Pinkpop 2014

WilcoLamers

Playlistbediener
20 nov 2013
16
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">WilcoLamers wrote:</div>
Ik denk eigenlijk niet dat Mastodon groot genoeg is voor subheadliner. In 2012 stonden ze nog ergens in de middag op 3fm stage. Maar je weet het natuurlijk maar nooit bij pinkpop. Ik zelf heb ook het liefst Slayer.

Ik zeg dan ook nergens dat ze subheadliner zullen zijn.
Maar dit zou dan toch logisch zijn. Het lijkt me logisch dat metallica's suppot voor metallica speelt, en niet gewoon ergens midden op de dag. Of zie ik het nu helemaal verkeerd.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
Maar dit zou dan toch logisch zijn. Het lijkt me logisch dat metallica’s suppot voor metallica speelt, en niet gewoon ergens midden op de dag. Of zie ik het nu helemaal verkeerd.

Dat hangt puur af van de groep die ze als support meenemen. Mastodon lijkt me inderdaad de meest logische keuze, en dat zou dan eerder main stage in de namiddag zijn. Bij de vorige 2 passages van Metallica op Rock Werchter hadden ze Mastodon 's middags op de main stage mee, en toen ze in 2008 op Pukkelpop stonden speelde hun toenmalige support (The Sword) in de vroege avond op een zijpodium.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Goede Morgen, voor wie de docu Mr. Pinkpop gemist heeft:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/12/14/terugkijken-3doc-over-mr-pinkpop/

Ik vond het zelf wel een aardige docu. Mooi die archieven van Smeets, eetbonnen, posters, programmaboekjes en t-shirts uit oude edities, snoepwinkel voor de Pinkpop-fan. En ik moest aan het einde denken aan Andre van Duin met de caravanrace uit Ter Land, Ter Zee van vroeger die riep ook "Kijk uit voor m'n gras, m'n gras!!"
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>WilcoLamers wrote:</div><br>
Ik denk eigenlijk niet dat Mastodon groot genoeg is voor subheadliner. In 2012 stonden ze nog ergens in de middag op 3fm stage. Maar je weet het natuurlijk maar nooit bij pinkpop. Ik zelf heb ook het liefst Slayer.


Ik zeg dan ook nergens dat ze subheadliner zullen zijn.


Maar dit zou dan toch logisch zijn. Het lijkt me logisch dat metallica’s suppot voor metallica speelt, en niet gewoon ergens midden op de dag. Of zie ik het nu helemaal verkeerd.

Nee, dat hoeft niet. Zoals Joske ook al zegt. In 2012 stond X als eerste op het hoofdpodium van RW, met Pearl Jam als headliner. X deed het voorprogramma die tournee. Sorry dat ik Werchter er weer bij haal, maar dit is het enige goede voorbeeld dat ik kan bedenken op dit moment.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Als we als subs editors Franz' Ferdinand en volbeat hebben is dat een leuke lijn voor subs maar kan iemand mij vertellen welke band groter is arcade fire of Franz' Ferdinand want als het idd zo is dat AF 3FM stage headlined dan is er dus vast een grotere band sub of misschien toch een kleinere band sub omdat dat misschien wel die support is van Metallica en dat daarom Af 3FM headlined
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Daar vergis je je volgens mij @Bjorn. De vraag is namelijk niet "welke band is er groter". Er zal een band op de sub postitie main staan die net zo populair is als Arcade Fire op dit moment is. Arcade Fire heeft natuurlijk een klein zetje gekregen omdat ze de 3fm-stage "headlinen". Ik denk overigens ook niet dat de support-act die met Metallica mee komt op die sub posititie staat, kan zelfs nog voor Arcade Fire op 3fm-stage staan. Ook ik denk dat Mastodon de beste papieren heeft om met Metallica mee te komen. Kijkend in de geruchtenlijst lijkt Avenged Sevenfold de beste kandidaat voor de subpositie van Pinkstermaandag. Volbeat verwacht ik eerlijk gezegd persoonlijk niet op Pinkpop komend jaar (helaas).
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
De sub-headliner kan best kleiner zijn dan de 3FM headliner, dat gebeurd regelmatig. Afgelopen jaar met QOTSA en The Script was dat ook zo.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Ik weet niet zo zeker of QOTSA in Nederland groter is dan The Script. In België is QOTSA inderdaad immens populair, maar ik had er zelf voor Pinkpop nog nooit van gehoord, terwijl The Script toch enige bekendheid geniet als zijnde een jonge-meisjes-zwijmelband. Misschien kwam dit door een gebrek aan muzikale kennis van mijn kant, maar ik heb het idee dat QOTSA hier niet per se groter is dan The Script.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Ja helaas heb ze in 2011 gezien op pinkpop dat was goed, en paar weken geleden in de ziggo dome dat was ook een erg sterke show met een flink decor ,sterke show dus naar mijn mening pinkpop waardig maar jammer dat ze idd niet komen wat er op lijkt
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik weet niet zo zeker of QOTSA in Nederland groter is dan The Script. In België is QOTSA inderdaad immens populair, maar ik had er zelf voor Pinkpop nog nooit van gehoord, terwijl The Script toch enige bekendheid geniet als zijnde een jonge-meisjes-zwijmelband. Misschien kwam dit door een gebrek aan muzikale kennis van mijn kant, maar ik heb het idee dat QOTSA hier niet per se groter is dan The Script.

Precies, The Script verkocht de Ziggo Dome erg snel uit, en dat is QOTSA niet gelukt. Zelf heb ik wel veel meer met QOTSA, maar ik begrijp die immense populariteit van The Script ook wel.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Oke had niet verwacht dat The Script in Nederland groter zou zijn dan QOTSA maar neemt niet weg dat het wel voorkomt dat de 3FM headliner groter is als de sub-headliner. Nieuw voorbeeld is Pink en The Pixies in 2010 :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Dat Pink op 3fm-stage stond zaten ook andere haken en ogen aan. Het is niet te zeggen of zomaar de head van 3fm en de sub van main groter of populairder zijn. Er zijn ook genoeg voorbeelden die anders om doen aantonen, dus niet zomaar een consequentie aan te verbinden. Vind ik.
 

woutdeckers

Playlistbediener
6 dec 2013
20
0
Voor mij stelt The Script niks voor tegen over QOTSA. Maar ze zijn wel best populair, en ook populairder dan QOTSA denk ik. Maar in mijn ogen is het maar een onnozel pop groepje...
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
@DennisvdBr ik bedoelde ook niet te zeggen dat de sub-headliner perse kleiner is maar het is best mogelijk en met een 3FM headliner ter grote van AF is dat zeker niet onwaarschijnlijk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Ok, dus The Script is in Nederland groter dan QOTSA, in Blegië andersom, en de 3FM headliner kán groter zijn dan de sub, maar ook andersom. Om het even kort samen te vatten.

Oh, en @woutdeckers: volgens mij gooi jij hier een beetje persoonlijke smaak en populariteit door elkaar, hoewel ik het met je eens ben dat QOTSA beter is. Niettemin is The Script idd veel populairder.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Ik hoop dat het idd rudimental zal zijn,.

Maar wat doet je het meeste denken dat the prodigy niet zal komen?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.471
715
Ik hoop dat het idd rudimental zal zijn,.

Maar wat doet je het meeste denken dat the prodigy niet zal komen?

Dat ze vorig jaar al Indian Summer verkozen boven Pinkpop, en dat een act die het meest tot zijn recht komt bij duisternis het ook niet zo leuk zal vinden om weer 1/2 van de set bij zonsondergang te spelen?
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
wanneer verwachten jullie deze week een naam? Morgen? Zou wel verschrikkelijk dom zijn als ze Arctic Monkeys bekend maken. Staan ook al op Werchter dus zou slimmer zijn als ze een exclusieve naam bekend maken die niet op Wercher staat.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Morgen is t een week geleden he? Dan zal er morgen wel een naam komen hoop ik. Verwacht ook wel Arctic Monkeys, maar hoop dat ze gewoon met een lekker rockbandje komen zoals Jimmy Eat World vorig jaar. Doe dan maar Biffy Clyro, Fall Out Boy of Placebo morgen !!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken