Het 'probleem' was (en is) dat veel mensen niet in al teveel topics willen rondkijken.Voor metal en hardrock dat niet met Graspop van dat jaar te maken heeft![]()
Een deel van het forum leest tientallen, zo niet alle topics, terwijl een ander deel het juist graag bij maar één topic zou willen houden.
Zelf val ik daar een beetje tussenin, ik houd wel een topic of 3 Ã 5 bij, maar veel meer heb ik eigenlijk niet de zin en tijd voor.
Er is nu eenmaal behoefte aan een topic voor 'slap geouwehoer', en dat werd dus in eerste instantie het GMM-topic, dat binnen enkele jaren heel fors is gegroeid, en waarin mensen een soort community vormden, waarbij men dus ook regelmatig off-topic ging.
Door bezwaar van met name enkele oud-gedienden is besloten om die off-topic discussies in ieder geval te verplaatsen.
Dat had inderdaad in een centraal off-topic gedeelte gekund, maar daar had een deel van de 'GMM-only' bezoekers weer bezwaar tegen, omdat dat volgens hen ten koste zou gaan van de community, en zij geen zin hebben om meerdere topics te gaan lezen.
Voor beide standpunten is wat te zeggen en vinden.
Uiteindelijk is de H&M chat dus zo ongeveer het compromis geworden, voor alle niet-GMM/Alcatraz gerelateerde onderwerpen, van hardrock/metal tot bier tot wat dan ook.
Zo heb ik het althans begrepen en opgevat, als dat niet zo zou zijn, mag Team Sfeerbeheer me uiteraard corrigeren.