Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Als er op dinsdag namen komen is het meestal in de Humo.

Ik gok op volgende week. Main Square brengt in ieder geval nog een pakketje namen voor het einde van de maand, en Werchter geeft gewoonlijk de podiumverdeling in januari.

Straks om 16u nieuwe namen? Zou zomaar kunnen.
icon_smile.gif

Vrijdag postten ze “more acts to follow soon”. Dat lijkt me vandaag of morgen. En ik heb wel zin in een lijstje van een vijftiental naampjes tegelijk.

Ik geloof er wel in. Het is duidelijk dat de aankondigingen van vrijdag (MGMT, Ellie Goulding, Babyshambles, Crystal Fighters, Birdy) niet volgens de planning werden bekend gemaakt. Waarschijnlijk was de RW-organisatie, zoals eerder genoemd, van plan om deze week een 15-tal namen te lossen in plaats van vorige week al 5. Maar zijn ze geschrokken van de enorme hoop negatieve reacties op Kings Of Leon. Die 5 namen zijn waarschijnlijk ook de namen waarvan tourdata al bekendgemaakt mochten worden e.d.
Ik ga er dus sowieso vanuit dat deze week, maar op z'n laatst volgende week de andere circa 10 namen mogen verwachten + de podium-indeling inderdaad.

Nu deze acts op Melt in Duitsland(18-20juli) staan lijken het toch grote kanshebbers te worden: Portishead, Röyksopp & Robyn, Moderat, Fritz Kalkbrenner, Haim, Metronomy, Boys Noize, Fuck Buttons, Gesaffelstein (DJ-Set), Jagwar Ma en Milky Chance.

Er zijn er nog wel meer, maar die ken ik niet. Behalve die Iraniër, maar dat zie ik dan niet zo snel gebeuren.

link: http://www.meltfestival.de/en/news/article/first-out-2014.html

Vandaag verwacht ik niks meer. Lowlands heeft al een beetje het festival nieuws van de dag.

Röyksopp & Robyn, Moderat, Fritz Kalkbrenner, Fuck Buttons, Jagwar Ma
Leuke namen voor in Klub C.

ik denk dat de kans vrij groot is dat imagine dragons op beide festivals staan (rock werchter en Pukkelpop), in het koninklijk circus zeiden ze dat ze van plan waren om zeer vaak terug te komen en met een dikke maand tussen is het nu ook weer niet zo dicht op elkaar.

Sonisphere heeft nieuwe namen bekend gemaakt, waaronder limp bizkit en dropkick Murphy's!
Leuke namen voor werchter!

Ondertussen hebben The Horrors, SBTRKT en Pond (ex-lid van Tame Impala, even goede muziek) ook Europese festivaldata in juni bevestigd. Staan die ook weer een stapje hoger op de geruchtenlijst.

John Fogerty lijkt mij ook zeker een kans. Hij staat al hoog op 't affiche van Bospop en lijkt mij zeker geen mindere voor Werchter. Hij treedt 11, 12 en 13 juli op in Europa, en het lijkt mij dat daar nog zeker wel wat bij komt. Als dat geen RW is, mogen we hopen op een show in de buurt!

http://www.johnfogerty.com/events/

Ik denk dat Interpol nu wel een zekerheidje wordt.

http://pitchfork.com/news/53659-interpol-planning-new-album-announce-tour/

Beady Eye zou mij heel tof lijken maar ik heb geen idee hoe bekend ze hier zijn(?) Ze touren (nieuw album) en spelen onder andere op coachella.

Hey, The Virginmarys op Sonisphere UK. Heb ze al eens eerder genoemd hier, heerlijk bandje, live ook goed, stuur maar door naar Werchter! Deze promoveert van wishlist naar serieus gerucht met deze aankondiging, ik ben blij :D

En ik zie Limp Bizkit ook wel komen. Als Linkin Park nu eens zondag gaat co-headlinen, vind ik hen wel een mooie sub. Zo kan de zondag ook nog aardig fijn worden... Of anders op vrijdag met Arctic Monkeys, dan moeten ze nog ff wat anders moois zoeken voor zondag.

Ik zie kele okereke ook tussen de namen, stond met zijn solo-project al op pukkelpop, sloeg wel niet echt aan liet ik mij vertellen. Toch een kans op werchter volgens mij

Ik heb net gelezen dat Tool terug gaat touren! Voorlopig enkel een paar data in de VS, maar in het verleden toch wel een graag geziene band op RW dacht ik :-)

Hey, The Virginmarys op Sonisphere UK. Heb ze al eens eerder genoemd hier, heerlijk bandje, live ook goed, stuur maar door naar Werchter! Deze promoveert van wishlist naar serieus gerucht met deze aankondiging, ik ben blij
icon_biggrin.gif

Alstublieft, Alstublieft, Asltublieft. Zulke bands moeten er meer komen!

Ik heb net gelezen dat Tool terug gaat touren! Voorlopig enkel een paar data in de VS, maar in het verleden toch wel een graag geziene band op RW dacht ik
icon_smile.gif

Hoop er maar niet op. Zolang de plaat niet uit is doen die enkel korte tourtjes in de VS en Zuid-Amerika, en de plaat zou volgens recente geruchten pas voor 2015 zijn...

<div class="d4p-bbt-quote-title">MeukiJam wrote:</div>
Ik heb net gelezen dat Tool terug gaat touren! Voorlopig enkel een paar data in de VS, maar in het verleden toch wel een graag geziene band op RW dacht ik
icon_smile.gif

Hoop er maar niet op. Zolang de plaat niet uit is doen die enkel korte tourtjes in de VS en Zuid-Amerika, en de plaat zou volgens recente geruchten pas voor 2015 zijn…

ja en nee. de laatste keer dat ze tourden, speelden ze inderdaad alleen maar in Amerika. maar dat was vooral in de zomer. dat ze nu al een aankondiging hebben voor US data in Maart kan dat misschien erop duiden dat ze daarna wel naar Europa gaan en festivals gaan doen. de laatste keer dat ze op Werchter stonden tourden ze ook eerst in Amerika in het voorjaar. een maande later dan maart maar ok.

http://www.toolband.com/tour/index.html

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>MeukiJam wrote:</div><br>
icon_smile.gif

Hoop er maar niet op. Zolang de plaat niet uit is doen die enkel korte tourtjes in de VS en Zuid-Amerika, en de plaat zou volgens recente geruchten pas voor 2015 zijn…

ja en nee. de laatste keer dat ze tourden, speelden ze inderdaad alleen maar in Amerika. maar dat was vooral in de zomer. dat ze nu al een aankondiging hebben voor US data in Maart kan dat misschien erop duiden dat ze daarna wel naar Europa gaan en festivals gaan doen. de laatste keer dat ze op Werchter stonden tourden ze ook eerst in Amerika in het voorjaar. een maande later dan maart maar ok.

http://www.toolband.com/tour/index.html

Dat de zanger deze zomer vader wordt kan daar natuurlijk ook iets mee te maken hebben ;)

Users who are viewing this thread