Festileaks Draft XVI: Recente Lente Draft

Nieuwe regel: na hoeveel opeenvolgende beurten missen mag een persoon overgeslagen worden?

• Na 2x beurt missen

Stemmen: 2 28,6%
  • Na 3x beurt missen

Stemmen: 3 42,9%
  • Ach, geen voorstander van deze regel

Stemmen: 2 28,6%

• Totaal aantal stemmers
    7
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Eventuele nare omstandigheden daargelaten natuurlijk. Stel Suzan & Freek gaan uit elkaar, dan is het best wel te rechtvaardigen dat je even een paar beurtjes mist.

• Haha
Waarderingen: MadMandra27
Live wel.

Cover ook, maar dan boek je niet de band die covert maar de band van de covernummers. (huh? wel leuk!!)

Live wel.

Cover ook, maar dan boek je niet de band die covert maar de band van de covernummers. (huh? wel leuk!!)

Mag een coverband zonder eigen muziek dan als ze ooit eens een live en/of cover album in 2009 hebben uitgebracht, maar geen enkel eigen werk hebben, is dan vooral mijn vraag...

Mag een coverband zonder eigen muziek dan als ze ooit eens een live en/of cover album in 2009 hebben uitgebracht, maar geen enkel eigen werk hebben, is dan vooral mijn vraag...
Volgens mij niet? Want, enige album uit 2009? Misschien snap ik 'm niet helemaal goed.

Volgens mij niet? Want, enige album uit 2009? Misschien snap ik 'm niet helemaal goed.

Zat te kijken naar een terugkeer van André Rieu op Baspop, maar denk te hebben ontdekt dat hij in een ver verleden ook wel wat eigen muziek heeft gedaan, dus zou sowieso al niet meer kunnen. Maar de meerderheid (of misschien toch alles) van de beste man zijn live albums en "cover"-albums met allemaal klassieke muziek.

Ik moet wel zeggen dat ik niet dacht aan Rieu in de categorie coverbands. Eerste verrassing heb je te pakken ;)

Dus wat is de consensus? Als er een "gewoon" album is, dan kijken we naar release jaar van dat. Als er geen "gewoon" album is, dan kijken we in volgende volgorde naar release jaar van volgende zaken: live-album/cover-album, single. Op zich zou ik zeggen, album moet eigen studiowerk zijn. Is het live of enkel covers, dan vallen ze buiten de "gewone" albums en kijken we naar release jaar eerste single. Zijn dan goede vondsten van de boekers. Maar hoe denken jullie dus? Dan neem ik het op in de openingspost met de regels (y)

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Dus wat is de consensus? Als er een "gewoon" album is, dan kijken we naar release jaar van dat. Als er geen "gewoon" album is, dan kijken we in volgende volgorde naar release jaar van volgende zaken: live-album/cover-album, single. Op zich zou ik zeggen, album moet eigen studiowerk zijn. Is het live of enkel covers, dan vallen ze buiten de "gewone" albums en kijken we naar release jaar eerste single. Zijn dan goede vondsten van de boekers. Maar hoe denken jullie dus? Dan neem ik het op in de openingspost met de regels (y)
Ik zou zeggen dat ik je hierin gewoon volg.

Ik denk ook dat dit een dusdanig uitzonderingsgebiedje gaat worden, waarbij het ook weer enige charme heeft als iemand dit toch in zijn voordeel weet te draaien.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Novis95
Sommige van die dingen zijn ook wel weer grijze gebieden inderdaad, waar juist het verrassingseffect het leukste onderdeel is. Moet daarbij ook denken aan (volgens mij @Oasiss ) die bij mijn landenbingo ineens aankwam met een artiest uit land x, geboren in y en woonachtig in z, waarbij mijn waterdichte theorie om wikipedia te volgen ineens toch niet zo waterdicht bleek te zijn. Iets van een Colombiaanse Argentijn uit Peru of iets dergelijks...

Sommige van die dingen zijn ook wel weer grijze gebieden inderdaad, waar juist het verrassingseffect het leukste onderdeel is. Moet daarbij ook denken aan (volgens mij @Oasiss ) die bij mijn landenbingo ineens aankwam met een artiest uit land x, geboren in y en woonachtig in z, waarbij mijn waterdichte theorie om wikipedia te volgen ineens toch niet zo waterdicht bleek te zijn. Iets van een Colombiaanse Argentijn uit Peru of iets dergelijks...
Haha, ja deze staat me nog vaag bij! Iemand geboren in land X, met ouders uit landen Y en Z ofzo.

Ik wil het ook wel eens proberen om mee te doen. De vorige heb ik het einde een deel van gevolgd, en dat zag er wel leuk uit.

Mag ik er vanuit gaan dat een artiest die nooit echt een release gedaan heeft sowieso mag als ze ooit in BE/NE optrad?
Zien we Spotify (eventueel aangevuld met discogs & bandcamp) als een goede bron voor de debuutalbums & hun release datum? Ik ken maar van weinig artiesten de volledige discografie en heb weinig zin om het héle internet voor iedere artiest af te speuren op zoek iedere mogelijke release 😅

• Geweldig
Ik wil het ook wel eens proberen om mee te doen. De vorige heb ik het einde een deel van gevolgd, en dat zag er wel leuk uit.

Mag ik er vanuit gaan dat een artiest die nooit echt een release gedaan heeft sowieso mag als ze ooit in BE/NE optrad?
Zien we Spotify (eventueel aangevuld met discogs & bandcamp) als een goede bron voor de debuutalbums & hun release datum? Ik ken maar van weinig artiesten de volledige discografie en heb weinig zin om het héle internet voor iedere artiest af te speuren op zoek iedere mogelijke release 😅

Als een act meerdere albums al heeft, dan kan je eigenlijk al vrij makkelijk op wikipedia de discografie vinden, zoveel zoekwerk is het niet. Eigenlijk gewoon googlen op "<artiest> discography" en dan ben je er eigenlijk al wel

• Leuk

Leuk dat je meedoet! Ik weet niet welke parel jij op het oog hebt, maar ooit in BE/NE opgetreden hebben is de ultieme basisvoorwaarde. Als er vervolgens geen album noch een single door hen werden uitgebracht, dan zijn ze in principe sowieso boekbaar volgens de regels denk ik. Heel benieuwd of je iets specifieks op het oog hebt; we zullen het meemaken
;)

Users who are viewing this thread