Radiohead en aanverwante projecten

Misschien een wat ver aanverwant nieuwtje, maar verschillende kunstwerken van Stanley Donwood en Thom Yorke zijn nu in het bonnefantenmuseum, inclusief de originele schilderijen van die op de albumhoezen staan van The Smile. Meer info hier: https://www.bonnefanten.nl/nl/tentoonstellingen/stanley_donwood_thom_yorke

In een filmpje van RTV Maastricht wordt verteld dat deze waarschijnlijk meegaan naar de pop-up tentoonstelling op Pinkpop.
Goed bezig daar in Limburg, ben ooit nog in Heerlen geweest voor een eerdere tentoonstelling van Stanley Donwood, Red Maze.

img_0414-jpeg.9681

• Verdrietig
  • Wow
Waarderingen: zero en fred alweer..
Op X wordt gehint naar nieuws binnenkort. Zou me niets verbazen als de derde plaat er aan zit te komen.
Waarschijnlijk heeft het er niets mee te maken maar Stanley Donwood (kunstenaar van volgensmij alle Radiohead/The Smile albums) zit al een week lang allemaal oude radiohead-tour shirts op instagram te posten… misschien ook nieuwe radiohead tour…?

Edit: Ik zie nu pas dat hem op de mailinglijst gaat van The Smile…

The Smile loop weer wat dingen te teasen op hun socials.
Datacode's, artwork dat verwijst naar Windows 95, bizarre cirkels met gekke kleurvlakken, enzovoort.

Een slimmerd op Reddit heeft hier al de volgende dingen uitgehaald:

3: Zero Sum
6: Don't Get Me Started
7: Colors Fly

Lijkt me een deel van een album tracklist? Dit in combinatie met The Slip op die beperkte vinyl release (serieus een van hun beste nummers tot nu toe deze), doet me vermoeden dat hun derde LP er snel aankomt.

Waanzinnig productief deze mannen, en dan nog met zulk goed materiaal.

Kudos aan de geeks die alle codes, artwork, berichten, TikTok video’s etc weten te ontcijferen.

Ondertussen al zoiets?

1)
2)
3) Zero Sum
4) Colours Fly
5)
6) Don’t Get Me Started
7) Tiptoe
8) The Slip
9)
10) Bodies Laughing
11)

Ik wacht echt met smart op de terugkeer van Radiohead. Lijkt erop dat dat echt nog even kan gaan duren zo.

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Ik wacht echt met smart op de terugkeer van Radiohead. Lijkt erop dat dat echt nog even kan gaan duren zo.
Ik ben echt blij met hoe productief Yorke en Greenwood zijn zonder die druk van RH, die ze toch soms een beetje verlammen op productief vlak. Die eerste twee Smile albums zijn subliem, beter zelfs dan sommige albums waarop de ‘Radiohead’ sticker plakt.

Gezien de hoge kwaliteit van de nummers die hierop kunnen verschijnen, kan een opvolger ook weer een knaller worden.

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
Ik weet niet waarom maar The Smile pakt me toch een stuk minder dan Radiohead. Zou blij zijn als dat zijproject tot een (voorlopig) einde komt.

• Leuk
Waarderingen: redondo28

Users who are viewing this thread