Pinkpop 2014

jeremy1407

Playlistbediener
2 dec 2013
28
0
dan ga ik maar naast pinkpop ook naar de iglo dome voor pearl jam hoop ook een goede 3e headliner ene idee wie???
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
dan ga ik maar naast pinkpop ook naar de iglo dome voor pearl jam hoop ook een goede 3e headliner ene idee wie???

Kan weinig anders bedenken dan Placebo, want zie KoL, Iron Maiden, Linkin Park, U2, Aerosmith etc allemaal niet komen.
 

jeremy1407

Playlistbediener
2 dec 2013
28
0
pff placebo daar vind ik nou niks aan miss nog wel qotsa , rhcp , wie weet foo fighters al denk ik van niet
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
3e headliner... (gaan we er dan al van uit dat Arctic Monkeys head 2 is)
Dat is infeite een goede vraag. Misschien wel de ontbrekende headliner OOK op Werchter, of 1 van de RaR namen, of een nog niet bekende naam? Geruchten van het eerste uur geven aan Red Hot Chili Peppers, die beginnen al met data te strooien. Er gonzen geruchten over The Rolling Stones, zou een grap zijn als Pinkpop Muse krijgt, Foo Fighters zijn al weer aan het oefenen (staan vanavond in Mexico), Prodigy komt ineens akelig dicht bij en dan nog Linkin Park (maar daar hoop ik voor volgend jaar niet op). Ik ga er wel van uit dat er nog een "grote" naam bij komt als headliner naast Metallica.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Qotsa gebeurt sowieso niet. RHCP en Foo Fighters zie ik ook niet gebeuren, hoewel ik Foo Fighters wel erg gaaf zou vinden. Rolling Stones en Muse moet je niet eens op durven hopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Ik heb het vermoeden dat Metallica de plek waar Pearl Jam had moeten komen heeft ingenomen. Zouden alle plannen van Buro Pinkpop/MOJO/Live Nation hierdoor zijn omgegooid, of grijpen we terug naar de geruchten van het eerste uur, dan komen er nog 2 headliners, RHCP en 1 klassieke rock act? Maar, komt er eigenlijk op neer dat ik het ook niet meer weet..... :(
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Ik kan me ook nog altijd de uitspraak van Jan van vorig jaar herinneren..
hij zei namelijk, na het afketsen van de deal vorig jaar, dat hij Sir Paul McCartney voor volgend jaar ging proberen te strikken!

Nou heeft Macca ook nog net een nieuw album uit, NEW, waarom zou hij niet even langs pinkpop komen?
after all, The Boss himself heeft Pinkpop aangeraden aan McCartney!
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
In an interview done Oct. 11 in English with the German TV network ZDF to promote his “New” album, Paul McCartney said he wants to do a European tour that will include shows in Germany and the UK in 2014.

“I'm going to Japan next, in November, so I kind of got some touring booked for the new album,” he said. “But I think we'll come to Germany, Europe, UK – I haven't been to UK either in a little while – but it might be good to come next year. I'd like it.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Ik kan me ook nog altijd de uitspraak van Jan van vorig jaar herinneren..<br>
hij zei namelijk, na het afketsen van de deal vorig jaar, dat hij Sir Paul McCartney voor volgend jaar ging proberen te strikken!

Nou heeft Macca ook nog net een nieuw album uit, NEW, waarom zou hij niet even langs pinkpop komen?<br>
after all, The Boss himself heeft Pinkpop aangeraden aan McCartney!

Ja, dat merkte ik eerder ook al op in dit topic. het zou nog goed kunnen, hij(Smeets) had na de persconferentie dit jaar wel zo iets gezegt blijkbaar... van mij mag het, lijkt me echt geweldig. Hij doet normaal shows van 2,5 uur, heb hem gezien vorig jaar in Ahoy, was een super concert. dus een geweldige naam voor Pinkpop zou het zijn.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Pearl jam niet ik gok toch nog steeds the prodigy arctic monkeys Metallica

Maar foo fighters moeten we denk ik voor 2015 op de meeste festivals verwachten qua de uitbreng van het nieuwe album en de datum van pinkpop.

En the Rolling Stones ons pap denkt dat ze komen maar mij lijkt het te mooi om waar te zijn

Rhcp heb ik verder nog niks over gehoord wel een paar datums horen vallen maar lijkt me wel een leuke naam

Sir macca kan natuurlijk altijd met betrekking tot de uitspraak van Smeets en het nieuwe album

 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Overigens het aantal mogelijke subs voor dit jaar is ook opmerkelijk te noemen!
Waar de pinkpoppers vorig jaar (ik ben niet geweest vanwege de gruwelijk slechte line up) het moesten doen met Ben Howard, 30STM en The Script; komen nu namen als Franz Ferdinand, Placebo, Biffy Clyro en QOTSA in aanmerking. Het kan verkeren zou Bredero zeggen!

Ben ook benieuwd naar de (twee) dance acts dit jaar, gok op Rudimental en Calvin Harris (mag Hurts ook gelijk meekomen)
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Rudimental en skrillex en calvin Harris of major lazer

Skrillex wou Smeets al eerder maar toen vond ie M te duur

En major lazer heb ik gezien op we are electric en die maken er een groot feestje van en zijn populair dus lijkt mij een sterke dance naam maar voor pinkpop publiek lijkt me rudimental de beste naam nummer 3 van mijn gouden tip


En editors is ook een hele mooie naam voor sub en heeft kans
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.562
6.760
Als ik de collega's van PinkpopCentral moet geloven is daar het geruchten lijstje:
Hot!: Rudimental, Arctic Monkeys, Jake Bugg
Waarschijnlijk: Franz Ferdinand, Fall Out Boy, Mister and Mississippi, The Temper Trap, Mando Diao, Pixies, Biffy Clyro
Vaag: Birdy, Queens of the Stone Age, Volbeat, Imagine Dragons, Lily Allen, The Rolling Stones, Alter Bridge, Placebo
Dan zal ik nog toevoegen als mogelijkheid: Mr. Probz, De Staat, The Lumineers, The 1975, HAIM Offspring, Tangarine en Di-rect.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Rudimental en skrillex en calvin Harris of major lazer

Skrillex wou Smeets al eerder maar toen vond ie M te duur

En major lazer heb ik gezien op we are electric en die maken er een groot feestje van en zijn populair dus lijkt mij een sterke dance naam maar voor pinkpop publiek lijkt me rudimental de beste naam nummer 3 van mijn gouden tip

En editors is ook een hele mooie naam voor sub en heeft kans

Hoezo zou Skrillex nu goedkoper zijn dan?

Major Lazer is geen act voor Jan Smeets. Die zou eerder kiezen voor een act als, zoals je al aangeeft, Rudimental, Disclosure, Kavinsky of Naughty Boy

Editors is sowieso een headliner. 2x Rock Werchter en 1x Lowlands headlinen. Dan moeten ze zeker groot genoeg zijn voor een headline-spot op Pinkpop.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Dan zou je toch gaan geloven in Sir Macca! Maar Editors of Placebo schat ik nog steeds hoger in. Wat er ook op neerkomt dat ik het niet meer weet.

@Dennis, Ik had het je echt gegund, helaas lijkt het feit dat Pinkpop begin Juni is keer op keer roet in het eten te gooien. Misschien eens wat later in het jaar doen?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Bjorn wrote:</div>
Rudimental en skrillex en calvin Harris of major lazer

Skrillex wou Smeets al eerder maar toen vond ie M te duur

En major lazer heb ik gezien op we are electric en die maken er een groot feestje van en zijn populair dus lijkt mij een sterke dance naam maar voor pinkpop publiek lijkt me rudimental de beste naam nummer 3 van mijn gouden tip

En editors is ook een hele mooie naam voor sub en heeft kans


Hoezo zou Skrillex nu goedkoper zijn dan?

Major Lazer is geen act voor Jan Smeets. Die zou eerder kiezen voor een act als, zoals je al aangeeft, Rudimental, Disclosure, Kavinsky of Naughty Boy

Editors is sowieso een headliner. 2x Rock Werchter en 1x Lowlands headlinen. Dan moeten ze zeker groot genoeg zijn voor een headline-spot op Pinkpop.

Inderdaad, Smeets gaat Editors echt niet laten subben. Twee keer op rij Werchter, en een headlineshow die de Ziggo Dome bijna uitverkocht.

Major Lazer zie ik opzich nog wel die tent afsluiten, maar ik gok ook dat hij de voorkeur zal geven aan bijv. Rudimental. En waar zou Skrillex in hemelsnaam moeten staan? Die tent is veel te klein, en Main Stage vind Jantje ook niks. Die is er bovendien alleen maar duurder op geworden.
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Editors lijkt me ook gewoon een schitterende headliner!
heb ze al een keer gezien ergens in de middag en sindsdien hebben ze twee ontzettend sterke platen uitgebracht, dus ik zeg doen.
helaas is Editors in NL toch wel een stuk minder gewaardeerd dan in Belgie, daarmee wordt de komst van zo'n band n moeilijk verhaal: te groot voor sub, maar trekt het als headliner genoeg publiek in NL?

dit probleem is voor mij verholpen wanneer er gewoon een sterke sub bijstaat, dus zoiets als:
Placebo-Editors
Franz Ferdinand-AM
Biffy Clyro-Metallica (Arcade Fire)
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Editors lijkt me ook gewoon een schitterende headliner!<br>
heb ze al een keer gezien ergens in de middag en sindsdien hebben ze twee ontzettend sterke platen uitgebracht, dus ik zeg doen.<br>
helaas is Editors in NL toch wel een stuk minder gewaardeerd dan in Belgie, daarmee wordt de komst van zo’n band n moeilijk verhaal: te groot voor sub, maar trekt het als headliner genoeg publiek in NL?

dit probleem is voor mij verholpen wanneer er gewoon een sterke sub bijstaat, dus zoiets als:<br>
Placebo-Editors<br>
Franz Ferdinand-AM<br>
Biffy Clyro-Metallica (Arcade Fire)

Biffy Clyro voor Metallica gaat echt niet gebeuren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken