Radiohead en aanverwante projecten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.477
3.622
Je vind Don't Get Me Started meesterlijk maar wil toch Radiohead terug?
Ja want die heb ik nu wel gezien. Free in the Knowledge, Bending Hectic, Read the Room, Waving A White Flag waren leuk live, en Don't Get Me Started zou ook leuk zijn om live te horen. Al vind ik ze live keer op keer tegenvallen.

Radiohead nog nooit gezien. Zou blijer ervan worden om Idioteque, Paranoid Android, Fake Plastic Trees eens te horen, en zo nog 20 andere nummers. Denk dat dat me live veel meer pakt. Is dat zo gek dan?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.765
9.714
Radiohead > The Smile.

Te lang geleden ook weer dat die hebben getourd inmiddels.
Tja, Thom Yorke is met The Smile toch een pak productiever dan met Radiohead. Derde album in een korte tijd en zo te horen gaat ook deze weer een sterke worp worden. Als je dat vergelijkt met iets als King Of Limbs.

Radiohead gaat voor altijd mijn favoriete band blijven en ook mis deze mannen op een podium (gaat er nog wel eens van komen hoor), maar ik ben toch erg dankbaar dat deze band bestaat. A Moon Shaped Pool was mooi, maar Thom is met dit project niet meer zo creatief en productief bezig geweest sinds In Rainbows.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.477
3.622
Daarbij komend, het enige écht unieke onderscheidende aspect van The Smile voor mij is de hoge productiviteit. 3 albums in 2 jaar is, als je fan bent, echt nice. Laat ze dat doen. Maar laat Radiohead ook weer actief worden, en voor mijn behoefte dan vooral live.

Voor mijn gevoel had alles net zo goed onder de vlag van Radiohead uitgebracht kunnen worden, The Smile is immers voor 2/3e gewoon Radiohead en qua sound echt niet zó substantieel totaal anders dan Radiohead.
 
  • Winning
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.765
9.714
Ja want die heb ik nu wel gezien. Free in the Knowledge, Bending Hectic, Read the Room, Waving A White Flag waren leuk live, en Don't Get Me Started zou ook leuk zijn om live te horen. Al vind ik ze live keer op keer tegenvallen.

Radiohead nog nooit gezien. Zou blijer ervan worden om Idioteque, Paranoid Android, Fake Plastic Trees eens te horen, en zo nog 20 andere nummers. Denk dat dat me live veel meer pakt. Is dat zo gek dan?
Ja, live heeft Radiohead natuurlijk gewon die alternatieve anthems. Geloof me, ik ga even blij zijn als jou om dat weer eens live te zien.

Maar dit project met The Smile kan mij ook ontzettend hard bekoren. (Veel meer dan indertijd met Atoms For Peace, wat een matig album was dat.)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.911
1.045
Ik vind het echt twee verschillende bands die zeker een overlap hebben qua geluid maar wel een eigen identiteit. Hoop dan ook dat ze beide blijven bestaan en dat we in de toekomst ook weer een nieuw album en tour van Radiohead krijgen.

Nieuwe nummers van The Smile en de eerste twee albums zijn stuk voor stuk prachtig en live heb ik twee keer erg genoten.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.514
2.656
Ik vind het echt twee verschillende bands die zeker een overlap hebben qua geluid maar wel een eigen identiteit. Hoop dan ook dat ze beide blijven bestaan en dat we in de toekomst ook weer een nieuw album en tour van Radiohead krijgen.
Ik ben wel weer heel benieuwd naar dat nieuwe album. Hopelijk volgend jaar ook een mooie festivalset.
En daarna mag de aandacht wel weer naar Radiohead gaan hoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

elo

Headliner
3 dec 2013
5.585
4.686
Ja want die heb ik nu wel gezien. Free in the Knowledge, Bending Hectic, Read the Room, Waving A White Flag waren leuk live, en Don't Get Me Started zou ook leuk zijn om live te horen. Al vind ik ze live keer op keer tegenvallen.

Radiohead nog nooit gezien. Zou blijer ervan worden om Idioteque, Paranoid Android, Fake Plastic Trees eens te horen, en zo nog 20 andere nummers. Denk dat dat me live veel meer pakt. Is dat zo gek dan?
Meh. Als The Smile je live "keer op keer" tegenvalt, zou ik biet te hard hopen op je Radiohead ervaring, zeker niet als de setlist niet helemaal in je straatje licht (daar kwamen heel veel mensen op BKS ook achter in '17). Begrijp me niet verkeerd, ik vind Radiohead ook fantastisch en de keer dat ik ze zag vond ik het nog net iets beter dan The Smile, maar qua kwaliteit ligt het akelig dicht bijeen vind ik. Als Radiohead volgend jaar weer de studio in gaat, zullen we vast voor 2027 weer een tour hebben, hoop ik...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.477
3.622
Meh. Als The Smile je live "keer op keer" tegenvalt, zou ik biet te hard hopen op je Radiohead ervaring, zeker niet als de setlist niet helemaal in je straatje licht (daar kwamen heel veel mensen op BKS ook achter in '17). Begrijp me niet verkeerd, ik vind Radiohead ook fantastisch en de keer dat ik ze zag vond ik het nog net iets beter dan The Smile, maar qua kwaliteit ligt het akelig dicht bijeen vind ik. Als Radiohead volgend jaar weer de studio in gaat, zullen we vast voor 2027 weer een tour hebben, hoop ik...
Hoewel ik ze dus niet gezien heb, denk ik dat ik goed snap wat je bedoelt. Ik heb niet het gevoel dat Thom 'beter' zal spelen als hij met Radiohead optreedt, of dat hij een andere podiumpresence zou aannemen. De kwaliteit die is er, niet voor niets ben ik al 3x gaan kijken en vind ik hun debuut echt waanzinnig.

Wel ben ik vrij zeker dat Radiohead me veel meer zal doen live, dat is hetgeen wat ik mis bij The Smile. Tuurlijk staan daar topmuzikanten, en zijn het fraaie composities maar ik voel er nagenoeg niks bij. En ik durf toch wel met 99% zekerheid te zeggen dat Exit Music, Street Spirit, Daydreaming, How To Dissapear Completely, en ik kan er nog 10+ noemen, me live wél iets gaat doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en elo

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.844
4.802
Hoewel ik ze dus niet gezien heb, denk ik dat ik goed snap wat je bedoelt. Ik heb niet het gevoel dat Thom 'beter' zal spelen als hij met Radiohead optreedt, of dat hij een andere podiumpresence zou aannemen. De kwaliteit die is er, niet voor niets ben ik al 3x gaan kijken en vind ik hun debuut echt waanzinnig.

Wel ben ik vrij zeker dat Radiohead me veel meer zal doen live, dat is hetgeen wat ik mis bij The Smile. Tuurlijk staan daar topmuzikanten, en zijn het fraaie composities maar ik voel er nagenoeg niks bij. En ik durf toch wel met 99% zekerheid te zeggen dat Exit Music, Street Spirit, Daydreaming, How To Dissapear Completely, en ik kan er nog 10+ noemen, me live wél iets gaat doen.
Als je Radiohead nog nooit hebt gezien, is dat absoluut een zekerheid. Die ga je zeker nog zien en dan ga je 100% zeker helemaal uit je dak.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante en elo

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
762
Maar dit project met The Smile kan mij ook ontzettend hard bekoren. (Veel meer dan indertijd met Atoms For Peace, wat een matig album was dat.)

Bij mij helaas omgekeerd. Vond Atoms for Peace fantastisch, maar The Smile lukt mij gewoon niet om erin te geraken. Ik hoop toch ook dat we binnenkort eindelijk weer een Radioheadplaat krijgen, het wordt tijd na 8 jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.765
9.714
Bij mij helaas omgekeerd. Vond Atoms for Peace fantastisch, maar The Smile lukt mij gewoon niet om erin te geraken. Ik hoop toch ook dat we binnenkort eindelijk weer een Radioheadplaat krijgen, het wordt tijd na 8 jaar!
Atoms For Peace was live best leuk, niet meer dan dat, maar ik vind AMOK echt een heel matige plaat. Alles komt heel stijf en kil over. Nummers als Dropped, Before Your Very Eyes en Reverse Running zijn echt draken en van het slechtste wat Yorke ooit heeft uitgebracht. Nu dat we die prachtplaten van The Smile hebben onlangs nog eens naar herbeluisterd en het valt ferm tegen. Vind ik dan he.

Met The Smile is hij honderd keer zo creatief, alles klinkt organischer - zoals Radiohead in feite. Bending Hectic en Teleharmonic zouden ook gewoon top 10 Radiohead nummers zijn voor mij.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.844
4.802
Kon en kan ook helemaal niks met AFP. Op Exit in 2013 best een aardige liveshow, maar niet meer dan dat. Typerend dat ik toen enthousiaster werd van de Thom Yorke nummers, Paperbag Writer cover en de UNKLE cover aan het einde van de set.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken