Pinkpop 2014

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Bjorn wrote:</div>
Is helemaal nergens op gebaseerd daarom zeg ik ook “ik denk”

Maar voor pinkpop is het een originele naam aangezien het weer 4 jaar geleden is

Maar wel een goeie kans voor werchter en niet voor pinkpop waar baseer je dat dan op, gewoon nieuwsgierig want ik heb the prodigy nog nooit live gezien en zou ze wel is willen zien slecht ofniet het zal sws een vet feessie zijn


Je zegt nergens ‘ik denk’ en daarom vroeg ik dat. En als een naam van 4 jaar geleden tegenwoordig al origineel is, die bovendien dit jaar nog op Indian Summer stond, dan is het echt heel erg gesteld in festivalland…



Tijd om ff goed terug te lezen als jij nergens ziet staan "ik denk"

Dit was de zin "en ik denk niet dat RW the prodigy heeft voor dit jaar"

Maar maakt niet uit haha ik hoop ze is ooit te zien dus ik zou ze graag op pinkpop zien
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Je kan dingen die je denkt maar die je nergens op baseert beter voor jezelf houden, anders geeft het alleen maar verwarring. Zeggen "Ik denk niet dat The Prodigy op RW staat" doet namelijk vermoeden dat je daar een bron voor hebt, daar komt de verwarring vandaan.
Verder ben ik het helemaal met @Gloeilamp en @Shaverion eens wat betreft originaliteit en verschillende spots.
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Queens of the Stone Age zou ook zomaar nog eens kunnen, nu natuurlijk wel als headliner. Veruit het beste optreden van vorige editie. Zal Jan ook wel inzien denk ik.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Hij gaat echt geen QOTSA boeken joh, hij kan Arctic Monkeys al boeken, en voor de rest heeft heeft hij ook nog kans op Linkin Park, kon hij Arcade Fire al als heaadliner neerzetten, is hij kennelijk bezig met de Stones, Editors is nog mogelijk, Snow Patrol kennelijk en zelfs Placebo is nog mogelijk als headliner. Dan gaat hij echt niet een headliner neerzetten die het jaar ervoor op de 3FM-stage stond...
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Hij gaat echt geen QOTSA boeken joh, hij kan Arctic Monkeys al boeken, en voor de rest heeft heeft hij ook nog kans op Linkin Park, kon hij Arcade Fire al als heaadliner neerzetten, is hij kennelijk bezig met de Stones, Editors is nog mogelijk, Snow Patrol kennelijk en zelfs Placebo is nog mogelijk als headliner. Dan gaat hij echt niet een headliner neerzetten die het jaar ervoor op de 3FM-stage stond…
tsja.. we zullen zien, met pinkpop weet je het nooit natuurlijk. Arctic Monkeys, Linkin Park en Metallica headliners en Biffy Clyro, Volbeat en Avenged Sevenfold sub en de rest opvullen met 3FM bandjes en nog een paar rockbandjes?
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Dat gaat nooit gebeuren, Biffy Clyro, Volbeat en Avenged Sevenfold is veel te hard voor Pinkpop...
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Zou best kunnen, ze hebben Metallica al dus. En in 2008 had je als headliners Foo Figthers, Rage Against The Machine EN Metallica. dus het kan opzich wel, zeg nooit, zeg nooit met Pinkpop.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Ja maar dat is nu bijna 6 jaar geleden, er is een hoop veranderd. Ik zie dat, zeker met de sterke concurrentie van oa metal-festivals niet meer gebeuren. Stond Avenged Sevefold niet al op Fortarock?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ja maar dat is nu bijna 6 jaar geleden, er is een hoop veranderd. Ik zie dat, zeker met de sterke concurrentie van oa metal-festivals niet meer gebeuren. Stond Avenged Sevefold niet al op Fortarock?

Precies, dit is een compleet ander festival geworden dan dat het was. Verder zie ik een/twee van die bands wel op Pinkpop staan, maar zeker niet alle drie. Jan kan dat niet hebben, behalve als er ook nog 15 singer songwriters met baardjes en houthakkersblousjes komen.

Avenged Sevenfold staat niet op Fortarock trouwens.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Bjorn wrote:</div><br>
Is helemaal nergens op gebaseerd daarom zeg ik ook “ik denk”

Maar voor pinkpop is het een originele naam aangezien het weer 4 jaar geleden is

Maar wel een goeie kans voor werchter en niet voor pinkpop waar baseer je dat dan op, gewoon nieuwsgierig want ik heb the prodigy nog nooit live gezien en zou ze wel is willen zien slecht ofniet het zal sws een vet feessie zijn


Je zegt nergens ‘ik denk’ en daarom vroeg ik dat. En als een naam van 4 jaar geleden tegenwoordig al origineel is, die bovendien dit jaar nog op Indian Summer stond, dan is het echt heel erg gesteld in festivalland…


Tijd om ff goed terug te lezen als jij nergens ziet staan “ik denk”

Dit was de zin “en ik denk niet dat RW the prodigy heeft voor dit jaar”

Maar maakt niet uit haha ik hoop ze is ooit te zien dus ik zou ze graag op pinkpop zien

Ja, nu kan je mij daar wel van beschuldigen. Maar je kan ook je eigen bericht eens bekijken, dat 'ik denk' gaat over Werchter en niet over Pinkpop. We zitten hier in het Pinkpop topic, en daarom komt het wat raar over. Het slaat simpelweg nergens op dat Pinkpop meer kans heeft dan Werchter. En ik vroeg waar dat op gebaseerd was. Simpel zat.

The Prodigy en Metallica zijn beide totaal geen originele namen. Mooie namen, en grote namen voor een festival. Vraag de fans van The prodigy en Metallica zelf of het een originele naam is en iedereen zegt nee. Er zit een duidelijk verschil tussen originele namen, en grote en mooie namen voor een festival.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
@gloeilamp ben jij ongesteld ofzo?? Ik beschuldig je helemaal nergens van dit is een forum en niemand is verplicht om met feiten en bronnen te komen, iedereen kan hier zijn mening geven

En dan nog zoiets het gaat hier iedere week ook over rw en is dat erg nee want pinkpop en werchter kunnen ook gerelateerd worden aan elkaar qua artiesten

En ik ben het met je eens dat the prodigy en metallica mooie en grote namen zijn maar het is een mening dat je ze niet origineel vind, soms hebben mensen in het algemeen al zoveel gezien dat niet veel meer origineel is maar bijvoorbeeld ik, ik heb beide namen nog noiit live gezien terwijl ik dat wel wil dus voor mij zijn ze orgineel dus wat ik wil zrggen is voor iedereen is het anders en dat sluit prrfect aan bij het concept "festival" iedereen beleeft het op zijn eigen manier en plezier
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
@gloeilamp ben jij ongesteld ofzo?? Ik beschuldig je helemaal nergens van dit is een forum en niemand is verplicht om met feiten en bronnen te komen, iedereen kan hier zijn mening geven

En dan nog zoiets het gaat hier iedere week ook over rw en is dat erg nee want pinkpop en werchter kunnen ook gerelateerd worden aan elkaar qua artiesten

En ik ben het met je eens dat the prodigy en metallica mooie en grote namen zijn maar het is een mening dat je ze niet origineel vind, soms hebben mensen in het algemeen al zoveel gezien dat niet veel meer origineel is maar bijvoorbeeld ik, ik heb beide namen nog noiit live gezien terwijl ik dat wel wil dus voor mij zijn ze orgineel dus wat ik wil zrggen is voor iedereen is het anders en dat sluit prrfect aan bij het concept “festival” iedereen beleeft het op zijn eigen manier en plezier

Ja. Ik ben hartstikke ongesteld. En jij? Mijn reactie was redelijk normaal namelijk, maar laat maar zitten. Dit is iets waar we niet uit gaan komen en waar ik heel anders over denk. Nu snel een maandverbandje zoeken. Brb.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
wat loop je nou te janken over het wel of niet headlinen van Arcade Fire, ze staan toch op het podium?<br>
Ik ben Blij met een grote naam als headliner die kosten wat meer ja, maar qua dagprogramma gaat het niet veel uitmaken<br>
je kunt moeilijk 3 dagen vullen met “de mindere goden” als degenen die hier regelmatig genoemd worden en dan als headliners<br>
A F en A M en Placebo om maar een zijstraat te noemen. Daar ga je niet mee uitverkopen.Zeker niet als de rest van de festivals wel gewoon de grote namen laten komen.<br>
groot gedeelte van de mensen moeten een keuze maken tussen 1 van de grote festivals om naar toe te gaan ,en zijn financieel niet in staat om er meerdere te bezoeken die zullen de afweging moeten maken en zullen 9 van de 10m keer toch kiezen voor het festival met de grote naam en als dagprogramma wat … artiesten als douwe bob of gert pardoes

AF en AM zijn anders wel headliners van de toekomst, door daar nu op in te spelen kun je een veel sterker programma samenstellen. Ze kunnen echt wel een dag dragen (AM hebben het al eerder laten zien en doen het ook op oa roskilde en werchter). Als je liever een dag hebt met grote namen kom je al snel bij het uitgekauwde rijtje namen uit die al zo vaak langs zijn gekomen dat het gewoon niet meer interessant is. Maar omdat ze zo duur zijn krijg je opvulling die vooral bestaat uit nederlandse kutacts en andere nietszeggende one hit wonders. Ze zetten nu arcade fire op 3fm stage voor metallica, metallica is vrij lang geleden langs gekomen en hebben genoeg fans dus die zouden de maandag toch wel uitverkopen. Meeste mensen zullen dus voor metallica komen en zo staat arcade fire voor een halfleeg veld te spelen (zullen toch zeker wel 5 ton kosten). Kortom nu snoept een band relatief gezien (namelijk voor een 3fm afsluiter) veel budget op en zal er niet veel aandacht voor zijn, arcade fire op pinkpop is namelijk niet de meest gunstigste manier om ze te zien. Terwijl als ze headliner waren geweest waren ze voor een headliner relatief goedkoop geweest en waren er waarschijnlijk meer fans op af gekomen. Mijn punt is dat arcade fire boeken voor 3fm afsluiter waardoor ze straks voor 10000 mensen ofzo te spelen staan gewoon weggegooid budget is wat je beter had kunnen besteden door ze of als headliner te boeken of weg te laten en bands te boeken die op pinkpop beter tot hun recht komen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
<div class="d4p-bbt-quote-title">brutus wrote:</div>
wat loop je nou te janken over het wel of niet headlinen van Arcade Fire, ze staan toch op het podium?<br><br>
Ik ben Blij met een grote naam als headliner die kosten wat meer ja, maar qua dagprogramma gaat het niet veel uitmaken<br><br>
je kunt moeilijk 3 dagen vullen met “de mindere goden” als degenen die hier regelmatig genoemd worden en dan als headliners<br><br>
A F en A M en Placebo om maar een zijstraat te noemen. Daar ga je niet mee uitverkopen.Zeker niet als de rest van de festivals wel gewoon de grote namen laten komen.<br><br>
groot gedeelte van de mensen moeten een keuze maken tussen 1 van de grote festivals om naar toe te gaan ,en zijn financieel niet in staat om er meerdere te bezoeken die zullen de afweging moeten maken en zullen 9 van de 10m keer toch kiezen voor het festival met de grote naam en als dagprogramma wat … artiesten als douwe bob of gert pardoes

AF en AM zijn anders wel headliners van de toekomst, door daar nu op in te spelen kun je een veel sterker programma samenstellen. Ze kunnen echt wel een dag dragen (AM hebben het al eerder laten zien en doen het ook op oa roskilde en werchter). Als je liever een dag hebt met grote namen kom je al snel bij het uitgekauwde rijtje namen uit die al zo vaak langs zijn gekomen dat het gewoon niet meer interessant is. Maar omdat ze zo duur zijn krijg je opvulling die vooral bestaat uit nederlandse kutacts en andere nietszeggende one hit wonders. Ze zetten nu arcade fire op 3fm stage voor metallica, metallica is vrij lang geleden langs gekomen en hebben genoeg fans dus die zouden de maandag toch wel uitverkopen. Meeste mensen zullen dus voor metallica komen en zo staat arcade fire voor een halfleeg veld te spelen (zullen toch zeker wel 5 ton kosten). Kortom nu snoept een band relatief gezien (namelijk voor een 3fm afsluiter) veel budget op en zal er niet veel aandacht voor zijn, arcade fire op pinkpop is namelijk niet de meest gunstigste manier om ze te zien. Terwijl als ze headliner waren geweest waren ze voor een headliner relatief goedkoop geweest en waren er waarschijnlijk meer fans op af gekomen. Mijn punt is dat arcade fire boeken voor 3fm afsluiter waardoor ze straks voor 10000 mensen ofzo te spelen staan gewoon weggegooid budget is wat je beter had kunnen besteden door ze of als headliner te boeken of weg te laten en bands te boeken die op pinkpop beter tot hun recht komen.

Je overschat het Metallica-fandeel een beetje denk ik. Op maandag sta ik in elk geval op tijd vooraan bij Arcade Fire. De twee bands maken een heel ander soort muziek en trekken een andere doelgroep. Pinkpop kan genoeg kaarten verkopen om beide bands te showen. Als ze Arcade Fire als headliner hadden weggezet, was die dag waarschijnlijk niet uitverkocht dus vind het wel slim om ze op 3FM te zetten.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
@gloeilamp beetje discusieren kan geen kwaad haha we willen allemaal maar 1 ding en dat is een mooie line up voor pinkpop 2014 een die vele malen beter moet worden als vorig jaar.

Wat denk je wat de subs kunnen zijn ? Lijkt ne het leuker om over te hebben
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>
Ja maar dat is nu bijna 6 jaar geleden, er is een hoop veranderd. Ik zie dat, zeker met de sterke concurrentie van oa metal-festivals niet meer gebeuren. Stond Avenged Sevefold niet al op Fortarock?

Precies, dit is een compleet ander festival geworden dan dat het was. Verder zie ik een/twee van die bands wel op Pinkpop staan, maar zeker niet alle drie. Jan kan dat niet hebben, behalve als er ook nog 15 singer songwriters met baardjes en houthakkersblousjes komen.

Avenged Sevenfold staat niet op Fortarock trouwens.

ja.. zoals ik al zei, de rest opvullen met 3FM-bandjes en kleine rockbandjes, zoiets lijkt me niet onmogelijk.. en Volbeat is niet eens meer zo 'hard' sinds hun laatste album. Dus zie het wel gebeuren eerlijk gezegd. Jake Bugg zal nu ook wel eens komen.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
@festivalfanaat, Naja ik zie dit gewoon niet gebeuren, teveel van het hard werk. Met Franz Ferdinand als zekerheidje heb je dan je eerst sub al, en Placebo is een hele hele grote kanshebber voor nummer twee. Biffy Clyro past denk ik wel goed voor Metallica, en ik denk persoonlijk dat Smeets geen fan van A7X is en dat hij die niet graag voor Metallica zet. Die band is geen allemansvriend, je houd ervan of je haat het. Als ze al komen zie ik ze nog wel de 3FM afsluiten op een andere dag.

Ohw en even voor de ruziemakers, doe nou even normaal, het is een forum... In real-life ga je ook niet zo naar elkaar blèren.

Prodigy gaat nooit op Pinkpop komen, Smeets kreeg ze vorig jaar al aangeboden en zei toen dat Prodigy passé is. En het is waarschijnlijk de meest onorginele band die je kan plaatsen. Orgineel zegt overigens niks, want orgineel betekent al snel een band die dat eigenlijk niet aan kan. One Direction zou bijvoorbeeld best orgineel zijn...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Mwah A7X heeft toch wel vaker op Pinkpop gestaan? Zie ik best gebeuren. Denk Avenged Sevenfold / Biffy Clyro / Fall Out Boy of Alter Bridge voor Metallica. Een dag met FF - AM lijkt bijna onmogelijk te mislukken en dan heb je nog namen als Editors, Placebo over...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken