Pinkpop 2014

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Arcade Fire dus géén headliner, ben ik wel blij mee eerlijk gezegd. Zou te gewaagd zijn, net zoals Queens of the Stone Age vorige editie, die zijn nu wél goed genoeg voor headliner, dus Arcade Fire volgend jaar hopenlijk ook.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.559
6.760
mmm, wat zal ik met mijn Gouden Tip doen:
1 weet ik zeker, Ed Kowalczyk.
nu Iron Maiden op FortaRock staat en MUSE niet komt, zijn er 2 plekken over...
2 misschien gewoon onder de gordel, Pearl Jam invullen? (tegen beter weten in)
3 dacht aan iets wat niet al te voor de hand ligt, niet tussen de geruchten staat, buitenland, ik ga dan ff voor Foo Fighters denk ik.
nou ja, ik denk er nog even over na voordat ik het definitief instuur. Hebben jullie al ingevuld of daaruit eventueel tips? Roept u maar...
 

Freek

Nieuw lid
26 nov 2013
2
0
Mijn lijstje voor de Gouden Tip:
1. Rise Against
2. Dropkick Murphys
3. Biffy Clyro

Dit zou toch zeker haalbaar moet zijn?
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Ik zou geen grote namen invullen voor de gouden tip, want als ze grote namen kunnen krijgen boeken ze die toch wel.

Mijn lijstje:

1.Imagine Dragons
2.The Temper Trap
3.Disclosure
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
1 jake bugg
2 editors
3 rudimental

Maar wilde niet graag kiezen over de nummer 3 want ik had daar ook graag dropkick Murphy's neer willen zetten
 

CamielMusic

Playlistbediener
27 nov 2013
23
0
1. Arctic Monkeys
2. Vampire Weekend
3. De Staat

Ja, liefst Pearl Jam gewoon als eerste.
Verder voor De Staat gekozen omdat ik dat gewoon bazen vind.
Vampire Weekend lijkt me wel tof en is weer wat unieks.
Hadden zoveel namen kunnen zijn.. Pff. Jake Bugg, Imagine Dragons, Placebo, The Strypes, Editors, Franz Ferdinand, MGMT, Young The Giant..... Go on Go on....
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Arcade Fire dus géén headliner, ben ik wel blij mee eerlijk gezegd. Zou te gewaagd zijn, net zoals Queens of the Stone Age vorige editie, die zijn nu wél goed genoeg voor headliner, dus Arcade Fire volgend jaar hopenlijk ook.

Dit is weer een uitspraak die eigenlijk gewoon nergens op slaat. Pinkpop had gewoon niet de ballen om QOTSA vorig jaar als headliner neer te zetten, waarom zouden ze vorig jaar geen headliner zijn en dit jaar wel? Er is niets veranderd geen nieuw album niets, alleen iets meer optredens maar op een schaal van hoeveel ze er al gehad hebben stelt dit niets voor. Zelfde geldt voor arcade fire staat geen nieuw album op het programma en voor de rest ook niets speciaals waarom zouden ze dit jaar dan geen headliner zijn en volgend jaar wel?
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
The prodigy headliner sonisphere uk lijkt me dus ook een kanshebber voor pinkpop ik zou ze graag zien
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
<div class="d4p-bbt-quote-title">festivalfanaat wrote:</div>
Arcade Fire dus géén headliner, ben ik wel blij mee eerlijk gezegd. Zou te gewaagd zijn, net zoals Queens of the Stone Age vorige editie, die zijn nu wél goed genoeg voor headliner, dus Arcade Fire volgend jaar hopenlijk ook.

Dit is weer een uitspraak die eigenlijk gewoon nergens op slaat. Pinkpop had gewoon niet de ballen om QOTSA vorig jaar als headliner neer te zetten, waarom zouden ze vorig jaar geen headliner zijn en dit jaar wel? Er is niets veranderd geen nieuw album niets, alleen iets meer optredens maar op een schaal van hoeveel ze er al gehad hebben stelt dit niets voor. Zelfde geldt voor arcade fire staat geen nieuw album op het programma en voor de rest ook niets speciaals waarom zouden ze dit jaar dan geen headliner zijn en volgend jaar wel?

Wanneer had qotsa moeten headlinen dan? Qotsa is kleiner dan The Killers, Kings of Leon en Green Day. Ze hadden misschien sub kunnen staan ipv The Script, maar geen headliner.
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
He ik ben nieuw op dit forum. Ofjah, ik lees wel alles altijd.

Misschien makkelijk als iemand voor de Gouden Tip een nieuw topic aanmaakt onder Pinkpop?
Ook dit jaar is er een Schaduw Gouden Tip die iedereen in kan vullen zodat we de tussenstand en uitslag bij kunnen houden. Dus deel jullie gouden tip meteen even op www.rozepop.nl !
Geen inschrijven of emailadres nodig.

Hoe meer mensen meedoen, hoe beter de statistiek, die ik uiteraard met jullie wil delen.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
@Black Lies, zelfs Smeets heeft aangegeven dat QOTSA headliner had moeten zijn, hij vond zelfs dat ze QOTSA op de plek van Green Day hadden moeten zetten...
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Dat bedoel ik nou pinkpop heeft het lef niet om een band tot headliner te bombarderen terwijl dit erg gunstig uit kan pakken. Het is natuurlijk een risico maar het zal nodig zijn anders blijf je altijd uit dezelfde vijver vissen. Meestal gaat het goed kijk bijvoorbeeld naar editors op werchter in 2012 erg goede show en zeker headline waardig (scheelt ook nog in budget hierdoor kun je overdag ook betere bands programmeren). Eens moet gewoon de eerste keer zijn, bands als pearl jam, metallica en coldplay bijvoorbeeld zijn tenslotte ook niet begonnen als headliner. In 2 jaar tijd hadden ze al 3 bands kunnen laten headlinen die ze hebben laten schieten. Vorig jaar arctic monkeys (misschien dit jaar dan) en queens of the stone age en dit jaar arcade fire.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Misschien moet je douwe BOB laten headlinen! Graag iets nuttigs melden. Gaat lekker nu toch kwa namen?!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Dat bedoel ik nou pinkpop heeft het lef niet om een band tot headliner te bombarderen terwijl dit erg gunstig uit kan pakken. Het is natuurlijk een risico maar het zal nodig zijn anders blijf je altijd uit dezelfde vijver vissen. Meestal gaat het goed kijk bijvoorbeeld naar editors op werchter in 2012 erg goede show en zeker headline waardig (scheelt ook nog in budget hierdoor kun je overdag ook betere bands programmeren). Eens moet gewoon de eerste keer zijn, bands als pearl jam, metallica en coldplay bijvoorbeeld zijn tenslotte ook niet begonnen als headliner. In 2 jaar tijd hadden ze al 3 bands kunnen laten headlinen die ze hebben laten schieten. Vorig jaar arctic monkeys (misschien dit jaar dan) en queens of the stone age en dit jaar arcade fire.

Hier kan ik me helemaal in vinden, Pinkpop kan eigenlijk niet langer zo doorgaan met een dagprogramma als nu.
En brutus, ik vind toevallig heel erg nuttig.
 

brutus

Playlistbediener
27 nov 2013
34
0
wat loop je nou te janken over het wel of niet headlinen van Arcade Fire, ze staan toch op het podium?
Ik ben Blij met een grote naam als headliner die kosten wat meer ja, maar qua dagprogramma gaat het niet veel uitmaken
je kunt moeilijk 3 dagen vullen met "de mindere goden" als degenen die hier regelmatig genoemd worden en dan als headliners
A F en A M en Placebo om maar een zijstraat te noemen. Daar ga je niet mee uitverkopen.Zeker niet als de rest van de festivals wel gewoon de grote namen laten komen.
groot gedeelte van de mensen moeten een keuze maken tussen 1 van de grote festivals om naar toe te gaan ,en zijn financieel niet in staat om er meerdere te bezoeken die zullen de afweging moeten maken en zullen 9 van de 10m keer toch kiezen voor het festival met de grote naam en als dagprogramma wat ... artiesten als douwe bob of gert pardoes
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.559
6.760
volgens mij heeft iemand dit al eens geroepen, maar ik voeg hem nu toch weer even bij…<br>
Wie ziet Eddie Vedder solo verschijnen op PP14? Roept u maar…
Ahaaa! Maar nu wel, Eddie Vedder plakt er al in Australië solo data aanvast. Misschien ligt dáár de kans van Pinkpop!!!
http://pearljam.com/tour
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Sorry Dennis ..... maar dat kun je ook doorstrepen. In maart april gaat PJ touren in (Noord of zuid) Amerika. Sterke geruchten doen de ronde dat Eddie Vedder dan in mei een kleine solo tour Zuid Amerika doet. Wat zo goed als zeker is ..... 20 juni staat PJ voor het eerst in Europa, in Milaan wel te vertsaan. Rome, Praag, 2 Berlijn, 2 x Nederland, 2 a 3 UK en last but not least, Werchter en Arrras staan ook op de planning
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.685
670
Sorry Dennis ….. maar dat kun je ook doorstrepen. In maart april gaat PJ touren in (Noord of zuid) Amerika. Sterke geruchten doen de ronde dat Eddie Vedder dan in mei een kleine solo tour Zuid Amerika doet. Wat zo goed als zeker is ….. 20 juni staat PJ voor het eerst in Europa, in Milaan wel te vertsaan. Rome, Praag, 2 Berlijn, 2 x Nederland, 2 a 3 UK en last but not least, Werchter en Arrras staan ook op de planning

Dan wordt het 1x NL en 1x Werchter voor mij
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.559
6.760
Sorry Dennis ….. maar dat kun je ook doorstrepen. In maart april gaat PJ touren in (Noord of zuid) Amerika. Sterke geruchten doen de ronde dat Eddie Vedder dan in mei een kleine solo tour Zuid Amerika doet. Wat zo goed als zeker is ….. 20 juni staat PJ voor het eerst in Europa, in Milaan wel te vertsaan. Rome, Praag, 2 Berlijn, 2 x Nederland, 2 a 3 UK en last but not least, Werchter en Arrras staan ook op de planning
je bedoeld:
06/20 San Siro, Milan ?
06/22 Roma ?
06/24 Iceland ?
06/26 Wuhlheide, Berlin ?
07/08-11 UK (1x Hyde-Park London) ?
en Open'er?, NovaRock?, Main Square ? en RockWerchter?
?
Maar dit is alles nog niet officieel bevestigd, over de tourdata van Eddie Vedder solo kon ik zelf nog niet zo veel vinden. Dit is wel mogelijk het bewijs wat jij bedoeld dat PJ definitief al helemaal geen optie meer is voor Pinkpop, volgens mij gelooft Rockblog er nog wel in overigens.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken