Radiohead en aanverwante projecten

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Ik zou het toch wel sterk vinden als Radiohead zou gaan touren terwijl The Smile binnenkort met een nieuw album komt. Bovendien lijkt het me ook totaal niet de band om de verjaardag van een album te vieren. Al zou ik ze dat, als ze dat al zouden doen, wel eerder zien doen met Kid A dan met The Bends (of eender welk ander album).

Zou een band niet gewoon af en toe 'voor de lol' samenkomen om wat te repeteren zonder dat daar per sé verder zaken uit afgeleid hoeven te worden?

Enfin, ik zie de kans op een Radiohead tour als 1%, maar laat me héél graag verrassen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: jaigalaar

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.633
Ik zou het toch wel sterk vinden als Radiohead zou gaan touren terwijl The Smile binnenkort met een nieuw album komt. Bovendien lijkt het me ook totaal niet de band om de verjaardag van een album te vieren. Al zou ik ze dat, als ze dat al zouden doen, wel eerder zien doen met Kid A dan met The Bends (of eender welk ander album).

Zou een band niet gewoon af en toe 'voor de lol' samenkomen om wat te repeteren zonder dat daar per sé verder zaken uit afgeleid hoeven te worden?

Enfin, ik zie de kans op een Radiohead tour als 1%, maar laat me héél graag verrassen. :)
Ik denk toch dat het gewoon een leftovers album is waar niet per se mee getourd hoeft te worden. Veel van de nieuwe nummers hebben ze al even vaak live gespeeld als de nummers van de tweede plaat. 'Colours Fly' zelfs vaker dan welk nummer van Wall of Eyes dan ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.738
Ik denk toch dat het gewoon een leftovers album is waar niet per se mee getourd hoeft te worden. Veel van de nieuwe nummers hebben ze al even vaak live gespeeld als de nummers van de tweede plaat. 'Colours Fly' zelfs vaker dan welk nummer van Wall of Eyes dan ook.
Ik hoop toch dat ik bangers als Zero Sum en Don't Het Me Started ooit eens live mag horen van ze.
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
156
142
Als ze gaan touren wat voor een plek in Nederland kunnen we dan verwachten. Gelredome verkopen ze wel uit lijkt me, misschien 2 shows in de Ziggo of zelfs een Arena (laten we hopen van niet)?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.738
Als ze gaan touren wat voor een plek in Nederland kunnen we dan verwachten. Gelredome verkopen ze wel uit lijkt me, misschien 2 shows in de Ziggo of zelfs een Arena (laten we hopen van niet)?
Ik gok inderdaad een GelreDome of een paar Ziggo's. Hype zal groot zijn mochten die terugkeren, maar hoop ook niet op een Arena. Lijkt me niet het type band om dat te doen, al zijn Yorke en co ook niet vies van een centje verdienen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jaigalaar

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.529
2.672
Ik gok inderdaad een GelreDome of een paar Ziggo's. Hype zal groot zijn mochten die terugkeren, maar hoop ook niet op een Arena. Lijkt me niet het type band om dat te doen, al zij. Yorke en co ook niet vies van een centje verdienen.
Ik vind de concerten in Gelredome en Ziggo de minste die ik van ze gezien heb. AFAS past beter, maar wordt natuurlijk een ramp in voorverkoop.
Als het dan een groter podium moet worden doe het dan maar in het Goffertpark....

Maar hoe reëel is dit allemaal op korte termijn? The Smile heeft een tour af moeten zeggen vanwege ziekte van Jonny. Hoe staat het met zijn geneesproces?
En Colin gaat op tournee met Nick Cave.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.738
Ik vind de concerten in Gelredome en Ziggo de minste die ik van ze gezien heb. AFAS past beter, maar wordt natuurlijk een ramp in voorverkoop.
Als het dan een groter podium moet worden doe het dan maar in het Goffertpark....
AFAS bij mij by far mijn minste concert die ik van ze gezien heb. Lolla Berlijn 16, Sportpaleis 12 en Rock Werchter 17 - in die volgorde- waren alledrie weergaloos. In AFAS vond ik ze eigenlijk best teleurstellend. Matige setlist, matig publiek en vooral een band die nog niet goed geolied leek.

Wel uniek toen, was toch deel van een soort warm up tourtje in kleinere zalen.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.529
2.672
AFAS bij mij by far mijn minste concert die ik van ze gezien heb. Lolla Berlijn 16, Sportpaleis 12 en Rock Werchter 17 - in die volgorde- waren alledrie weergaloos. In AFAS vond ik ze eigenlijk best teleurstellend. Matige setlist, matig publiek en vooral een band die nog niet goed geolied leek.

Wel uniek toen, was toch deel van een soort warm up tourtje in kleinere zalen.
Wanneer was dat; bij de start van de laatste tour? Ik heb ze 3 keer in AFAS gezien, waarvan twee keer in aanloop naar In Rainbows. Dat waren allebei geweldige concerten.
Goffertpark bij Kid A en BKS '17 waren ook fantastisch.
 

jaigalaar

Randprogramma
18 feb 2020
124
182
Verwacht eigenlijk niet dat we ze komend jaar al kunnen bewonderen. Ik denk dat Thom Yorke nog een laatste ronde doen met The Smile (mits het natuurlijk weer beter gaat met Johnny). En dat ze dan halverwege volgend jaar weer rustig een keer samen gaan repeteren.

Het berichtje dat ze dan nu ook aan het repeteren zijn lijkt mij dan ook meer even een klein teken van leven en een soort verkapt "We stoppen er nog niet mee" bericht. Afin, dat alleen al is natuurlijk vrij opwindend.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.738
Wanneer was dat; bij de start van de laatste tour? Ik heb ze 3 keer in AFAS gezien, waarvan twee keer in aanloop naar In Rainbows. Dat waren allebei geweldige concerten.
Goffertpark bij Kid A en BKS '17 waren ook fantastisch.
2016, dat kleine warm up tourtje voor de festivals. Eerste avond. Een beetje een rare setlist, maar achteraf gezien was dit ook niet echt een voldragen show vind ik.

Gek dat die ooit echt in de AFAS speelden, dat kan nu natuurlijk niet meer. Voor The Smile is die AFAS eigenlijk eigenlijk alweer te klein, laat staan voor een mogelijke terugkeer van Radiohead.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.587
4.687
Volgensmij zijn ze in Duitsland wat kleiner. Doe maar Lanxess Arena dan. Maargoed, ik gok niet dat we aan 2025 moeten denken voor een tour hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.529
2.672
Gek dat die ooit echt in de AFAS speelden, dat kan nu natuurlijk niet meer. Voor The Smile is die AFAS eigenlijk eigenlijk alweer te klein, laat staan voor een mogelijke terugkeer van Radiohead.
Dat was in 2006 (toen was het nog de Heineken Music Hall!).
Ze zouden toen twee avonden achter elkaar spelen, maar vanwege overlijden van een familielid van een van de bandleden werd dat tweede concert toen een paar maanden verplaatst.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.371
3.393
Ik heb enkele maanden geleden gehoord dat Radiohead live in 2025 even als serieuze optie op tafel heeft gelegen. Maar ik ben akkoord met jullie hier dat het weinig waarschijnlijk lijkt als je kijkt naar de andere plannen van de leden. Ik zie het wel nog gebeuren dat ze eind dit jaar opnieuw zo'n klein tourtje doen als opwarmer voor de grote comeback in 2026.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
184
137
Ik vond de 2de avond in 2016 weergaloos. Sportpaleis de minste. Werchter 2008 viel ook wat tegen. Werchter 2003 en 2017 de beste. Vorst 2003 het meest dansbaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken