Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
La Trappe is het net niet. Grutte Pier wat vlak en lomp. Nee, in NL nog niks tegengekomen (buiten de IJsbock van Gulpener) die me echt kan bekoren.
La trappe is ok net als leffe ok is. Zijn zowat elkaars evenknie.
1 uitzondering en dat is la trappe isidor die steekt boven de rest uit.

Blijf toch bij m'n vaste recept: Kasteel Tripel en Paix Dieu als het buiten boven de 15 graden is, Kasteel Cuvée du Chateau en Rochefort 10 als het buiten onder de 15 graden is. Val Dieu Tripel en Grand Cru accepteer ik ook nog 😄.
Maar dat is hooguit in het weekend. Op een festival zou dat geen succes zijn.
Mooi lijstje en ik denk sowieso dat het op een festivals niet gaat werken met bier boven de 7% zeker niet op hete edities.
Dus ik zeg Pater Ename(5,5% is de oplossing. Lekker bier en marginaal zwaarder dan pils.
Op de festivals pakken we er 1 of 2 op een dag. De eerste iig zodat de smaakpapillen nog vers zijn.
Op graspop heb ik ook de goose ipa geprobeerd maar eerlijk gezegd vond ik het niks. (Alleen bitter)

Andere persoonlijke favoriet, (zwaar blond). Bush Blond.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Mark's Kal
La Trappe is het net niet. Grutte Pier wat vlak en lomp. Nee, in NL nog niks tegengekomen (buiten de IJsbock van Gulpener) die me echt kan bekoren.
Mijn huisbiertje is al enkele jaren Hertog Jan Grand Prestige, mooi zwart, lekker, 10% en goed betaalbaar vergeleken met andere bieren van die orde.
Gulpener IJsbock is ook top, maar wat duurder.
Andere favorieten (meestal op café) zijn o.a. Chimay Bleu, St. Bernardus Abt, Cuvée du Chateau, Chouffe N'ice, en op z'n tijd wat porters en stouts.
Vooral de zwaardere donkere/zwarte bieren dus, hoewel ik met name in de lente/zomer ook graag wat blonds drink (triple, blond, strong blond, Weizen).

Pils is voor mij ook niet meer zo spannend, maar ik drink het nog altijd regelmatig, met name omdat dat gewoon handiger is met een groep vrienden als iedereen rondjes aan het geven is of er een pot wordt gemaakt, zoals in de voetbalkantine of met Carnaval ofzo. En aangezien mijn dorp (2 km van Gulpen) een waar Gulpener-bolwerk is, wordt dat bier vanzelfsprekend (en terecht) het meest gedronken.

Op festivals houd ik het doorgaans ook bij pils, is toch gewoon handiger, goedkoper en efficiënter.
Hier en daar wel een speciale (Tripel Karmeliet, Victoria, of Kwak toen ze nog de gewone en niet die fruitzooi hadden) tussendoor, maar ik ga er ook niet helemaal voor omlopen.

Laatst bewerkt:
Deze (slow)chat is toch al een off-topic gedeelte, is collectief afgesproken?
Daarvoor is ie oorspronkelijk aangemaakt, om het GMM-topic van off-topic discussies te ontlasten.
Er is toch een verschil tussen een Hardrock & Metal topic en bier bespreken, hoezeer ze vaak samen hangen ;)
Ik ben ook wel pro een aparte topic ergens anders op het forum.

Users who are viewing this thread