Brian wrote:
Ik vind het vervangen van de Staat voor Ghost toch wel een zwakte bod. Vooral omdat je in het weekend tussen RaR/Fortarock en graspop zit. Kan me niet voorstellen dat er geen band is die op beide festivals speelt en nu niet kon. Dan heb je een vervanger die niet twee keer op hetzelfde festival speelt en toch meer in het straatje zit van Ghost. Ik noem bijvoorbeeld maar: Tremonti, Billy Talent, Monster Truck, Gojira, Bullet For My Valentine, Disturbed, Shinedown of Heaven Shall Burn. Vraag me af of de organisatie dat heeft geprobeerd of dat ze voor de makkelijke manier zijn gegaan en direct aan de Staat hebben gevraagd. (Niks tegen de Staat, dat vind ik verder een top band)
Het is echt niet zo gemakkelijk als jij het hier voorstelt. Niet vergeten dat Ghost pas de dag zelf afgezegd heeft. Dat betekent dat de organisatie slechts enkele uren heeft om de band, volledige crew én materiaal in Landgraaf te krijgen. Dan vallen bij voorbaat reeds alle bands af die zich niet op maximaal 2-3 uur rijden van het festival beginnen (dus enkel bands die al op het festival spelen of op een steenworp van Pinkpop repeteren blijven over). En dan is er nog een bijkomende vereiste dat de omweg richting Landgraaf geen negatieve impact mag hebben op het tourschema en dat alle band- en crewleden hun vrije dag willen/kunnen opofferen.
Lees: in zo’n gevallen heb je de keuze tussen een band 2x laten spelen, een of ander lokaal bandje toe te voegen of een gat in het tijdschema te laten.