Rock Werchter 2025

Zijn twee verschillende legs met een dikke 3 maand tussen beide. Ik zou er niet van verschieten moest ie wel aan de zomertour beginnen hoor.

• Haha
Waarderingen: rw253
Kushner heeft ook nog Main Square staan. Lijkt me speciaal naar hier gehaald door oa RW. Misschien plakt die er nog een niet aangekondigde Glastonbury show aan vast.

In Mechelen zullen ze wel weten hoe het zit.

Neen. Dat is zeer populair nieuw. Misschien niet voor jou, dat is iets anders. Kijk, op zo'n dag zou ik liever Pulp, Smashing pumpkins en The Strokes na elkaar hebben. Voor mij is dat een muzikaal orgasme. Maar niet voor 'de wereld vandaag'. Dus hebben ze meer baat bij het boeken van Sam Fender (die ik trouwens helemaal geen slechte keuze vind). Deal with it, zo ik zeggen. Ik doe het alvast.
Was gewoon benieuwd wat je bedoelt met een halfslachtige headliner.
Deal with it? Ik volg ook nieuwe bands hoor. Alleen heb k niets met een damiano , kahan of Dean Lewis , pommelien of anderen. Dat is smaak.

Volgend jaar kunnen het 4 totaal andere headliners worden. Is niet zozeer we moeten nieuw programmeren, eerder wat tourt er en is beschikbaar

Ja maar goed, ik heb het ook niet over mensen van 16 jaar he, maar een shift naar een publiek dat gemiddeld een klein tikkeltje jonger is. Meer twintigers.
Denk ik niet hoor. Denk dat er in iedere leeftijdscategorie wel fan van elke soort muziek zetten.
Ik merk bij veel twintigers op mn werk ook : "wat is werchter aan het doen. Die zaterdag en zondag" . En die gaan helemaal niet dit jaar.
Terwijl de vaste werchterganger met een combi het er bij neemt en de traditie van een fijn werchter weekend verder zet. Volgend jaar beter.

• Leuk
Waarderingen: rw83 en ElNiño
Was gewoon benieuwd wat je bedoelt met een halfslachtige headliner.
Deal with it? Ik volg ook nieuwe bands hoor. Alleen heb k niets met een damiano , kahan of Dean Lewis , pommelien of anderen. Dat is smaak.

Volgend jaar kunnen het 4 totaal andere headliners worden. Is niet zozeer we moeten nieuw programmeren, eerder wat tourt er en is beschikbaar
Of terug 6 a 7…

Maar ik schrik er wel soms van hoe hard dat (hier) belangrijk is. Ik kijk gewoon naar: hoeveel goede dingen staan er op deze en deze dag? Genre is maar bijzaak, iets wat we er zelf op plakken. Zeker op een festival als RW vind ik het leuk om donderdag te bedelven onder gitaren, zaterdag meer indie te gaan en zondag wat poppier.

Al snap ik dat sommige mensen ook al op de dag zelf willen kunnen afwisselen. Kunnen lopen van een Gracie Abrams naar een Deftones naar een Overmono op eenzelfde dag.
Dit is 1 van de redenen dat ik niet naar Graspop zou gaan. Ik zie veel leuke namen staan, maar 4 dagen metal en rock (hoe breed metal en rock ook kan zijn) is mij iets teveel. Ook 1 dag Graspop twijfel ik over. Mis dan toch de kleinere rustige optredens die je op Werchter in de tenten hebt. Bijvoorbeeld een Beth Gibbons, Michael Kiwanuka of Lianne la Havas.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Zou Sleep Token nog een optie kunnen zijn voor die zaterdag? De band is volop nieuwe muziek en een Amerikaanse tour aan het teasen.

Ze zijn wel als "exclusive EU-show" aangekondigd op Rock im Park en Rock am Ring in Duitsland, maar de laatste weken lijken de exclusieve acts toch niet meer zo uniek te zijn (denk maar aan Pommelien Thijs of Heilung).

If there’s a decent sized act to be announced I’m going with HAIM. They’re someone who fit in with the day, can be 2nd or 3rd and IMO are full of good vibes.

Users who are viewing this thread