Rock Werchter 2025

Wat bedoel je dan met een halfslachtige headliner? Sam Fender?
Neen. Dat is zeer populair nieuw. Misschien niet voor jou, dat is iets anders. Kijk, op zo'n dag zou ik liever Pulp, Smashing pumpkins en The Strokes na elkaar hebben. Voor mij is dat een muzikaal orgasme. Maar niet voor 'de wereld vandaag'. Dus hebben ze meer baat bij het boeken van Sam Fender (die ik trouwens helemaal geen slechte keuze vind). Deal with it, zo ik zeggen. Ik doe het alvast.

• Leuk
Waarderingen: roluf
Dat was ook gewoon een extra vermoeiende editie met alle modder, dus ik snap wel dat veel mensen al vroeger zijn doorgegaan, zeker omdat ze op herhaling stond at jaar.
Ja maar 2/3e van het veld was toen leeg. En met leeg bedoel ik ook echt leeg. Dus niet rustig ofzo.
Bij Skunk Anansie was toen overigens weinig te merken van vermoeidheid.

Florence and the Machine in 2016?

Also, echt leeg valt ook wel mee als ik de videobeelden mag geloven.

Bekijk bijlage 13226
Ja, maar dit is ook wel een kwestie van schijn bedriegt. Het stuk tot aan de PA zal altijd wel vol zitten op RW. Eens over Florence trouwens, dat was ook wel mager. Nu, het is geen wedstrijd, maar of deze band nog topprioriteit is voor RW, dat vraag ik me ook af.

Florence and the Machine in 2016?

Also, echt leeg valt ook wel mee als ik de videobeelden mag geloven.

Bekijk bijlage 13226
Het valt me altijd op hoe druk het er uitziet op de camerabeelden, terwijl je op de wei plaats genoeg hebt. Als slechts op het verharde gedeelte volk staat lijkt het op de schermen alsnog dat het stijf tot achter iedereen op elkaar gepakt staat

• Leuk
Waarderingen: zero en jimmywe
Alle acts die @mattman opnoemt staan op donderdag en vrijdag (op Gurriers na geloof ik). Door deze (en nog andere acts) wat meer te spreiden wil het nog niet zeggen dat alle dagen er hetzelfde uitzien, toch?

Alle acts die @mattman opnoemt staan op donderdag en vrijdag (op Gurriers na geloof ik). Door deze (en nog andere acts) wat meer te spreiden wil het nog niet zeggen dat alle dagen er hetzelfde uitzien, toch?
Ik vind het ook fijn dat er genoeg spreiding is, dat weet je, maar 'tekort geschoten' lijkt me ook wel overdreven niet?

Heb het al gezegd, vind alle vier de dagen eigenlijk allemaal sterk. Voor mijn persoonlijke smaak is de vrijdag dan weer iets minder, maar bon.

Volgens mij zijn we het allemaal eens dat de dagen wat thematischer zijn ingestoken dan in andere jaren. De vraag is of dat de gemiddelde combitickethouder veel uitmaakt.

Ik vind het ook fijn dat er genoeg spreiding is, dat weet je, maar 'tekort geschoten' lijkt me ook wel overdreven niet?

Heb het al gezegd, vind alle vier de dagen eigenlijk allemaal sterk. Voor mijn persoonlijke smaak is de vrijdag dan weer iets minder, maar bon.
Dat de dagen niet goed verdeeld zijn ,kan je gewoon afleiden uit de combiverkoop. Weinig volk dat komt voor Olivia Rodrigo, Noah Kahan en Gracie Abrams die een combi gaan kopen. Of vice versa.
PKP slaagt er dit jaar in om zijn combi's te verkopen binnen de 5 uur omdat ze een uitgebalanceerd programma hebben.
Werchter slaagt er nog niet in om ze uit te verkopen in 4 maanden!
Elke dag moet heus niet hetzelfde zijn , maar als je pop op het hoofdpodium zet , dan zorg je dat je in de Klub C of Barn tegenhangers hebt genre (Rock, Punk of Indie) ...en dan zwijg ik nog over die Zaterdag die een 50-jarig bestaan echt niet waard is.

Waarom? Niet elke festivaldag moet toch hetzelfde zijn?
Maar als je het op zondag al moet doen met het rijtje Goose-Soulwax-Rufus Du Sol om de slotdag te redden, dat had toch wat evenwichtiger gekund toch? (Ik spreek hier vanuit mijn standpunt)

Zelfs op de Slope staat met moeite iets interessants die dag, geen idee of het toeval is of dat men het echt expres zo heeft gedaan maar dit is echt de eerste keer dat er zo weinig namen staan die mij iets doen op een Rock Werchter dag. Op die miskleun van de 2019 donderdag na maar die was dan maar half ingevuld.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: guillaume en jova
Zoals eerder gezegd, natuurlijk willen ze bij RW graag spreiden. Maar dat is ook samenloop omstandigheden natuurlijk. Zie ook naar de tenten. De ene dag is die line up veel sterker dan de andere dag, idealiter wil je niet Lola Young als 1 van de 2 grootste namen hebben staan.
Zondag is natuurlijk geweldig voor de fans. Maar even goed zijn er ook al hardere dagen geweest omdat Metallica dan speelde.

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye

Users who are viewing this thread