Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ja dat heb ik gezien maar het komt erg raar over om eerst te lopen zeuren dat er te veel one hit wonders staan en om dan vervolgens te zeggen dat Beck toch kut is en dat je nog nooit van franz ferdinand en placebo gehoord heb. Vervolgens hoop je wel dat blink182 en seasick steve komen wat in mijn ogen nog minder is als de one hit wonders waar jij waarschijnlijk op doelt.

Zegt me niets: Crystal Fighters, Franz Ferdinand, Ellie Goulding, Skrillex, Placebo

Onder welke steen heb je gelegen als je Franz Ferdinand niet kent? Dat kan ik echt niet begrijpen hoor. Placebo komt hier op de nl radio niet zo vaak voorbij, maar ook die had je toch zeker mogen kennen. Crystal Fighters hadden een aantal jaar geleden een hitje met 'plage'. Skrillex was een paar jaar geleden helemaal hot en Ellie Goulding ken ik zelf ook niet zo heel goed.

Ellie Goulding was de vriendin van Skrillex :P

Tot zover privé ze heeft best aardige nummers

Ja dat heb ik gezien maar het komt erg raar over om eerst te lopen zeuren dat er te veel one hit wonders staan en om dan vervolgens te zeggen dat Beck toch kut is en dat je nog nooit van franz ferdinand en placebo gehoord heb. Vervolgens hoop je wel dat blink182 en seasick steve komen wat in mijn ogen nog minder is als de one hit wonders waar jij waarschijnlijk op doelt.

Allez, om de discussie te beeindigen: lees aub eens deftig.

Ik post een hele hoop namen door elkaar, waaronder namen dat ik graag zie verschijnen op de affiche ( Madness, 2mdjs, Prodigy, blablabla ) en ook namen dat ik van verwacht dat ze komen ( blink 182 ed, ik heb daar niets mee met zo'n bands ;-) )

Heb ik ergens vermeld dat ik nog nooit van Placebo of Franz Ferdinand heb gehoord? Als dit zo was zou ik daar me ook niet over uitspreken, ik ken ze dus wel degelijk en voila, ze zeggen me niks.

Over Beck reageerde ik enkel zo omdat ik Jeff Beck dolgraag eens live zou zien, wegens omstandigheden er nooit van gekomen.
Blijft 1 vd grondleggers van rock hé ( samen met Hendrix, Page, Clapton, SRV, ... )
Als ik me niet vergis heeft Beck in 2008 gecoheadlined samen met Deus, daarom vind ik het een bende nestzeikers, ik was daar bij en die zondag was in vergelijking met de andere dagen ( toppers: REM, Chemical Bros, Lenny Kravitz, Neil Young, The Verve, Moby, Radiohead ) echt een aanfluiting. Uit persoonlijke ervaring noem ik hen dus nestzeikers.

Voila, case closed.

De dag Beck, dEUS zal er meer aan liggen omdat dEUS nou niet echt de gedroomde headliner is, prima band maar niet om af te sluiten natuurlijk.

Ik zal je even quoten en dan houd ik verder mijn mond ook weer:

Zegt me niets: Crystal Fighters, Franz Ferdinand, Ellie Goulding, Skrillex, Placebo

Nieuwe namen dat ik nog zie/hoop komen:
- Jacky de witten
- Kaiser Chiefs ( misschien laatste dag KC-Editors-KoL om er heel mee te lachen :D )
- Seasick Steve
- Blink 182 ( touren dacht ik, lijkt me wel plezant rond 15-16 uur )
- Wolfmother ( altijd top rock n roll! )
- 2manydjs

Maar kom je toevallig uit belgië misschien praten we langs elkaar heen in Nederland is zegt me niets namelijk een soort van synoniem voor ik ken ze niet ;)

Maar kom je toevallig uit belgië misschien praten we langs elkaar heen in Nederland is zegt me niets namelijk een soort van synoniem voor ik ken ze niet
icon_wink.gif

ah voila, daar heb je het, in mijn betekenis komt dit neer op: boeit me niet, ken het wel.
Nederland-België 1-1

btw er hebben het hier veel mensen over Beck, ik hoop dat jullie Jeff Beck bedoelen…?<br>
Die andere Beck is toch een enorme nestzeiker!?

Alle respect voor Beck, ik zie hem zeer graag komen! Maar ook Jeff Beck mag natuurlijk! Hij tourt momenteen met de legendarische Brian Wilson van The Beach Boys, samen met Beach Boys Al Jardine en David Marks. Brian Wilson staat in het Rock Werchterweekend op het Engelse Hopfarmfestival, al is het niet duidelijk of idt met Jardine, Marks en Jeff Beck is (http://www.nme.com/news/brian-wilson/74829). Maar goed, ik zie die zeventigers niet naar Rock Werchter komen eigenlijk. Jammer.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Pink_Floyd wrote:</div>
btw er hebben het hier veel mensen over Beck, ik hoop dat jullie Jeff Beck bedoelen…?<br><br>

Alle respect voor Beck, ik zie hem zeer graag komen! Maar ook Jeff Beck mag natuurlijk! Hij tourt momenteen met de legendarische Brian Wilson van The Beach Boys, samen met Beach Boys Al Jardine en David Marks. Brian Wilson staat in het Rock Werchterweekend op het Engelse Hopfarmfestival, al is het niet duidelijk of idt met Jardine, Marks en Jeff Beck is (http://www.nme.com/news/brian-wilson/74829). Maar goed, ik zie die zeventigers niet naar Rock Werchter komen eigenlijk. Jammer.

Amai, bedankt om dit hier neer te typen, ik zal dit zeker verder opvolgen.
Realistische kans dat ze weer een Lokerse feesten of eens Suikerrock doen :-)

Ik hoop persoonlijk ook heel erg op wolfmother. Maar als je hun facebook-account bekijkt zie je dat ze vooral in Hotels, clubs en kleine festivals spelen. Ik ben benieuwd wat ze van plan zijn. Portishead zou ik héél graag zien en ook royksopp hoop ik ontzettend!

maar stel je even voor dat we dit als co-headliner krijgen op zondag en Neil bijv niet wil afsluiten: http://www.nme.com/news/neil-young/74943

Kans is natuurlijk klein, maar ik kan me niet voorstellen dat KoL alleen headliner en afsluiter is(wat nog niet zeker is natuurlijk). Dit lijkt me onverwacht en een goede publiekstrekker.

maar stel je even voor dat we dit als co-headliner krijgen op zondag en Neil bijv niet wil afsluiten: http://www.nme.com/news/neil-young/74943

Kans is natuurlijk klein, maar ik kan me niet voorstellen dat KoL alleen headliner en afsluiter is(wat nog niet zeker is natuurlijk). Dit lijkt me onverwacht en een goede publiekstrekker.

Dat is een samenwerking die enkel op plaat en niet live gaat gebeuren. Accepteer het gewoon, KoL is headliner want er is niets beter vast te krijgen.

Neil Young staat al op de Lokerse Feesten (met een volledige show, geen festival setlist) dus die kans is onbestaande.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

Dat is een samenwerking die enkel op plaat en niet live gaat gebeuren. Accepteer het gewoon, KoL is headliner want er is niets beter vast te krijgen.

Ik accepteer het hoor, t is meer van ik pik t op en denk waarom zou ik t niet even vermelden. Ik ga er gewoon vanuit dat er nog een subheadliner komt(geen co-headliner) een een afsluiter als Prodigy.

ah ok wist ik niet, nee dan is het idd kansloos.

Ik heb Q magazine(engels muziektijdschrift) en daar staat het in:
Title: TBC To be continued
Due: April 2014
Tracks: Gout Gang Go, Green Fuzz, The Chilli Jesson Scandal

en daarnaast een klein interview

Desondanks blijf ik wel nog hopen op een mooie co-headliner, en dat is mijn goed recht denk ik. Dié kans is zeker nog niet onbestaande.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Pink_Floyd wrote:</div>
Zegt me niets: Franz Ferdinand, Placebo

Ik zou Franz Ferdinand en Placebo zeker even gaan zien. Allebei fantastische bands.

30STM speelt overigens 2 juli in Oostenrijk en 4 juli in Roemenië. Die 4e juli is voorlopig hun laatst geplande optreden dus 30STM past perfect op zondag 6 juli als subheadliner!

Als 30STM weer komt dan ga ik even huilen. Doe maar niet! dan is de zondag een groot drama.

Pfffffffffff Werchter…

Sinds ze dat nieuw podium erbij hebben gesmeten zijn er veel te veel one-hit wonders die telkens afkomen… Men had het nieuwe podium er gezet om kleine opkomende bands te kunnen programmeren, niet om de zoveelste zangeres met 1/2 hits er te laten koekeloeren.

Momenteel ziet het er voor mij zo uit:<br>
Zeker zien: Metallica, Pearl Jam, Black Keys, Jack Johnson, Pixies, Triggerfinger<br>
Mee met maten: Arctic Monkeys, KoL, Babyshambles, Major Lazor<br>
Eens van ver checken: Stromae, MGMT, Birdy<br>

Die aankondiging van KoL heeft mij trouwens toch doen twijfelen om ticket te verkopen en nog snel 1 te kopen voor Hellfest ( beste hardrock/classic metal line up ever )

Naar mijn gevoel zal er effectief nog een Prodigy na KoL spelen, maar meer moet je niet verwachten. FF en Muse moet je echt niet meer over discussieren, Killers en Strokes mag je ook afschrijven. Worst case scenario is effectief<br>
30stm-Linkin Park-KoL-Netsky als laatste dag op de mainstage.

Ik zag hier<br>
- Manic Street Preachers voorbijkomen, DAT is een leuke naam!

Andere oudere namen liggen dan eerder in de aard van<br>
- The Specials: 1 vd meest legendarische optredens ooit in 2010, ook meeste pickpockets dat ik heb geweten…<br>
- Madness: Zeer leuke act om rond 16.00 uur te plaatsen of een voorlaatste spot op te eisen in de Barn.<br>
- Chemical Brothers: toch terug 2011 geleden, altijd feest!<br>
- Alice in Chains: topoptreden in 2010<br>
-<br>
Nieuwe namen dat ik nog zie/hoop komen:<br>
- Jacky de witten<br>
- Kaiser Chiefs ( misschien laatste dag KC-Editors-KoL om er heel mee te lachen
icon_biggrin.gif
)<br>
- Seasick Steve<br>
- Blink 182 ( touren dacht ik, lijkt me wel plezant rond 15-16 uur )<br>
- Wolfmother ( altijd top rock n roll! )<br>
- 2manydjs

btw er hebben het hier veel mensen over Beck, ik hoop dat jullie Jeff Beck bedoelen…?<br>

Beck zou ik wel willen zien op Rw.. Zeker geen nestzeiker. maar goed dat is iedereen zijn eigen smaak. :P Wolfmother, zou ook tof zijn, ben ik mee eens. Seasick Steve vind ik ook wel tof. maar die komt zovaak overal. The Specials gezien op Pinkpop 2012, deed me niet veel, ondanks dat ik ze zeker kan waarderen. Madness daarin tegen nog niet gezien dus die zou ik zeker leuk vinden voor in de middag ergens. Alice in Chains zie ik zeker komen op de donderdag. Manic Street Preachers hoop ik zelf ook op! Ik zie dat je Placebo dus niet echt kent.. als Manics Street Preachers leuk vindt, zal je Placebo zeker ook kunnen waarderen. Franz Ferdinand is ook een geweldige band, dus zou zeker gaan checken als ik jou was!

30 stm is ongeveer het slechtste wat ik ooit gezien heb, Niet alleen op Werchter maar op zowat alle festivals die ik ooit gedaan heb. Hoop dus niet dat zij komen!

Wel ben ik een enorme snow patrol fan. Hoop eigelijk op een plaatsje voor Kings of Leon, weet niet of dit mogelijk is want ik heb nog niet gehoord over een tour.

Namen waar ik echt nog op hoop en volgens mij mogelijk zijn, zijn Biffy Clyro (headliner op the Isle of Wight) en Kasabian. Kasabian is een band die volgens mij perfect past op alle dagen behalve donderdag! Hoop dat deze bends komen, ik weet wel niet hoe hoog je ze kan plaatsen Subheadliner of daar net onder.

Ook had ik gedacht aan The Prodigy eventueel na Kol, ik acht dit niet onmogelijk zo zal er toch nog een feestje zijn om af te sluiten

En aja stel dat Beady Eye zou komen is dat dan op Main of in een van de tenten?

Alvast bedankt aan zij die hierop antwoorden :)

Users who are viewing this thread