Graspop Metal Meeting 2025

Volbeat 11.10.25 Hamburg
Is toch toevallig niet dit wat u bedoelt?

1741260253869.png

Is blijkbaar een Volbeat tribute band
Zou wel lullig voor hun zijn, als Volbeat die dag ook in Hamburg speelt :ROFLMAO:
En ja, deze keer heb ik de data gecheckt!

Edit: toch zeker het jaartal. In uw post weet ik niet of het Amerikaans of Europeest staat, ik ga misschien toch beter uit van 11 oktober, Europees dus :). Ik begin ook zelfs te twijfelen hoe Amerikanen ook al weer juist een datum zetten. Maar oké, maakt niet. Maar al een chanche dan voor Rebel Monster

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: ChrisV en Brian
Boys-Noize-25-poster-billboard-1240.jpg

Boys noize is voorprogramma van de NIN tour, persoonlijk vind ik het vette muziek maar past totaal niet op graspop natuurlijk

Klopt, maar Korn was gewoon normaal geboekt en voor die laatste vrijdag headliner lijkt het er toch sterk op dat er het een en het ander is misgelopen!
Dat lijkt zeker het geval, maar dat was het punt niet.
Ghost en Volbeat zijn allicht om allerlei redenen niet de meest voor de hand liggende kandidaten voor de laatste North headlinerspot, maar m.i. niet omdat het sterke South headliners zouden zijn.
Ik ben het daar overigens wel mee eens, maar namen als Ghost, Volbeat en dus Korn hangen bij GMM zo'n beetje tussen North en South in, en zouden op beide kunnen belanden, al naar gelang waar ze nodig zijn.

En nu is er klaarblijkelijk nood aan een degelijke North headliner.
Een grote, 100% South headliner à la Iron Maiden, NIN of Slipknot is daarvoor uitgesloten.
Maar ze kunnen vanzelfsprekend nu ook niet (meer) aankomen met een naam die kleiner is dan Falling In Reverse.

We weten ook dat vele bands die aan die voorwaarden zouden voldoen niet (meer) beschikbaar zijn.
Dan duik je als organisatie natuurlijk op iedere naam die dat mogelijk wel is, ook als die relatief wat duurder zou zijn.
Een Volbeat zou daar theoretisch een uitstekende naam voor zijn, en is ook nog in staat de ticketverkoop (met name de vrijdag, die het waarschijnlijk toch het hardst nodig heeft) een mooie boost te geven.

De aangekondigde najaarstour hoeft uiteraard geen belemmering te zijn.
Volbeat lijkt me ook wel een band die niet heel erg moeilijk zou doen om een festival uit de brand te helpen (uiteraard voor een extra prijsje ;) ).

Een Volbeat zou daar theoretisch een uitstekende naam voor zijn, en is ook nog in staat de ticketverkoop (met name de vrijdag, die het waarschijnlijk toch het hardst nodig heeft) een mooie boost te geven.
Waar is deze conclusie op gebaseerd? Mij lijkt dat juist de zondag te zijn, lijkt dat er veel meer winst te behalen valt door volbeat op de plek van judas priest te zetten. Die slipknot vrijdag zal wel prima verkopen lijkt me.

Een dure band als volbeat er nog als derde headliner bij zetten op de vrijdag lijkt me veel meer te kosten dan dat het oplevert

Overigens een tijdje niet meegelezen (verhuizing, werk en natuurlijk Carnaval ;) ), dus heb nu ook even niet helder welke bands nu als de grootste kanshebbers worden gezien, en welke juist niet (en geen tijd/zin om alles bij te lezen)?
Iemand een overzichtje misschien? :)

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Overigens een tijdje niet meegelezen (verhuizing, werk en natuurlijk Carnaval ;) ), dus heb nu ook even niet helder welke bands nu als de grootste kanshebbers worden gezien, en welke juist niet (en geen tijd/zin om alles bij te lezen)?
Iemand een overzichtje misschien? :)
Rise Against
BFMV
Shinedown
-
Volbeat
Prodigy

I think that’s about it.

A Day To Remember announced a solo date, so we wrote them off.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
Waar is deze conclusie op gebaseerd? Mij lijkt dat juist de zondag te zijn, lijkt dat er veel meer winst te behalen valt door volbeat op de plek van judas priest te zetten. Die slipknot vrijdag zal wel prima verkopen lijkt me.

Een dure band als volbeat er nog als derde headliner bij zetten op de vrijdag lijkt me veel meer te kosten dan dat het oplevert
I guess a weekday is just harder to sell out. Obviously, Slipknot would usually sell more Tickets than Judas Priest. We shouldn’t underestimate Till though.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik zou niet verschieten mocht Channel Zero vrijdag de tweede headliner worden.

En Sabaton is in principe uitegsloten met hun exclusief, maar mocht het zijn om Gmm uit de shit te helpen met een headliner probleem zie ik die wel een "efforeke" doen.

Misschien herinner ik het me verkeerd, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de zondag best goed verkocht?
Ik dacht zelfs dat de VIP-tickets daarvan al uitverkocht waren, maar dat is dus nog niet het geval.
Nu zou dat laatste ook niet per se veel hoeven te zeggen, want volgens mij verkoopt de zondag traditioneel altijd wel relatief snel VIP-tickets vanwege het vermeend iets oudere publiek.
De zondag heeft op dit moment in ieder geval wel het voordeel t.o.v. de vrijdag dat beide headliners al bekend zijn, waar voor de vrijdag wellicht nog aardig wat mensen zijn die nog even afwachten met een ticket kopen.
Het zou dan ook zomaar kunnen dat de vrijdag uiteindelijk sneller uitverkoopt dan de zondag (en wie weet zelfs de zaterdag).

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread