Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
De encores zijn niet echt encores meer aangezien alle podia en festival zwaar gereguleerd zijn. Tijd niet ingeboekt is niet beschikbaar of enorme boetes waardoor ze dit niet riskeren.

Misschien dat je dit nog in een tent op het platteland nog wel kan mee maken.

Gisteren naar Dvne geweest, met Pothamus in het voorprogramma in de Vera Groningen.
De wierrook ging aan, dat was lekker inkomen. Maar wat was Dvne aan het knallen. Je kon aan alles merken dat ze er zin in hadden. Vooral de prog elementen tussendoor konden mij bekoren. Zeker voor herhaling vatbaar.
De enige opmerking die ik heb is de encore. Van mij hoeft dat niet, want het komt altijd geforceerd over. Maargoed dat kan aan mij liggen.
Ik ben dinsdag gaan kijken in Sint Niklaas vond het muzikaal goed maar de vocals van beide zangers en zeker de cleans stonden te laag in de mix.

De encores zijn niet echt encores meer aangezien alle podia en festival zwaar gereguleerd zijn. Tijd niet ingeboekt is niet beschikbaar of enorme boetes waardoor ze dit niet riskeren.

Heb ongeveer een jaartje geleden (ofzo) deathcoreband "Ingested" zien spelen in stamcafé De Witte Non(/Nocturna). Was een groots event, want de band is gewoon te groot voor het kleine zaaltje. Desalniettemin een héél fijn oproep. Budget was er maar voor (exclusief voorprogramma) een halfuurtje speeltijd, maar de band had het zo naar z'n zin dat ze gewoon bleven doorknallen.

Was voor mij eigenlijk een zeldzame "echte" encore en dat merkte je wel. Was écht heerlijk.

Precies, dat is mijn punt ook. Het spontane is dan weg. Speel dan gewoon je laatste nummer, bedank het publiek (en andersom) en loop het poduim af.

Ik ben dinsdag gaan kijken in Sint Niklaas vond het muzikaal goed maar de vocals van beide zangers en zeker de cleans stonden te laag in de mix.
Daar hadden ze gisteren niet last van. Het begin stond geluid aan de zachte kant, maar dat stond een minuutje later weer lekker.

• Leuk
Waarderingen: johanra

Users who are viewing this thread