Graspop Metal Meeting 2025

Misschien ben ik dan even advocaat van de duivel, nu we net pagina 666 achter de rug hebben. Eerder moest al een band als Machine Head uit de hoed getoverd worden en elk jaar komt er wel iets uit de Sabaton/Iron Maiden/Judas Priest/Slipknot carrousel. Zou Graspop zich niet headliner problemen besparen als het gewoon een 3-daags festival zou worden?
Er is sowieso niet echt een headliner probleem, Graspop heeft ervoor gekozen om Falling In Reverse, dat op veel andere festivals headliner of tweedehoogste naam van de dag is, te plaatsen als sub voor Slipknot. Ze hadden die net zo goed als north stage headliner neer kunnen zetten op die vrijdag. Priest op herhaling is wel jammer, maar verder zijn de headliners gewoon in de lijn der verwachting met andere jaren. Verder inderdaad eens met de redenen die @jonasvh al heeft gegeven.

Men doet hier alsof die vrijdag nog een gigantische headliner nodig heeft, maar ik denk dat die dag wel prima verkoopt met de huidige line up. De vrijdag en zondag lopen ieder jaar wat achter qua ticketverkoop, en dat is nu opnieuw het geval. Ongeacht wat er op die vrijdag nog bij komt, denk ik niet dat we ons zorgen moeten maken om de ticketverkoop.

Misschien ben ik dan even advocaat van de duivel, nu we net pagina 666 achter de rug hebben. Eerder moest al een band als Machine Head uit de hoed getoverd worden en elk jaar komt er wel iets uit de Sabaton/Iron Maiden/Judas Priest/Slipknot carrousel. Zou Graspop zich niet headliner problemen besparen als het gewoon een 3-daags festival zou worden?
Inderdaad al eerder een (vrij zinloze) discussie over geweest, op basis van zogenaamde uitholling, waar ik geen enkel bewijs voor zie.
Er staan op dit moment gewoon 7 prima variabele headliners, geheel volgens de trend van de laatste jaren, en die laatste, late bekendmaking zal er ook gewoon gaan komen, net als voorgaande jaren.
Ik zie geen reden voor 'paniek' of voorbarige conclusies.
GMM zal hoe dan ook nooit terug gaan naar 3 dagen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lars.
Ligt het trouwens aan mij of is de donderdag echt "te goed"? Ik wil op elke stage wel 2-4 bands zien en net allemaal de hogere, SHIT! Terwijl ik op de andere dagen meer constant van stage moet switchen om te gaan kijken wat ik wil.

Daarom is die dag ook al uitverkocht! Machtige line up aan de mainstages ook vanaf Beast in Black!

Inderdaad al eerder een (vrij zinloze) discussie over geweest, op basis van zogenaamde uitholling, waar ik geen enkel bewijs voor zie.
Er staan op dit moment gewoon 7 prima variabele headliners, geheel volgens de trend van de laatste jaren, en die laatste zal er ook gewoon gaan komen, net als voorgaande jaren.
Ik zie geen reden voor 'paniek' of voorbarige conclusies.
GMM zal hoe dan ook nooit terug gaan naar 3 dagen.
Zeker als je ziet dat graspop wel degelijk de moeite doet om nieuwe headliners te plaatsen zoals NIN en TIll die voor de eerste keer komen en headliner zijn.
Alsook gevestigde namen laten doorgroeien zoals Powerwolf.

Totaal geen reden voor paniek!
Mocht graspop nog steeds het zelfde groepje headliners als 10 jaar geleden zou blijven roteren en niks nieuws toevoegen zouden we natuurlijk wel een probleem hebben, maar dit is nu niet aan de orde. :giggle:

• Leuk
Waarderingen: Nightrage en MetalLimbo
Men doet hier alsof die vrijdag nog een gigantische headliner nodig heeft, maar ik denk dat die dag wel prima verkoopt met de huidige line up. De vrijdag en zondag lopen ieder jaar wat achter qua ticketverkoop, en dat is nu opnieuw het geval. Ongeacht wat er op die vrijdag nog bij komt, denk ik niet dat we ons zorgen moeten maken om de ticketverkoop.
Klopt, daar maak ik mij ook allerminst zorgen over.
Hoewel die laatste plek sowieso nog wel een boost zal geven, hoe klein ook, wat natuurlijk nooit weg is. ;)

• Leuk
Waarderingen: Loek123
vanaf Landmvrks bedoel je, ondanks dat Beast in Black daar nog staat inderdaad een machtige line up :D
Meowwolf No Fighting GIF by PIZZA PALS PLAYZONE

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123
Geen behoefte aan een laatste headliner voor vrijdag! gewoon Slipknot op de North Stage zetten en dan de dag afsluiten met een twee uur durende Opeth show op de South Stage in het donker 😍😍😍😉😉😉

• On fire
  • Winning
Waarderingen: PimSp en festivalryo
Ligt het trouwens aan mij of is de donderdag echt "te goed"? Ik wil op elke stage wel 2-4 bands zien en net allemaal de hogere, SHIT! Terwijl ik op de andere dagen meer constant van stage moet switchen om te gaan kijken wat ik wil.
I don’t think it’s just you, many people are really happy about that day.
For me personally, it might be the weakest day though. The Metal Dome really carries that Thursday for me.

Denk dat het ook wel een beetje ligt aan dat dat de dag is die het moeilijkst te verkopen is. Zet daar een dikke line up neer en mensen zijn sneller geneigd om die dag mee te pakken ipv te gaan werken en vrijdag middag pas naar een festival te gaan

Boys-Noize-25-poster-billboard-1240.jpg

Boys noize is voorprogramma van de NIN tour, persoonlijk vind ik het vette muziek maar past totaal niet op graspop natuurlijk
Komt gewoon mee, staat ook op de website

Misschien wat ver gezocht. Maar trekt enorm veel volk, zelfs ik ken deze dj al van de eerste keer dat hij naar Werchter kwam. Ik zou het eerder weg stoppen in de metal dome maar wat als NIN haar eisen gesteld heeft en dit de ontbrekende sub van de south is?

1741275443743.png

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Waarom zouden die als sub neergezet worden? Dat kan ik me echt niet voorstellen.
Ik ben niet zo bekend met die scene, maar zo groot zijn die ook niet toch?
Lijkt me gewoon in de metaldome te staan

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Waarom zouden die als sub neergezet worden? Dat kan ik me echt niet voorstellen.
Ik ben niet zo bekend met die scene, maar zo groot zijn die ook niet toch?
Lijkt me gewoon in de metaldome te staan
In de techno scene uiteraard mega bekend, is denk ik zelfs headliner geweest op I Love Techno
Maar in de metal scene stelt het niks voor natuurlijk
Ik denk wel dat south of north ook een optie is (ook dus als openingsact bv), als NIN die "op hetzelfde podium wil"
Hoewel Night Verses ook in de metal dome stond, als voorprogramma van Tool. Maar die show moest vroeg op de dag en komt in het licht niet tot zijn recht denk ik

@won666 nice! ik had het wel even kunnen checken natuurlijk :D maar ben er wel blij mee, hou wel van wat afwisseling :)
Ja ik nu niet echt eigenlijk feitelijk om heel eerlijk te zijn. Dat ik het toevallig ken, betekend niet dat ik het graag hoor ...

Boys Noize is wel een coole naam. Ooit gezien op I Love Techno en Pukkelpop denk ik, kan wel nice worden in een tent (hopelijk)

Past totaal niet op graspop, nog minder dan pakweg Pendulum, Prodigy of de synthwave bands die er geregeld staan, maar bon, mij hoor je niet klagen.

Users who are viewing this thread