Pinkpop 2016

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.332
Even over McCartney nog: tijdens het concert in Berlijn, 2 dagen na Pinkpop, klonk hij ineens een pak beter afgaande op de Youtube video's. Een wereld van verschil zelf. Bizar. Hij moet echt wel een slechte (zieke) dag gehad hebben in Landgraaf.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
408
109
Leuk om alles te lezen! Ik ga het ook proberen via mijn mobiel!

Na een nacht doorgehaald te hebben (donderdagnacht voor camping a) het festival terein op wat een heerlijk gevoel :D

The struts: wauw wauw en nog eens wauw
Mijn vrienden overtuigd om mee te gaan waarbij iedereen de eerste 2 nummers de handen in hun zakken hadden was het daarna handen in de lucht en zingen en springen etc. Zanger een kruising tussen freddie mercury en Mick jagger! En dan moest het weekend nog beginnen.
Hierdoor helaas garry Clark Jr moeten missen!

Bastille: mooi plekje gezocht maar voor niks want na 2 nummers waren we er wel klaar mee.

Bears den: helemaal vooraan lekkere muziek maar voor 4 a 5 nummers daarna begint het saai en niet meer verrassend te worden dus ook hier weer vertrokken

Major lazer: tsjah niet mijn ding maar nu moest ik een keer volgen en dit was prima te doen :D iets eerder vertrokken voor...

Rhcp: top muziek muzikaal een goed optreden maar een slechte live performance! Leuk maar niet meer als dat (had hier meer van verwacht)

Zaterdag

Halestorm: top wat een strot heeft dat wijfie en idd leuke drumsolo met wat covers

Skillet: ook dit was dikke prima lekkere sound en heerlijk die vrouwlijke drumster / zangeres
Top showtje

Doe maar: wat was dit heerlijk oude tijden herleefden jong oud alles zong en danste op de krakers van deze toppers vooral nederwiet HEERLIJK!

Rammstein: in het voorste vak proppen ging er hard aan toe en wat een verstand om kleine kinderen daar tussen te zetten! Maar we waren binnen heerlijke show met zoals altijd veel spektakel!

Zondag
Slaves: even lekker volgas wat is dit ook een uitkomst je staat dicht op het podium in stage 4 waardoor de beleving nog beter is!
Ook respect voor de band en mensen voorin dat we bijna 10 minuten hebben gewacht op een meisje die een epilepsie aanval kreeg (hoort ook bij mijn pinkpop gevoel)

Nog meerdere bands/dj gezien maar niets om aandacht aan te besteden kygo bmth etc.

Skunk anansie: super! Allang hun tijd gehad en ook al eerder gezien op pinkpop maar nog steeds geven ze alles misschien nog wel meer dan ze deden top optreden

Sir macca: niet veel van onze ploeg hoefde Paul te zien! Wat een domkoppen want wat was dit vet! Goede sfeer gedanst met een man of 50 door hetzelfde te doen als ene harry heerlijk er kwamen telkens meer mensen bij bier halen en een mooi plekje gezocht voor het laatste uur! Alles klopte en een mooie afsluiter kon ik mij niet voorstellen

Mijn top 5
1: Paul McCartney
2: The struts
3: rammstein
4: skunk anansie
5: skillet

Nu ik dit lijstje maak merk ik dat ik de staat ben vergeten was ook erg leuk

Nr 6: de staat

 

Schlalip

Playlistbediener
2 apr 2015
48
24
Wat een super geweldige Pnkpop was het weer. Van vrijdag morgen om 4:00 tot maandag 0:30 toen we in de auto gestapt zijn was het een groot feest; 3 dagen lachen, feesten en genieten van muziek.

Zoals ieder jaar is Pinkpop weer een bevestiging dat je mooie vrienden hebt en ieder jaar weer nieuwe erbij krijgt. Om 7:00 stonden de tenten op (op camping A) en amper 20 minuten later kon de eerste al niet meer stoppen met lachen om een of andere droge opmerking en dat is niet gestopt totdat we in de auto stapte op zondag.

Qua programma heb ik veel geklaagd over de gemaakte keuzes, en dat is deels ook nog wel gebleven zeker qua podia indeling, maar door het nodige huiswerk te doen heb ik redelijk wat (stage 4) bandjes kunnen toevoegen aan mijn spoorboekje. Als gevolg daarvan, en het feit dat deze bandjes maar met een enkele uitzondering tegenvielen, heb ik vollop genoten van goeie muziek.

De absolute toppers wat mij betreft (in willekeurige volgorde):

Vrijdag
• De Staat (circle pit deelname stond op het programma - check)
• The Struts (sit down van de hele Stage 4 tent – wat een enthousiaste zanger zeg “Show me your hands!”)
• Gary Clark Jr (magnifiek! – heerlijke doorzingende gitaarsolo’s)

Zaterdag
• Nothing but Thieves (er wordt hier veel gesproken over zang talenten – nou deze jongen kon het wel)
• Puscifer (mijn hoogtepunt, heerlijke muziek gecombineerd met een bizar schouwspel totaal losstaand van de muziek)
• Rammstein (blijft leuk)
• The Sore Losers (gewoon lekkere muziek, live nog leuker dan de

Zondag
• Vintage Trouble (wat een stem en show zeg)
• Slaves (had meer verwacht maar de pauze verstoorde het tempo nogal)
• Graveyard (heerlijk muziek en vooral goed geluid, daar ontbrak het enkele jaren geleden aan)
• Paul (veel beter dan verwacht, heel intieme sfeer niet perse een afsluiter maar top. En mijn moeder heeft een paar keer via de telefoon kunnen meegenieten dus bij haar kan ik niet meer stuk dit jaar )

Daarnaast waren nog leuk: Parquets Courts (te weining interactie met publiek), Douwe Bob en Doe Maar (positief verrast)

Twee teleurstellingen: The London Souls (het geluid stond heel slecht waardoor je de stem niet kon horen) en RHCP (met name de eindeloze bass solo’s met zwak gezang, en dan had hij nog een goede dag).

Top 5:
1. Puscifer
2. The Struts
3. Gary Clark
4. De Staat (vrijdag)
5. Nothing but Thieves
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Hierbij nog een uitgebreider verslag over Pinkpop dat ook geldt als schaamteloze zelfpromotie. Groetjes.
http://gewoonsjoerd.weebly.com/events/pinkpop-2016-wat-waren-de-hoogtepunten-en-wat-viel-tegen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken