Pinkpop 2016

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Ik hoop al jaren op Earlybird kaarten. Gewoon kaartverkoop starten zonder dat een artiest bevestigd is. Maar Jan is hier fel op tegen en zolang hij nog enig invloed heeft zal het (helaas) niet gebeuren.

Ik geloof dat er afgelopen jaar per dag 30.000 dagtickets beschikbaar waren en de rest weekendkaarten.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Shaverion wrote:
Stoffer wrote:
Klinkt heel lullig maar de Sir Macca fans (als hij aangekondigd word) die een weekendkaart kopen puur voor hem hebben in mijn ogen geen voorrang onder de mensen die elk jaar een kaartje blind zouden kopen (zoals ik, Dennis etc :p)


En de Paul McCartney fans die elk concert in Nederland een kaartje kopen dan?


Volgens mij is (voor zover ik kon polsen bij de Macca-fans) er een groot deel van dat hem vorig jaar al heeft gezien, dat een eventuele afreis naar Landgraaf achterwege gaat laten dit jaar.
Dat was anders bij The Roling Stones, die waren al jaren niet geweest, dus Stones-fans, belangstellenden en festivalgangers gingen toen allemaal voor de kaarten.
Met McCartney is dat denk ik anders, vorig jaar was een kans om hem te zien. De mensen die die kans niet gegrepen hebben gaan dat nu ook niet doen. Dus het gehalte aantal mensen dat enkel voor Paul McCartney een kaart koopt zal niet anders zijn dan met Robbie Williams of Foo Fighters, misschien zelfs als Metallica of Muse.
Wel denk ik dat de rest van de dagindeling wel wat groupies allerlei gaat trekken.
Ik verwacht dus wel een snelle gang bij de kaarten voor zaterdag en zondag, de vrijdag zal denk ik lang van uitgekocht blijven, imo…

Volgend jaar verwacht ik een ‘ontwikkeling’ in de kaartverkoop, ik denk zelfs in oktober al een soort vvk met nog een leeg programma. Maar dat soort ‘vernieuwing’ moeten we afwachten…

@DennisvdBr: dat laatste klinkt interessant: is dat een verwachting, gebaseerd op een bron/inside information of puur een verwachting vanuit jezelf? Immers: Jan S. zal zich toch ook wel achter de oren krabben als bij wijze van drie jaar achter elkaar de kaarten onnatuurlijk hard gaan? Zal waarschijnlijk volgend jaar niet anders zijn, mocht U2/Coldplay/Pearl Jam komen (ik noem maar wat namen?)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
U2 Coldplay en Pearl Jam. Dan zou Jan willen dat z'n terrein wat groter was zodat hij meer kaarten kon verkopen...........................
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Ja ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat Pinkpop net als RW lekker vroeg de VVK moet starten zodat mensen die toch wel gaan een ticket kopen, gewoon lekker online gooien na de 1e headliner en de rest bewaren tot de persconferentie (ofzo) dat is toch prima zat denk ik dan? Stopt ook wat de gekte rond kaarten.

Aan de andere kant, 157 pagina’s hier al, we zullen vast niet de enigen zijn die lekker aan t hypen zijn/onzelf aan t ophypen zijn voor Pinkpop..

Even back to the point:
Ik denk dat de Rammstein Zaterdag wel een moeilijk vette dag kan worden (imo dan). Lekkere namen zoals Tenacious D, BMTH, The offspring, kommaar door hoor vermaak me prima

Ohh zo, dan begreep ik je gewoon verkeerd. En ik hoop met mn hele hart dat ze van de zaterdag net als in 2014 op de maandag een metaldagje maken. Dan koop ik mooi een dagkaart. Sluit lekker aan als ik het weekend erna naar Graspop ga :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr dat laatste klinkt interessant: is dat een verwachting, gebaseerd op een bron/inside information of puur een verwachting vanuit jezelf? Immers: Jan S. zal zich toch ook wel achter de oren krabben als bij wijze van drie jaar achter elkaar de kaarten onnatuurlijk hard gaan? Zal waarschijnlijk volgend jaar niet anders zijn, mocht U2/Coldplay/Pearl Jam komen (ik noem maar wat namen?)
Laat ik het zo omschrijven, dat het vemoeden rolt uit een aantal interviewtjes en tekstjes die ik heb gelezen. Dan is het een kwestie van net de juiste stukjes er uit halen.
En idd Jan had het over gelijke kansen bij starten van 1 verkoop start, toen het aangehaald werd. Bang voor een soort Glastonbury achtige toestand. Maar zie Lowlands, die zijn de fase ook voorbij en bij Pinkpop zorgen al die aangekondigde namen voor een storm op ticketmaster.
Toch denk ik dat ze zelf ook wel in zullen zien dat er misschien 5 a 10 duizend kaarten verkocht worden als er nog geen naam bekend is.
De rest berust enkel op mijn eigen vermoeden, gevoed met een stuk wens...
De vraag is alleen wanneer nemen ze die stap, was deze editie al de bedoeling, wie weet? Met het lang uitblijven van meer namen, RHCP en Rammstein zijn vanuit uitbrengen eigen tourschema min of meer bekendgemaakt. De derde headliner is een ander verhaal.
Slecht vermoeden allemaal hoor...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Ik verwacht ongeveer gelijke taferelen als vorig jaar, zoals toen met The Stones was eenmalig, die waren 10 jaar niet in Nederland geweest ofzo. Vorig jaar viel het niet mee, maar had wel volgensmij de meerderheid van de vaste vangers weer een kaart, deze trend zal hopelijk doorzetten.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
VVK dus ook nog via vaste punten zoals satisfaction in Heerlen. Vind het maar raar dat Primera gebeuren, die werken volgensmij gewoon per klant ipv te blijven printen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
VVK dus ook nog via vaste punten zoals satisfaction in Heerlen. Vind het maar raar dat Primera gebeuren, die werken volgensmij gewoon per klant ipv te blijven printen.
Voorverkoop bij de fysieke adressen was handig als er geen lange rijen achter je stond. Of toen er wel een rij stond maar er full colour kaarten van een blokje gescheurd werden.
Dat behoort tot nostalgie. Verkoop zal digitaal sneller gaan...
Tenminste... Als Ticketmaster zijn systeem op orde heeft en er niet meer vraag is dan aanbod.
 

brutus

Playlistbediener
27 nov 2013
34
0
weet niet of dit alleen probleem van ticketmaster is, denk het grote probleem de jongens zijn die mss wel 40 tot 60 % van de kaarten opkopen en verkopen voor belachelijk hoge prijzen.
vanmorgen zelf ook anderhalf uur in de wachtrij gestaan voor Bruce kaarten en als je dan nu op inet kijkt dat ze kaarten aanbieden vanaf 100 tot weet ik veel hoeveel euri.
dan denk ik dat je blij moet zijn met fysieke verkoopadressen.
(uiteindelijk toch nog kaarten via ticketmaster kunnen bemachtigen gelukkig )
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ik ben een beetje naar James Morisson gaan luisteren, en dat is eigenlijk best fijne muziek. Maar laat deze man alsjeblieft niet een te hoge plaats in het affiche innemen. Dat zou namelijk wel een indicator zijn voor de rest van het programma en dat is dan niet van een heel hoog niveau denk ik.
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Ik lees net dit via twitter.
Dus volgens mij geen PP kaartjes via Primera
http://bit.ly/20VgkR9
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
VRIJDAG
Main: The Chemical Brothers, New Order, Damien Rice, Red Hot Chili Peppers
3FM: James Bay, Causes, Bastille, Tenacious D
Brand: Storksky, The Hives, Apocalyptica, The Offspring
4: Bassjackers

ZATERDAG
Main: The Common Linnets, The 1975, Biffy Clyro, Bring Me The Horizon, Rammstein
3FM: HAEVN, Walk The Moon, Douwe Bob, Years & Years, Major Lazer
Brand: Lil’ Kleine & Ronnie Flex, Balthazar, De Staat, Anti-Flag, Nightwish
4: Graveyard

ZONDAG
Main: James Morrison, Billy Talent, Mando Diao, Doe Maar, Paul McCartney
3FM: Lucas Hamming, Halestorm, Gutterdämmerung, Golden Earring, Stereophonics
Brand: Wolf Alice, Kenny B, MØ, Sam Feldt, Duran Duran
4: Shinedown, Jack Savoretti

Te enthousiast geprogrammeerd allemaal? Vast wel, maar laat mij hopen. Heb zelfs m'n stokpaardje Alice Cooper er al uitgehaald..
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ben een beetje naar James Morisson gaan luisteren, en dat is eigenlijk best fijne muziek. Maar laat deze man alsjeblieft niet een te hoge plaats in het affiche innemen.

afsluiter 3fm en anders zelfs main stage.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
@Popijn
Denk idd dat t iets te enthousiast is, maar laten we hierop hopen ;). Wel vind ik wel dat sommige artiesten niet echt passen bij de podia waar je ze zet. Zo denk ik namelijk dat nightwish en offspring veel te groot zijn voor brand. Verder zou ik t gek vinden als chemical brothers een dag begint... tenzij de namen niet op tijd staan ingedeeld hier.
 

Yakkslapper

Playlistbediener
17 okt 2015
20
0
Ik lees net dit via twitter.
Dus volgens mij geen PP kaartjes via Primera
http://bit.ly/20VgkR9

Vandaag even bij de primera langs geweest om navraag te doen. Het filiaal waar ik was gaat iig gewoon Pinkpop kaartjes verkopen
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Vandaag even bij de primera langs geweest om navraag te doen. Het filiaal waar ik was gaat iig gewoon Pinkpop kaartjes verkopen

Die bij ons in de buurt heeft verder geen info. Zou handig zijn als ze lijst publiceren en geen links
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Vind het toch apart dat een filiaal een week van te voor nog niet weet of het tickets voor een festival gaat verkopen. Afijn, we zien t ook wel. Woensdag weten we nagenoeg alles, maar 1 ding weet ik nu al en dat is dat de line-up van Popijn 'm sowieso niet wordt. Chemical Brothers openen mainstage? Damien Rice op mainstage is ook iets wat ik nooit zie gebeuren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.448
7.441
Een hoop onrealistische/onlogische line-ups hier. Benieuwd wat woensdag te brengen heeft.

En welke Primera's meedoen....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Laat ik mijn 'verwachte line-up' weer eens aanpassen, volgens mij zijn er bij veel 'verwachte lijstjes' ook dezelfde namen bij. Zijn er nog meer die ook een 'verwachting' willen plaatsen?
Ik vind het wel leuk om te zien, zoals eloelo en Popijn onder andere bijvoorbeeld ook gedaan hebben.
Red Hot Chili Peppers / Rammstein / Paul McCartney
Doe Maar, Iggy Pop, James Morrison, The Chemical Brothers, Major Lazer,
Herbert Grönemeyer, New Order, Golden Earring, Status Quo, Tenacious D,
Bastille, The Common Linnets, Bring Me The Horizon, James Bay, Stereophonics,
De Staat, Micheal Kiwanuka, Gary Clark Jr., The Offspring, Fergie, Mika, Damien Rice,
Garbage, Jess Glynne, Mando Diao, Jack Savoretti, Causes, Twin Atlantic, Danko Jones,
Lost Frequenties, Balthazar, Rudimental, Milky Chance, Pendulum, Walk The Moon,
Billy Talent, Of Mice & Men, The 1975, St Tropez, Dazzled Sticks, Walk off the Earth,
Lucas Hamming, DeWolff, HAEVN, Nielson, Lil’Kleine & Ronnie Flex, Storksky




btw, maandag eindigt ronde 4 van het Pinkpop Voorspel-spel
Reminder!!

DennisvdBr wrote:
Ronde 4 eindigt maandag 15 februari 12:00, info en spelregels zie post nr 1 http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-spel-2016/#post-84777 .

( let op ter info, maandag 15 februari is 2 dagen voor de Pinkpop Persconferentie woensdag 17 februari )

 

LucR

Campingartiest
10 nov 2013
67
0
Laat ik mijn ‘verwachte line-up’ weer eens aanpassen, volgens mij zijn er bij veel ‘verwachte lijstjes’ ook dezelfde namen bij. Zijn er nog meer die ook een ‘verwachting’ willen plaatsen?
Ik vind het wel leuk om te zien, zoals eloelo en Popijn onder andere bijvoorbeeld ook gedaan hebben.

Oké, ik wil me er wel aan wagen!

Vrijdag
Main: RHCP, Biffy Clyro, Bastille, Rudimental
3fm: Damien Rice, Foals, Nothing But Thieves
Brand: Pendulum, Jess Glynne, Lukas Graham, Storksky
Stage 4: Halestorm, Bear's Den, Tout Va Bien

Zaterdag
Main: Rammstein, Nightwish, Tenacious D, Billy Talent, Bring Me the Horizon
3fm: Major Lazer, Years & Years, The Common Linnets, The 1975, Lucas Hamming
Brand: New Order, Lost Frequencies, MØ, Mando Diao, Wolf Alice
Stage 4: Jack Garratt, Jack Savoretti, Dazzled Sticks, The Brahms

Zondag
Main: Paul McCartney, Doe Maar, James Morrison, James Bay, Lil' Kleine & Ronnie Flex
3fm: The Chemical Brothers, The Offspring, De Staat, Gary Clark Jr., Graveyard
Brand: Hooverphonic, Balthazar, Walk the Moon, Causes, DeWolff
Stage 4: Sixx:A.M., St. Tropez, HAEVN, Indian Askin
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken