Sam Fender

Wat was het druk in 013, bijna geen doorkomen aan zo rond het begin van het voorprogramma. Hij praatte relatief veel tussen de nummers door maar af en toe vond ik het wel iets toevoegen omdat hij wat achtergrondinfo gaf bij een nummer van de nieuwe plaat. De 1 uur en 25 minuten vlogen voorbij en met wat minder praten had er nog wel een nummertje of 2 op de setlist gepast.

Erg stil publiek trouwens (we werden vergeleken met de gehoorzame Japanners, wat Sam als een compliment zag). Bij de vorige passage was het publiek veel luider, maar dit luisterpubliek was ook niet verkeerd naar mijn mening. De meeste nummers van de nieuwe plaat zijn ook meer geschikt als luisterplaat dan om echt los te gaan. Hoogtepunten waren voor mij People Watching, Crumling Empire en Nostalgia's Lie van de nieuwe plaat. Van de oude plaat vond ik de versie van The Borders gisteren erg strak uitgevoerd.

Wel benieuwd hoe hij het gaat managen richting het festivalseizoen, mijn verwachting is dat hij dan toch meer teruggrijpt naar het oude album Seventeen Going Under. Die nummers zijn meer geschikt voor een uitbundige festivalmenigte.
Wij kwamen om 20u30 in de zaal binnen, was echt gigantisch druk, maar dan zijn wij naar die verhoogde platformen gegaan, eventjes door het publiek moeten stappen en dan stonden wij naast de personen met een beperking en daar was er nog een zee van ruimte.

Over optreden zelf, iets teveel gebabbel waardoor het altijd wat stilviel. Maarja, als hem zingt is het wel raak. Goede artiest, blij dat ik hem nog in een zo een zaal heb kunnen zien.

En offtopic: haha, bekers verzamelen in 013 is wel lucratief, quasi gratis gedronken🤣

Heerlijk optreden gezien. Was nog niet echt een fan van People Watching maar wat een anthem is dat, gaat heel goed werken op de festivalweide. Voor mij het grootste minpunt was dat er een vreselijk irritante Brit voor mij stond die aan iedereen moest vertellen dat het zijn 15de keer bij Sam Fender was, man praatte meer als Sam tussen de nummers door.

• Haha
Waarderingen: BatMutsje en Marijn_
Gisteren ook 100% genoten! Heel mooie en sterke show. Viel mij inderdaad ook op dat af en toe het gepraat tussendoor de vaart eruit haalde maar dit was wellicht ook om even te sparen en tijd vol te maken. Jammer dat het weinig nummers waren tov de eerdere shows (in november), had nog wel uren door mogen gaan van mij!

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Was inderdaad een erg goed optreden en tof om hem nog in een zaal als de 013 te zien. Vond persoonlijk TV Dinner met die lange outro juist echt een hoogtepunt! Ben ook benieuwd hoe hij zijn festival headline shows vorm gaat geven, ik verwacht ook wat meer van het oudere werk, maar heb er wel een goed gevoel bij!

• Leuk
Waarderingen: Cootje en Mark's Kal
was een mooi optreden. Heel beschaafd publiek en de nieuwe nummers zijn zeer mooi. Benieuwd naar z’n echt grote shows. Dat intens gedreun aan het begin had van mij overigens niet gehoeven, zag alles en iedereen naar de oren grijpen.

Inderdaad fijn luisterpubliek, maar ergens had ik (ook voor mijzelf) wel het idee dat je rustiger bent omdat het zo ontzettend druk was. Voor mij was het een eerste keer 013, maar is het vaker de ervaring dat het zo dicht op elkaar staat?

Goed optreden, ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe hij ervaren gaat worden als hoofdact op Rock Werchter.

Users who are viewing this thread