Festileaks Draft XVI: Recente Lente Draft

Nieuwe regel: na hoeveel opeenvolgende beurten missen mag een persoon overgeslagen worden?

• Na 2x beurt missen

Stemmen: 2 25,0%
  • Na 3x beurt missen

Stemmen: 4 50,0%
  • Ach, geen voorstander van deze regel

Stemmen: 2 25,0%

• Totaal aantal stemmers
    8
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
We gaan nog even door met het vragenvuurtje: als een artiest een solo-debuut maakt na 2010, terwijl zijn/haar eerdere projecten al (veel) langer bestaan, kan ik dat solo-project dan alsnog gebruiken? Ja toch?

We gaan nog even door met het vragenvuurtje: als een artiest een solo-debuut maakt na 2010, terwijl zijn/haar eerdere projecten al (veel) langer bestaan, kan ik dat solo-project dan alsnog gebruiken? Ja toch?
Ja, zie onderstaande berichten uit een eerdere discussie in vorig Draft-topic hierover al:

Bedoel je dan als we bijvoorbeeld nemen dat het eerste album uit 2016 of recenter moet zijn - dus minder dan 10j oud - dat Balthazar (2011) niet mag maar Warhaus (2016) bijvoorbeeld wel? Lijkt me logisch dan :)

Ja dat. Dan is het dus de vraag of je wil dat een Warhaus wel gekozen kan worden, want het eerste album kan, of alsnog niet, omdat de oprichter al eerder onder een andere naam muziek heeft uitgebracht. Om het makkelijk te houden, kan je het gewoon per band/artiest beoordelen en daarmee dus toch wat "oudjes" toelaten.

Elk nieuw project lijkt me apart beoordeeld te worden en in deze zou Warhaus dus oké zijn voor mij.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Leuk dat je meedoet! Ik weet niet welke parel jij op het oog hebt, maar ooit in BE/NE opgetreden hebben is de ultieme basisvoorwaarde. Als er vervolgens geen album noch een single door hen werden uitgebracht, dan zijn ze in principe sowieso boekbaar volgens de regels denk ik. Heel benieuwd of je iets specifieks op het oog hebt; we zullen het meemaken
;)
Wel, ik kan wel een aantal artiesten verzinnen die in dit soort randgevallen passen, maar verwacht er niet te véél van. Moest ik ze kiezen kunnen ze wel eens sterk teleurstellen 😅

thinking lying GIF by Amanda Cee Media

Users who are viewing this thread