Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Voor metal en hardrock dat niet met Graspop van dat jaar te maken heeft 😅
Het 'probleem' was (en is) dat veel mensen niet in al teveel topics willen rondkijken.
Een deel van het forum leest tientallen, zo niet alle topics, terwijl een ander deel het juist graag bij maar één topic zou willen houden.
Zelf val ik daar een beetje tussenin, ik houd wel een topic of 3 à 5 bij, maar veel meer heb ik eigenlijk niet de zin en tijd voor.

Er is nu eenmaal behoefte aan een topic voor 'slap geouwehoer', en dat werd dus in eerste instantie het GMM-topic, dat binnen enkele jaren heel fors is gegroeid, en waarin mensen een soort community vormden, waarbij men dus ook regelmatig off-topic ging.
Door bezwaar van met name enkele oud-gedienden is besloten om die off-topic discussies in ieder geval te verplaatsen.
Dat had inderdaad in een centraal off-topic gedeelte gekund, maar daar had een deel van de 'GMM-only' bezoekers weer bezwaar tegen, omdat dat volgens hen ten koste zou gaan van de community, en zij geen zin hebben om meerdere topics te gaan lezen.
Voor beide standpunten is wat te zeggen en vinden.

Uiteindelijk is de H&M chat dus zo ongeveer het compromis geworden, voor alle niet-GMM/Alcatraz gerelateerde onderwerpen, van hardrock/metal tot bier tot wat dan ook.
Zo heb ik het althans begrepen en opgevat, als dat niet zo zou zijn, mag Team Sfeerbeheer me uiteraard corrigeren. ;)

Hier kunnen jullie alles kwijt over Hardrock & Metal artiesten die de komende maanden, jaren, decennia en eeuwen op festivals staan!
Dit is wat er in de openingspost staat. Er staat niets over bier en dergelijke. Prima dat het even over bier gaat maar pagina's discussie over welk bier en fles of blik hoort ook hier niet thuis. Anders kunnen we hier ook gewoon uitgebreid de patat/friet discussie gaan voeren.

Dit is wat er in de openingspost staat. Er staat niets over bier en dergelijke. Prima dat het even over bier gaat maar pagina's discussie over welk bier en fles of blik hoort ook hier niet thuis. Anders kunnen we hier ook gewoon uitgebreid de patat/friet discussie gaan voeren.
Discussie over eten is laatst alweer in het GMM-topic gevoerd, dus dat hoeft hier al niet eens meer... ;)

De openingspost is inderdaad duidelijk, maar sluit verder niet uit dat er ook over andere onderwerpen mag worden gepraat.
Verder gelden er ook allerlei ongeschreven regels en afspraken.

Maar goed, als jij graag in een centraal off-topic gedeelte over bier, friet of wat dan ook wil praten, dan zal ik je niet tegenhouden.
Ik vrees alleen dat je niet heel veel respons zal gaan krijgen.. 😜

Discussie over eten is laatst alweer in het GMM-topic gevoerd, dus dat hoeft hier al niet eens meer... ;)

De openingspost is inderdaad duidelijk, maar sluit verder niet uit dat er ook over andere onderwerpen mag worden gepraat.
Verder gelden er ook allerlei ongeschreven regels en afspraken.

Maar goed, als jij graag in een centraal off-topic gedeelte over bier, friet of wat dan ook wil praten, dan zal ik je niet tegenhouden.
Ik vrees alleen dat je niet heel veel respons zal gaan krijgen.. 😜
Ik wil er liever helemaal niet over praten en zeker niet in de topics die ergens anders voor bedoeld zijn. Ik vind persoonlijk dan een discussie over bier (gestart vanuit het bier op graspop gok ik) nog eerder in het Graspop topic thuishoren dan hier. Daar heeft het nog iets van een link mee.

• Haha
  • Thinking
Waarderingen: Loek123 en nikita
Ik wil er liever helemaal niet over praten en zeker niet in de topics die ergens anders voor bedoeld zijn. Ik vind persoonlijk dan een discussie over bier (gestart vanuit het bier op graspop gok ik) nog eerder in het Graspop topic thuishoren dan hier. Daar heeft het nog iets van een link mee.
The Big Lebowski Film GIF by The Good Films

Het is wel een feit dat dit topic onder het muziek gedeelte van het forum hangt. Ik vind dat voorstel voor een culinair topic in het offtopic gedeelte nog niet eens zo slecht klinken. Het zal wel weer een uitdaging worden om alle culinaire discussies ook daar gevoerd te krijgen, maar goed, het idee is prima.

Het is wel een feit dat dit topic onder het muziek gedeelte van het forum hangt. Ik vind dat voorstel voor een culinair topic in het offtopic gedeelte nog niet eens zo slecht klinken. Het zal wel weer een uitdaging worden om alle culinaire discussies ook daar gevoerd te krijgen, maar goed, het idee is prima.
Het is ook niet zo dat ik daar per se op tegen ben, maar zoals gezegd bleek een deel van het forum dat wel te zijn, door de vrees dat het forum en de (metal-)community teveel zou versnipperen. Vandaar dus dat compromis.

Voor mij hoeven we het ook niet te hebben over bier, eten, campings, vervoer, skullies, etc. in het main GMM-topic, daarom heb ik al vaker een apart topic voor praktische zaken voorgesteld.
@Brian heeft ook al een plan voor bepaalde aanpassingen voor 2026:

Interessant om dit gesprek even terug te lezen. Ik heb iig al een plan om dit in de festivaltopics van 2026 aan te pakken. Kom ik tzt op terug.
Laten we dus maar eens afwachten wat de forumleiding voor ons in petto heeft. :)

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Niet alleen om ze daar te voeren, er gaat - zoals Metallimbo hierboven al aanhaalt - maar 5 man reageren, terwijl je hier meteen een heel levendig gesprek hebt.
Dit was inderdaad de consensus om de festivaltopics zelf cleaner te houden maar ook niet te moeten overgaan op 50 verschillende topics. Het is echt opvallend hoe vaak nieuw gestarte topics een heel snelle dood kennen. Vanaf ze niet meer onder de 'recent actieve' staan, kijkt niemand er nog naar om.

Het is ook niet zo dat ik daar per se op tegen ben, maar zoals gezegd bleek een deel van het forum dat wel te zijn, door de vrees dat het forum en de (metal-)community teveel zou versnipperen. Vandaar dus dat compromis.

Voor mij hoeven we het ook niet te hebben over bier, eten, campings, vervoer, skullies, etc. in het main GMM-topic, daarom heb ik al vaker een apart topic voor praktische zaken voorgesteld.
@Brian heeft ook al een plan voor bepaalde aanpassingen voor 2026:

Laten we dus maar eens afwachten wat de forumleiding voor ons in petto heeft. :)
Dat ging meer over de openingsposten. Vandaar ook die vragen in de enquêtes waarvan we de uitkomsten aan het verzamelen zijn en binnenkort gaan bespreken hoe en wat.

In tegenstelling tot vorige week (en de weken daarvoor) geen grote of heel interessante worp aan nieuwe albums.
Toch ontdek je wel eens wat nieuws:

Nightfall - Children Of Eve

Griekse Melodic Black/Death/Doom/Gothic Metal, gaan toch al mee vanaf 1991.
Blijkbaar niet al te bekend in de Benelux, aangezien ze deze eeuw pas één maal hier hebben opgetreden, op Eindhoven Metal Meeting in 2022.
Laat daar maar eens snel verandering in komen, zou ik zeggen! :cool:🤘

• Leuk
Waarderingen: won666
Wat dacht je van WhatsApp? ;)

Bon, aangezien ik één van de aanstichters van de 'versplintering' ben: zo heb ik het dan weer niet opgevat. Meer dat het inderdaad wel heel erg breed in het genre werd getrokken (discussie over favoriete nummers van een specifieke band, discussie over welk genre een band is, optredens van bepaalde bands bespreken (inclusief aankondigingen in normale zalen), etc.). En ik moet zeggen, het is op zich wel aardig gegaan al die tijd in dit topic. Maar nee, een bierdiscussie was hiervoor niet echt de bedoeling. Maar goed, zo had ik het dan weer opgevat.

• Leuk
Waarderingen: JK79 en Blommie
Wat dacht je van WhatsApp? ;)

Bon, aangezien ik één van de aanstichters van de 'versplintering' ben: zo heb ik het dan weer niet opgevat. Meer dat het inderdaad wel heel erg breed in het genre werd getrokken (discussie over favoriete nummers van een specifieke band, discussie over welk genre een band is, optredens van bepaalde bands bespreken (inclusief aankondigingen in normale zalen), etc.). En ik moet zeggen, het is op zich wel aardig gegaan al die tijd in dit topic. Maar nee, een bierdiscussie was hiervoor niet echt de bedoeling. Maar goed, zo had ik het dan weer opgevat.
Dan zal ik het boetekleed maar aantrekken. Volgens mij maakte ik een opmerking over blikbier en dat lokte gelijk een hele ( vermakelijke ) discussie uit. @MetalLimbo was zo verstandig om die te verplaatsen naar hier. Maar ik begrijp de bedoeling. Had ook niet verwacht dat één simpele opmerking van mij zoveel reacties op zou leveren. Maar ach.....dat gebeurt mij wel vaker. En nu weer door naar actuele metal zaken. Off topic hier: maar nog 47 dagen tot weken gewoon weer in persona tegen elkaar kunnen zeuren.😉 Gelijk een vraag: wie maakt een poll aan voor de meetings tijdens GMM. Ik blijf er bij: hoofdmeeting op Donderdag!!!!

• Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo

Users who are viewing this thread