Pinkpop 2016

Join de Festileaks Pinkpop forum meeting!

Zondag Festileaks Pinkpop meeting! 16:00 uur.
Locatie is bij het Brand Bier Speciale Bieren terras, halverwege tussen toilet en kraampjes op randje asfalt met gras, Duidelijk vindbaar en overzichtelijk.

Geloof dat het wel te vinden gaat zijn, toch…

( John Lennon foto-shirt, zwart Pinkpop-hoedje, legerbroek )

Hoogtepunt vrijdag: The Struts
Verder gezien:
Bastille: matig
One Ok Rock: Wel ok maar niet meer dan dat.
Major Lazer: Met een vriendin gaan kijken. Tja....
Peppers: Nope.

Hoogtepunt zaterdag: Puscifer
Mega teleurstelling: Geen Papa III.
Verder gezien:
The Sore Losers: super!
Halestorm: super!
De Staat: leuk voor een half uur
Doe Maar: nee
Rammstein: heel vet!!!

Join de Festileaks Pinkpop forum meeting!

Zondag Festileaks Pinkpop meeting! 16:00 uur.
Locatie is bij het Brand Bier Speciale Bieren terras, halverwege tussen toilet en kraampjes op randje asfalt met gras, Duidelijk vindbaar en overzichtelijk.

Geloof dat het wel te vinden gaat zijn, toch…

( John Lennon foto-shirt, zwart Pinkpop-hoedje, legerbroek )

Gunstige tijd en plek. Ik kom denk ik wel even kijken.

Kereltje wrote:
Het is echt niet zo gemakkelijk als jij het hier voorstelt. Niet vergeten dat Ghost pas de dag zelf afgezegd heeft. Dat betekent dat de organisatie slechts enkele uren heeft om de band, volledige crew én materiaal in Landgraaf te krijgen.

Niet correct. Torre van de Staat zei dat hij na het optreden op vrijdag wou gaan “feesten en zuipen”, dit moest hij uitstellen omdat hij gevraagd werd Ghost te vervangen… Vrijdag was het dus al bekend.

Dit dus. Het lijkt erop dat ze meteen naar de Staat zijn gegaan ipv een act die dichter bij Ghost ligt. Er zijn er op dit moment genoeg in de buurt, of ze ook daadwerkelijk kunnen is natuurlijk een tweede. Misschien hadden ze ook andere hardere Nederlandse bands kunnen vragen? John Coffey, Delain of zoiets?

Brian wrote:
Ik vind het vervangen van de Staat voor Ghost toch wel een zwakte bod. Vooral omdat je in het weekend tussen RaR/Fortarock en graspop zit. Kan me niet voorstellen dat er geen band is die op beide festivals speelt en nu niet kon. Dan heb je een vervanger die niet twee keer op hetzelfde festival speelt en toch meer in het straatje zit van Ghost. Ik noem bijvoorbeeld maar: Tremonti, Billy Talent, Monster Truck, Gojira, Bullet For My Valentine, Disturbed, Shinedown of Heaven Shall Burn. Vraag me af of de organisatie dat heeft geprobeerd of dat ze voor de makkelijke manier zijn gegaan en direct aan de Staat hebben gevraagd. (Niks tegen de Staat, dat vind ik verder een top band)

Het is echt niet zo gemakkelijk als jij het hier voorstelt. Niet vergeten dat Ghost pas de dag zelf afgezegd heeft. Dat betekent dat de organisatie slechts enkele uren heeft om de band, volledige crew én materiaal in Landgraaf te krijgen. Dan vallen bij voorbaat reeds alle bands af die zich niet op maximaal 2-3 uur rijden van het festival beginnen (dus enkel bands die al op het festival spelen of op een steenworp van Pinkpop repeteren blijven over). En dan is er nog een bijkomende vereiste dat de omweg richting Landgraaf geen negatieve impact mag hebben op het tourschema en dat alle band- en crewleden hun vrije dag willen/kunnen opofferen.

Lees: in zo’n gevallen heb je de keuze tussen een band 2x laten spelen, een of ander lokaal bandje toe te voegen of een gat in het tijdschema te laten.

Ben het met Brian eens. Ghost was al vrijdag bekend en men is per direct op vrijdag voor De Staat gegaan.
Makkelijkste optie na een succesvolle show. Er toert op dit moment genoeg en daarnaast er zijn genoeg NL rock bands die hier hadden kunnen staan.
Zwakke oplossing voor een festival dat zich in de champions league waant.

WIJZIGING DJ’S WAXFIEND & PRIME / SEVN ALIAS / BROEDERLIEFDE
Wegens productionele redenen hebben we het optreden op de laatste plek op Stage 4 van vanavond helaas moeten inkorten. Dit optreden van Waxfiend & Prime / Sevn Alias / Broederliefde kan niet, zoals gepland, tegelijkertijd met het optreden van Paul McCartney plaatsvinden. Dit door conflicterende geluidsniveaus van de twee podia. Hierdoor zal het optreden van DJ’s Waxfiend & Prime komen te vervallen en zullen Sevn Alias en Broederliefde van 21:10 tot 21:45 spelen.

Land Graaf wrote:
Peppers: Nope.

Ik zit nog te twijfelen tussen RHCP of Tame Impala op Werchter, dus ben wel nieuwsgierig naar de reacties op de peppers. Leg uit …
1f609.png

Ik heb het een kans gegeven.
Deze band zag ik in 1988 op Pinkpop en daarna nog vaak op diverse festivals.
Het is een band die probeert een eens succesvolle formule die sterke songs opleverde nog een keer tot leven te roepen, te cashen
en dus hits te spelen. De massa wil het zo en ik vind het prima maar zang is matig en de rock en pop songs
van weleer klinken gewoon niet. Nieuwe songs zijn niet bijzonder en dat is de band dus voor mij ook niet meer.
Misschien moet ik het niet meer vergelijken maar doe ik dus wel.

Ik zou zeker voor Tame Impala gaan.

WIJZIGING DJ’S WAXFIEND & PRIME / SEVN ALIAS / BROEDERLIEFDE
Wegens productionele redenen hebben we het optreden op de laatste plek op Stage 4 van vanavond helaas moeten inkorten. Dit optreden van Waxfiend & Prime / Sevn Alias / Broederliefde kan niet, zoals gepland, tegelijkertijd met het optreden van Paul McCartney plaatsvinden. Dit door conflicterende geluidsniveaus van de twee podia. Hierdoor zal het optreden van DJ’s Waxfiend & Prime komen te vervallen en zullen Sevn Alias en Broederliefde van 21:10 tot 21:45 spelen.

Dat is wel errug amateuristisch gepland.

Jammer dat we Rammstein gemist hebben,hopelijk doen die ergens een zaalshow binnenkort.

Mbt de Peppers was het een leuke show. Ik heb ze nog niet eerder gezien dus ik vind die greatest hits show wel leuk. Maar goed ik kan ze van mijn lijstje afstrepen

Rammstein was fucking vet. Wel blij dat de moshpits in het voorste vak een beetje meevielen. De Staat was leuk, jammer dat Ghost er niet stond maar vond het een prima vervanger joh. Verder was Halestorm nice en Skillet was oke.

Graveyard was top in een te lege tent (het volk ging voor Lionel.
BMTH was voor mij de band van de dag. Was denk ik wel de oudste in de moshpit/circle pit en death wall.

Rest allemaal niet zo bijzonder. Maar smaken verschillen!
Van een meeting niets gezien. Minuutje of 10 gestaan op de plek zonder een 'leaker' te zien en weer vrolijk verder gegaan.

Muzikaal gezien de meest matige PP ooit.

Hoogtepunten dit weekend:

Naast Torre Florim staan in de circlepit.
Rammstein.
Bring Me The Horizon.
Nog eens Rammstein.

Hoe was McCartney? Was hij zo indrukwekkend zoals men beloofde/voorspelde?

Of vooral: hoe was zijn stem? Heb al enkele filmpjes gehoord van deze tour waarin hij tenenkrommend vals zong, maar ik troostte me altijd dat dat in het echt zeker zou meevallen. Ik zie hem op Werchter en heb een maat van me (New order fan) overtuigd om niet naar New order te gaan omdat paul toch wel legendarisch moet zijn.

Hoe was McCartney? Was hij zo indrukwekkend zoals men beloofde/voorspelde?

Of vooral: hoe was zijn stem? Heb al enkele filmpjes gehoord van deze tour waarin hij tenenkrommend vals zong, maar ik troostte me altijd dat dat in het echt zeker zou meevallen. Ik zie hem op Werchter en heb een maat van me (New order fan) overtuigd om niet naar New order te gaan omdat paul toch wel legendarisch moet zijn.
1 woord, LEGENDARISCH!!!
2de woord kan ik toevoegen, FANTASTISCH!!
Ik stond in linker voorste vak, het was indrukwekkend. Lekker flink wat classic Beatle en Wings nummers en slechts een paar nieuwe.
Zijn stem, viel me reuze mee hoor, hoorde misschien 2 of 3 keer een overslagje, maar voor een live-optreden van een 73 jarig Pop-icoon vergeef ik dat zeker.

( ik zal later met een uitgebreidere reactie over Pinkpop 2016 komen, eerst koffie... )

Hoor ik nou dat bij Balthazar letterlijk de stekker eruit werd getrokken omdat ome Paul moest spelen? Dit kan echt niet! Wat een fucking aanfluiting.

WAT VERDER OPVIEL:
Wat doe je als je als jonge band de Brand Bier Stage mag afsluiten? Dan ga je natuurlijk zolang door als mogelijk. Helaas overschat de band de strakke regie rondom het festival een beetje. Net als ze – na een uur spelen – het laatste nummer inzetten en de band op volle toeren wil afsluiten, valt het geluid van de instrumenten een voor een af. Eerste de gitaar, dan de bass en vervolgens de keys en drums. De band heeft niets door in eerste instantie, maar wordt erop gewezen door een schreeuwend publiek. Wat is dit? De band kijkt verschrokken om, maar alles moet wijken voor Sir McCartney vanavond. Baas boven baas.
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2016/Pinkpop-2016/zondag/Balthazar.html

Tja, tijdschema is tijdschema. Terecht natuurlijk.

Dan ga je natuurlijk zolang door als mogelijk. Helaas overschat de band de strakke regie rondom het festival een beetje.

Oké, dan is het misschien een beetje terecht, maar in combinatie met het Broederliefde/Sevn Alias verhaal komt het nogal slecht geregeld over. Eerst roept Jan dat sowieso de headliners wel over hun tijd gaan spelen, maar als een band op een ander podium over hun tijd speelt trekken ze de stekker eruit. Daar scoor je als festival echt geen punten mee in mijn ogen.

Users who are viewing this thread