Pinkpop 2016

New Order zou géén verrassing zijn hé. Die staan ook op Werchter namelijk. En Roskilde. En veel andere festivals. En het feit dat we nu over New Order spreken zegt in feite ook dat ze niet verrassend zouden zijn. Een prima naam, dat wel.

Ja maar New Order is toch helemaal geen standaard Pinkpop naam? 2 jaar geleden dachten we ook niet direct aan Arcade Fire omdat dat simpelweg geen band is die je op Pinkpop verwacht. Oke ze zijn in de buurt maar New Order nou voor mij nog steeds een aangename verrassing zijn zouden ze er staan.

Mijn verwachting zo’n beetje wat er woensdag komt. Zou me hiermee nog best wel redelijk mee kunnen vermaken.

Vrijdag
Main: Douwe Bob – Skunk Anansie – Tenacious D – RHCP
3FM: Gary Clark Jr. – Stereophonics – Chemical Brothers
Brand: Stroksy – HEAVN – Lucas Graham – Jack Garrat

Zaterdag
Main: Lucas Hamming – The 1975 – The Offspring – Biffy Clyro – Rammstein
3FM: Lil Kleine ft Ronnie Flex – Opgezwolle – Two Door Cinema Club – James Bay – Major Lazer
Brand: Fresku – Mo – Graveyard – Rowen Heze – Mando Diao

Zondag
Main: Walk The Moon – Common Linnets – James Morisson – Doe Maar – Paul McCartney
3FM: Causes – Balthazar – De Staat – Shinedown – Bring Me The Horizon
Brand: The Brahms – Circa Waves – Kenny B – Wolf Alice – Years & Years

dit is op een paar kleine dingetjes na de 1e realistische line-up die ik gezien heb!

VR
Main
RHCP
Bastille
Mando Diao
de Staat

3FM
Major Lazer
the 1975
Circa Waves

Brand Bier
Lost Frequenties

Slaves
Storsky

ZA
Main
Rammstein
Biffy Clyro
The Offspring
Billy Talent
Enter Shikari

3FM
Tenacious D
Bring Me The Horizon
the Hives
Halestorm
Graveyard

Brand Bier
Garbage
Jack Garratt
Michael Kiwanuka
Causes
the Brahms

ZO
Main
Paul McCartney
Doe Maar
James Bay
Walk The Moon
the Common Linnets

3FM
James Morrison
Years & Years
Rico & Sticks
Wolf Alice
Vintage Trouble

Brand Bier
Kygo
Tom Odell
Lukas Graham
HAEVN
Lucas Hamming

ok dit is een reaslistich programma,
mix van deze 2 en je hebt t programma!!

Na de post van Dennis over isle of wight festival ben ik gaan kijken naar de namen en zag ik Feeder staan. Die band wil ik al sinds 2003 zien. Ze zouden toen op pinkpop 2003 staan maar was afgezegd ivm ziekte dacht ik. Zou Feeder een optie zijn ??

Pinkpop-week bij 3FM; de hele week kaarten te winnen, zowel op de radio als op de website. Overigens kan je je ook nog steeds inschrijven voor de perspresentatie, link staat in hetzelfde bericht op de site van 3FM.

Bij deze trouwens nog mijn line-up, staat niet helemaal op volgorde van grootte. (geen idee in hoeverre dit realistisch is)
Red Hot Chili Peppers - Rammstein - Paul McCartney - Maroon 5 - Major Lazer - The Chemical Brothers - James Morrison - Doe Maar - Bastille - Tenacious D - James Bay - Years & Years - Damien Rice - Rudimental - Stereophonics - Golden Earring - The Offspring - Garbage - Status Quo - The 1975 - Bring Me the Horizon - Chef'Special - Apocalyptica - The Maccabees - Korpiklaani - Frank Turner and the Sleeping Souls - Lukas Graham - John Newman - Nothing but Thieves - The Common Linnets - Guy Garvey - Lianne la Havas - Crystal Fighters - Jess Glynne - De Staat - Everything Everything - Lucas Hamming - Causes - Dazzled Sticks - New Wave/Lil Kleine & Ronnie Flex of een van beide solo - Sef - Storksky

Michiel Veenstra zegt net op de radio dat Paul McCartney inderdaad de derde headliner is van Pinkpop (zal waarschijnlijk nog niet terug te luisteren te zijn aangezien het echt pas net gezegd is) + het werd ook gezegd op het nieuws

Inmiddels is de bevestiging van Pinkpop zelf er ook nu

YES!
OFFICIEEL SIR PAUL McCARTNEY ! ! ! !
http://www.pinkpop.nl/2016/nl/nieuws/paul-mccartney-derde-headliner-pinkpop-2016/

Nog voor de traditionele perspresentatie kan Pinkpop met trots de derde headliner voor de 47e editie bekend maken. Paul McCartney sluit op zondag 12 juni Pinkpop 2016 af. Paul McCartney behoeft eigenlijk geen introductie. Hij is een muziekpionier en medeoprichter en frontman van The Beatles. Na het uiteenvallen van The Beatles ging hij zeer succesvol door met de band Wings, om vervolgens geheel onder eigen naam zijn glansrijke carrière voort te zetten. ‘Let It Be’, ‘Hey Jude’, ‘Band On The Run’, ‘Yesterday’, ‘Pipes Of Peace’, ‘Silly Love Songs’, ‘Live and Let Die’, ’Lady Madonna’ en ‘NEW’ zijn slechts een zeer kleine greep uit misschien wel het meest indrukwekkende muzikale oeuvre van de afgelopen 55 jaar. In 2015 stond Paul McCartney hoog in de hitlijsten met nieuwe samenwerkingen met Kanye West en Rihanna en stond hij tweemaal in de Ziggo Dome en als afsluiter op Roskilde Festival.
“Ik hou van het publiek op festivals en ben dan ook van plan om Pinkpop met een groot feest af te sluiten. Nog nooit eerder stond ik op een festival in Nederland dus is het voor mij en het publiek een spannende nieuwe ervaring, maar we gaan zeker met z’n allen rocken. Bereid je voor Pinkpop, we komen er aan. Ik zie jullie in juni.” aldus Paul McCartney.
Festivaldirecteur Jan Smeets: “Ik ben erg trots op de komst van Sir Paul McCartney, een van de grootste artiesten van de wereld komt naar Pinkpop 2016. Zijn eerste Nederlandse festivaloptreden ooit. Een artiest die eigenlijk nooit op het verlanglijstje stond, gewoon weg omdat dat nooit mogelijk zou kunnen zijn. Een Beatle op Pinkpop, dat is toch bijna niet te geloven.”

Ja, dat zat er aan te komen, niet kunnen bewaren voor de persconferentie dus... Ach ik vind het niks maar ik geloof best dat er veel mensen zijn die het leuk vinden dus het is wel een goede keuze.

Ik hoop dat het de show wordt die je aanprijst Dennis…..in ieder geval geen KOL LOL
Heb vertrouwen, dit gaat echt fantastisch worden. Nummers van zijn solo werk, van The Wings periode en niet te vergeten een ongelovelijke bak aan Beatles platen.

OFFICIËLE TICKETPRIJZEN:
Weekendkaart (3 dagen inclusief camping): € 195 (inclusief € 5 servicekosten)
Dagkaart: € 95 (inclusief € 5 servicekosten)
http://www.pinkpop.nl/2016/nl/festival-informatie/tickets/

Ik heb meerdere positieve verhalen over de afgelopen ziggodome shows gehoord, mooie pinkpop headliner. Kan ook een mooie gelegenheid zijn om eens een keer niet 100 euro voor een losse show te betalen.

Ik heb meerdere positieve verhalen over de afgelopen ziggodome shows gehoord, mooie pinkpop headliner. Kan ook een mooie gelegenheid zijn om eens een keer niet 100 euro voor een losse show te betalen.

Inderdaad, Ik heb hem een aantal jaren geleden gezien. Hij zet gewoon een goede show neer van zeker 2,5 uur. Soms wat te veel gelul tussendoor maar het is en blijft wel een beatle..

je kunt ook nog maar een maximum van 4 kaarten aanschaffen.... leuk als je met een grote groep wilt gaan. mer wel makkelijker om ilegale verkoop tegen te gaan

Ticketfast (E-ticket) + € 1,00 :cry: Dat is bijna altijd een gratis mogelijkheid!? Toch weer een manier om een euro extra te verdienen per transactie. Niet dat die ene euro veel uitmaakt als je voor veel geld een ticket koopt, maar het viel me gewoon op. Of is dit altijd zo bij Pinkpop?

Top derde headliner!

Fijn dat er maar maximaal 4 kaarten per persoon te koop zijn.

Ik denk dat ik wel eensga vragen bij de Primera in het dorp of ze verstand hebben met het verkopen van zo'n groot evenement.
Is toch wat anders dan magazines en krasloten.

Anders weer fijn naar de grotere VVK.

Users who are viewing this thread