op Eurosonic was Ezra voor veel mensen een hoogtepunt, Sam Smith was de winnaar van The Sound Of & ik denk dat beiden echt wel in de belangstelling van Werchter staan.

Ik ben erg benieuwd wat er nog aan HipHop/Dance komt. Iemand redelijke ideeën daarover? Ben bang dat een ‘grote’ HipHop-act er niet in zal zitten. Eminem zou voor het eerst in lange tijd een hele sterke naam zijn, maar die zie ik echt niet meer komen tho’..:(

Eminem heeft in 2013 op Pukkelpop laten zien absoluut geen festival-artiest te zijn en een slechte live-performance te hebben, na die playbackshow. Die zal je dus voor Pukkelpop en Rock Werchter de komende tijd op je buik kunnen schrijven. Er is al een behoorlijke indicatie gegeven wat betreft de dance- en hiphop-namen, maar voor deze keer nog een korte lijst:

Dance: The Prodigy, Gesaffelstein, Netsky, Camo & Crooked, Kavinsky, Baauer, Röyksopp & Robyn, Massive Attack, Chase & Status, Wilkinson, Zedd, Rudimental, Disclosure, Flume, SBTRKT, Fatboy Slim, Calvin Harris, Sub Focus, Diplo (Ja dit zijn er behoorlijk veel, maar ik denk dat de dance-acts hier tussenstaan en ik er 2 of 3 vergeet. de eerste 4, Skrillex, Major Lazer, Stromae en Ellie Goulding, had ik al goed! (; )

Hip-Hop/R&B: Sam Smith, The Weeknd, Chance The Rapper, A$AP Rocky, A$AP Mob, The Opposites, Earl Sweatshirt, eventueel toch nog Pusha T maar lijkt me niet, Macklemore & Ryan Lewis

Nieuw Album verwacht of Album net uit: Dik Gedrukt
Festivaldata reeds bekent: Schuingedrukt
Verwacht populair te zijn onder de festivals deze zomer: Normaal

Diplo vanwege Major Lazer
Netsky vanwege lievelingetje
Earl Sweatshirt naast zijn album vorig jaar gecanceld

EDIT: ik zie dat het schuingedrukt niet werkt. Hiermee doelde ik op de volgende namen: Kavinsky, Baauer, Röyksopp & Robyn, Massive Attack, Rudimental, Disclosure, Fatboy Slim, Diplo, Pusha T en Macklemore & Ryan Lewis

Childish Gambino vergeten inderdaad.
Tevens kan het zijn dat niet alle nieuwe en zojuist bevestigde albums kloppen. Ik zie namelijk al dat Netsky een nieuw album uitbrengt, maar dit is wat ik me zo kon herinneren.

Nog een naam trouwens voor de barn: the Maccabees. Nieuw album bevestigd voor begin 2014 blijkbaar, en ze waren echt geweldig op BKS. Een van de betere(/indrukwekkendere) optredens voor mij van dit jaar.

<div class="d4p-bbt-quote-title">MichaelMiller wrote:</div>

Dance: The Prodigy, Gesaffelstein, Netsky, Camo & Crooked, Kavinsky, Baauer, Röyksopp & Robyn, Massive Attack, Chase & Status, Wilkinson, Zedd, Rudimental, Disclosure, Flume, SBTRKT, Fatboy Slim, Calvin Harris, Sub Focus, Diplo (Ja dit zijn er behoorlijk veel, maar ik denk dat de dance-acts hier tussenstaan en ik er 2 of 3 vergeet. de eerste 4, Skrillex, Major Lazer, Stromae en Ellie Goulding, had ik al goed! (; )
Ellie Goulding een dance-act...?

A$ap & Macklemore leuke HipHop-namen. The Prodigy, Flume, Diplo voor mij persoonlijk erg welkom.

Thijs wrote:

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>MichaelMiller wrote:</div>

Ellie Goulding een dance-act…?

A$ap & Macklemore leuke HipHop-namen. The Prodigy, Flume, Diplo voor mij persoonlijk erg welkom.

Dance/Pop als je kijkt naar de singles (Lights, Burn, I Need Your Love, Starry Eyed), rest van de albums is geen dance idd. ik zag het in ieder geval als act voor de Klub C

Opvallend: als ik de posts op deze en vorige pagina's zo bekijk gaan we precies heel veel herhaling krijgen uit 2012 en 2013.

Miles Kane, Wiz Khalifa, Disclosure, Rudimental, Bastille, The Maccabees, Bombay Bicycle Club, Florence + The Machine, Kasabian, Wolfmother, Chase & Status, Dropkick Murphys, Biffy Clyro, Haim, Jake Bugg, The Lumineers, Tame Impala, The National, 30 Seconds To Mars staan allemaal in de buurt of zullen met zekerheid in de buurt staan. Skrillex, Kings of Leon, Major Lazer en Pearl Jam hadden we al. Bij de Belgen komen dan ook nog eens Netsky, Selah Sue, Black Box Revelation, School Is Cool, ... met nieuwe albums.

Echt wel hopen dat dit niet het geval gaat zijn...

Laten we alleen hopen -wat zeg ik: bidden- dat ze geen Dimitri Vegas en Like Mike op die main stage zetten als afsluitende dance act. Ze zijn razendpopulair (onlangs 2 sportpaleizen uitverkocht) maar ik vind die muziek echt acht keer niks. En Werchter kennende... ze zijn tot alles in staat...

Verwacht juist veel venieuwing of PkP gaat er met heel veel vandoor.. : Circa Waves, Palio Superspeed Donkey, Buffalo Tales, Young The Giant, Sam smith, Chvrvhes, The Orwells, Matt Corby, Kodaline, The neighbourhood, Flume.

Zijn allemaal leuke nieuwe namen!

Dat verwacht ik toch niet, skrillex bijvoorbeeld is voor een rockliefhebber nog vrij toegankelijk, maar dimitri vegas en like mike is toch wel echt, excuseer me, kutmuziek waar de gemiddelde werchterbezoeker geen nood aan heeft. :)

Ook willen jullie dit mss wel eens bekijken, dit is de wekelijkse lijst met nummers die hier die week het meest gedraaid worden. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hier elk jaar heel wat werchternamen in terug te vinden zijn en als je het lijstje nu bekijkt staan daar inderdaad wel voor de handliggende artiesten in.

(De afrekening is ook wel interessant, veel betere muziek trouwens, maar hiervan komen minde groepen voor in de lineup vermits het hier meestal om grotere groepen gaat)

Ik weet niet hoe groot de kans op Sam Smith is, hij schijnt op Eurosonic vrij hard door de mand te zijn gevallen en als de RW-organisatie daar bij is zullen ze nog wel 3x goed nadenken voor ze hem boeken.

Dat verwacht ik toch niet, skrillex bijvoorbeeld is voor een rockliefhebber nog vrij toegankelijk, maar dimitri vegas en like mike is toch wel echt, excuseer me, kutmuziek waar de gemiddelde werchterbezoeker geen nood aan heeft.
icon_smile.gif

Ook willen jullie dit mss wel eens bekijken, dit is de wekelijkse lijst met nummers die hier die week het meest gedraaid worden. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hier elk jaar heel wat werchternamen in terug te vinden zijn en als je het lijstje nu bekijkt staan daar inderdaad wel voor de handliggende artiesten in.

(De afrekening is ook wel interessant, veel betere muziek trouwens, maar hiervan komen minde groepen voor in de lineup vermits het hier meestal om grotere groepen gaat)

linkje vergeten: http://www.stubru.be/programmas/dehotlist/

Imagine Dragons staat dus op Lowlands. Wordt de kans op RW dan juist nog groter of weer iets kleiner?

Ik hoop echt dat er nog een blues/rock achtige act komt zoals Scott Henderson ofzo. Nou verwacht ik niet dat Scott Henderson komt, maar iets in die trend zou ik supervet vinden. Weet iemand of er een act in dit genre tourt rond Rock Werchter?

Imagine Dragons staat dus op Lowlands. Wordt de kans op RW dan juist nog groter of weer iets kleiner?

Ik hoop echt dat er nog een blues/rock achtige act komt zoals Scott Henderson ofzo. Nou verwacht ik niet dat Scott Henderson komt, maar iets in die trend zou ik supervet vinden. Weet iemand of er een act in dit genre tourt rond Rock Werchter?

Imagine Dragons staat op het zusterfestival van Werchter, dat is een 100%-tje.

Ik weet niet hoe groot de kans op Sam Smith is, hij schijnt op Eurosonic vrij hard door de mand te zijn gevallen en als de RW-organisatie daar bij is zullen ze nog wel 3x goed nadenken voor ze hem boeken.

Dat maakt voor hen niet uit hoor. Hij is The Sound Of 2014 en is op weg om op Studio Brussel een hitje te scoren, dan kunnen ze hem gewoon niet missen als ze de kans krijgen.

Straks om 16u nieuwe namen? Zou zomaar kunnen. :-)

Vrijdag postten ze "more acts to follow soon". Dat lijkt me vandaag of morgen. En ik heb wel zin in een lijstje van een vijftiental naampjes tegelijk.

<div class="d4p-bbt-quote-title">niekvondeling wrote:</div>

Imagine Dragons staat op het zusterfestival van Werchter, dat is een 100%-tje.
Wat zou ik gelukkig zijn als dit het geval is.

Users who are viewing this thread