Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Hoe was BMTH dan? Klonk Oliver een beetje?
Zeker niet als dat filmpje van voor het weekend, dus klonk wel.
Was wel even raggen, lekker.
Stond samen met Gloeilamp te genieten hoor.
Ben zelf eerder weg gegaan voor een goed plekje bij Richie, maar ik denk dat Gloeilamp een goed woordje overheeft voor BMTH ;)
Zag nog een gele rookbom, weet niet of die bij de show hoorde of ook van groepje van eloelo was?
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
BS. wrote:
Hoe was BMTH dan? Klonk Oliver een beetje?


Zeker niet als dat filmpje van voor het weekend, dus klonk wel.
Was wel even raggen, lekker.
Stond samen met Gloeilamp te genieten hoor.
Ben zelf eerder weg gegaan voor een goed plekje bij Richie, maar ik denk dat Gloeilamp een goed woordje overheeft voor BMTH
1f609.png

Zag nog een gele rookbom, weet niet of die bij de show hoorde of ook van groepje van eloelo was?

ja wij hadden ook een rookbom afgestoken hadden mensen bij die zich bij onze groep aan hadden gesloten maar hebben wel lkr in de moshpit gerend
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.124
1.144
Ook een vraagje m.b.t. Rock Werchter binnen dikke twee weken: ik lees dat McCartney toch niet om kwart voor tien, maar pas om 22u beginnen spelen is. Klopt dit? En dan geëindigd om stipt 00.00u? Kwestie om de setlist wat te kunnen inschatten, aangezien het op Rock Werchter 2 uur en een kwartier is (op papier dan toch ook...). Er vallen namelijk een aantal nummers af (Temporary Secretary, Queenie Eye enz.), wat soms pijnlijk is :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ook een vraagje m.b.t. Rock Werchter binnen dikke twee weken: ik lees dat McCartney toch niet om kwart voor tien, maar pas om 22u beginnen spelen is. Klopt dit? En dan geëindigd om stipt 00.00u? Kwestie om de setlist wat te kunnen inschatten, aangezien het op Rock Werchter 2 uur en een kwartier is (op papier dan toch ook…). Er vallen namelijk een aantal nummers af (Temporary Secretary, Queenie Eye enz.), wat soms pijnlijk is
simple-smile.png
Hij begon idd iets later, de schermen waren wel al begonnen. Maar in tegenstelling tot Rammstein begonnen daar de schermen al eerder, telde echt af tot begin settijd naar mijn idee.
Macca begon echt pas dat het achtergrond geluid van 3FM-stage en Brand-tent al goed en wel weg was. Uitgaande van de foto die ik als eerste van Macca nam, was het idd exact 22:00 uur, encore 23:45 en eindigde stipt 00:00 idd.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Hij begon pas te een dikke tien minuten nadat bij Balthazar de stekker eruit was getrokken.

Was iemand bij Skunk Anansie? Ik hoorde daar nog wat muziek vandaan komen terwijl bij Balathazar de stekker er al uit was getrokken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Op Werchter zou de setlist dus net wat langer kunnen zijn (staat een kwartiertje langer ingepland),, maar ik verwacht eigenlijk dezelfde als op PP.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.959
3.626
Balthazar stond de bass echt ongelofelijk hard, einde was wel kut ja. Laat ik vooropstellen dat ik een heerlijk weekend heb gehad. Om te beginnen vrijdag, begonnen met Bastille, wat wel oke was. Echter was het wel een beetje hetzelfde als 2 jaar geleden en dus niet echt bijzonder. Daarna een gedeelte James Bay gezien, wat goed klonk maar ook niet meer dan dat. Major Lazer was wel echt feest, die hebben dat veld dubbel zo hard laten springen als Avicii vorig jaar. RHCP had volgensmij een goede dag, want Kiedis zong imo beter dan op RAR, verder natuurlijk de bekende hits, wat wel resulteerde in een waardige afsluiter. Door naar zaterdag, waar we begonnen met een stukje Walk Off The Earth, waar ik geen woorden vuil aan ga maken. Toen door naar James Morrison, wat ronduit kut was, slecht geluid in het begin, en gewoon een saaie show. Toen De Staat, wát een heerlijk feest. Ik weet niet of nog iemand in de moshpit stond, die volgensmij 3/4 deel van de show enorm groot was? In ieder geval, hoogtepuntje. Robin Schulz was vermakelijk, geen Puscifer gezien omdat vrienden allemaal een goede plek wilde voor Rammstein, en dus na een halfuurtje Robin Schulz ergens achter het voorvak gaan staan voor Rammstein. Wauw, wat een show, dit moet je gewoon een keer gezien hebben. Het is natuurlijk één groot ingestudeerd theaterstuk, maar de manier waarop dit word uitgevoerd, is subliem. Ik typ straks nog een stukje over de zondag, maar laat ik maar alvast zeggen dat die dag op McCartney, Richie, en Jungle By Night na niet geweldig was.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Op Werchter zou de setlist dus net wat langer kunnen zijn (staat een kwartiertje langer ingepland),, maar ik verwacht eigenlijk dezelfde als op PP.

als het eerst nog begint met een videootje van 10 a 15 minuten op de schermen, dan wel ja.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Sta je dan voor 30 euro, dacht je...
http://www.1limburg.nl/autos-gestolen-landgraaf-tijdens-pinkpop?context=topstoryAuto's gestolen in Landgraaf tijdens Pinkpop

In het Pinkpop-weekend zijn op parkeerplekken rond het festivalterrein in Landgraaf vier auto's gestolen.

Dat laat de politie weten.

Duits merk
Dat het in alle gevallen om BMW's ging, wil de politie niet bevestigen, wel dat het in alle gevallen om auto's van een Duits merk ging.
Een vijfde autodiefstal werd verijdeld. Drie personen werden op heterdaad betrapt bij een poging tot diefstal en zijn opgepakt door de politie.

Verband
Het onderzoek naar de andere vier auto's loopt nog. De politie kijkt onder meer of er een verband is tussen de verschillende autodiefstallen.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
408
109
Iedereen zijn eigen mening maar als je Paul McCartney niet fantastisch vond is er wel iets mis..
Heb mij ook dood geërgerd aan bepaalden dien hun zelf populair vonden tegen over hun vriendjes door boee geroep of door zijn ballads heen te schreeuwen! Ik heb genoten terwijl ik er niets van verwacht had.
Na een heerlijk optreden van skunk anansie, kan hier wel een hele speech houden maar lijkt mij een beetje overbodig in ieder geval als je de kans krijgt om hem te zien ga het doen het is uniek
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Iedereen zijn eigen mening maar als je Paul McCartney niet fantastisch vond is er wel iets mis..
Heb mij ook dood geërgerd aan bepaalden dien hun zelf populair vonden tegen over hun vriendjes door boee geroep of door zijn ballads heen te schreeuwen! Ik heb genoten terwijl ik er niets van verwacht had.
Na een heerlijk optreden van skunk anansie, kan hier wel een hele speech houden maar lijkt mij een beetje overbodig in ieder geval als je de kans krijgt om hem te zien ga het doen het is uniek
Hoor veel goede dingen over Skunk. Moet eerlijk zeggen, kwam mij goed uit ze over te slaan om een goede plek voor Lionel en Macca te hebben (gelukt ook). Want Skunk (inclusief Skin solo) al vaak genoeg gezien.
"uniek" ook mooi gezegd ja...
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
En dan Paul McCartney. Jezus, dat was echt tenenkrommend slecht. Sorry voor de fans maar dit kan echt niet hoor. Het klinkt echt voor geen meter. Mensen die zeggen dat het wel meeviel zullen vast grote fans zijn die het goed willen praten of hun gehoor is niet zo best. Ik trok het gewoon echt niet want het was echt niet om aan te horen. Natuurlijk heb ik maar een paar minuten mogen zien en dus geen idee of de show verder nog interessant was (dat was het in die paar minuten in ieder geval niet want er was geen spectakel), maar kwa zang is het echt het slechtste wat ik ooit heb gezien.

Sorry hoor, maar dit kan echt niet! Deze legende heeft misschien wel een aantal valse noten gezongen, maar over het algemeen zat alles er goed op. Het klinkt wat ijler omdat hij ouder is geworden, maar als jij dat direct vals noemt is dat wat er mis is met jou, niet het optreden. Hij heeft inderdaad niet veel volume meer, maar hij heeft echt grotendeels alles nagenoeg zuiver gezongen. Ik stond vooraan dus heb het perfect gehoord.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Haha, eventjes lachen om de kritiek op Paul McCartney.
Wat een oude baas, vooraan aanwezig en ik heb de volledig speeltijd genoten. Een show gevuld met klassiekers met als hoogtepuntjes My Valentine, The End en natuurlijk Hey Jude. Coole visiuals, vooral die oude beelden van de jonge Beatles deden we zeker wat. Zelf ben ik van mening dat ome Paul nog vrij goed bij stem is. Misschien niet meer helemaal zo energiek als je zou willen van een headliner maar als je op die leeftijd nog zo'n show weet neer te zetten, dan ben je gewoon een oude baas. Kortom, Rammstein was erg vet, Red Hot Chili Peppers vielen zeker niet tegen maar Paul was voor mij de headliner van het weekend.

Verder top:
1. Lionel Richie - Genieten van deze prachtvent. Een briljante setlist en hij kan echt nog bizar goed zingen wat pas echt bij de rustige stukken/nummers opviel. Hulde voor deze boeking!
2. Paul McCartney - Baas
3. Parquet Courts - Tering wat is deze band goed, dacht zelf dat ze er wat ongeïnteresseerd bij zouden staan en niet zo nauw keken. Maar deze mannen brachten toch weer eventjes wat vuur in dit brave weekendje. Zelf erg fan van hun debuutplaat maar ook het overige werk wist live erg te overtuigen. Strakke set zonder minpunten, met Borrowed Time en Light Up Gold II wisten ze me echt te overtuigen. Deze band moet ik snel weer zien.
4. Rammstein - Erg vette liveshow weer, alleen de vorige show op Werchter was gewoon wat spectaculairder.
5. Slaves/Doe Maar - Doe Maar was gewoon tof, Slaves ook weer zeer overtuigend alleen de show werd eventjes 10 minuten stil gelegd door een meisje die tijdens de show een epileptische aanval kreeg. Waarvoor weer eens respect voor de hulpdiensten.

Meevallertje - Kygo, lekkere tropische deuntjes en gastartiesten
Tegenvallertje - Major Lazer - dacht deze gasten nog wel een uniek showtje neer konden zetten. Nee, gewoon weer een standaard turn up show. Major Lazer, tot nooit!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Meevallertje – Kygo, lekkere tropische deuntjes en gastartiesten
Tegenvallertje – Major Lazer – dacht deze gasten nog wel een uniek showtje neer konden zetten. Nee, gewoon weer een standaard turn up show. Major Lazer, tot nooit!

Weet je zeker dat je de twee niet omgedraaid bedoelt Wessel? Ik zag een stukje van de nieuwe show van ML, en dat zag er zeer vermakelijk uit(evenals hun eerdere shows overigens). Kygo is daarentegen als je het mij vraagt zo middle of the road als je maar krijgen kan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Weet je zeker dat je de twee niet omgedraaid bedoelt Wessel? Ik zag een stukje van de nieuwe show van ML, en dat zag er zeer vermakelijk uit(evenals hun eerdere shows overigens). Kygo is daarentegen als je het mij vraagt zo middle of the road als je maar krijgen kan.

Nope, haha.
Bij Major Lazer had ik geen standaard EDM show verwacht zoals bijvoorbeeld Calvin Harris. Ik heb er echt een hekel aan als ze lekker opbouwen en dat er dan zo'n verschrikkelijke standaard kut drop achteraan komt. Had bij Major Lazer wat meer unieks verwacht. Wel eventjes een gek feestje maar toch een tegenvaller.

Kygo is ook wel erg middle of the road maar zijn show was wel eventjes een fijne verademing. Heb een zwak voor een aantal nummers van hem (Sexual Healing & Burning etc.) en hij had een leuk zangeresje bij en Tom Odell kwam ff een nummertje meedoen. Geen meevaller als in, ga dat zien, maar viel me niets tegen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Eindspeech van Jan was dit jaar trouwens wel een hoogtepuntje.

'Stem links en ga naar Bospop'
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken