Pinkpop 2016

Vrijdag
Main: Walk The Moon – Common Linnets – New Order – RHCP
3FM: Causes – Gavin James – Damien Rice
Brand: Storksky – Oh Wonder – Jess Glynne – Pendulum

Zaterdag
Main: Balthazar – Billy Talent – Bring Me The Horizon – Biffy Clyro – Rammstein
3FM: Indian Askin – De Staat – Frank Turner & Sleeping Souls – Everything Everything– Bastille
Brand: Haevn – Twin Atlantic - MØ - Lukas Graham - Lost Frequencies

Zondag
Main: Lucas Hamming – Stereophonics – James Morrison – Doe Maar – Paul McCartney
3FM: Dazzled Sticks – Lil Kleine, Ronnie Flex – The 1975– Years&Years – Major Lazer
Brand: Tout Va Bien – St. Tropez – Graveyard – Zara Larsson – Jack Garratt

Beetje aangepast, al blijft het bij de kleinere namen gissen natuurlijk. Al denk ik dat; Jack Garratt, Lukas Graham, Years&Years, The 1975, Lucas Hamming, toch namen zijn die heel vanzelfsprekend zouden zijn gezien hun tourschema en populariteit nu op o.a. 3FM. Zelf zou ik de Zaterdag dan nog wel een fijn dagje vinden met Rammstein, Biffy, BMTH, Frank Turner en Everything Everything. De Zondag zou heel jammer zijn buiten Jack Garratt, Doe maar en Paultje dan. Vrijdag zou ik alleen New Order en Rice willen zien, en Pendulum ook wel.

Primera Nijkerk geeft op Twitter aan dat zij kaarten voor Pinkpop 2016 gaan verkopen.
Dus de verkoop zal extreem hard gaan met zoveel verkooppunten.

De hoeveelheid verkooppunten boeit geen fuck, het gaat erom hoeveel mensen er voor de deur staan. Primera moet per bestelling die kaarten gaan afnemen.

Bij meer verkooppunten zouden de rijen kleiner moeten zijn en meer verkopen tegelijkertijd afgehandeld kunnen worden.
Vraag is alleen of de gemiddelde primeraverkoper is voorbereid op een dergelijke verkoop.

Dat was ook mijn vraag, dat is toch een zaak die nauwelijks te maken krijgt met dergelijke drukte, en de meeste primera's hebben amper mederwerkers.

Bij meer verkooppunten zouden de rijen kleiner moeten zijn en meer verkopen tegelijkertijd afgehandeld kunnen worden.
Vraag is alleen of de gemiddelde primeraverkoper is voorbereid op een dergelijke verkoop.

Dat, én: zullen er ook daar veel mensen voor de deur gaan 'slapen', vanaf 6u in de ochtend?

Vast wel een paar mensen, maar primera's zijn er genoeg, dus om 6 uur in de ochtend is niet overal nodig denk ik

Weer een zelfbevestiging via Radio2? Jack Savoretti... Leuk, ik ga naar zijn concert in de Melkweg, ben heel benieuwd!

Als Primera de verkoop doet zou t voor mij wel handig zijn. Die zitten hier 2 in een straal van 2,5km van mn huis af. Dus dat wordt dan bij beide iemand heen sturen en iemand thuis online proberen denk ik.

Ik drop dan mooi een maatje van me voor de computer en schakel mn pa in voor de primera,

Daar waar ik woon heeft hij een groot netwerk onder winkeliers en ga ik gewoon lekker via de personeelsingang naar binnen om me te verzekeren van kaartjes om 10;00 stipt.

Klinkt heel lullig maar de Sir Macca fans (als hij aangekondigd word) die een weekendkaart kopen puur voor hem hebben in mijn ogen geen voorrang onder de mensen die elk jaar een kaartje blind zouden kopen (zoals ik, Dennis etc :P)

Een maat van mij woont boven een primera, ik denk dat ik gewoon bij hem ga slapen die avond en dan s'ochtends lekker naar binnen hoppen daar.

Een maat van mij woont boven een primera, ik denk dat ik gewoon bij hem ga slapen die avond en dan s’ochtends lekker naar binnen hoppen daar.

Precies, gewoon slim handelen. Niet zozeer dat ik niet voor een winkel wil liggen maar ik heb de avond ervoor concert in amsterdam en moet dan 2 uren terug dus ben pas 02:00 thuis :P

Overgens bedenk ik me net dat iemand die altijd naast me zit bij voetbal een primera store heeft, handig zal hem eens horen!

http://www.cranberries.com/

Die komen ook met nieuw materiaal en tour. Zou dat nog passen op PP? Staan ook al op Bospop dus misschien wat te veel van het goede??

PJ wrote:
http://www.cranberries.com/

Die komen ook met nieuw materiaal en tour. Zou dat nog passen op PP? Staan ook al op Bospop dus misschien wat te veel van het goede??

Ideale aanvulling op de TW Classic dag van 9 juli ALS Bruce er dan staat. Maar voor Pinkpop lijkt me niet, gezien Bospop.

Dat gaat dus niet wat op 9 juli staan ze op Bospop.... Ach ze zullen vast wel ergens opduiken.... Ik hoop ze ergens mee te pikken maar Bospop gaat m niet worden.

Klinkt heel lullig maar de Sir Macca fans (als hij aangekondigd word) die een weekendkaart kopen puur voor hem hebben in mijn ogen geen voorrang onder de mensen die elk jaar een kaartje blind zouden kopen (zoals ik, Dennis etc :P)

En de Paul McCartney fans die elk concert in Nederland een kaartje kopen dan? ;)

Stoffer wrote:

En de Paul McCartney fans die elk concert in Nederland een kaartje kopen dan?
1f609.png

Je kunt denk ik graag 'willen' dat de 'Stonesfans', (ofwel dit jaar McCartneyfans) een dagkaart kopen. Al zijn die natuurlijk vreselijk snel uitverkocht, omdat het (helaas) vaak wordt benoemd als 'Pinkpop - Paul McCartney'. De andere bands totaal niet meerekenend.

Buiten de 'eerlijkheid' denk ik ook sfeerbepalend. Ik kan me geen slappere editie (qua sfeer) herinneren dan in 2014. De grote vraag is: wat doe je ertegen?

Stoffer wrote:

1f609.png

Inderdaad een beetje een onzin post. Niemand heeft voorrang en als je voor McCartney een weekendkaart wil kopen wil dat niet zeggen dat je minder recht hebt op een weekendkaart dan iemand die blind elk jaar een weekendkaart koopt. Of mis ik hier je punt?

McCartney verkocht vorig jaar 2 keer de bijna de Ziggo Dome uit. Alleen voor het tweede concert waren nog enkele kaarten beschikbaar. Ik schat in dat hij dan ongeveer 30.000 kaarten verkocht heeft. Dan mag ik aannemen dat hij nu niet ineens het dubbele gaat verkopen omdat hij in hetzelfde land op een festival staat of zie ik nu dingen totaal verkeerd??? Ik weet ook niet hoeveel dagkaarten PP beschikbaar heeft.

Stoffer wrote:

Volgens mij is (voor zover ik kon polsen bij de Macca-fans) er een groot deel van dat hem vorig jaar al heeft gezien, dat een eventuele afreis naar Landgraaf achterwege gaat laten dit jaar.
Dat was anders bij The Roling Stones, die waren al jaren niet geweest, dus Stones-fans, belangstellenden en festivalgangers gingen toen allemaal voor de kaarten.
Met McCartney is dat denk ik anders, vorig jaar was een kans om hem te zien. De mensen die die kans niet gegrepen hebben gaan dat nu ook niet doen. Dus het gehalte aantal mensen dat enkel voor Paul McCartney een kaart koopt zal niet anders zijn dan met Robbie Williams of Foo Fighters, misschien zelfs als Metallica of Muse.
Wel denk ik dat de rest van de dagindeling wel wat groupies allerlei gaat trekken.
Ik verwacht dus wel een snelle gang bij de kaarten voor zaterdag en zondag, de vrijdag zal denk ik lang van uitgekocht blijven, imo...

Volgend jaar verwacht ik een 'ontwikkeling' in de kaartverkoop, ik denk zelfs in oktober al een soort vvk met nog een leeg programma. Maar dat soort 'vernieuwing' moeten we afwachten...

Ja ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat Pinkpop net als RW lekker vroeg de VVK moet starten zodat mensen die toch wel gaan een ticket kopen, gewoon lekker online gooien na de 1e headliner en de rest bewaren tot de persconferentie (ofzo) dat is toch prima zat denk ik dan? Stopt ook wat de gekte rond kaarten.

Aan de andere kant, 157 pagina's hier al, we zullen vast niet de enigen zijn die lekker aan t hypen zijn/onzelf aan t ophypen zijn voor Pinkpop..

Even back to the point:
Ik denk dat de Rammstein Zaterdag wel een moeilijk vette dag kan worden (imo dan). Lekkere namen zoals Tenacious D, BMTH, The offspring, kommaar door hoor vermaak me prima

Users who are viewing this thread