Ik ben altijd heel erg onder de indruk van hoe uitgebreid iedereens verslagen zijn na zo'n weekend, hier nog een ongeorganiseerde poging van mij:
Al was er geen enkele show die me écht helemaal omver heeft geblazen, heb ik echt een fantastisch weekend gehad, met verschillende hoogtepuntjes. Op vrijdag na de hele dag een beetje halve shows gezien te hebben was de topper echt Snapped Ankles, wat een vette show!!! Magdalena Bay was denk ik de absolute topper, samen met Kneecap, beide om verschillende redenen. Het album van MagBay heb ik erg veel geluisterd en was dus ook blij dat die integraal werd gedaan, echt een goede show waar ik helemaal ingezogen werd. Kneecap vorig jaar op DTRH gezien en móést daar weer bij zijn. Na het eerste nummer gelijk meer naar voren gesprint, wát een energie overal, hulde aan iedereen die er was en free palestine!!! Verder op zondag (zoals verwacht) een traantje gelaten bij Youth Lagoon. Ik ben wat meer fan van zijn vorige album, maar ook de nummers van het nieuwe album vond ik erg goed overkomen. Al vonden vrienden van mij het wat saai, waar ik me ook wel weer in kan vinden, weinig interactie etc.
Andere acts waar ik zeer van genoten heb: Khana bierbood - wát een leuke band, en ook leuk om te zien hoe veel plezier zij zelf hadden, Amenra zou ik totaal niet onder mijn muzieksmaak scharen maar was toch redelijk onder de indruk van de paar nummers die ik heb gezien, Michael Kiwanuka heerlijk van genoten vanaf de heuvel om kracht te sparen voor het laatste uurtje knallen bij Paul en Personal Trainer vond ik ook gewoon weer ijzersterk. Nu vergeet ik er nog vast een hoop, maar dit is wat me het meest bij is gebleven.
Wat minder: acts waar ik erg naar uitkeek, maar door het geluid of bijv. de grootte van de tent (en het echo'en van het gelul) toch maar weer weg ben gegaan, zoals bij Horsegirl en Nilüfer Yanya.
En dan de nacht/elektronische stages. Mij zul je hier nooit over horen klagen. Ik vind st. Paul gewoon echt een topper (ook door wat hij doet op bijv. de zondagmiddag van ITGWO) en ook zeer vette shows daar gezien, zoals bijv. Erol Alkan en Hiba Salameh. Door de festivalrugpijn die me nekte heb ik helaas Eppo vs. Paul moeten missen, Eppo was twee jaar geleden echt genieten, maar gelukkig (? niet altijd) nog liggend op mijn luchtbed in de tent kunnen meegenieten. Ook op niet niks heb ik af en toe een klein dansje gewaagd (guilty!)
Maar wat een teringherrie werd er gedraaid bij de vinage kilo stage man, echt een kermis daar. Vooral vervelend als je op je tandvlees terug naar je tent loopt en dat nog even in je gezicht gesmeten krijgt.
Andere, niet-muziek gerelateerde toppertjes: het publiek, de ciderbar (!!!!), de banner 'op knakvocht en wilskracht' op de camping, het lekkere eten en dat ik daar toch nauwelijks echt lang voor in de rij heb gestaan en hoewel ik nooit zo van de merkactivaties op festivals ben, vond ik de foto-actie van het humanistisch verbond toch best wholesome. Echt leuke gesprekken daardoor zien ontstaan (had iemand mij om z'n nek hangen?!?!?!?)
Helaas heb ik volgend jaar een bruiloft, maar wat heb ik weer zin in mijn volgende BKS-editie!!!! Ik ga in ieder geval weer meelezen met al jullie voorpret op het forum <3