Ook ik ben het hele weekend geweest en heb me prima vermaakt. Heb wel wat vaker pauze kunnen houden dan ik zou willen, maar het was ook wel eens een keer fijn om niet helemaal uitgeteld aan de terugweg naar camping B te hoeven beginnen.
Vrijdag:
The Common Linnets
Verwachtte er al niks van, het ging meer om het schillen in het gras, maar het deed me echt helemaal niks. Saai & niks voor main stage.
Gary Clark Jr.
Erg tof!! Hij hoeft niet veel te zeggen om het publiek toch helemaal mee te krijgen, wat een uitstraling heeft hij. Daarbij speelde hij ook nog eens ontzettend lekker.
Bastille
Vooral voor een vriendin heen geweest. Was gewoon weer wel leuk om naar te kijken, maar niet meer dan dat.
James Bay
Ik was eigenlijk wel positief verrast door deze man, kan goed met z'n gitaar overweg. Probeerde wel iets te vaak en iets te tevergeefs het publiek te laten meedoen, maar dat is hem vergeven.
RHCP
Ik ben met deze liedjes opgegroeid en dit was toch pas de 1e keer hen live zien, dus vanaf James Bay in het voorvak gewacht. Ik vond het zeker tof! Anthony leek er inderdaad niet heel veel zin in te hebben, maar ik heb echt genoten van Flea en Chad. En vooruit, ook Josh heeft me niet teleurgesteld. Sfeer zat er in het voorvak super goed in, waardoor je toch niet echt kon horen of Anthony zijn noten wel of niet haalde.
Zaterdag
The Sore Losers
Hiermee de dag begonnen, en was helemaal leuk. Stond ook lekker veel publiek bij stage 4, sfeer zat er goed in.
Lucas Hamming
Van een grote afstand gezien in de tent, blijft altijd jammer omdat de sfeer daar eigenlijk per definitie 0 is. De liedjes vind ik niet speciaal, maar lucas live zien is toch wel tof.
James Morrisson
Een beetje vanaf het gras naar gekeken, maar kon me ook niet echt boeien. Was een prima achtergrondmuziekje om eten bij te halen.
Lianne La Havas
Ook van een afstandje, maar was vele malen leuker. Ik kan haar wel waarderen.
Bazart
Toch hierheen geweest in plaats van Doe Maar gezien dat ik altijd StuBru heb opstaan en je dan toch niet om Goud heen kan. Jammer dat er zo weinig mensen waren, en van de mensen die er waren was het overgrote deel nog Vlaams ook. Desondanks leek de zanger ontzettend blij met de opkomst en hij gaf zich helemaal. Sfeer was goed en heb me heel goed vermaakt. Van tevoren wilde ik nog wel even heen en weer lopen langs Doe Maar, maar het was te leuk om weg te gaan.
Rammstein
Niet per se mijn muziek, dus helemaal achteraan het veld gezeten. Ik hou wel van zulke harde gitaren dus ben eigenlijk meteen bij het eerste nummer toch gaan staan om te dansen. Nog steeds niet helemaal mijn ding, maar vond het live toch tof.
Zondag
Walking on Cars
Ook wegens een vriendin gezien. Was wel oké, maar voor mij niet meer dan dat.
Vintage Trouble
In de regen de nieuwe tribunes bij 3FM maar getest. Zelfs van zo'n afstand kon je de sfeer nog voelen die Vintage Trouble met zich meebracht, was leuk om te zien.
John Newman
Had hier nog wel wat van verwacht, ik vind het persoonlijk toch leuke zomerhitjes en in 2014 was iedereen zo enthousiast (toen niet gezien). Hij heeft het niet echt kunnen waarmaken, zijn stem had nul volume, waardoor hij vaak wegviel. Daarnaast kan ik geloof ik ook niet te lang naar een solo-artiest kijken als hij/zij geen gitaar in zijn handen heeft
.
Typisch zo'n artiest die op spotify leuker is dan in het echt.
Kygo
Van een afstandje gehoord, maar dit soort muziek kan me live toch 0 boeien.
Balthazar
Stonden best wat vooraan, dus niet veel van de slechte sfeer waar iedereen het over heeft gemerkt. In het begin even aankomen, maar daarna vooral heel erg genoten van deze band! Ze leken er zelf ook genoeg plezier in te hebben. Dat ze werden afgebroken aan het eind sloeg echt helemaal nergens op. Zanger zag je in de coulissen duidelijk woest zijn, dus dat het van tevoren gecommuniceerd was lijkt me onwaarschijnlijk. Ook lekker lullig dat ook de microfoons niet meer werkten, band kon niet eens iets tegen het publiek zeggen. Totaal respectloos dit.
Paul McCartney
Was ook meteen een lekkere domper dat Paul nog voor geen kwartier kwam opdagen na uit de tent te zijn gekomen. Beatlesnummers waren leuk wegens de sfeer in het publiek, lekker dansen en meebleren. Op een wat fragiele stem na, vond ik het voor die leeftijd zeker geen slechte prestatie wat hij qua stem neerzette. Ik vond Paul daarentegen wel wat stagepresence tekort komen, waardoor het niet meer ging boeien als je een nummer niet kende. Daar weegt natuurlijk wel weer tegenop dat je naar een levende legende staat te kijken.
Ik vond het zeker een beleving, maar niet voor in de herhaling.