Pinkpop 2016

elo

Headliner
3 dec 2013
5.038
3.716
Je mag best het een en andere verwachten. Maar Bastille als 2e op Main, Foals en Damien Rice achter elkaar, en BMTH die mainstage openen gaat echt niet gebeuren.
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
Yes 3 dagen combiticket Pinkpop 2016 gaat op de post nadat maandag a.s. 202,71 euro is afgeschreven van mijn bankrekening inclusief 3 jaar abonnement Oor
Yeah Pinkpop here I come again !
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
DennisvdBr wrote:
Laat ik mijn ‘verwachte line-up’ weer eens aanpassen, volgens mij zijn er bij veel ‘verwachte lijstjes’ ook dezelfde namen bij. Zijn er nog meer die ook een ‘verwachting’ willen plaatsen?
Ik vind het wel leuk om te zien, zoals eloelo en Popijn onder andere bijvoorbeeld ook gedaan hebben.


Oké, ik wil me er wel aan wagen!

Vrijdag
Main: RHCP, Biffy Clyro, Bastille, Rudimental
3fm: Damien Rice, Foals, Nothing But Thieves
Brand: Pendulum, Jess Glynne, Lukas Graham, Storksky
Stage 4: Halestorm, Bear’s Den, Tout Va Bien

Zaterdag
Main: Rammstein, Nightwish, Tenacious D, Billy Talent, Bring Me the Horizon
3fm: Major Lazer, Years & Years, The Common Linnets, The 1975, Lucas Hamming
Brand: New Order, Lost Frequencies, MØ, Mando Diao, Wolf Alice
Stage 4: Jack Garratt, Jack Savoretti, Dazzled Sticks, The Brahms

Zondag
Main: Paul McCartney, Doe Maar, James Morrison, James Bay, Lil’ Kleine & Ronnie Flex
3fm: The Chemical Brothers, The Offspring, De Staat, Gary Clark Jr., Graveyard
Brand: Hooverphonic, Balthazar, Walk the Moon, Causes, DeWolff
Stage 4: Sixx:A.M., St. Tropez, HAEVN, Indian Askin

Vetgedrukt verwacht ik niet op Pinkpop. Voor de rest zijn er wel leuke mogelijkheden, maar dit kan niet echt:
-Bring Me the Horizon die Main opent (te vroeg)
-The Offspring vlak voor Chemical Brothers. Eerder iets meer pop-gericht.
-Sixx:A.M. & Halestorm op Stage 4, dat zie ik niet gebeuren.
-De plaatsing van Tenacious D
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.323
6.529
Mijn verwachting zo'n beetje wat er woensdag komt. Zou me hiermee nog best wel redelijk mee kunnen vermaken.

Vrijdag
Main: Douwe Bob - Skunk Anansie - Tenacious D - RHCP
3FM: Gary Clark Jr. - Stereophonics - Chemical Brothers
Brand: Stroksy - HEAVN - Lucas Graham - Jack Garrat

Zaterdag
Main: Lucas Hamming - The 1975 - The Offspring - Biffy Clyro - Rammstein
3FM: Lil Kleine ft Ronnie Flex - Opgezwolle - Two Door Cinema Club - James Bay - Major Lazer
Brand: Fresku - Mo - Graveyard - Rowen Heze - Mando Diao

Zondag
Main: Walk The Moon - Common Linnets - James Morisson - Doe Maar - Paul McCartney
3FM: Causes - Balthazar - De Staat - Shinedown - Bring Me The Horizon
Brand: The Brahms - Circa Waves - Kenny B - Wolf Alice - Years & Years
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Lol, tien bands op een festivaldag van 100 euro... Blijft toch lachwekkend en schandalig tegelijkertijd, wat een festival zeg.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.323
6.529
Lol, tien bands op een festivaldag van 100 euro… Blijft toch lachwekkend en schandalig tegelijkertijd, wat een festival zeg.

Zie je totaal verkeerd. Er komen ook nog 3 bands op stage 4 he ;). oh, en je hebt de Garden of Love ook nog.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Lol, tien bands op een festivaldag van 100 euro… Blijft toch lachwekkend en schandalig tegelijkertijd, wat een festival zeg.

Don't feed the troll, maar vooruit.
Tientje per band. Dat valt dan toch best mee. Als ik in de lokale kroeg naar een coverband ga, betaal ik dat al.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.050
6.096
Black Lies wrote:
Lol, tien bands op een festivaldag van 100 euro… Blijft toch lachwekkend en schandalig tegelijkertijd, wat een festival zeg.


Don’t feed the troll, maar vooruit.
Tientje per band. Dat valt dan toch best mee. Als ik in de lokale kroeg naar een coverband ga, betaal ik dat al.
En afsluiten met een enorme grote stadion act, waar je al snel meer dan 80 euro op zich voor betaald... Maar goed... let it go...
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Precies let it go.

Maar juichen jullie allemaal ook met jan mee als het Paul mc wordt??
Prima headliner hoor, maar zon juich opmerking is omdat der jan dat zelf geweldig vind.

In mijn ogen zeg je toch alleen zoiets als het U2, eindelijk PJ of de FOO toch het gemiste optreden goedmaken.
( en voorheen Rolling Stones )

Vind het echt tijd worden dat jan wat meer naar de achtergrond gaat in de pers, en lekker gaat genieten van zijn pinkpop en lekker het slot interview doet met 3voor12.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.050
6.096
Precies let it go.

Maar juichen jullie allemaal ook met jan mee als het Paul mc wordt??
Prima headliner hoor, maar zon juich opmerking is omdat der jan dat zelf geweldig vind.

In mijn ogen zeg je toch alleen zoiets als het U2, eindelijk PJ of de FOO toch het gemiste optreden goedmaken.
( en voorheen Rolling Stones )

Vind het echt tijd worden dat jan wat meer naar de achtergrond gaat in de pers, en lekker gaat genieten van zijn pinkpop en lekker het slot interview doet met 3voor12.
Ik juich wel zeker. Zo'n icoon in de muziek en èèn van de meest belangrijke en toonaangevende Pop Singer/Songwriters in muziek history. Gegarandeerd een fantastische setlist, de band is btw ook subliem. Veel te laat in 46 jaar Pinkpop geschiedenis. Als het dan nu lukt. Is dat voor mij een rede om te juichen.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Helemaal mee eens Daantje.

Maar ik vind het toch een prachtig forum dit jaar. Zo veel lijstjes en kanshebbers hier gepasseerd.
Heb het gevoel dat dit jaar minder bekend is dan andere jaren voor de persconferentie.
Doel van de organisatie dus geslaagd.
En heb genoten van elk telefoontje van Giel met Jan, dat hij er gewoon geen enkel antwoord uit heeft gekregen en de zelfbevestigingen via NPO2 kwamen.

Op naar woensdag en de duidelijkheid. Dan weer lekker duiken in de muziek en achtergrond van elke artiest en actief zijn op Facebook.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.058
8.695
Daantje wrote:
Precies let it go.

Maar juichen jullie allemaal ook met jan mee als het Paul mc wordt??
Prima headliner hoor, maar zon juich opmerking is omdat der jan dat zelf geweldig vind.

In mijn ogen zeg je toch alleen zoiets als het U2, eindelijk PJ of de FOO toch het gemiste optreden goedmaken.
( en voorheen Rolling Stones )

Vind het echt tijd worden dat jan wat meer naar de achtergrond gaat in de pers, en lekker gaat genieten van zijn pinkpop en lekker het slot interview doet met 3voor12.


Ik juich wel zeker. Zo’n icoon in de muziek en èèn van de meest belangrijke en toonaangevende Pop Singer/Songwriters in muziek history. Gegarandeerd een fantastische setlist, de band is btw ook subliem. Veel te laat in 46 jaar Pinkpop geschiedenis. Als het dan nu lukt. Is dat voor mij een rede om te juichen.

Ik heb alleen een beetje schrik dat hij wat te oud is geworden om een fantastisch optreden te geven. De man zal 74 (!) zijn. Ik heb enkele recente concerten bekeken en daaruit lijkt zijn stem volledig weg te zijn. Doet me denken aan die keer dat ik Deep Purple zag en enorm teleurgesteld was in de zanger, wiens stem compleet weg was door de leeftijd. We zien wel... misschien worden we nog positief verrast door iets wat we niet zagen aankomen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dennis, je moet Lil´Kleine en Ronnie niet uitsluiten. Grote kans dat Pinkpop die gewoon op mainstage neerzet. Die gasten zijn immens populair.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
DennisvdBr wrote:
Daantje wrote:
Precies let it go.

Maar juichen jullie allemaal ook met jan mee als het Paul mc wordt??
Prima headliner hoor, maar zon juich opmerking is omdat der jan dat zelf geweldig vind.

In mijn ogen zeg je toch alleen zoiets als het U2, eindelijk PJ of de FOO toch het gemiste optreden goedmaken.
( en voorheen Rolling Stones )

Vind het echt tijd worden dat jan wat meer naar de achtergrond gaat in de pers, en lekker gaat genieten van zijn pinkpop en lekker het slot interview doet met 3voor12.


Ik juich wel zeker. Zo’n icoon in de muziek en èèn van de meest belangrijke en toonaangevende Pop Singer/Songwriters in muziek history. Gegarandeerd een fantastische setlist, de band is btw ook subliem. Veel te laat in 46 jaar Pinkpop geschiedenis. Als het dan nu lukt. Is dat voor mij een rede om te juichen.


Ik heb alleen een beetje schrik dat hij wat te oud is geworden om een fantastisch optreden te geven. De man zal 74 (!) zijn. Ik heb enkele recente concerten bekeken en daaruit lijkt zijn stem volledig weg te zijn. Doet me denken aan die keer dat ik Deep Purple zag en enorm teleurgesteld was in de zanger, wiens stem compleet weg was door de leeftijd. We zien wel… misschien worden we nog positief verrast door iets wat we niet zagen aankomen.

Ik ben een groot fan van The Beatles en McCartney, maar inderdaad zijn stem is niet meer wat het was. Maar op de opnames van live-optredens lijkt zijn stem heel erg weg te vallen in de muziek, terwijl dat niet zo is als je er live bij bent. Verder heeft hij een retestrakke band (Abe Laboriel Jr. (Drummer) is briljant) en het verlies van energie op het podium (hij rent niet meer rond als ene jonge hond) wordt gecompenseerd met een hele goede visuele show. Heel veel vette pyro-effecten (vooral bij live-uitvoeringen van Live and let Die) en lichtshows heeft hij altijd mee live. Ik denk dat hij als je hem live ziet bij de meeste van jullie niet zal tegenvallen!
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ik hoop wel dat ze de headliners dit jaar gewoon allemaal 1,5 volgens het schema geven, zodat ze allemaal een show kunnen bouwen van 2 uur met uitloop. Anders vind ik het wel heel kort voor een headliner
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.478
1.632
VR
Main
RHCP
Bastille
Mando Diao
de Staat

3FM
Major Lazer
the 1975
Circa Waves

Brand Bier
Lost Frequenties

Slaves
Storsky

ZA
Main
Rammstein
Biffy Clyro
The Offspring
Billy Talent
Enter Shikari

3FM
Tenacious D
Bring Me The Horizon
the Hives
Halestorm
Graveyard

Brand Bier
Garbage
Jack Garratt
Michael Kiwanuka
Causes
the Brahms

ZO
Main
Paul McCartney
Doe Maar
James Bay
Walk The Moon
the Common Linnets

3FM
James Morrison
Years & Years
Rico & Sticks
Wolf Alice
Vintage Trouble

Brand Bier
Kygo
Tom Odell
Lukas Graham
HAEVN
Lucas Hamming
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
VR
ZA
Main
Rammstein
Biffy Clyro
The Offspring
Billy Talent
Enter Shikari

3FM
Tenacious D
Bring Me The Horizon
the Hives
Halestorm
Graveyard

Brand Bier
Garbage
Jack Garratt
Michael Kiwanuka
Causes
the Brahms
Als dit ook maar voor de helft klopt ben ik de hele dag van stage naar stage aan het huppelen. Droomdagje is dit zeg.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Waarvoor ren je dan precies van stage naar stage? Ik zie helemaal geen goede bands in dat rijtje eigenlijk.

Overigens verbazingwekkend dat iedereen 100 euro voor een festivaldag met 10 bands goed praat. Alleen Dennis komt met een logische uitleg, als je de headliner graag wil zien is dat het geld wellicht waard maar dat is ook de enige reden om dan een dagticket te kopen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.038
3.716
Is sowieso verre van realistisch, ze gaan echt niet op main én 3FM de hele dag rock/metal plaatsen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken