Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Volgens mij zei er iemand op dit forum eens dat Portishead toen voor Coldplay stond en dat het hele vak vol stond met Coldplayfans die Viva la Vida gingen zingen terwijl Portishead aan het optreden was.

Sorry maar dat vind ook echt heel aso …

Beetje respect voor de optredende band ook al vind je het niets of is het niet je ding..

Precies, ik stond me daar echt op te vreten. Ik heb nog nooit zoiets raars meegemaakt op een festival, en het was echt een smetje op de editie van 2011. De leden van Portishead verdienen dit niet, het is een geweldige groep met twee dikke klassiekers op hun naam en bovendien een geweldige liveshow. Ik geef ze groot gelijk als ze nooit meer op Rock Werchter zullen optreden. Dit was echt vreselijk respectloos, en deze fans kunnen zich met gemak meten met die zogenaamde 'die-hard fans' van Metallica en Springsteen. Jammer dat dit soort volk niet geband kan worden op festivals, ze zijn namelijk erg goed in het verzieken van de sfeer. En nadat ze 'hun bandje' hebben aangemoedigd, en alle voorstaande acts hebben afgezeken weer naar huis met hun dagkaart.

Zo, dat is er weer uit. Ik ben wel erg benieuwd naar de podiumindeling aan het worden. Vooral naar de spots van Franz Ferdinand, Ellie Goulding en Major Lazer.

Hmmmm.. Ik gebruik vaak #RW14 op Twitter enzo. Nu wordt ik opeens gevolgd door Neon Trees Belgium. Dus ik ging even kijken op dat twitter account en hebben ze een bericht van het originele Neon Trees twitter account geretweet:

Neon Trees ‏@neontrees 14 jan.
Yes we are touring in late spring. Tour will be announced in a couple weeks. You're going to L O V E it.

Zou wel leuk zijn als ze komen! Dus einde van de lente doen ze misschien amerika en dan komen ze in de zomer naar europa? Is een mogelijkheid toch?

Gelukkig worden er maar 18.000 dagkaarten verkocht en 67.000 combitickets, meeste combiticket houders komen ook voor de dagvulling dus dat scheelt. Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als ze geen dagtickets meer gingen verkopen, dan moet je wel heel erg die-hard fan zijn wil je 205euro voor 1 band neer willen tellen of je moet ook gewoon kunnen genieten van de rest.

Gelukkig worden er maar 18.000 dagkaarten verkocht en 67.000 combitickets, meeste combiticket houders komen ook voor de dagvulling dus dat scheelt. Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als ze geen dagtickets meer gingen verkopen, dan moet je wel heel erg die-hard fan zijn wil je 205euro voor 1 band neer willen tellen of je moet ook gewoon kunnen genieten van de rest.

Zou ik ook heel mooi vinden. Op Lowlands hoor ik bijvoorbeeld nooit van dit soort verhalen, maar die hebben natuurlijk minder bands die zulke rotte fans meenemen. Maar dan nog, een Werchter zonder dagtickets zou ik ook erg fijn vinden.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>

Zou ik ook heel mooi vinden. Op Lowlands hoor ik bijvoorbeeld nooit van dit soort verhalen, maar die hebben natuurlijk minder bands die zulke rotte fans meenemen. Maar dan nog, een Werchter zonder dagtickets zou ik ook erg fijn vinden.

Maar dat komt ook omdat Lowlands al is uitverkocht voordat de line-up bekend is. dan heb je geen mensen die nog een kaartje komen omdat er één specifieke headliner staat.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Shaverion wrote:</div><br>

Maar dat komt ook omdat Lowlands al is uitverkocht voordat de line-up bekend is. dan heb je geen mensen die nog een kaartje komen omdat er één specifieke headliner staat.

Naar mijn weten heeft Lowlands nooit dagkaarten verkocht, dus voordat het zo'n hype werd werden er ook alleen maar weekendkaarten verkocht. Ik zeg trouwens ook niet dat ik het verwacht, want ik zie het niet gebeuren. Ik vind het wel een echte verbetering, maar het zal nooit gaan gebeuren.

Naar mijn weten heeft Lowlands nooit dagkaarten verkocht, dus voordat het zo’n hype werd werden er ook alleen maar weekendkaarten verkocht. Ik zeg trouwens ook niet dat ik het verwacht, want ik zie het niet gebeuren. Ik vind het wel een echte verbetering, maar het zal nooit gaan gebeuren.

Ben ik het mee eens. Zou inderdaad super chill zijn. Maar ik ga dit jaar waarschijnlijk ook weer naar Pinkpop met een dagkaart. dus eigenlijk ben ik ook hypocriet bezig ^^

Naar mijn weten heeft Lowlands nooit dagkaarten verkocht, dus voordat het zo’n hype werd werden er ook alleen maar weekendkaarten verkocht. Ik zeg trouwens ook niet dat ik het verwacht, want ik zie het niet gebeuren. Ik vind het wel een echte verbetering, maar het zal nooit gaan gebeuren.

Het probleem zou er alvast niet volledig mee opgelost geraken. Metallicafans betalen 150 euro om in een golden circle vak te mogen staan, en ik heb al asociale PJ-fans gezien die helemaal vanuit Israel kwamen met een dagticket enkel en alleen om PJ te zien. De echte diehards (dus die mensen die geen fuck geven om andere bands) betalen 200 om hun idolen te zien hoor.

Er hangen trouwens veel te veel nadelen aan, zowel voor het Belgische publiek als de organisatie.

Ik geloof nog steeds dat er een kans is voor de Foo Fighters, vandaag nieuw album aangekondigd en op de site van studio brussel staat erbij: passage op Werchter of Pukkelpop?
Mss dat werchter ze gewoon nu nog niet kunnen bekendmaken voor ze dat zelf willen en daarmee Kol al bekend gemaakt hebben voor de verkoop wat aan te moedigen?

Ik geloof nog steeds dat er een kans is voor de Foo Fighters, vandaag nieuw album aangekondigd en op de site van studio brussel staat erbij: passage op Werchter of Pukkelpop?<br>
Mss dat werchter ze gewoon nu nog niet kunnen bekendmaken voor ze dat zelf willen en daarmee Kol al bekend gemaakt hebben voor de verkoop wat aan te moedigen?

Nee:
1. Radiostations weten vaak niks meer dan wij. Dat zij suggereren dat ze belgië aandoen is een teken van dat ze of niet op de hoogt zijn, of dat ze gewoon iets interessants willen kunnen vertellen.

2. Werchter heeft misschien een redelijk budget, maar er is geen plaats voor een band als Foo Fighters met de artiesten die we nu al hebben.

3. Het nieuwe album is allang aangekondigd voor 2014. Een releasedatum is er echter nogsteeds niet. Ze hebben verteld net aan het nieuwe album begonnen te zijn(eergisteren kwam dat naar buiten). Met de (waar het op lijkt) tour in het voorjaar in de VS vraag ik me af of dat album er wel is voor de zomer. Dat hangt er natuurlijk ook vanaf of Grohl de teksten en de muziek al heeft leggen, end at het alleen maar opgenomen hoeft te worden, maar dat lijkt me sterk, aangezien hij nauwelijks een moment heeft stilgezeten(Sound City etc.) Het zou goed kunnen dat het album er is voor de zomer, maar ik weet het niet...

Anyways, hoop er maar niet op

edit: excuseer, de opnames blijken wel al (bijna) rond te zijn. Maar dan zou ik er nog maar niet van uit gaan. Niet dat ik het niet graag zou zien hoor ;)

Nieuwe suggestie: Kvelertak doet komende zomer ook af en toe het voorprogramma van Metallica en hebben nog geen Belgische datum. Aangezien Mastodon, Ghost en Alice in Chains op donderdag in Arras staan, misschien Kvelertak als support van Metallica op Werchter?

Het is voor vele aankondigen ook wachten op Glastonbury, zij zouden aan vele groepen en andere organisaties gevraagd hebben om met sommige dingen te wachten tot na hun bekendmakingen.

Ik geloof nog steeds dat er een kans is voor de Foo Fighters, vandaag nieuw album aangekondigd en op de site van studio brussel staat erbij: passage op Werchter of Pukkelpop?<br>

KoL om de verkoop wat aan te moedigen? Laat me niet lachen, ik durf te wedden dat sommigen hun ticket spontaan verkocht hebben toen dat nieuws bekend werd...

Maar goed, ik help je hopen. Mochten ze inderdaad nog binnen het budget passen, wat denk ik een geval is van net-wel-of-net-niet (er wordt hier per slot van rekening ook de mogelijkheid van vrijdag en zondag dubbele headliners besproken, dus voor de prijs van 2 moet ook best 1 Foo Fighters te boeken zijn. Bovendien geloof ik nog steeds dat ze dit jaar een bovengemiddeld budget hebben ivm vorig jaar + jubileum). Krap zou het wel zijn, maar misschien wel mogelijk.

Verder, radiostations weten inderdaad niet veel meer dan wij maar hebben het ook niet per definitie fout, dus dat argument zegt beide kanten op niet veel. En dat album komt inderdaad wel op tijd waarschijnlijk.

Conclusie: heel waarschijnlijk is het niet, maar de kans bestaat nog denk ik.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Wel2die4 wrote:</div>
Ik geloof nog steeds dat er een kans is voor de Foo Fighters, vandaag nieuw album aangekondigd en op de site van studio brussel staat erbij: passage op Werchter of Pukkelpop?<br><br>

KoL om de verkoop wat aan te moedigen? Laat me niet lachen, ik durf te wedden dat sommigen hun ticket spontaan verkocht hebben toen dat nieuws bekend werd…

Maar goed, ik help je hopen. Mochten ze inderdaad nog binnen het budget passen, wat denk ik een geval is van net-wel-of-net-niet (er wordt hier per slot van rekening ook de mogelijkheid van vrijdag en zondag dubbele headliners besproken, dus voor de prijs van 2 moet ook best 1 Foo Fighters te boeken zijn. Bovendien geloof ik nog steeds dat ze dit jaar een bovengemiddeld budget hebben ivm vorig jaar + jubileum). Krap zou het wel zijn, maar misschien wel mogelijk.

Verder, radiostations weten inderdaad niet veel meer dan wij maar hebben het ook niet per definitie fout, dus dat argument zegt beide kanten op niet veel. En dat album komt inderdaad wel op tijd waarschijnlijk.

Conclusie: heel waarschijnlijk is het niet, maar de kans bestaat nog denk ik.

Het gaat hier vooral of een co-headliner voor de vrijdag óf de zondag(Linkin Park). Ik denk persoonlijk Zondag. AM kan in zijn eentje wel een vrijdag trekken, in tegenstelling tot KoL de afsluitende dag, maargoed dat zullen we wel zien. Ik geloof niet dat RW twee coheadliners gaat boeken, hoogstens een grote danceafsluiter voor de dag die overblijft. Foo Fighters nog binnen het budget lijkt me niet waarschijnlijk, maargoed, we gaan het zien. Ik help ook mee hopen...

Verwachtingen over Foo Fighters?

Niet heel erg hoog, maar in theorie zou het wel kunnen denk ik. Qua budget in ieder geval. 2 jaar geleden stond er (denk ik) een vele malen duurdere line up dan nu het geval is, denk ik althans aan de namen te zien.

King Krule kan deze zomer ook wel eens een aantal grote festivals pakken denk ik.
Tevens zie ik die Chance The Rapper ook nog wel komen.
En het viel me op dat bijna alle genomineerden voor de Sound Of .... één of twee zomers erna op veel grote festivals staan. Daar zie ik dit jaar winnaar Sam Smith en o.a. genomineerden Ella Eyre, Sampha, MNEK, Chance The Rapper en George Ezra en vorig jaar o.a. winnaar HAIM, AlunaGeorge, Angel Haze, Laura Mvula, Chvrches, King Krule, Palma Violets, The Weeknd, Savages en Tom Odell. Vorig jaar dus veel genomineerden die ook op RW stonden.

Dit is natuurlijk geen houvast, maar wel op z'n minst opvallend!

King Krule kan deze zomer ook wel eens een aantal grote festivals pakken denk ik.<br>
Tevens zie ik die Chance The Rapper ook nog wel komen.<br>
En het viel me op dat bijna alle genomineerden voor de Sound Of …. één of twee zomers erna op veel grote festivals staan. Daar zie ik dit jaar winnaar Sam Smith en o.a. genomineerden Ella Eyre, Sampha, MNEK, Chance The Rapper en George Ezra en vorig jaar o.a. winnaar HAIM, AlunaGeorge, Angel Haze, Laura Mvula, Chvrches, King Krule, Palma Violets, The Weeknd, Savages en Tom Odell. Vorig jaar dus veel genomineerden die ook op RW stonden.

Dit is natuurlijk geen houvast, maar wel op z’n minst opvallend!

In het verleden is die lijst inderdaad een leidraad geweest voor de kleinere namen. Alleen vind ik dat de scenes die er dit jaar in vertegenwoordigd zijn echt wel typische Dour/Pukkelpopnamen zijn. Ik verwacht Sam Smith en Chance The Rapper wel, en verder moeten we bij die 'voorspellingen voor 2014' eerder naar het NME-lijstje kijken denk ik: Royal Blood (Europese support van Arctic Monkeys deze zomer), The Orwells, Circa Waves, ...

En hetgeen dat tegen Foo Fighters spreekt is niet het budget, maar Kings of Leon. Als ze een kans hadden gehad op FF zouden ze nooit zo'n dure herhalingsact boeken en eerst bekendmaken. Met FF zouden de tickets zo snel weggaan dat je zou wegkomen met Jack White of Kasabian als subs, dusja.

Van 'The Sound Of..' zijn Sam Smith, Chance The Rapper, MNEK & George Ezra echt wel potentiële namen. Op Eurosonic was Ezra voor veel mensen een hoogtepunt, Sam Smith was de winnaar van The Sound Of & ik denk dat beiden echt wel in de belangstelling van Werchter staan.

Ik ben erg benieuwd wat er nog aan HipHop/Dance komt. Iemand redelijke ideeën daarover? Ben bang dat een 'grote' HipHop-act er niet in zal zitten. Eminem zou voor het eerst in lange tijd een hele sterke naam zijn, maar die zie ik echt niet meer komen tho'..:(

Hiphop: Mackelmore, Chance the Rapper, A$ap Rocky of miss wel A$ap Ferg, CHildish Gambino, Earl Sweatshirt, Maitre Gims(???). Ik denk dat je er dan wel aardig wat hebt.

Dance: Glitch Mob, Skrillex(bevestigd), Fatboy Slim(geen idee), Fred V & Grafix wellicht, Camo & Krooked, Gesaffelstein, Kavinsky, Brodinski, Calvin Harris.

Zoiets

edit: +Feed Me, Netsky(nieuw album in 2014, wel herhaling), Parov Stelar, Baskerville, xxyyxx(wel erg experimenteel, meer lowlands/pukkelpop)

Users who are viewing this thread