Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
De encores zijn niet echt encores meer aangezien alle podia en festival zwaar gereguleerd zijn. Tijd niet ingeboekt is niet beschikbaar of enorme boetes waardoor ze dit niet riskeren.

Misschien dat je dit nog in een tent op het platteland nog wel kan mee maken.

Gisteren naar Dvne geweest, met Pothamus in het voorprogramma in de Vera Groningen.
De wierrook ging aan, dat was lekker inkomen. Maar wat was Dvne aan het knallen. Je kon aan alles merken dat ze er zin in hadden. Vooral de prog elementen tussendoor konden mij bekoren. Zeker voor herhaling vatbaar.
De enige opmerking die ik heb is de encore. Van mij hoeft dat niet, want het komt altijd geforceerd over. Maargoed dat kan aan mij liggen.
Ik ben dinsdag gaan kijken in Sint Niklaas vond het muzikaal goed maar de vocals van beide zangers en zeker de cleans stonden te laag in de mix.

De encores zijn niet echt encores meer aangezien alle podia en festival zwaar gereguleerd zijn. Tijd niet ingeboekt is niet beschikbaar of enorme boetes waardoor ze dit niet riskeren.

Misschien dat je dit nog in een tent op het platteland nog wel kan mee maken.
Precies, dat is mijn punt ook. Het spontane is dan weg. Speel dan gewoon je laatste nummer, bedank het publiek (en andersom) en loop het poduim af.

Ik ben dinsdag gaan kijken in Sint Niklaas vond het muzikaal goed maar de vocals van beide zangers en zeker de cleans stonden te laag in de mix.
Daar hadden ze gisteren niet last van. Het begin stond geluid aan de zachte kant, maar dat stond een minuutje later weer lekker.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Er is nog geen Verzameltopic Overige Nederlandse Festivals 2026. En de eer van topicstarter laat ik liever bij iemand die het topic regelmatig gaat voorzien van updates, zoals Dave. Dus voorlopig enkel maar even hier:

Het festival March Into Walhalla heeft voor 2026 zijn eerste vier namen. Dit Folk/Pagan/Black Metal pakketje is in februari met elkaar op tour door Europa en zal in Nederland dus neerstrijken in de Gigant. Voor Belgie zal het een losse avond worden in Gentbrugge.

Aanrader hoor! Ereb Altor hebben veel van ons al kunnen leren kennen door hun doorkomst op Graspop vorig jaar, waar ik ze steengoed vond. En Belore kan ik echt van harte aanbevelen als je houdt van Atmosferische Folk/Black Metal. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de andere twee nog niet echt ken. Maar goed, geeft me wat om te ontdekken. :)

flyer_352.jpg

Zowel I prevail als Frozen Crown verliezen een bandlid. Ben ik blij dat ik beide bands nog in hun gloriedagen ("gloriedagen"?) gezien heb, maar tegelijk voel ik me met zo'n uitspraak ook oud. Hoewel ik misschien ook gewoon oud ben, want ik heb Motörhead ook nog gezien. In 2009. Het was wel een van m'n eerste concerten ooit

Zowel I prevail als Frozen Crown verliezen een bandlid. Ben ik blij dat ik beide bands nog in hun gloriedagen ("gloriedagen"?) gezien heb, maar tegelijk voel ik me met zo'n uitspraak ook oud. Hoewel ik misschien ook gewoon oud ben, want ik heb Motörhead ook nog gezien. In 2009. Het was wel een van m'n eerste concerten ooit

Misschien komen de gloriedagen nog wel van die bands! ;)

Vind het wel echt balen van I Prevail
Een keer gezien op Graspop maar stond wat ver weg dus wilde ze graag nog een keer fatsoenlijk zien onder betere omstandigheden. Was een dagje Dynamo aan het overwegen.

Een zanger is niet gemakkelijk om te vervangen, hoop dat het met de nieuwe zanger nog even goed is.

• Leuk
Waarderingen: won666
Vind het wel echt balen van I Prevail
Een keer gezien op Graspop maar stond wat ver weg dus wilde ze graag nog een keer fatsoenlijk zien onder betere omstandigheden. Was een dagje Dynamo aan het overwegen.

Een zanger is niet gemakkelijk om te vervangen, hoop dat het met de nieuwe zanger nog even goed is.
Is de clean zanger weg of die andere? En waarom?

Verwacht zelf dat de impact wel meevalt eigenlijk. Zijn best wat metalbands die al (geregeld) van vocalist zijn veranderd en nog steeds succesvol zijn.

Is de clean zanger weg of die andere? En waarom?

Verwacht zelf dat de impact wel meevalt eigenlijk. Zijn best wat metalbands die al (geregeld) van vocalist zijn veranderd en nog steeds succesvol zijn.
De clean zanger is weg, hij had blijkbaar al meerdere tours niet mee gedaan vanwege depressie gerelateerde klachten dus dat is wel naar voor hem, hoop dat alles goed komt op dat gebied.

Met de band zal het inderdaad wel goed komen ja. Ik dacht eigenlijk dat ze hem hadden vervangen, maar nu ik me er meer in heb verdiept ben ik erachter gekomen dat het de bassist is die de clean vocals voor zijn rekening gaat nemen. Eric (unclean zanger) en Dylan (bassist) deden beiden ook al unclean vocals toen Brian nog in de band zat dus ik gok dat het verschil inderdaad wel mee zal vallen.

Bij de laatste Europese tour (oa. Afaslive show) was Brian er overigens ook niet bij dus voor degene die hier bij waren, veranderd er eigenlijk niks.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Goed ik ken een paar nummers van ze en ze komen ook op Dynamo langs dus dan zie ik wel of ik verschil merk.
Geen fan of superbekend met het materiaal maar dat is dan de invalshoek van een casual luisteraar.

Meld het tegen die tijd wel

Er is nog geen Verzameltopic Overige Nederlandse Festivals 2026. En de eer van topicstarter laat ik liever bij iemand die het topic regelmatig gaat voorzien van updates, zoals Dave. Dus voorlopig enkel maar even hier:

Het festival March Into Walhalla heeft voor 2026 zijn eerste vier namen. Dit Folk/Pagan/Black Metal pakketje is in februari met elkaar op tour door Europa en zal in Nederland dus neerstrijken in de Gigant. Voor Belgie zal het een losse avond worden in Gentbrugge.

Aanrader hoor! Ereb Altor hebben veel van ons al kunnen leren kennen door hun doorkomst op Graspop vorig jaar, waar ik ze steengoed vond. En Belore kan ik echt van harte aanbevelen als je houdt van Atmosferische Folk/Black Metal. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de andere twee nog niet echt ken. Maar goed, geeft me wat om te ontdekken. :)

flyer_352.jpg
Mooi! Wolfchant is erg gaaf vind ik, ik ga zeker heen

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Sleep token heeft trouwens vandaag Ghost en Ozzy Osbourne ingehaald in maandelijkse Spotify luisteraars met 9,54 miljoen maandelijkse luisteraars waardoor ze in de top 12 komen van metal bands. Een week geleden zat sleep token nog op 4 miljoen maandelijkse luisteraars.

Top 20 hier onder:
Linkin park 49 mil
Metallica 28 mil
System of a down 24 mil
Disturbed 19.4 mil
Black Sabbath 15 mil
Slipknot 14 mil
Deftones 13.2 mil
Rammstein 12.8 mil
Bring me the horizon 12.5 mil
Korn 11.5 mil
Avenged sevenfold 10.1 mil
Sleep token 9.5 mil
Ozzy Osbourne 9.5 mil
Ghost 9.5 mil
Iron maiden 8 mil
Falling in reverse 7.3 mil
Marilyn Manson 7.3 mil
Pantera 7 mil
Five finger death punch 6.6 mil
Rob zombie 6.3 mil

Sleep token heeft trouwens vandaag Ghost en Ozzy Osbourne ingehaald in maandelijkse Spotify luisteraars met 9,54 miljoen maandelijkse luisteraars waardoor ze in de top 12 komen van metal bands. Een week geleden zat sleep token nog op 4 miljoen maandelijkse luisteraars.

Top 20 hier onder:
Linkin park 49 mil
Metallica 28 mil
System of a down 24 mil
Disturbed 19.4 mil
Black Sabbath 15 mil
Slipknot 14 mil
Deftones 13.2 mil
Rammstein 12.8 mil
Bring me the horizon 12.5 mil
Korn 11.5 mil
Avenged sevenfold 10.1 mil
Sleep token 9.5 mil
Ozzy Osbourne 9.5 mil
Ghost 9.5 mil
Iron maiden 8 mil
Falling in reverse 7.3 mil
Marilyn Manson 7.3 mil
Pantera 7 mil
Five finger death punch 6.6 mil
Rob zombie 6.3 mil
Ja, ik snap de hype. Maar is ST nou echt een metalband?

Users who are viewing this thread