Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gisteren naar dArtagnan geweest in de Turbinenhalle in Oberhausen (voor ons op een goed uurtje rijden). Deze band voor het eerst ontdekt net voor of tijdens corona rondom hun Feuer & Flamme album en destijds al naar Keulen geweest voor een show (die nog verplaatst was vanwege corona bij de zanger, terwijl we al in Keulen waren, dat was balen). In de tussentijd ook al tweemaal naar het andere project Feuerschwanz geweest in Osnabrück en Eindhoven de afgelopen jaren.

Voor deze show besloten om eens gek te doen en de VIP meet & greet upgrade te kopen (van 45 naar 90 euro per ticket, dus viel alles mee met de prijzen van tegenwoordig). De gehele avond was een groot feest, maar ook het VIP gedeelte was een stuk uitgebreider dan eerdere meet & greets die ik heb gekocht (een kleine 10 jaar geleden voor het laatst). De band nam ruim de tijd voor iedereen en waren ook tactisch verspreid in duo's, waardoor iedereen wat meer verspreid was en dus ook makkelijker daadwerkelijk een praatje kon maken met iedereen. Eindresultaat: weer drie gesigneerde LPs erbij van een van mijn favoriete bands.

De voorprogramma's waren prima, maar verder niet heel speciaal, al was het wel leuk om bij het eerste voorprogramma een bandlid op een surfplank over het publiek te zien gaan, waar we extra goed zicht op hadden vanaf het balkon.

Groot voordeel bij dArtagnan lijkt te zijn dat ze relatief weinig oude nummers spelen en veel focussen op de laatste albums, waardoor je steeds andere shows krijgt. Deze show was 2 albums verder ten opzichte van de vorige keer dat we ze zagen, al was het door die corona-verplaatsing wel verplaatst naar een datum na de release van een album. Maar het bleef een show van de vorige tour. Dus als ik de setlists vergelijk van deze twee shows (waarvan de eerste show niet compleet op setlist.fm staat), dan zie ik al dat ze 8 van de 12 nummers die bekend zijn, deze keer niet meer hebben gespeeld, en dat er minimaal 13 van de 21 nummers de vorige keer niet gespeeld werden. (Maar wel jammer van oudere favorieten natuurlijk)

LP muur voor een maandje aangepast tot aan de platenbeurs met 3x gesigneerde dArtagnan plus 2x Feuerschwanz.

Bekijk bijlage 13194
Hoe is de Turbinenhalle? Ik ga daar in augustus naar Gojira en ben wel benieuwd naar die zaal.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Hoe is de Turbinenhalle? Ik ga daar in augustus naar Gojira en ben wel benieuwd naar die zaal.

Ik vond het een fijne zaal. Deze show was wel in zaal 2, maar zal weinig verschil zijn. Geluid was goed (maar de ene keer dat ik in de JC Arena was, vond ik het geluid daar ook goed, heb niet zo'n scherp muzikaal gehoor wat dat betreft).

Toiletten waren er in overvloed, met voor zaal 2 ook een heel toiletblok voor het balkon. Dakterras voor de rokers, de mogelijkheid om naast drinken ook eten te kunnen halen was fijn (zeker als je er voor de VIP al om 17.15 bent en je niet tussendoor met een stempeltje oid naar buiten kan).

Voor mij wel een zaal om nog eens naar terug te keren in ieder geval! Maar belangrijkste tip: neem contant geld mee, de parking moet je bijvoorbeeld ter plekke bij het oprijden van het terrein contant afrekenen (5 euro) en ook consumpties wordt via bonnen gedaan die je (niet 100% zeker) contant moet betalen.

Maar Gojira in een zaaltje van 1500 man (aldus google)... Dat dat nog kan, mooi hoor!

• Geweldig
Waarderingen: Elisa Day
Ik vond het een fijne zaal. Deze show was wel in zaal 2, maar zal weinig verschil zijn. Geluid was goed (maar de ene keer dat ik in de JC Arena was, vond ik het geluid daar ook goed, heb niet zo'n scherp muzikaal gehoor wat dat betreft).

Toiletten waren er in overvloed, met voor zaal 2 ook een heel toiletblok voor het balkon. Dakterras voor de rokers, de mogelijkheid om naast drinken ook eten te kunnen halen was fijn (zeker als je er voor de VIP al om 17.15 bent en je niet tussendoor met een stempeltje oid naar buiten kan).

Voor mij wel een zaal om nog eens naar terug te keren in ieder geval! Maar belangrijkste tip: neem contant geld mee, de parking moet je bijvoorbeeld ter plekke bij het oprijden van het terrein contant afrekenen (5 euro) en ook consumpties wordt via bonnen gedaan die je (niet 100% zeker) contant moet betalen.

Maar Gojira in een zaaltje van 1500 man (aldus google)... Dat dat nog kan, mooi hoor!
Goed te horen dat je het een fijne zaal vond, ben ook wel benieuwd naar de grotere zaal. Eten en drinken is in Duitsland altijd wel prima, nooit snel maar meestal wel goed en redelijk geprijsd. Bedankt voor de tip, het pinnen of contactloos betalen is daar inderdaad nog niet zo algemeen geaccepteerd als bij ons. Op de foto’s ziet de Turbinenhalle er gaaf uit, ben benieuwd naar de sfeer en het geluid bij Gojira. Voor mijn gevoel is het ook bijzonder om Gojira in deze relatief kleine zaal te zien. Ik kijk er erg naar uit in ieder geval. En, voor de liefhebbers, er zijn nog tickets verkrijgbaar!

Users who are viewing this thread