Best Kept Secret 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Dour? Geen idee hoor, nooit geweest, maar qua verhalen en line up lijkt het me iig ook een leuk festival.
Als iemand die 6 jaar Dour heeft gedaan zouden menig festival bezoeker, zeker de BKS bezoeker, zich niet relaxt voelen met hoe rauw de ervaring daar is.... Dour is massief, groter dan pukkelpop, en rudimentair in alles; camping, aankleding en publiek. Het is 35 graden en er is weinig schaduw of het regent en het veld is een modderig slachtveld waar bij een stap de helft van je been soms in verdwijnt. Het is een unieke ervaring maar het is ook echt 4-6 dagen alleen maar 'gaan' ook als je er nuchter staat. Het publiek is ook vooral Waals en Frans dat daar vooral komt om te feesten en dat merk je ook wel aan de sfeer. Erg goed naar mijn zin gehad maar BKS is een extreem relaxte luxe festival ervaring er mee vergeleken.

Voor de line-up; vroeger hadden ze nog een leuke indie line-up maar de electronica/reggea/hiphop waren altijd de grote publiekstrekker en daar zijn ze steeds meer naar getrokken. Er staan nog steeds wat toffe indie namen, soms ook als headliner, maar het is niet echt een BKS tegenhanger zelf op dat gebied.

Mensen zijn echt de weg kwijt hier. Jij denkt dat wanneer je een ticket koopt voor een artiest(of een festival in dit geval), je iets te zeggen hebt over hoe een artiest zijn show neerzet? Als hij een halfuur over kamelen wil praten, dan praat hij een halfuur over kamelen. Als je niks hebt met kamelen, ga je maar bij een andere stage kijken waar ze dat niet doen.
Mag ik op basis hiervan nu wel zeggen dat ik hier klagen over mensen die kletsen, over mensen met rugzakken of over mensen die je bij Nick Cave overdreven vind? 😉😅

Ik heb alleen maar horror verhalen gehoord over Dour. Terwijl die in het verleden soms best met toffe affiches kwamen. Ik had het idee dat Live is Live een beetje achterna zouden gaan. Maar toen ging het niet door en hoereren ze het nu uit aan Iron Maiden.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ik heb alleen maar horror verhalen gehoord over Dour. Terwijl die in het verleden soms best met toffe affiches kwamen. Ik had het idee dat Live is Live een beetje achterna zouden gaan. Maar toen ging het niet door en hoereren ze het nu uit aan Iron Maiden.
Op het Grazforum staan enkele indrukwekkende Dour-ervaringsverhalen. Dappere strijders denk ik.....

Dat eindinterview is toch weer magertjes. Atze is ingefluisterd om maar niks te vragen over de vervanging van de directie. Ook niets een klein beetje proberen te vissen naar nieuws voor 2026?

Journalistiek best een zwak interview, je hoort niks en bent slechts de organisatie aan het pleasen.
Vond het ook niet zo.
Ik denk dat de reden van ontslag te persoonlijk en te pijnlijk is om dat te benoemen (als wat ik via iemand bij FF heb gehoord klopt).

Wel nog iets anders; Sylvie Kreusch vroeg tijdens haar show hoeveel mensen uit België kwamen en hoeveel uit Nederland, en de verhouding was bijna 50/50 (al kan ik me voorstellen dat Vlamingen sneller naar een Belgse act gaan). Maar jullie aanwezigheid is opvallend! Vind ik persoonlijk leuk, vind de Vlaamse taal heerlijk om te horen. Maar dan een vraag aan de Vlamingen, waarom kiezen jullie voor juist BKS out of all festivals? En niet bijv. LL of DTRH, of een festival in België zelf? Is het marketing/bekendheid, of juist het festival an sich?
Ik had zelf het idee dat er (relatief gezien) minder Belgen waren.

Users who are viewing this thread