Pinkpop 2014

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div><br>
Bastille is wel een gave naam. Hoop alleen niet dat ze 3FM gaan (sub)headlinen want daar zijn ze te klein voor.


Ik ben er bang voor hoor, de hebben de HMH zonder moeite uitverkocht en is dé hype van 3FM. Als vorig jaar Triggerfinger, Phoenix, Stereophonics, Gaslight Anthem, en Jimmy Eat World daar stonden kan Bastille dat met gemak ook aan. Ik durf er zelfs op te wedden dat die meer publiek zullen trekken dan al deze bovenstaande bands.


Met alle respect voor Bastille, maar al die namen zijn toch wel groter dan Bastille imo. Bastille heeft pas 1 album hé

Zegt niet zoveel. Het gaat om nu, dit moment. En op dit moment is Bastille zeker groter. Triggerfinger zie ik geen HMH uitverkopen, evenals The Gaslight Anthem. Hoewel die het meer zouden verdienen is dat gewoon niet het geval.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Ach ja, weer een typische overschatting van een gehypte band en de onderchatting van een reeds gevestigde band met minder publiciteit, kortom kortzichtigheid en een vleugje eigen smaak. Kortom Bastille (is wel aardig, maar) is niet groter dan Triggerfinger, Phoenix, Stereophonics, Gaslight Anthem, en Jimmy Eat World, ookal hebben ze nu 1 aardig album met meteen 3 3fm-hits en een uitverkochte HMH in maart.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ach ja, weer een typische overschatting van een gehypte band en de onderchatting van een reeds gevestigde band met minder publiciteit, kortom kortzichtigheid en een vleugje eigen smaak. Kortom Bastille (is wel aardig, maar) is niet groter dan Triggerfinger, Phoenix, Stereophonics, Gaslight Anthem, en Jimmy Eat World, ookal hebben ze nu 1 aardig album met meteen 3 3fm-hits en een uitverkochte HMH in maart.

Dit is juist kortzichtigheid en eigen smaak. Ik heb niets met Bastille en veel meer met Phoenix en The Gaslight Anthem. Jimmy Eat World is zeker niet net zo groot of zelfs groter, die verkopen nooit een HMH uit, zullen geen megahits hebben en zullen nooit zoveel publiek trekken. Dat is gewoon een feit. Het maakt niet uit of een band al 20 jaar bezig is of 1 jaar, in dat geval zou ZZ Top ook groter zijn dan Coldplay en Muse, wat natuurlijk de grootse onzin is.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Dacht dat The Middle van Jimmy Eat World ook wel een behoorlijke hit was eigenlijk.

Zoals Pompeii niet hoor. Daarnaast is dat nummer stukken ouder en redelijk onbekend bij een groot deel van het Pinkpop publiek. Bastille heeft zoveel airplay dat iedereen op Megaland wel een nummer van ze kent.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Dacht dat The Middle van Jimmy Eat World ook wel een behoorlijke hit was eigenlijk.
Dat dacht ik ook?
Zoals Pompeii niet hoor. Daarnaast is dat nummer stukken ouder en redelijk onbekend bij een groot deel van het Pinkpop publiek. Bastille heeft zoveel airplay dat iedereen op Megaland wel een nummer van ze kent.
Ik geloof niet dat het een redelijke discussie is om een net beginnend bandje te vergelijken met een band uit 1993. En een airplay-hit uit 2013 met een uitgebracht nummer van 2001. Feit is gewoon dat met Bastille er een goed Pop-bandje bij komt op het affiche van Pinkpop. Begrijp me niet verkeerd, want ik ga zeker ff bij ze kijken.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Bastille is heel erg populair geworden afgelopen jaar. Ze zijn heel hard gegaan, van kleine zaal in Paradiso naar een uitverkocht HMH. Kan ook niet anders, met zulke popliedjes zoals hun die maken. Ik vind ze wel leuk, en ze zullen zeker wel sub headliner zijn. Maar echt verrassend is het niet natuurlijk, beetje erg voorspelbaar. Vind ze wel oke, daar niet van. maar toch.

En zijn zeker groter dan Phoenix, Jimmy Eat World, Stereophonics, etc.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Nou we mogen heel erg blij zijn met de line-up tot nu toe, Pinkpop zet een headliner van Glastonbury op de 3FM-stage.

Arcade Fire aangekondigd als headliner voor Glastonbury dus.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Nou we mogen heel erg blij zijn met de line-up tot nu toe, Pinkpop zet een headliner van Glastonbury op de 3FM-stage.

Arcade Fire aangekondigd als headliner voor Glastonbury dus.

Haha zegt verder niets. Glastonbury boekt geen 3FM rotzooi, en zullen ook dit jaar een ijzersterke lineup neerzetten. Daarnaast is Arcade Fire in de UK stukken groter dan in NL.

De afsluiter van Rock Werchter stond bijvoorbeeld bij verschillende UK festivals rond 18:00 uur geprogrammeerd. En Biffy Clyro headlined in de UK ook festivals terwijl die hier zalen als Tivoli en 013 doen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Arcade is overal headliner behalve op Pinkpop…

Voornamelijk kleinere festivals die zich meer op dit soort muzieksoorten richten ja. Wacht eerst maar eens de lineup van Glastonbury af. Die hebben net zoals Werchter vaak dubbele headliners, waar Pinkpop dat eigenlijk nooit heeft. En in de breedte is het programma van Glastonbury natuurlijk ook vele malen beter. Wat dat betreft is Glastonbury gewoon hét festival, en Pinkpop kan zich daar echt niet mee meten.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Doen ze toch ook niet jankbek! Irriteer me mateloos aan jou! Positief de 3 namen zijn super voor pinkpop ga zo door
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Doen ze toch ook niet jankbek! Irriteer me mateloos aan jou! Positief de 3 namen zijn super voor pinkpop ga zo door

Bedankt voor je nuttige bijdrage. Hier heb ik heel veel aan. Ik zeg alleen dat het nu nog lastig te vergelijken is, en ik heb niets tegen Mink (Stockholm Syndrome). Ben het vrijwel altijd met hem eens namelijk.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Bastille prima toevoeging, normaal gesproken niet zo mijn muziek, maar was gaan kijken afgelopen editie en vond ze eerlijk gezegd wel behoorlijk goed. Ben ik trouwens de enige die Jimmy Eat World zo goed vond afgelopen editie? Vond het een van de betere optredens..
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Doen ze toch ook niet jankbek! Irriteer me mateloos aan jou! Positief de 3 namen zijn super voor pinkpop ga zo door

En ik irriteer me mateloos aan dit soort kortzichtige butthurt comments die nergens op slaan. Weet je dat ook weer. Fijne dag nog en veel plezier met huilen.

Verder on-topic: tot nu toe een leuke line-up voor Pinkpop, maar met maar drie namen bekend kan het nog alle kanten op natuurlijk: van beste line-up ever (in het geval van The Stones + sterke dagvulling) tot slechter dan slecht. Maar ik help hopen :D
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
idd, back on topic, Dr Hannibal. 3 goede namen van de 40 is een goed begin. Nog 27 te gaan. Nog niet eens een brand-stage naam...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
idd, back on topic, Dr Hannibal. 3 goede namen van de 40 is een goed begin. Nog 27 te gaan. Nog niet eens een brand-stage naam…

Hier ben ik het mee eens. Misschien ben ik soms wat negatief over Pinkpop omdat vorig jaar rampzalig was, maar tot nu toe ben ik heel erg tevreden. Metallica heeft altijd een sterke show, Arcade Fire is een geweldige band en Bastille heeft ook best wat leuke nummertjes. Ik denk dat ik nu best mag zeggen dat ik geen jankerd ben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
:D
Ik denk dat ik nu best mag zeggen dat ik geen jankerd ben.
:D

Ach Joh, af en toe lekker schenen schoppen op een forum, beter dan dat iedereen het alleen met elkaar eens is toch.
Ik had overigens een type foutje staan, correctie 3 namen van de 40 is een goed begin, nog 37 te gaan. Maar goed, die snapten jullie ook wel. Ben benieuwd wat de eerste Brand-stage naam gaat worden, ik gok op Rudimental of zo. Volgens mij tot de persconferentie elke week een naam dan zullen er nog zo'n 10 namen komen tot die tijd, waarvan nog 2 headliners, plus dat tussentijds de Gouden Tip bekend gemaakt (vorig jaar 2 namen) en dan nog de Winnaar van Nu of Nooit (opener op zaterdag), blijven er nog ca. 5 publiektrekkers over, waarvan waarschijnlijk 2 a 3 Nederlandse acts (Mr. Probz / Di-rect ??).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
icon_biggrin.gif
<br>

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Ik denk dat ik nu best mag zeggen dat ik geen jankerd ben.

icon_biggrin.gif


Ach Joh, af en toe lekker schenen schoppen op een forum, beter dan dat iedereen het alleen met elkaar eens is toch.<br>
Ik had overigens een type foutje staan, correctie 3 namen van de 40 is een goed begin, nog 37 te gaan. Maar goed, die snapten jullie ook wel. Ben benieuwd wat de eerste Brand-stage naam gaat worden, ik gok op Rudimental of zo. Volgens mij tot de persconferentie elke week een naam dan zullen er nog zo’n 10 namen komen tot die tijd, waarvan nog 2 headliners, plus dat tussentijds de Gouden Tip bekend gemaakt (vorig jaar 2 namen) en dan nog de Winnaar van Nu of Nooit (opener op zaterdag), blijven er nog ca. 5 publiektrekkers over, waarvan waarschijnlijk 2 a 3 Nederlandse acts (Mr. Probz / Di-rect ??).

Ik zie De Jeugd en Michael Prins ook zeker komen. Mr, Probz is een baas, die mag zeker komen. En met de nieuwe zanger erbij is Di-rect echt heel erg gegroeid. Ijzersterke liveband! Rudimental lijkt me ook een zekerheidje voor de tent, en is een mooie naam voor een festival. Ik zie al deze namen ook Lowlands nog wel doen trouwens. Weet jij iets meer over een nieuw album van Di-rect? De laatste stamt alweer uit 2011.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken