Best Kept Secret 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
De wegen van Mojo zijn ondoorgrondelijk en sowieso is het ook al duidelijk dat DTRH niet alléén de Jungle achtige namen wil boeken maar heel bewust vasthoudt aan namen als Fontaines DC.
Als ze aan de acts als FDC vasthouden dan ben ik er bang voor dat ze subheadliner worden, zoals Idles een paar jaar geleden. Zou ik zo zonde vinden. Dus mogelijk willen ze zelf graag naar de bovenkant van de affiche en heeft BKS de betere kaarten?

Als ze aan de acts als FDC vasthouden dan ben ik er bang voor dat ze subheadliner worden, zoals Idles een paar jaar geleden. Zou ik zo zonde vinden. Dus mogelijk willen ze zelf graag naar de bovenkant van de affiche en heeft BKS de betere kaarten?
Die waren afgelopen jaar sub op LL hé. Kan dus best als headliner op DTRH, zeker als Little Simz daar als headliner wordt neergezet.

Nu puur persoonlijk, hoewel ik het een topband vind, ben ik wel een beetje Fontaines moe. Heb ze net iets te vaak gezien de laatste jaren.
Zó onnoemelijk vaak kwamen die toch niet voorbij? Dit jaar sowieso nergens, dus volgend jaar een perfect headliner voor DTRH/BKS of zelfs RW in co-head constructie.

Zó onnoemelijk vaak kwamen die toch niet voorbij? Dit jaar sowieso nergens, dus volgend jaar een perfect headliner voor DTRH/BKS of zelfs RW in co-head constructie.
Nee, heb het over de voorgaande jaren. Toch wel elk jaar (meermaals) in ons land sinds de pandemie. Voelde aan mezelf gewoon dat ik die show op RW minder wow vond omdat ik het recent iets te vaak gezien heb, hoe goed die band ook is.

IDLES idem hoor.

Mwah, DTRH boekt laatste jaren niet zo veel alternatief/rock/punk en de alternatievere/hardere acts die er staan zijn in mijn ervaring echt niet de best bezochte acts. Acts zoals Fred Again, Jungle en Underworld zijn daar erg populair, en een Massive Attack, the National, War on Drugs en LCD Soundsystem al beduidend minder. Gezien het enthousiasme voor deze acts op BKS zou ik ze zelf een stuk beter bij BKS vinden passen

*edit: en Fontaines DC is naar mijn idee geen breed bekende act. Veel van mijn vrienden zouden het niet echt kennen, maar degene die het wel kennen zijn heel erg enthousiast. Ik vond Fontaines DC bij de Alpha op Lowlands ook helemaal niet zo druk en goed bezocht. Zou het zelf wel toejuichen op BKS

Mwah, DTRH boekt laatste jaren niet zo veel alternatief/rock/punk en de alternatievere/hardere acts die er staan zijn in mijn ervaring echt niet de best bezochte acts. Acts zoals Fred Again, Jungle en Underworld zijn daar erg populair, en een Massive Attack, the National, War on Drugs en LCD Soundsystem al beduidend minder. Gezien het enthousiasme voor deze acts op BKS zou ik ze zelf een stuk beter bij BKS vinden passen

*edit: en Fontaines DC is naar mijn idee geen breed bekende act. Veel van mijn vrienden zouden het niet echt kennen, maar degene die het wel kennen zijn heel erg enthousiast. Ik vond Fontaines DC bij de Alpha op Lowlands ook helemaal niet zo druk en goed bezocht. Zou het zelf wel toejuichen op BKS
Geen populaire mening, maar Fontaines DC is voor mijn gevoel vooral een band die op dit forum erg populair is. Persoonlijk ben ik niet onder de indruk en vind ik het een flinke stap terug t.o.v. de headliners van dit jaar.

• Leuk
Waarderingen: AngieH, Mimi en yannickd
Wel nog iets anders; Sylvie Kreusch vroeg tijdens haar show hoeveel mensen uit België kwamen en hoeveel uit Nederland, en de verhouding was bijna 50/50 (al kan ik me voorstellen dat Vlamingen sneller naar een Belgse act gaan). Maar jullie aanwezigheid is opvallend! Vind ik persoonlijk leuk, vind de Vlaamse taal heerlijk om te horen. Maar dan een vraag aan de Vlamingen, waarom kiezen jullie voor juist BKS out of all festivals? En niet bijv. LL of DTRH, of een festival in België zelf? Is het marketing/bekendheid, of juist het festival an sich?

Geen populaire mening, maar Fontaines DC is voor mijn gevoel vooral een band die op dit forum erg populair is. Persoonlijk ben ik niet onder de indruk en vind ik het een flinke stap terug t.o.v. de headliners van dit jaar.
Fontaines DC verkocht moeiteloos twee keer AFAS uit en er was op Ticketswap enorme vraag naar kaaryen. Zijn zeker zo groot als Jack White.

Mijn favoriete optredens van het weekend:
- The Getdown Services (zot feestje, grappige kerels)
- Nick Cave (enkele prachtuitvoeringen o.a. Henry Lee)
- Gorillaz (Fun fun fun, met 14 muzikanten en zatte gezellige Albarn)
- Aldous Harding (je vindt ze ofwel oersaai, ofwel intrigerend mooi)
- Hayley Williams
- Joey Valence & Brae

Jack White vond ik een beetje monotoon zingen, en iets te weinig afwisseling in muziek,

Wel nog iets anders; Sylvie Kreusch vroeg tijdens haar show hoeveel mensen uit België kwamen en hoeveel uit Nederland, en de verhouding was bijna 50/50 (al kan ik me voorstellen dat Vlamingen sneller naar een Belgse act gaan). Maar jullie aanwezigheid is opvallend! Vind ik persoonlijk leuk, vind de Vlaamse taal heerlijk om te horen. Maar dan een vraag aan de Vlamingen, waarom kiezen jullie voor juist BKS out of all festivals? En niet bijv. LL of DTRH, of een festival in België zelf? Is het marketing/bekendheid, of juist het festival an sich?
Ik vond ook dat er opvallend veel Vlamingen waren! Ook tijdens mn vrijwilligers shifts veel tegengekomen dus blijkbaar valt t goed bij onze zuiderburen (denk ook misschien door t ietwat Bourgondisch sfeertje? Bos, goed eten, goede drank, fijnproevers acts)

Poeh, als ik destijds op het Lowlands-terrein keek naar alle bezoekers met Fontaines-shirtjes, denk ik dat een heel grote groep daar anders over denkt. Evenals Friendly Fire overigens.

Het ligt natuurlijk ook dicht tegen de Belgische grens, maar de grootste reden lijkt mij toch gewoon het festival an sich. De combinatie van de lineup, het terrein, de relaxte sfeer en het culinair aanbod bestaat gewoon niet in België. Pukkelpop en Werchter komen qua lineup nog het dichtst in de buurt (al is dat ook relatief beperkt), maar zijn een pak massaler en en minder gezellig. Verder zijn er nog OLT Rivierenhof en Cactusfestival die muzikaal wel wat raakvlakken hebben, maar voor de rest ook totaal niet te vergelijken zijn.

En in mijn geval klopt het ook dat we sneller naar een Belgische act gaan kijken op BKS (terwijl ik dezelfde artiesten op Belgische festivals veel vaker links laat liggen). Zal wel een soort van chauvinistisch trekje zijn. Ons groepje heeft vrijdag in ieder geval een groep Nederlanders kunnen overtuigen om een kijkje te gaan nemen bij Pommelien, hoewel we zelf eigenlijk ook totaal geen fans waren vooraf. En aan de bezwete en blije hoofden achteraf te zien waren ze ons best dankbaar.

Ik vond ook dat er opvallend veel Vlamingen waren! Ook tijdens mn vrijwilligers shifts veel tegengekomen dus blijkbaar valt t goed bij onze zuiderburen (denk ook misschien door t ietwat Bourgondisch sfeertje? Bos, goed eten, goede drank, fijnproevers acts)
Is er eigenlijk iets als BKS in België nog? Le Nuits komt kwa programmering nog wat in de buurt maar dat is kleiner kwa line-up en vooral een zaalfestival met een extra buitenpodium erbij. Cactus inderdaad ook wel maar dat is ook kleiner en gedeeltelijk zaal.

'Vroeger' was Pukkelpop eigenlijk de goude tussenweg tussen Lowlands en wat BKS was in de beging jaren maar dat is ook wel een flinke slag meer massaal en terwijl ze nog veel BKS acts boeken was het de laatste keer dat ik er was in 2018 na een lange tijd(keer daarvoor was 2012 volgens mij) toch echt wat meer doorgeslagen naar 'festival feest eerst'.

Users who are viewing this thread