Pinkpop 2016

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb een hoop live gezien op tv en wil ook wel wat dingen kwijt.

Vrijdag

Gary Clark Jr. klonk erg tof, die wil ik zeker gaan checken op Rock Werchter. Daarnaast was De Staat natuurlijk weer lekker. Red Hot Chili Peppers is al niet mijn ding maar vond er erg weinig aan. Zang is niet erg goed en vind de zanger ook niet erg enthousiast overkomen.

Zaterdag

Zaterdag was ik zelf naar een festival in Dordrecht en dus niets live op tv gezien maar wel wat terug gezien gisteren. Zo heb ik weer De Staat kunnen zien. Gelukkig wel een enigszins andere setlist zodat je niet naar een herhaling zat (of als je er was stond) te kijken. Paar nummers van Doe Maar gezien, ja dat had me wel leuk geleken om helemaal te zien. Lianne La Havas heeft een geweldige stem (ook live dus). Verder niet zo mijn ding maar kan me voorstellen dat het wel tof is om te zien live. En ja Rammstein een paar nummers gezien, dat is precies wat je er van verwacht; tof! Ga ik gelukkig ook zien op Werchter. Toch wel echt veel zin in gekregen na dit weekend.

Zondag

Douwe Bob was best prima, had hem zaterdag ook al gezien en ook toen was het prima. Vintage Trouble vond ik echt erg tof, die zanger is erg goed als zanger en als frontman. Erg veel entertainment en dat ging niet ten koste van de zang. Ja, erg onder de indruk. All Time Low was echt een verschrikking om te zien, vooral door het publiek wat er naar stond te kijken. Sorry maar dat trek ik echt niet. Bring Me the Horizon eigenlijk hetzelfde verhaal al vond ik de muziek dan nog best oke. Ook die staan op Rock Werchter op de dag dat ik ga, maar die laat ik waarschijnlijk links liggen. Lionel Richie leek me best grappig om te zien maar niet veel meer dan dat (ik ben ook niet erg bekend met zijn werk). En dan Paul McCartney. Jezus, dat was echt tenenkrommend slecht. Sorry voor de fans maar dit kan echt niet hoor. Het klinkt echt voor geen meter. Mensen die zeggen dat het wel meeviel zullen vast grote fans zijn die het goed willen praten of hun gehoor is niet zo best. Ik trok het gewoon echt niet want het was echt niet om aan te horen. Natuurlijk heb ik maar een paar minuten mogen zien en dus geen idee of de show verder nog interessant was (dat was het in die paar minuten in ieder geval niet want er was geen spectakel), maar kwa zang is het echt het slechtste wat ik ooit heb gezien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
http://www.1limburg.nl/pearl-jam-op-pinkpop-2017-smeets-wil-ook-foo-fighters
Tevreden over dit jaar
Over de editie van dit jaar is Smeets meer dan tevreden. Het was een beetje een ‘saaie’ Pinkpop: geen grote incidenten, geen noodweer, geen headliner die afzegt. En dus geen paniekmomenten voor de grote baas. "Het is echt een hele goeie editie. Ik ben zeer, zeer, zeer, content."
IK OOK JAN, IK OOK ZEER CONTENT!!!
Het was een fijne editie, zo mooi als ik van te voren gehoopt had.

(...later meer...)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Tja, tijdschema is tijdschema. Terecht natuurlijk.
Nee, dat is gewoon uitermate respectloos naar de bands die je verder op je festival hebt staan. Dan moet je gewoon duidelijker communiceren, en niet enige spontaniteit van een band afstraffen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
En wie zegt dat dat niet duidelijk is gecommuniceerd. Ik vermoed dat dat wel gedaan wordt namelijk. Zo niet dan heb je gelijk dan is het slecht van de organisatie, maar niet dat ze de stekker eruit halen maar wel dat ze het niet duidelijk hebben gemaakt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Paddy wrote:
Tja, tijdschema is tijdschema. Terecht natuurlijk.

Nee, dat is gewoon uitermate respectloos naar de bands die je verder op je festival hebt staan. Dan moet je gewoon duidelijker communiceren, en niet enige spontaniteit van een band afstraffen.
Opzich kan ik de spontaniteit van de band voorstellen.
Ik kan me echter niet voorstellen dat zomaar de stekkers eruit gingen, dus dat communiceren is denk ik wel vooraf duidelijk aan de band meegegeven.
Er zal ook vast met paniek en gebaren langszij zijn duidelijk gemaakt niet verder te gaan, als de stekker eruit gaat is dat denk ik een teken dat er na waarschuwing nog verder is gespeelt.
Lijkt me gezien al het gedoe bij Stage 4 met die verschuiving een eis of wens van McCartney, de stilte op andere podia.
Dat was denk ik wel het allerlaatste wat de organisatie gisteren wilde, al op voorhand Macca tegen de haren in strijken, nevermind wie dan ook in Brand-tent speelt...
Maar, kan altijd nog erger hé
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.661
Ik heb een hoop live gezien op tv en wil ook wel wat dingen kwijt.

Zondag

En dan Paul McCartney. Jezus, dat was echt tenenkrommend slecht. Sorry voor de fans maar dit kan echt niet hoor. Het klinkt echt voor geen meter. Mensen die zeggen dat het wel meeviel zullen vast grote fans zijn die het goed willen praten of hun gehoor is niet zo best. Ik trok het gewoon echt niet want het was echt niet om aan te horen. Natuurlijk heb ik maar een paar minuten mogen zien en dus geen idee of de show verder nog interessant was (dat was het in die paar minuten in ieder geval niet want er was geen spectakel), maar kwa zang is het echt het slechtste wat ik ooit heb gezien.

Wat? Daar maak je me een beetje bang. Moet ik mij dus echt zorgen maken voor Werchter? Heb enkele sceptische vrienden overtuigd om hier absoluut bij te zijn. Is het echt valser dan pakweg Years & Years? Heb hier serieus erg hard naar uitgekeken.

 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb Years & Years nooit gezien dus of dat nog erger is weet ik niet. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken en ik vond het echt niet om aan te horen. Kijk anders ook eens bij de reacties op de facebookpagina van pinkpop op het bericht van 10 uur geleden: All you need is... Sir Paul McCartney! Een Beatle op Pinkpop! ‪#‎pp16. Daar kan je lezen dat ik echt niet de enige ben die het echt niks vond. Ook een hoop mensen die er waren zijn eerder weggegaan.‬
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
WeckoJ wrote:
Ik heb een hoop live gezien op tv en wil ook wel wat dingen kwijt.

Zondag

En dan Paul McCartney. Jezus, dat was echt tenenkrommend slecht. Sorry voor de fans maar dit kan echt niet hoor. Het klinkt echt voor geen meter. Mensen die zeggen dat het wel meeviel zullen vast grote fans zijn die het goed willen praten of hun gehoor is niet zo best. Ik trok het gewoon echt niet want het was echt niet om aan te horen. Natuurlijk heb ik maar een paar minuten mogen zien en dus geen idee of de show verder nog interessant was (dat was het in die paar minuten in ieder geval niet want er was geen spectakel), maar kwa zang is het echt het slechtste wat ik ooit heb gezien.


Wat? Daar maak je me een beetje bang. Moet ik mij dus echt zorgen maken voor Werchter? Heb enkele sceptische vrienden overtuigd om hier absoluut bij te zijn. Is het echt valser dan pakweg Years & Years? Heb hier serieus erg hard naar uitgekeken.
Ik stond met mijn neus vooraan. TV registratie is duidelijk loodrecht op beleving live aanwezig. Geloof me, ga zien!!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Sorry Dennis, maar dat geloof ik dus niet aangezien er echt een hoop negatieve reacties te lezen zijn van mensen die live aanwezig waren. Misschien wil jij het gewoonweg niet horen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik heb Years & Years nooit gezien dus of dat nog erger is weet ik niet. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken en ik vond het echt niet om aan te horen. Kijk anders ook eens bij de reacties op de facebookpagina van pinkpop op het bericht van 10 uur geleden: All you need is… Sir Paul McCartney! Een Beatle op Pinkpop! ‪#‎pp16. Daar kan je lezen dat ik echt niet de enige ben die het echt niks vond. Ook een hoop mensen die er waren zijn eerder weggegaan.‬

Ik vond het ook niet veel en inderdaad zijn er veel mensen eerder weg gegaan, waaronder ikzelf.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Sorry Dennis, maar dat geloof ik dus niet aangezien er echt een hoop negatieve reacties te lezen zijn van mensen die live aanwezig waren. Misschien wil jij het gewoonweg niet horen.
Sorry! Maar ik vond het wel goed hoor. Misschien stond ik prima en was het geluid verder op het terrein minder.
Geloof me, ik was vooraf voorbereid op een 'teleurstellende stem' vanuit voorgaande berichten en waarschuwingen. Hij is geen twintigjarige nachtegaal meer dat is duidelijk, maar het was mij alleszins reuze meegevallen, dus vandaar...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
WeckoJ wrote:
Sorry Dennis, maar dat geloof ik dus niet aangezien er echt een hoop negatieve reacties te lezen zijn van mensen die live aanwezig waren. Misschien wil jij het gewoonweg niet horen.


Sorry! Maar ik vond het wel goed hoor. Misschien stond ik prima en was het geluid verder op het terrein minder.
Geloof me, ik was vooraf voorbereid op een ‘teleurstellende stem’ vanuit voorgaande berichten en waarschuwingen. Hij is geen twintigjarige nachtegaal meer dat is duidelijk, maar het was mij alleszins reuze meegevallen, dus vandaar…

Het gaat om jouw beleving Dennis! Fijn toch als je genoten hebt?!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Paddy wrote:
Tja, tijdschema is tijdschema. Terecht natuurlijk.

Nee, dat is gewoon uitermate respectloos naar de bands die je verder op je festival hebt staan. Dan moet je gewoon duidelijker communiceren, en niet enige spontaniteit van een band afstraffen.

Het tijdslot staat gewoon in het contract met de band. Veel duidelijker dan dat kun je het niet afspreken.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik ben ook blij dat je het leuk vond, daar gaat het mij ook niet om natuurlijk. Maar nu zeg je al wat anders, namelijk dat je het al verwachte en dat het je meeviel dat is anders dan dat je zegt dat het geweldig en fantastisch was. Ik zeg ook niet dat je het niet leuk kan vinden, maar ik zeg alleen dat het kwa zang erg slecht was. Ik vind het daarnaast ook nog eens niet geweldig interessant dus voor mij irriteert het dan helemaal. Echte fans kunnen het misschien ondanks zijn slechte zang toch nog erg waarderen, dat kan.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Hoe was McCartney? Was hij zo indrukwekkend zoals men beloofde/voorspelde?

Of vooral: hoe was zijn stem? Heb al enkele filmpjes gehoord van deze tour waarin hij tenenkrommend vals zong, maar ik troostte me altijd dat dat in het echt zeker zou meevallen. Ik zie hem op Werchter en heb een maat van me (New order fan) overtuigd om niet naar New order te gaan omdat paul toch wel legendarisch moet zijn.

De beelden die ik gisteren op tv heb gezien van Paul McCartney hebben mij overtuigd om New Order gewoon helemaal te gaan zien en dan maar een stuk te missen van Paul McCartney. Nee, hij klonk niet goed, verre van dat, helaas.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
... en mag ik zeggen dat ik, hoewel ik best respect voor hem heb, me steeds meer erger aan Jan Smeets. Hij staat er als een belegen opa het publiek toe te spreken, hij dekt nog niet iedereen toe op de campings. Ik zie voor me dat hij 's nachts via de luidsprekers oproept dat iedereen lief moet gaan slapen, anders wordt opa boos!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Ik begreep dat zijn stem beter werd na de eerste nummers en dat nou net die eerste nummers zijn uitgezonden? Ik zag ook heel veel goede reacties / reviews voorbij komen.
Het AD was positief, maar recensies in de krant neem ik altijd met een korreltje zout.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik ben ook blij dat je het leuk vond, daar gaat het mij ook niet om natuurlijk. Maar nu zeg je al wat anders, namelijk dat je het al verwachte en dat het je meeviel dat is anders dan dat je zegt dat het geweldig en fantastisch was. Ik zeg ook niet dat je het niet leuk kan vinden, maar ik zeg alleen dat het kwa zang erg slecht was. Ik vind het daarnaast ook nog eens niet geweldig interessant dus voor mij irriteert het dan helemaal. Echte fans kunnen het misschien ondanks zijn slechte zang toch nog erg waarderen, dat kan.
nou, ik reageer toch nog even hierop voordat woorden / reacties uit het verband worden getrokken.
1 ) het optreden was in zijn geheel naar mijn idee fantastisch, feest van herkenning en een Pop-icoon.
2 ) kwa zang is een ander verhaal. Zijn stem was mij meegevallen, zoals ik aangaf was ik voorbereid op teleurstelling door veel eerdere berichten en dat is mij dus meegevallen. Vandaar dat ik ook zei het is geen twintigjarige nachtegaal.

Ik zeg dus niets anders, show op zicht was naar mijn idee fantastisch en zijn stem was mij op basis van berichten vooraf meegevallen.
Het is dus absoluut niet zo dat ik iemand ga afraden naar McCartney te gaan omwille van zijn 73-jarige stem. Ik had hem zelf nooit eerder live gehoord, dus vergelijking heb ik niet of hoe het achteruit gaat.

btw, het was naar mijn idee ook niet vals gezongen. Dus om terug te komen op de vergelijking met Years & Years, zeker niet zo slecht als dat (kan volgens mij ook nooit iemand valser dan Years & Years, op Double Date na dan.)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik vind dat dus wel degelijk anders. Maar goed daarover zullen we het vast niet eens worden. Voor mij is het altijd heel erg belangrijk hoe iemand klinkt en overkomt tijdens optredens. Ik houd ervan als artiesten me weten te raken door goede zang en het gevoel wat ze er in leggen. Ik irriteer me dan ook snel als de zang minder is. In dit geval was het zelfs slecht; dus ja ik zou wel iedereen afraden om naar Paul McCartney te gaan. Maar ik kan wel begrijpen dat je hem een keer live gezien wil hebben, en als dat je reden is om hem te gaan zien moet je dat ook vooral doen. Maar als je hem wilt zien omdat hij goed is, ga het dan vooral niet doen want goed is die niet (meer).

En nee ik ben geen fan van the Beatles, maar ik heb er ook geen hekel aan. Ik heb bijvoorbeeld nog minder met The Red Hot Chili Peppers, maar dat vond ik interessanter om te zien dan Paul McCartney (al vond ik dat ook niet erg boeiend zoals hierboven al aangegeven).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Maar goed daarover zullen we het vast niet eens worden.
Wij hoeven het ook niet eens te zijn toch?
Jouw mening / Mijn mening.
Zoals Land Graaf hierboven zegt, mijn beleving en ja, genoten thnx...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken