Radiohead en aanverwante projecten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.756
9.707
Ik weet niet waarom maar The Smile pakt me toch een stuk minder dan Radiohead. Zou blij zijn als dat zijproject tot een (voorlopig) einde komt.
Best opvallend ja, want de meeste nummers van The Smile klinken gewoon als Radiohead. En van RH is het ook vooral Thom en Jonny die verantwoordelijk zijn voor de nummers en compositie. Als deze nummers onder RH zouden verschijnen, geloof ik niet dat die zoveel anders zouden gaan klinken.

Zat laatst nog eens naar die BBC registratie te kijken, dit is toch gewoon weer Yorke op z’n beste.


Wat ik wel mis, zijn de liveshows hoor.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.911
1.045
Ik vind The Smile een op zichzelf staande band die uiteraard af en toe als Radiohead klinkt maar toch ook echt een eigen geluid heeft maar dat geldt omgekeerd ook voor Radiohead. Je mist de inbreng van de andere bandleden en de synergie tussen de leden.
Ik mis Radiohead ook en hoop dat ze ooit weer een nieuwe plaat maken en gaan touren maar The Smile mag van mij zeker blijven.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.580
4.682
Als The Smile dit niveau blijft aantikken, ook qua liveshows, kan Radiohead nog wel even wachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.756
9.707
Ze gaan lekker! Uit deze post valt blijkbaar Just Eyes and Mouth te ontcijferen. Heerlijk dat we eindelijk een studieversie lijken te krijgen.

IMG_3133.jpeg
 

JKGB

Randprogramma
6 dec 2021
108
61
Ze gaan lekker! Uit deze post valt blijkbaar Just Eyes and Mouth te ontcijferen. Heerlijk dat we eindelijk een studieversie lijken te krijgen.

Bekijk bijlage 10098
hier is het allemaal samengevat:
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.629
7.316
Jawel hoor, nieuwe plaat oo 4 oktober genaamd "Cutouts"
Nice, tot nu toe viel het allemaal niet tegen en ik denk dat deze dat ook niet gaat doen. Hopelijk betekent dit ook een tour volgend jaar en kan ik ze zien op de festivals, want de cancels waren wel erg jammer.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.843
4.798
Ik ervaar het toch als 2 verschillende bands, waarbij ik net iets meer van The Smile kan genieten dan de laatste jaren van Radiohead. Sound is voor mij net iets steviger, bombastischer en complex, wat me juist enorm bevalt. Ben echt benieuwd naar een nieuw album. Die laatste nummers hebben ook de nodige prog/kraut invloeden. I like it.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

jaigalaar

Randprogramma
18 feb 2020
122
178
jeetje, The Smile is in zijn OK computer/kid a/amnesiac era, zo veel nieuw werk in zo'n korte tijd:eek:.Heel erg benieuwd naar het nieuwe album.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.756
9.707
Cutouts - 4 Oktober

Tracklist:

  1. Foreign Spies
  2. Instant Psalm
  3. Zero Sum
  4. Colours Fly
  5. Eyes and Mouth
  6. Don't Get Me Started
  7. Tiptoe
  8. The Slip
  9. No Words
  10. Bodies Laughing
 

JKGB

Randprogramma
6 dec 2021
108
61
Cutouts - 4 Oktober

Tracklist:

  1. Foreign Spies
  2. Instant Psalm
  3. Zero Sum
  4. Colours Fly
  5. Eyes and Mouth
  6. Don't Get Me Started
  7. Tiptoe
  8. The Slip
  9. No Words
  10. Bodies Laughing



Jep, en twee singles.. zero sum en foreign spies. gaan nu aan!
 
  • On fire
Waarderingen: mattman

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
748
573
Zeer zalig dit weer. Vorige twee albums waren geweldig dus deze vast ook.

En tja qua festivals, dat gaat gewoon exclusief Lowlands 2025 worden ga ik vanuit. Wellicht nog wat zaalshows. Vraag me af of ze leveltje AFAS al ontgroeid zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.756
9.707
Zeer zalig dit weer. Vorige twee albums waren geweldig dus deze vast ook.

En tja qua festivals, dat gaat gewoon exclusief Lowlands 2025 worden ga ik vanuit. Wellicht nog wat zaalshows. Vraag me af of ze leveltje AFAS al ontgroeid zijn.
Ik durf te gokken dat ze bij een volgende zaalshow stop inderdaad eerder de Ziggo pakken. Wetende dat AFAS eigenlijk enorm snel uitverkocht was.

Maar tja, beide nummer weer sterk he. Zero Sum doet me denken aan King Crimson en is weer iets helemaal anders dan wat ik al gehoord heb van Yorke en co. Foreign Spies is nog beter vind ik. Hoe heerlijk warm klinken deze synths zeg. En wanneer het helemaal openbreekt aan het einde, jeetje.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.476
3.619
Waar ik Don't Get Me Started meesterlijk vond is voor mij de albumtitel inmiddels wel duidelijk ja. Duidelijk een verzameling van nummers die de vorige LP's niet hebben gehaald. Wanneer komt Radiohead terug?...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.756
9.707
Waar ik Don't Get Me Started meesterlijk vond is voor mij de albumtitel inmiddels wel duidelijk ja. Duidelijk een verzameling van nummers die de vorige LP's niet hebben gehaald. Wanneer komt Radiohead terug?...
Je vind Don't Get Me Started meesterlijk maar wil toch Radiohead terug?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken