Best Kept Secret 2025

Ik vind het ook wel echt vreemd dat ze 's nachts niets energieker boeken. Als je zag hoeveel energie er nog was tijdens Nia Archives haar set, dan ben ik zeker dat er heel wat mensen graag verder wilden feesten op iets uptempo tot diep in de nacht. Maar net zoals ik zijn heel wat mensen een halfuur later teleurgesteld teruggekeerd omdat er echt niets meer speelde met wat energie & zoiets gaat je echt niet wakker houden om 2u.

Maar misschien doen ze het wel om geluidsoverlast te beperken? Al vind ik nu niet dat wat uptempo house of techno perse meer geluidsoverlast moet veroorzaken.
Zou dat niet gewoon een keuze zijn? Dat ze uptempo dance niet bij BKS vinden passen?

Ik vond dit misschien wel de beste show van het weekend. Op welke manier viel het je tegen?
Het viel niet tegen. Het was nog steeds goed, maar minder dan ik verwacht had wel. Ik vond voornamelijk dat ze te druk bezig waren met hoe het er uitzag door al die verkleedpartijtjes tussendoor, dan dat ze er alles aan deden om een zo goed mogelijke performance neer te zetten. Dat je halverwege een jasje uittrekt is natuurlijk helemaal prima, maar als je band tijd moet rekken tot je volledig bent omgekleed leidt het meer af dan dat het iets toevoegt. Klonk verder nog steeds wel naar behoren.

En waardoor mijn verwachtingen zo hoog lagen, komt vooral door het meelezen op dit forum. Ze werden behoorlijk opgehemeld en hebben dat deels waar kunnen maken, maar dus niet helemaal.

maar als je band tijd moet rekken tot je volledig bent omgekleed leidt het meer af dan dat het iets toevoegt.

Denk niet dit de inhoud van je argument echt weerlegt, maar ze speelden het album integraal, vrijwel op de seconde. Dat 'tijd rekken' zijn gewoon de interludes zoals ze ook op de plaat staan. Het is dus niet zo dat ze bewust ruimte inplanden voor outfit-wisselingen en als ik het me goed herinner sloegen ze er zelfs één over ten opzichte van de zaalshow in de melkweg.

Denk niet dit de inhoud van je argument echt weerlegt, maar ze speelden het album integraal, vrijwel op de seconde. Dat 'tijd rekken' zijn gewoon de interludes zoals ze ook op de plaat staan. Het is dus niet zo dat ze bewust ruimte inplanden voor outfit-wisselingen en als ik het me goed herinner sloegen ze er zelfs één over ten opzichte van de zaalshow in de melkweg.
Dan zal dat het zijn, die interludes in een live setting. Ik ken Imaginal Disk echt niet van voor tot achter uit mijn kop. Maar goed, al die verschillende pakjes mogen ze van mij achterwege laten. Dat is een ding dat zeker is.

Wat een prachtige BKS was het dit jaar zeg. Bij deze mijn verslag:

Vrijdag

Na helemaal gefrituurd te worden in de rij voor de bandjes/camping begonnen bij

Divorce: leuk bandje!

Long Fling: Ben groot fan van beide artiesten en vond het ook echt tof! Harder dan ik had verwacht, ben benieuwd hoe het op plaat klinkt.

Glass Beams: Cool maar het was warm

Cassandra Jenkins: Ik herinner me dat het mooi was en dat er geluidsproblemen waren.

Even wat gegeten en daarna een dikke baap geklapt bij de Casbah voor:

Horsegirl: Wat een prachtige show was dit zeg, ik werd er op meerdere momenten heel emotioneel van. Eerste echt magische moment van het weekend.

Hierna heeft Snapped Ankles me helemaal gesloopt, twee duimen omhoog.

The Dare: enge guy, echt een poser eigenlijk. Twee sterke songs aan het einde. Heeft een synthesizer maar doet niks meer dan een simpele filter sweep soms. Zet hem in niet niks ofzo.

Zaterdag:

De rest van de groep wilde nog even op de camping blijven dus ik was in m’n eentje begonnen bij:
Seun Kuti & Egypt 80: Ben fan van zijn vader en vind hem heel interessant. Seun zette een hele goede show neer. Ik kon mijn voetjes niet van de vloer houden. Mooi eerbetoon aan vrijheid en vrede. Peace and love.

Khana Bierbood: leuk!!!!! Enorme gun-factor. Goeie riffs. Coole percussionist.

Lucy Dacus: mooi maar niet heel pakkend. Shoutout Nana Adjoa!

The Streets: Mike Skinner is een grappige boy maar helaas moesten we door naar

Spinvis: Lame! Supafreak van Rick James?? Kom op bro. Laat hem gewoon zijn liedjes spelen op een podium. “Maar het is Spinvis bro”.

The Streets: leuke slang. Fit but you know it blijft een eternal banger.

Amenra: Headbangen is leuk. Voelde alsof ik even op Roadburn was.

Kneecap: Ik voelde de hype. Ik heb geschreeuwd voor Palestina. Was een mooi moment op de weide maar wilde toch op tijd zijn bij

TV On The Radio: Tweede magische moment van het weekend. Young Liars maakte me meteen weer emotioneel. Wat een kracht zit er in die band zeg.

Soulwax: Misschien wel de leukste headliner die ik tot nu toe heb gezien op BKS. Ik was weer herenigd met mijn groep en we hebben ons helemaal kapot gedanst. Het ging in een flits voorbij. Shoutout naar de belgen.

Zondag:

Even een fresh Wilco shirt gekocht en daarna begonnen bij

Dummy: Het doet me een beetje aan Stereolab denken soms. Stereolab is een van mijn favoriete bands. Dummy is cool.

Spellling: Viel een beetje dood helaas. Ik vind haar stage presence wel echt heel cool. Had beter gewerkt in de avond.

Rats On Rafts: Legends in the game! Ik gun ze alles. Support Rats on Rafts aub.

Personal Trainer: dit was ongeveer mijn tiende keer maar het was wederom erg tof. Ze waren ook allemaal in het rood. Goed bezig.

Wilco: Ja prachtig. Dit was mijn eerste show van ze en het was het magische moment van de dag. I am trying to break your heart brak mijn hart in duizend stukken.

Djo: Was leuk! Voelde wel een beetje afstandelijk. Twee mensen achter mij gingen helemaal uit hun dak toen ze de guy van stranger things zagen. En toen hij het tiktok nummer speelde natuurlijk. Maar toen was ik al naar

They Are Gutting A Body Of Water: Luid. En sick. Maar vooral luid. Gaf me wederom het Roadburn gevoel. Een vriend van mij ging mee vanwege de d&b elementen. Hij is nu groot fan van hele harde gitaar. Goed bezig.

Deftones: Hun gitaren waren wel iets minder hard. Beetje mwah. Als je dit heel tof vind was het waarschijnlijk de show van het weekend.

Magdalena Bay: Niet heel anders dan de Melkweg show maar wel weer heel cool. Gewoon echt goede popmuziek. Ik stond vooraan en de hype was niet te stoppen.

Micheal Kiwanuka: Iedereen die een Wilco shoutout doet is een legend. De show was ook echt prachtig en werkte perfect op het strand. Mickey Kiwa (zo noemen zijn vrienden hem) krijgt twee grote duimen omhoog.

Willekeurige observaties:

Shoutout naar de guy in het Ween shirt

Leukste drummer van het weekend was die van TAGABOW. Die hitte meer sigaretten dan z’n snare.

Het publiek was echt geweldig dit jaar. Veel leuke interacties gehad.

Shoutout naar ijsjes en wafels.

Shoutout naar 0% cider

Shoutout naar iedereen die rood droeg op de zondag.

Shoutout naar de guy die echt fucking hard snurkte naast onze tent.

Tot volgend jaar!!!

stukje soulwax op youtube! Enige twee nummers die we gaan krijgen, maaar wel heerlijk nagenieten. Zeker headliner waardig

Edit, na stukje rondstruinen een set van hun van 1999 gevonden, dan is soulwax toch wel heel erg gegroeid afgelopen jaren

Laatst bewerkt:
Nog steeds nagenieten! Was mijn 7de keer, en weerom een topeditie, om niet te zeggen misschien wel de beste (alhoewel moeilijk, slechte ervaringen nooit gehad in BKS). Ik ben blijkbaar niet alleen, aangezien de presale in recordtijd uitverkocht werd.
Er is sowieso geen gelijke aan de setting en vibes van BKS, of vertel het me.

O ja: misschien 1 iets, vroeger kon je in de huisjes 13u binnen, denk ik, nu pas 14u en dan beginnen ongeveer al de eerste optredens. Vervelend, want dan mis je het eerste wat je wou zien wegens onmogelijk haalbaar, en dan begin je een drankje aan het huisje, en dan, tja durf je nog wel het volgende ook missen ;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs
Ik ben altijd heel erg onder de indruk van hoe uitgebreid iedereens verslagen zijn na zo'n weekend, hier nog een ongeorganiseerde poging van mij:

Al was er geen enkele show die me écht helemaal omver heeft geblazen, heb ik echt een fantastisch weekend gehad, met verschillende hoogtepuntjes. Op vrijdag na de hele dag een beetje halve shows gezien te hebben was de topper echt Snapped Ankles, wat een vette show!!! Magdalena Bay was denk ik de absolute topper, samen met Kneecap, beide om verschillende redenen. Het album van MagBay heb ik erg veel geluisterd en was dus ook blij dat die integraal werd gedaan, echt een goede show waar ik helemaal ingezogen werd. Kneecap vorig jaar op DTRH gezien en móést daar weer bij zijn. Na het eerste nummer gelijk meer naar voren gesprint, wát een energie overal, hulde aan iedereen die er was en free palestine!!! Verder op zondag (zoals verwacht) een traantje gelaten bij Youth Lagoon. Ik ben wat meer fan van zijn vorige album, maar ook de nummers van het nieuwe album vond ik erg goed overkomen. Al vonden vrienden van mij het wat saai, waar ik me ook wel weer in kan vinden, weinig interactie etc.

Andere acts waar ik zeer van genoten heb: Khana bierbood - wát een leuke band, en ook leuk om te zien hoe veel plezier zij zelf hadden, Amenra zou ik totaal niet onder mijn muzieksmaak scharen maar was toch redelijk onder de indruk van de paar nummers die ik heb gezien, Michael Kiwanuka heerlijk van genoten vanaf de heuvel om kracht te sparen voor het laatste uurtje knallen bij Paul en Personal Trainer vond ik ook gewoon weer ijzersterk. Nu vergeet ik er nog vast een hoop, maar dit is wat me het meest bij is gebleven.

Wat minder: acts waar ik erg naar uitkeek, maar door het geluid of bijv. de grootte van de tent (en het echo'en van het gelul) toch maar weer weg ben gegaan, zoals bij Horsegirl en Nilüfer Yanya.

En dan de nacht/elektronische stages. Mij zul je hier nooit over horen klagen. Ik vind st. Paul gewoon echt een topper (ook door wat hij doet op bijv. de zondagmiddag van ITGWO) en ook zeer vette shows daar gezien, zoals bijv. Erol Alkan en Hiba Salameh. Door de festivalrugpijn die me nekte heb ik helaas Eppo vs. Paul moeten missen, Eppo was twee jaar geleden echt genieten, maar gelukkig (? niet altijd) nog liggend op mijn luchtbed in de tent kunnen meegenieten. Ook op niet niks heb ik af en toe een klein dansje gewaagd (guilty!)
Maar wat een teringherrie werd er gedraaid bij de vinage kilo stage man, echt een kermis daar. Vooral vervelend als je op je tandvlees terug naar je tent loopt en dat nog even in je gezicht gesmeten krijgt.

Andere, niet-muziek gerelateerde toppertjes: het publiek, de ciderbar (!!!!), de banner 'op knakvocht en wilskracht' op de camping, het lekkere eten en dat ik daar toch nauwelijks echt lang voor in de rij heb gestaan en hoewel ik nooit zo van de merkactivaties op festivals ben, vond ik de foto-actie van het humanistisch verbond toch best wholesome. Echt leuke gesprekken daardoor zien ontstaan (had iemand mij om z'n nek hangen?!?!?!?)

Helaas heb ik volgend jaar een bruiloft, maar wat heb ik weer zin in mijn volgende BKS-editie!!!! Ik ga in ieder geval weer meelezen met al jullie voorpret op het forum <3

Edit, na stukje rondstruinen een set van hun van 1999 gevonden, dan is soulwax toch wel heel erg gegroeid afgelopen jaren
Met Nite Versions hebben ze hun aanpak volledig omgegooid. Zag ze in zowel 2004 als 2005 op Pukkelpop en dit was beide net voor de bijbehorende albums (Any Minute Now en Nite Versions) uitkwamen, dus die kende ik nog niet. Vond het in 2004 helemaal niks en in 2005 echt fantastisch. Dat was eigenlijk het startpunt van hun huidige opzet.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Dit jaar was ik er helaas niet bij en om te voorkomen dat ik ergens moet grasduinen in de tientallen pagina's: hoe druk was het dit jaar? Vorig jaar werd er veel gezegd over dat het bij lange na niet uitverkocht zou zijn en toen bleek > 95% verkocht te zijn. Was dat dit jaar weer zo?

Dit jaar was ik er helaas niet bij en om te voorkomen dat ik ergens moet grasduinen in de tientallen pagina's: hoe druk was het dit jaar? Vorig jaar werd er veel gezegd over dat het bij lange na niet uitverkocht zou zijn en toen bleek > 95% verkocht te zijn. Was dat dit jaar weer zo?
Echte antwoord: dat weten we niet want ze hebben geen cijfers gedeeld. Gevoelsmatig: het was misschien net een tikkeltje rustiger dan vorig jaar, maar kan aan de aanpassingen van het terrein liggen? Op de website stond nu dat ze 30000 bezoekers max aankonden, terwijl dat vorig jaar 25500 was.

• Leuk
Waarderingen: breadant
Echte antwoord: dat weten we niet want ze hebben geen cijfers gedeeld. Gevoelsmatig: het was misschien net een tikkeltje rustiger dan vorig jaar, maar kan aan de aanpassingen van het terrein liggen? Op de website stond nu dat ze 30000 bezoekers max aankonden, terwijl dat vorig jaar 25500 was.
Ik ben er vrij zeker van dat het rustiger was dan vorig jaar, zeker op vrijdag (toen het wel bloedheet was en de treinen niet reden). Vooral op het grote veld viel me dat op, het stond tot minder ver naar achteren vol, dacht ik toch.

Users who are viewing this thread