Pinkpop 2016

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Ik zal ook eens een kort verslagje typen, heb me prima vermaakt met een gezellige groep op camping B maar goed.

Vrijdag:

Bastille - Gewoon alsof ik naar precies dezelfde show keek van 2013, alleen dan met nieuwe liedjes. Grappig maar meer ook niet

One OK Rock - Grappigbandje, wel tof om te zien, alleen jammer dat t publiek zo tam als de tering was en moshen niet gewaardeerd werd. Gemiste kans maar aan de band lag het niet!

De Staat - Wat een show hee, teringjantje, geweldig vermaakt en wat waren ze goed live ! Witch Doctor was ook zeer geslaagd en de sfeer zat 20 minuten voor het optreden al dik erin bij het publiek!

RHCP - Te gek! Hits meebleren en gewoon lekker gezellig met een biertje erbij vermaken. Stond helaas niet goed maar dat mocht de pret niet drukken!

Zaterdag:
Halestorm - Te gek! Heerlijke stem heeft ze en wat waren ze goed! Drumsolo vond ik ook superleuk midden in de set dus een leuk begin van de dag!

Skillet - Wel vermakelijk, meer ook niet

De Staat 2e x - Nog vetter dan de eerste keer! Bijna gestruikeld tijdens witch doctor maar ach boeie

Doe Maar - Betrapte mezelf erop dat ik veeeeel meer kende dan vooraf gedacht, heerlijke sfeer en +1 voor die tuinkabouter tijdens nederwiet! Wat een baas en wat was ik blij dat hij erbij was!

Rammstein - VoorvakjeRammstein, jezus wat waren hun goed en wat was het vet. Overtrof alle verwachtingen die ik had! Wat een special effects! Te gek!

Zondag:
- Wakker geworden met een mosnterkater -

Douwe Bob - Vermakelijk, beetje verkeerde set door 2 van zn hits in het eerste blok te spelen. Niet meer dan dat.

- schuilen voor de regen -

Vintage Trobule - Laatste stukje even gezien, zag er tof uit maar te weinig gezien om echt goed te kunnen oordelen

All Time low - 1 van de bands waarvoor ik een ticket kocht, stond zowat front row en het was echt heel vermakelijk maar ik schrok van de fans.. Het was de 6e x zien voor mij en altijd hebben de mensen wel zin om te pitten op de juiste momenten of om even los te gaan maar damn.. Hier schrok ik van, verder kloptte de set voor mij totaal niet en viel het dus wat tegen.. Desalniettemin wel vermaakt!

Bring Me The Horizon - DE act waar ik mn ticket voor kocht. Wat was het weer te gek. Mensen (zoals die van 3voor12) doen te weinig research naar een band voor ze zo lopen te mekkeren. Olly's stem is idd verpest door verkeerd screamen & drugsgebruik. De toetsenist neemt dan de vocals over maar playback? No Way. Misschien kwam het omdat ik vooraan stond maar de band was super in vorm, zeker als je kijkt naar de set van radio1bigweekend.. Nee nee, BMTH was te gek en om me heen kijkende waren het er velen met mij eens.

Lionel Richie - Bier drinken in het gras, gezellig, toffe act om eens mee te pakken!

Paul Mccartney - Wat viel dit tegen, sorry maar had Rammstein maar met macca omgewisseld dan was het nog een spectaculaire show. Nee, het kon me totaal niet boeien en ook niet nadat wij het tijdens Paul Mccartney op het zuipen gezet hadden. De enige 2 dingen die me overhaalden niet gelijk naar de camping te gaan was Hey Jude en het feit dat hij een legende was maar verder? Nah. Doe mij de Stones maar.

Om even een top 5 te maken:
1 Bring me The Horizon
2 De Staat
3 All Time Low
4 Doe Maar
5 Rammstein
(6) Het slopen van Camping B voor we weggingen (partytenten, tenten alles war bleef staan werd gemold XD lache, net als honkbal met overig bier spelen).

Voor de rest een geslaagde Pinkpop, feestent op camping B was ook weer erg gezellig!
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
OVergens wat anders, @gloeilamp ben jij dit niet? https://youtu.be/ub8hayRlOsE?t=3m11s ?? Voor de mensen die ooit Gloeilamp willen horen zeggen: ''Ik hou van Pinkpop'' is dit je kans! :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
(...)
Doe Maar – (..._) +1 voor die tuinkabouter tijdens nederwiet! Wat een baas en wat was ik blij dat hij erbij was! (...)

ho ho ho... Die 'tuinkabouter" is mega held Joost Belinfante. De schrijver en toenmaals de originele zanger van het nummer nederwiet! Live was Doe Maar niet compleet geweest zonder 'tuinkabouter'.


Mijn verslag duurt even wat langer. Volgt nog, ben nog niet uitgetypt en moet weer even verder... :(
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
OVergens wat anders, gloeilamp ben jij dit niet? https://youtu.be/ub8hayRlOsE?t=3m11s ?? Voor de mensen die ooit Gloeilamp willen horen zeggen: ”Ik hou van Pinkpop” is dit je kans! :p

Ha Ha, dat is tijdens de meeting zondag. Let ook op die Festileaks-stickers op zijn haar ;) persoonlijk erop gekleeft. Had eerst de stickers in de lucht gehouden maar kreeg na 20 minuten lamme arm, hij zei kleef er maar op... Was leuk btw...
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Haha, helaas was ik er niet bij, had van tevoren aangegeven dat ik het te druk had dit weekend om te meeten. Was er toch nog iets legendarisch tijdens deze editie, Gloeilamp die van Pinkpop houd xD
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
ho ho ho… Die ‘tuinkabouter” is mega held Joost Belinfante. De schrijver en toenmaals de originele zanger van het nummer nederwiet! Live was Doe Maar niet compleet geweest zonder ‘tuinkabouter’.

Mijn verslag duurt even wat langer. Volgt nog, ben nog niet uitgetypt en moet weer even verder… :(


ik hoop dat ie er a.s. woensdag ook bij is :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
PJ Harvey voor Pearl Jam.
Royal Blood voor Foo Fighters.
Tame Impala voor Radiohead.

Das een mooi lijstje @thooomash maar ik denk dat we Radiohead niet gaan zien, PJ Harvey ook niet.

Radiohead is, hoe zeg je dat, te muzikaal verschillend om de gemiddelde Pinkpop ganger te interesseren....Die willen Creep, Paranoid Android, Karma Police en dat is het wel.

Royal Blood voor Foo Fighters
Tame Impala voor Pearl Jam (ik heb liever Snowpatrol)
The Offspring voor Guns n' Roses
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
PJ Harvey voor Pearl Jam.
Royal Blood voor Foo Fighters.
Tame Impala voor Radiohead.

Das een mooi lijstje @thooomash maar ik denk dat we Radiohead niet gaan zien, PJ Harvey ook niet.

Radiohead is, hoe zeg je dat, te muzikaal verschillend om de gemiddelde Pinkpop ganger te interesseren….Die willen Creep, Paranoid Android, Karma Police en dat is het wel.

Royal Blood voor Foo Fighters
Tame Impala voor Pearl Jam (ik heb liever Snowpatrol)
The Offspring voor Guns n’ Roses
Dit lijkt me ook geen verkeerd lijstje, maar wat mij betreft mag er een andere sub dan The Offspring.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Royal Blood voor Foo Fighters
Tame Impala voor Pearl Jam (ik heb liever Snowpatrol)
The Offspring voor Guns n’ Roses

Foo Fighters zal niet touren volgend jaar.

En Radiohead zou toch eens dringend op Pinkpop mogen headlinen. Zou zeker weer eens een mooie naam zijn. Als ze een setlist zoals op Primavera doen, dan komt het goed.

En populair genoeg zijn er zeker. Festivals die hen programmeren verkopen hun tickets als zoete broodjes.

Guns 'N Roses is niet onmogelijk, maar ik juich het niet toe.

En Snow Patrol zie ik niet (meer) headlinen. Hun hoogtepunt is al eventjes achter de rug niet? Wel een degelijke sub.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Ik denk ook niet dat het Radiohead – FF – PJ wordt hoor, veel te duur.
Zal wel PJ – Radiohead/Coldplay/FF – Co-Headline-constructie worden.

Ik volg je. Zowel Radiohead als Pearl Jam kosten om en bij het miljoen, las ik ergens. Twee dure vogels. En volgens mij zal FF niet veel verschillen.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Thomas wrote:
Ik denk ook niet dat het Radiohead – FF – PJ wordt hoor, veel te duur.
Zal wel PJ – Radiohead/Coldplay/FF – Co-Headline-constructie worden.


Ik volg je. Zowel Radiohead als Pearl Jam kosten om en bij het miljoen, las ik ergens. Twee dure vogels. En volgens mij zal FF niet veel verschillen.
Dat is dit jaar toch niet anders met de Peppers, Rammstein & Paul McCartney?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
mattman wrote:
Thomas wrote:
Ik denk ook niet dat het Radiohead – FF – PJ wordt hoor, veel te duur.
Zal wel PJ – Radiohead/Coldplay/FF – Co-Headline-constructie worden.


Ik volg je. Zowel Radiohead als Pearl Jam kosten om en bij het miljoen, las ik ergens. Twee dure vogels. En volgens mij zal FF niet veel verschillen.


Dat is dit jaar toch niet anders met de Peppers, Rammstein & Paul McCartney?
Macca kostte toch veel meer dan dat? Radiohead is te alternatief voor het PP publiek, ik zie ze eerder RW aandoen.. of zoals Smeets al zei "ze zijn te jazzy"
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Slaves zag ik vorig jaar op Lowlands voor een paar man spelen, geweldig was dat toen. Doordat ik dat optreden toen niet helemaal heb gezien heb ik de Festileaks-meeting laten schieten voor dit optreden. Tegenvaller 1 van de dag was te pakken… Iemand uit het publiek kreeg een epileptische aanval waarvoor het optreden gestopt werd, er waren nog 2 momenten dat er enige tijd aan de gitaar geprutst werd, een slecht publiek, sfeerloze tent, drummer die driemaal vroeg of het publiek ook kon lachen. Nee dit was niet al te best, al kwam dat niet echt door Slaves.

Pinkpop is zulk soort acts ook niet meer gewend. Er waren best wel wat rauwe gasten die voorin de hele show een pitje hadden maar inderdaad niet de leukste Slaves show.

Festileaks-meeting van de zondag nog wel enigsinds een succesje dus?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Christiaan wrote:
mattman wrote:
Thomas wrote:
Ik denk ook niet dat het Radiohead – FF – PJ wordt hoor, veel te duur.
Zal wel PJ – Radiohead/Coldplay/FF – Co-Headline-constructie worden.


Ik volg je. Zowel Radiohead als Pearl Jam kosten om en bij het miljoen, las ik ergens. Twee dure vogels. En volgens mij zal FF niet veel verschillen.


Dat is dit jaar toch niet anders met de Peppers, Rammstein & Paul McCartney?


Macca kostte toch veel meer dan dat? Radiohead is te alternatief voor het PP publiek, ik zie ze eerder RW aandoen.. of zoals Smeets al zei “ze zijn te jazzy”

Maar anderszijds is Pinkpop het enige festival in NL dat groot genoeg is om die te programmeren. RH staat dit jaar ook op zeer mainstream festivals als pakweg lollapalooza en outside lands (beide trouwens snel uitverkocht op de RH dag).

Onderstaande setlist (de laatste show die ze speelden) zou toch prima werken.

Burn the Witch
Daydreaming
Decks Dark
Desert Island Disk
Ful Stop
The National Anthem
Talk Show Host
Lotus Flowers
No Surprises
Pyramid Song
The Numbers
Karma Police
Weird Fishes/Arpeggi
Everything in Its Right Place
Idioteque
Bodysnatchers
Street Spirit (Fade Out)

Bloom
Paranoid Android
Nude
2 + 2 = 5
There There
Creep
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Festileaks heeft toch een aantal dagen/weken geleden toch gesproken met de baas/directeur (whatever) van BKS die sprak over dat RH de gedroomde headliner zou zijn, de kans is er volgend jaar denk ik wel, toch? Ze zullen diep in de buidel moeten tasten ja.. Maar ik plaats ze liever daarbij dan bij PP (ookal is het publiek waarvoor ze dan zouden spelen meer dan 2x minder hm, probleempje haha)

“Het is niet per se onrealistisch, het zou haalbaar kunnen zijn als alle omstandigheden meezitten. Voor een festival van onze schaal is het geen vanzelfsprekendheid om dat kaliber acts te hebben. Daar heb je af en toe ook een beetje geluk voor nodig.”
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Festileaks heeft toch een aantal dagen/weken geleden toch gesproken met de baas/directeur (whatever) van BKS die sprak over dat RH de gedroomde headliner zou zijn, de kans is er volgend jaar denk ik wel, toch? Ze zullen diep in de buidel moeten tasten ja.. Maar ik plaats ze liever daarbij dan bij PP (ookal is het publiek waarvoor ze dan zouden spelen meer dan 2x minder hm, probleempje haha)

“Het is niet per se onrealistisch, het zou haalbaar kunnen zijn als alle omstandigheden meezitten. Voor een festival van onze schaal is het geen vanzelfsprekendheid om dat kaliber acts te hebben. Daar heb je af en toe ook een beetje geluk voor nodig.”

Er blijft wel een veelheid aan redenen waarom het zeker geen slim idee is voor BKS, kunnen beter op Nick Cave of The XX mikken als absolute hoofdvogel. Als Radiohead alsnog Pinkpop ontwijkt zal Lowlands ze wel wegkapen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Radiohead is toch gewoon te groot van BKS.

Inderdaad gewoon op The XX, Nick Cave, Sigur Ros, Arcade Fire, Bon Iver, The National met nieuwe album mikken. Lijkt mij allemaal veel aannemelijker en beter.
Zowat heel je budget gebruiken voor één act lijkt me een onzinnige move.

Die gaan gewoon Pinkpop doen als het tourschema het toelaat.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Radiohead moet je op dit moment ook helemaal niet op BKS willen, dan worden er opeens 40.000 weekend kaarten verkocht aan mensen die schijt hebben aan de rest van het programma.
 

Johnny

Nieuw lid
15 jun 2016
1
0
Veel mensen zeuren over mccartney en zijn leeftijd etc. Dat is slap gelul. Het was gewoon goed.

Verder net bij springsteen geweest in den haag.
Ik ga reeds jaren naar pinkpop, maar nog nooit zo'n overweldigend concert (3.5 h pure rock) als deze meegemaakt. Dit had mijn inziens gewoon ook op pinkpop kunnen en moeten staan.

http://www.ad.nl/den-haag/springsteen-is-live-attractie-van-zeldzaam-niveau~a404cbdb/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken